Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Едьютейнмент у дії: у Дніпрі студенти дізналися про генеральну сукупність та репрезентативність вибірки

Гру / 19
04

Регіональна координаторка Мережі UPLAN Анна Колохіна розповіла студентам Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ про критерії проведення соціологічного дослідження.

Для спрощення цієї складної теми вона використала освітню технологію «едьютейнмент» та залучила до пояснення 50 котиків з м. Котополіс. Вони допомогли молоді навчитися визначати генеральну сукупність та формувати вибірку дослідження, дізнатися про репрезентативність, імовірність та дизайн-ефект.

«Без визначення генеральної сукупності неможливо почати формування жодної вибірки — репрезентативної чи нерепрезентативної. Як визначити генеральну сукупність? Дуже просто: потрібно лише спитати, чия думка нас цікавить», — зазначає Анна Колохіна.

Вибірка є мінімоделлю генеральної сукупності. Якщо вибірка сформована правильно й у пропорційному відношенні співпадає з характеристиками генеральної сукупності, то вона буде репрезентативною.

Не можна бути абсолютно впевненими, що результати дослідження вибірки ідентично відображають ситуацію в генеральній сукупності. При цьому результати для вибірки не відрізняються від ситуації у генеральній сукупності більше, ніж на певний відсоток.

«У соціологічних дослідженнях зазвичай виходять з імовірності близько 0,95, тобто 95% впевненості в точності результатів. Чим вище імовірність і чим менше похибка, тим точніші результати дослідження», — додає Анна Колохіна.

Розуміння тенденцій громадської думки є важливим у демократичному суспільстві. Базові знання про репрезентативність вибірок корисні навіть для тих, хто не буде працювати з ними професійно.

«Студенти дізналися про критерії проведення соціологічного опитування. Застосовуючи ці знання на практиці вони, як мінімум, зможуть легко розпізнавати фейкові опитування і не піддаватися маніпуляціям із громадською думкою», — зазначає Анна Колохіна.

Версія для друку

коментарі