Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Харків на карантині: про адмінпослуги, соціальний захист та волонтерів

Кві / 20
23

Карантин обмежує, але не зупиняє життя харків’ян: люди народжуються, помирають, одружуються, хворіють, купують, продають. Найскладніше у такій ситуації організувати «міський побут» — забезпечити населенню безперебійний доступ до адміністративних, медичних та соціальних послуг.

Кожне місто справляється з цим завданням на свій розсуд — точно як писав Григорій Сковорода: «Всякому городу нрав і права, всяка іміє свій ум голова».

Як організовує життя містян у карантинних умовах місцеве самоврядування Харкова — пропоную невеличкий огляд на основні даних сайтів державних установ та власних спостережень.

Нове у роботі ЦНАП та «Прозорих офісів»

З настанням карантину харків’ян насамперед проінформували про зміни у роботі Центрів надання адміністративних послуг та Центрів надання соціальних послуг «Прозорий офіс».

Так, на сайті ЦНАП Харкова з’явилося повідомлення: на час карантину ЦНАП та «Прозорий офіс» надають обмежений перелік послуг і виключно за попереднім записом.

Записатися на отримання послуг можна на сайті ЦНАП, сайті «Прозорого офісу», або ж у Call-центрі.

На період карантину ЦНАП продовжують обслуговувати громадян для:

  1. оформлення та видачі паспорта громадянина України;
  2. оформлення та видачі паспорта громадянина України у разі обміну замість пошкодженого, втраченого або викраденого;
  3. вклеювання до паспорта фотокартки при досягненні громадянином 25- і 45-річного віку;
  4. видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;
  5. погодження маршрутів руху транспортних засобів під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів;
  6. реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання;
  7. видачі довідки про реєстрацію місця проживання;
  8. видачі дозволу на порушення об’єктів благоустрою;
  9. надання комплексної послуги «єМалятко».

У Центрах надання соціальних послуг «Прозорий офіс» громадян продовжують обслуговувати щодо:

  1. надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;
  2. надання пільг на придбання твердого та рідкого пічного палива й скрапленого газу;
  3. надання тимчасової державної допомоги дітям, чиї батьки ухиляються від сплати аліментів або не мають можливості утримувати дитину, або місце їх проживання невідоме;
  4. призначення одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»;
  5. надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям;
  6. надання державної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами особам, які не застраховані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування; при народженні дитини; при усиновленні дитини; на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування; на дітей одиноким матерям.

При цьому у повідомлені зазначається, що ЦНАП та «Прозорі офіси» обслуговуватимуть лише тих відвідувачів, які використовують засоби індивідуального захисту: респіратори, маски, марлеві пов’язки тощо.

Нове у Департаменті реєстрації Харківської міської ради

Департамент очолює Олег Дробот, прихильник діджиталізації. Тому на сайті установи постійно оновлюється інформація про можливості отримання послуг онлайн.

Так, Департамент пропонує самостійно отримати довідку з Реєстру територіальної громади про зареєстрованих за адресою осіб на Порталі електронних сервісів Харкова.

Також у дистанційному режимі відбувається зняття з реєстрації місця проживання за свідоцтвом про смерть та за рішенням суду, актуалізація інформації в Реєстрі територіальної громади за заявою-анкетою, консультації у співробітників відділу реєстрації. Для отримання цих послуг Департамент пропонує звернутися на гарячу лінію за телефоном, що вказаний на головній сторінці сайту.

У Департаменті також пропонують отримувати результати послуги «єМалятко» — як довідку про реєстрацію місця проживання на електронну пошту, на пошту за адресою реєстрації новонародженого, у Viber або самостійно у кабінеті на Порталі електронних сервісів Харкова.

Особистий прийом громадян в Департаменті під час карантину проводять онлайн або у телефонному режимі, з можливістю надати фото документів на електронну пошту канцелярії, у Viber або Telegram.

Окрім цього, харків’янам пропонують отримати інформацію або внести зміни в Реєстр територіальної громади, звернувшись на гарячу лінію Департаменту.

Нове у Департаменті цифрової трансформації Харківської міської ради

Як запевняють у Департаменті, діджиталізація, запущена ще до початку карантину, рятує харківців в умовах пандемії — можливістю отримувати

довідки, записуватися на прийом до лікаря та навіть навчатися онлайн.

Так, для жителів міста нещодавно запропонували нові послуги:

  • надання довідки про місце проживання дитини онлайн;
  • за допомогою проекту me — записуватися на прийом до лікаря онлайн.

Також нещодавно Департамент запустив міську програму з цифрової освіти: 56 шкіл відкрили двері для безкоштовного користування комп’ютером та можливість пройти курс «ДІЯ: Цифрова освіта».

Детальніше ознайомитися з онлайн-послугами містянам пропонують на Порталі електронних сервісів Харкова. У Департаменті запевняють: цим порталом уже скористалися понад 1 мільйон разів — як містяни, так і органи влади, що формують довідки для громадян.

Медицина та соціальний захист під час пандемії

Що може місцеве самоврядування в умовах пандемії? Під такою назвою 6 квітня пройшла онлайн-конференція Світлани Горбунови-Рубан, заступниці міського голови міста Харкова. Пані Світлана розповіла про стан справ у медичній та соціальній сферах, і повідомила, що місто повністю готове до прийому хворих на коронавірус інфекцію.

Місцева влада визначила перелік лікарень, які прийматимуть хворих, і запевняє, що в цих лікарнях є усе необхідне обладнання для надання відповідної медичної допомоги.

За словами пані Світлани, дефіциту у масках, бахілах, захисних костюмах, дезінфекторів немає.

Із соціальною сферою ситуація дещо складніша: практично всі працівники, зайняті у соціальному секторі, знаходяться в групі ризику на інфікування COVID-19 за віковою ознакою.
З початку карантину з соціальних служб звільнилося 32 працівники. Залишилися ті, хто добровільно погодився працювати у небезпечних умовах. А нові працівники потребують навчання, адже не мають досвіду роботи у соціальній сфері.

За даними пані Світлани, серед містян 130 тисяч осіб потребують допомоги — самотні люди, інваліди, діти війни. Для них органи місцевої влади приготували та вже адресно доставляють продуктові набори.

Участь волонтерів

Для України це вже традиція: у скрутні часи державі допомагають волонтери.
У Харкові створили Волонтерський Центр, який займається вирішенням термінових питань та інформує громадян про симптоми коронавірусу, алгоритм дій за наявності підозри на захворювання, та як отримати матеріальну допомогу.

Робота Центра організована на базі контакт-центру компанії Dealist Solutions. У Центрі працюють п’ять операторів, які пройшли спеціальну підготовку. Консультації безкоштовні за телефоном 0-800-31-80-31.

Бережіть себе!

Ольга Мірошник,
регіональна координаторка
Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN
у Харківській області

 

Версія для друку

коментарі