Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Дніпропетровщина напередодні місцевих виборів: чи відображені проблеми регіону у передвиборчих програмах партій

Жов / 20
20
image

25 жовтня жителі Дніпропетровщини обиратимуть зокрема й депутатів обласної ради. На що варто орієнтуватися при здійсненні вибору? Експерти радять розпочати з вивчення актуальних проблем регіону, а потім подивитися, чи відображені вони у передвиборних програмах місцевих організацій політичних партій, які висувають своїх кандидатів у депутати.

Дніпропетровська область — високоурбанізована та зі значною щільністю населення, з потужними промисловими підприємствами та розвиненим аграрним виробництвом. Область стабільно забезпечує високу частку валового регіонального продукту у ВВП України, а розташовані тут підприємства мають позитивне сальдо у зовнішній торгівлі.

Проблем у регіону також вистачає. За результатами розрахунку індексу регіонального людського розвитку, який проводиться Міністерством розвитку громад та територій України, впродовж 2017-2019 років Дніпропетровська область посідала місце у другій десятці поміж інших регіонів, а значення індексу було нижче середнього по Україні. Цей індекс враховує дані за напрямками «Довге та здорове життя», «Добробут та гідні умови праці», «Освіта».

Водночас у Моніторингу соціально-економічного розвитку регіонів за 2017-2019 роки Дніпропетровська область знаходилася у першій п’ятірці. При здійсненні цього аналізу враховувалися дані за 12 напрямками, причому за напрямками «Економічна та соціальна згуртованість», «Економічна ефективність», «Фінансова самодостатність» тощо область стабільно знаходилася у першій трійці поміж інших регіонів.

Натомість за доступністю та якістю послуг у сфері освіти, охорони здоров’я, за якістю довкілля — у другій половині рейтингу.

На думку Олексія Андрєєва, голови правління Дніпропетровського координаційно-експертного центру з питань регуляторної політики, експерта Мережі UPLAN, спостерігається певна невідповідність між рівнем економічного розвитку в середньому на мешканця Дніпропетровської області та рівнем доступу до благ у середньому по Україні.

«Виходить, що гроші для України в цілому ми заробляємо, а якість життя безпосередньо в нашій області впродовж останніх років погіршується», — зазначає він.

Дніпропетровська область — промислово-аграрна. Тут розташовані дві агломерації — згустки населення й промисловості, також є аграрні райони. У них зовсім різна проблематика, яку потрібно враховувати.

Для агломерацій це, перш за все, проблеми у сфері охорони довкілля, зокрема, забруднення атмосферного повітря, накопичення промислових і твердих побутових відходів, нестача питної води.

Внаслідок проведеної реформи децентралізації спостерігається нерівномірний розвиток територій. Чемпіонами по доходах є відносно невеличкі громади, які мають на території прибуткові підприємства із великим фондом оплати праці.

«Виникла ситуація, коли доходи загального фонду на одного жителя громади, яка посідає місце у нижній частині рейтингу, у 10 разів менші, ніж у громади-лідера. Це призводить до певної проблематики. Якщо все залишити, як є, бідні громади будуть бідніти, а багаті — багатіти», — наголошує Олексій Андрєєв.

Що з цим робити — вирішуватиме новий склад обласної ради, вибори якого відбудуться 25 жовтня 2020 року.  

А що з передвиборними програмами?

Суб’єктами виборчого процесу на виборах до Дніпропетровської облради зареєстровано 11 політичних партій та об’єднань. З їхніми передвиборними програмами можна ознайомитися на сайті Центральної виборчої комісії.

За словами Анни Колохіної, регіональної координаторки Виборчої Ради Дніпра та Мережі UPLAN, внаслідок адміністративно-територіальної реформи повноваження нових обласних рад поки що незрозумілі.

«Та попри це хотілося б, щоб передвиборні програми обласних організацій політичних партій були більш адресні, спрямовані на вирішення проблемних питань і допомогу проблемним територіям», — зауважує Анна Колохіна.

Що стосується такого важливого блоку, як економічні питання, — у програмах всіх політичних партій, які висувають кандидатів до Дніпропетровської облради, спостерігається загальне недопрацювання.

Усі кажуть про те, що потрібно поліпшувати інвестиційний клімат, підтримувати малий та середній бізнес, вести певну роботу з великими підприємствами. Але як саме, в який спосіб? Цієї конкретики не вистачає.

Усі 11 політичних партій, які йдуть на місцеві вибори до обласної ради, висувають своїх кандидатів також у депутати Дніпровської міської ради. Експерти з’ясували, що у 7 з них тексти передвиборних програм до облради повністю збігаються з текстами програм до міськради. Це дивує, адже міська та регіональна проблематика істотно відрізняються.

Поради виборцям

До дня голосування лишаються лічені дні, тож все активнішою та агресивнішою стає передвиборна агітація.

Вулиці заполонили намети, плакати та рекламні конструкції, а телебачення та соцмережі — політична реклама. Трапляються випадки пошкоджень білбордів, чорного піару та маніпулятивних соцопитувань.

«Раджу виборцям не звертати увагу на сумнівні новини, не витрачати час задля того, щоб розібратися, що там правда, а що неправда. Краще орієнтуватися на власні міркування й обов’язково ознайомитися з передвиборними програми політичних партій», — зазначає Анна Колохіна.

Наталя Головата,
комунікаційна менеджерка Громадської мережі публічного права
та адміністрації UPLAN у Дніпропетровській області

Версія для друку

коментарі