Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Що передбачають нові стандарти для забезпечення безпеки пішоходів

Лис / 20
06
image

З 1 листопада 2020 року набули чинності національні стандарти ДСТУ 4123:2020 «Безпека дорожнього руху. Засоби заспокоєння руху. Загальні технічні вимоги».

До цього в Україні використовували лише так званий «лежачий поліцейський», а експлуатація всіх інших світових практик інженерами-проєктувальниками автодоріг відбувалася «лише на свій страх і ризик». Нові стандарти визначають вимоги до застосування та облаштування інших засобів заспокоєння дорожнього руху.

Чому це важливо?

Вважається, що фізичні бар’єри роблять порушення здебільшого неможливими і служать природними контролерами руху, дозволяють водієві зберігати постійну безпечну швидкість, а не змінювати її.

Швидкісний режим руху транспорту на автодорогах України регулюється пунктом 12 Правил дорожнього руху. У ньому визначено максимально дозволену швидкість усіх транспортних засобів у різних дорожніх умовах — у межах населених пунктів і поза ними, у межах пішохідних і житлових зон.

Зокрема, обмеження швидкості руху застосовується на ділянках доріг, прилеглих до навчальних закладів, де існує підвищена ймовірність появи дітей на проїзній частині.

В окремих випадках для забезпечення примусового зниження швидкості у таких місцях, у сукупності з відповідними дорожніми знаками, застосовуються пристрої примусового зниження швидкості руху — так звані «лежачі поліцейські».

Загальні вимоги та правила застосування «лежачих поліцейських» були визначені національним стандартом ДСТУ 4123:2006 «Безпека дорожнього руху. Пристрій примусового зниження швидкості дорожньо-транспортної техніки на вулицях і дорогах. Загальні технічні вимоги», який з 1 листопада 2020 року втратив чинність.

Що змінилося?

Основою для нових національних стандартів ДСТУ 4123:2020 стала світова концепція «VisionZero» у сфері будівництва автодоріг.

Вважається, що «людина недосконала», вона може помилятися за кермом, а, будучи пішоходом, схильна обирати спосіб переміщення, безпечний лише на її суб’єктивний погляд.

У зв’язку з цим відповідальність за дорожню безпеку першочергово покладається на проєктувальників і будівельників автодоріг.

Вони зобов’язані враховувати людський фактор на етапі будівництва, мінімізувавши ймовірність ДТП. При цьому проєктувальники повинні піклуватися насамперед про безпеку й зручність вулиць для всіх учасників дорожнього руху, а не про швидкість і зручність пересування.

Оновлені стандарти передбачають нову класифікацію пристроїв зниження швидкості — дорожні пагорби, підвищені пішохідні переходи та перехрестя, підвищення проїзної частини, шикани, мінікільця, зменшення ширини проїзної частини, вставки по осі дороги.

Наприклад, із введенням стандартів, на вулицях без тротуарів, де всі рухаються у загальному потоці, додатково до обмеження швидкості будуть створені штучні нерівності для її дотримання.

На вулицях, де пішоходи можуть переходити вулицю в будь-якому місці, а велосипеди і автомобілі рухаються паралельно, обмеження у швидкості будуть досягати за допомогою дорожніх пагорбів, вигинів дороги або зменшенням ширини проїзної частини.

Майя Сергєєва,
адвокатка, експертка Громадської мережі
публічного права та адміністрації UPLAN

Версія для друку

коментарі