Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Адмінпослуги й адмінпроцедура: підсумки травня

Чер / 22
06

Останній місяць весни виявився насиченим на події у сфері адміністративних послуг. Усі процеси, які зараз в ній відбуваються, умовно можна поділити на дві категорії: відновлення до рівня довоєнного стану й новації, спричинені воєнним станом. Попри те, що обидві тісно пов’язані з війною, вони позитивні за своєю суттю.

7 відновлень травня

Забезпечено кризову підтримку 13 ЦНАП деокупованих громад.

За зверненням Міністерства цифрової трансформації України, Проєкт PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» спрямував 780 тисяч гривень на кризову підтримку ЦНАП 13 громад Київської, Чернігівської, Житомирської та Сумської областей.

ЦНАП громад, які зазнали значних обстрілів та пережили окупацію, зруйновані або суттєво пошкоджені. У багатьох Центрах знищено та виведено з ладу техніку, через що надавати послуги неможливо. Для оперативного вирішення питання, Проєкт прийняв рішення про закупівлю техніки, принаймні для мінімального забезпечення доступу мешканців до послуг.

Отримати необхідні послуги з комплексу єМалятко знову можна онлайн у Дії.

Йдеться про послуги: 

  • замовлення свідоцтва про народження;
  • присвоєння дитині УНЗР;
  • присвоєння дитині РНОКПП (картка платника податків);
  • допомога при народженні;
  • допомога на дитину з багатодітної сім’ї;
  • грошова компенсація за пакунок малюка;
  • внесення інформації про дитину до Реєстру пацієнтів.

Міграційна служба частково відновила роботу електронної черги.

Наразі до сервісу підключені окремі територіальні підрозділи у Києві та 16 областях України. Зокрема, у Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Київській, Львівській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Хмельницькій, Черкаській, Чернівецькій, Чернігівській.

За допомогою сервісу зараз можна записатися в електронну чергу лише для подачі документів на оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Головний сервісний центр МВС відновив роботу офіційного вебсайту.

Сайт містить усю потрібну інформацію: контакти, графіки роботи закладів МВС, актуальні новини та документи, які необхідно для отримання послуг.

Також відновлено онлайн-сервіс «Калькулятор орієнтовної вартості реєстрації транспортного засобу». Ця послуга особливо актуальна водіям, які ввезли авто з-за кордону. Оскільки функціонал вираховує й вартість податку на обов’язкове державне пенсійне страхування при першій реєстрації авто в Україні.

Державний земельний кадастр відновив роботу задля забезпечення надання в умовах воєнного стану нагальних адміністративних послуг.

Функціонування та ведення кадастрової системи здійснюватиметься з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 07.05.2022 №564 «Деякі питання ведення та функціонування Державного земельного кадастру в умовах воєнного стану». Вона передбачає створення необхідних умов для відновлення роботи ДЗК під час воєнного стану в Україні, впровадження механізму для захисту відомостей ДЗК від несанкціонованого втручання сторонніх осіб, захисту прав держави, фізичних та юридичних осіб під час внесення до ДЗК відомостей про об’єкти ДЗК та користування такими відомостями, у тому числі шляхом доступу до ДЗК. Більше про постанову.

Міністерство цифрової трансформації відновило комплексну послугу для внутрішньо переміщених осіб у Дії.

Відтепер українці знову можуть оформити довідку внутрішньо переміщеної особи й соціальні виплати для себе та своїх дітей онлайн.

Послуга доступна для громадян, які перемістилися з тимчасово окупованої території АР Крим та Севастополя, а також з території громад, розташованих у районі проведення бойових дій, або які перебувають у тимчасовій окупації.

Державна реєстрація бізнесу та громадських формувань стала більш доступною в умовах воєнного стану

Мін’юст оновив перелік суб’єктів, яким в умовах воєнного стану проводиться державна реєстрація юридичних осіб та ФОП.

7 новацій травня 2022

Підрозділи ДМС розпочали надання послуг з одночасного оформлення ID-картки та закордонного паспорта.

Уряд України прийняв постанову, якою запровадив експериментальний проєкт щодо одночасного оформлення (зокрема замість втраченого або викраденого), обміну паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

У зв’язку з військовою агресією російської федерації на території України виникла потреба у швидкому та зручному оформленні або поновленні втрачених паспортних документів.

Відтак, експериментальним проєктом надано можливість особі, яка досягла 14-річного віку, одночасно із оформленням ID-картки подати заяву для оформлення закордонного паспорта.

Список змін, які можна внести про ФОП на порталі Дія, збільшився,

Відтепер на порталі Дія підприємці зможуть внести зміни до прізвища, ім’я, по батькові та місцеперебування.

Як було раніше:

Раніше, щоб внести ці зміни до ФОП, треба було йти до міської або селищної ради, ЦНАП чи нотаріуса, чекати в черзі, заплатити 250 грн, щоб подати заяву, та знову чекати кілька діб, доки її опрацюють.

Як зараз:

Кілька хвилин на заповнення заяви онлайн у кілька кліків, 24 години на внесення змін, 190 гривень замість 250. Без черг, бюрократії та корупції.

У ЦНАП можна буде реєструвати не тільки нові, а й вживані транспортні засоби.

Кабінет Міністрів України затвердив зміни, які дають змогу громадянам зареєструвати, перереєструвати та зняти з обліку вживані транспортні засоби у центрах надання адміністративних послуг. Раніше така послуга була доступна тільки для нових транспортних засобів.

Фактично громадяни отримують можливість обирати, де їм зручніше скористатися адміністративною послугою: у СЦ МВС чи ЦНАП.

На порталі Дія запустили нову послугу — єДекларацію для бізнесу.

На час воєнного стану вона замінить 374 види різних дозвільних документів для підприємців, зокрема ліцензії, дозволи, сертифікати, свідоцтва, посвідчення та висновки.

Отримати витяг про відсутність судимості можна за лічені хвилини у режимі онлайн.

До війни громадяни мали змогу замовити довідку про несудимість онлайн, зокрема відповідна послуга була в застосунку Дія. Однак з початком російського вторгнення державі задля захисту своїх електронних ресурсів МВС довелося обмежити їхню роботу.

Натомість розробили сервіс vytiah.mvs.gov.ua, за допомогою якого громадяни України можуть у безпечний спосіб, швидко та ефективно замовити витяг про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність/наявність судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України.

Громадяни, які втратили роботу під час війни, зможуть оформити соціальну допомогу в Дії.

Мінцифра запускає в Дії нову соціальну послугу — Допомога по безробіттю для українців які втратили роботу під час війни та зареєстровані на тимчасово окупованих територіях чи там, де ведуться активні бойові дії. У застосунку та на порталі Дія можна оформити статус безробітного й отримувати щомісячну допомогу.

Кабмін спростив процедуру отримання посвідчення водія.

КМУ прийняв постанову «Про навчання водіїв та державну реєстрацію транспортних засобів у період дії воєнного стану в Україні».

Кабінет міністрів спростив процедуру навчання та отримання посвідчення водія у Сервісних центрах МВС.

Раніше необхідно було завершити навчання в автошколі, скласти практичний іспит в школі, а потім звернутися до СЦ МВС, скласти іспит та отримати посвідчення. Тепер майбутній водій буде проходити теоретичне навчання в автошколі, без складання іспиту буде отримувати свідоцтво і потім звертатися до СЦ МВС для складання теорії. Потім особа проходить навчання з практичного керування в автошколі, складає практичний іспит в СЦ МВС та протягом двох років може отримати посвідчення водія.

Ще більше новин — у добірці новин та повідомлень. 

Законопроєкт №7269 щодо функціонування місцевого самоврядування у період дії воєнного стану

Проєкт Закону 3475 про адміністративну процедуру

Розвиток та підтримка мережі ЦНАП

Надання адміністративних послуг для ВПО

Надання адміністративних послуг соціального характеру та соціальних послуг

Надання паспортних адміністративних послуг

Надання адміністративних послуг МВС

Надання адміністративних послуг, які потребують доступу до державних реєстрів

Цифровізація адміністративних послуг

Також слухайте подкаст «Гід Реформ» за участі координаторки Мережі UPLAN у Дніпровському й Запорізькому регіонах Анни Колохіною з підсумками у сфері адмінпослуг та адмінпроцедури за травень.

Матеріал підготувала Анна Колохіна
голова правління Дніпровського центру соціальних досліджень,
регіональна координаторка Громадської мережі публічного права
та адміністрації UPLAN у Дніпропетровській області

 

 

Версія для друку

коментарі