На сучасному етапі розвитку інформаційних технологій громадяни поступово втрачають довіру до традиційних ЗМІ та дедалі частіше віддають перевагу соціальним медіа.
У 2019 році 60 % українців вказували, що є користувачами тих чи інших соціальних мереж, тому просування власних продуктів у соціальних медіа є актуальним завданням для неурядових аналітичних центрів.
Експерти Дніпровського центру соціальних досліджень протягом лютого 2020 року дослідили акаунти провідних українських think tanks у п’яти найбільш популярних серед українців соціальних мережах для того, щоб визначити сучасні тенденції у методах їхньої роботи, а також найкращі практики, які можуть використовувати аналітичні центри.
Критеріями формування вибіркової сукупності стали:
Загалом досліджено 31 сайт українських аналітичних центрів (далі — АЦ).
Усі досліджені провідні АЦ мають сторінки у соціальній мережі Facebook (100 %), 75 % АЦ мають власні канали на YouTube та 71 % АЦ — у Twitter. Значно меншими є показники присутності АЦ у месенджері Telegram (42 % досліджених АЦ) та в Instagram (32 % досліджених АЦ).
До першої десятки рейтингу присутності АЦ у соціальних мережах потрапили:
При складанні рейтингу АЦ щодо їхньої присутності в соціальних мережах були враховані два показники:
Варто зазначити, що більшість АЦ у цьому ТОП-10, а саме сім АЦ, мають акаунти/сторінки/канали у всіх п’яти досліджених соціальних мережах.
Лідерами в кожній з досліджених соціальних мереж є наступні АЦ:
Аналіз контенту, який розміщують у соціальних мережах провідні українські АЦ, що входять до ТОП-10, дозволяє зробити наступні висновки:
Підсумуємо: ефективне просування контенту в соціальних медіа можливе лише за умови наявності в штаті АЦ відповідних фахівців.
Дані про працівників, опубліковані на сайтах АЦ з першої десятки рейтингу присутності у соцмережах, свідчать про те, що їхні експертні команди мають окремі комунікаційні підрозділи, в яких працюють від 5-ти до 8-ми спеціалістів (редактори, комунікаційні менеджери, менеджери SMM, журналісти, відеографи, фотографи, дизайнери-інфографісти, програмісти, веб-редактори).
Часто комунікаційні підрозділи АЦ за чисельністю складають половину загального постійного штату аналітичного центру. А штати таких АЦ, як ГО «Вокс Україна» та Тексти (ГО «Агенція журналістики даних»), майже на 100 % складаються зі спеціалістів у сфері комунікації.
Анна Колохіна,
голова правління Дніпровського центру соціальних досліджень,
регіональна координаторка Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN
Джерело: Громадський простір