Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Порядок денний для нового парламенту: думка регіонів

Сер / 19
02

Результати парламентських виборів-2019 підтвердили прогнози: у суспільства був запит на нові обличчя та на перезавантаження. І цей запит реалізувався.

Одразу після цього заговорили про можливість призначення позачергових місцевих виборів, пояснюючи це необхідністю перезавантаження всієї системи.

Про те, чи доцільно це робити та якими мають бути першочергові кроки новообраного парламенту, розповіла регіональна координаторка Мережі UPLAN, голова Дніпровського центру соціальних досліджень Анна Колохіна.

Продовження реформ

Найближчий рік важливими питаннями порядку денного нового парламенту мають бути питання місцевого самоврядування та регіонального розвитку. Причому їх потрібно розглядати комплексно, включно з реформою місцевого самоврядування, реформою адміністративно-територіального устрою, виборчою реформою.

До проведення місцевих виборів необхідно завершити процес децентралізації. Попередній уряд провів значну підготовчу роботу, є позитивні результати, але ще багато питань потребують унормування.

«Одне з них таких питань — внесення змін до адміністративно-територіального устрою, щоб місцеві вибори відбулися на новій територіальній основі. У відповідному законі має бути прописано, за якими правилами відбуватиметься укрупнення районів. А для цього на місцях попередньо потрібно сформувати бачення щодо їхньої кількості», — розповідає Анна Колохіна.

Необхідно внести зміни до закону про місцеві державні адміністрації, чітко визначити їхні повноваження, уникаючи дублювання. Зокрема, залишити за цими структурами функції контролю, але ретельно продумати внутрішню структуру органу й кількість штатних одиниць.

Потрібні зміни

Наразі об’єднання громад відбувається на добровільних засадах, отже залишаються території, на яких ще не створені ОТГ. На думку експертки, добровільний процес не може тривати вічність і треба вирішувати, яким чином і коли застосовувати адміністративний примус для завершення формування ОТГ.

За оцінками фахівців, не всі створені ОТГ спроможні виконувати функції, які вже зараз покладає на них держава. Тож стоїть завдання провести ревізію їхньої спроможності, насамперед — фінансової.

«Для того, щоб децентралізація була не тільки фінансовою, а стала реальною, необхідно передати місцевому самоврядуванню повноваження зокрема щодо організації громадської безпеки. Також слід скоротити чисельність представницьких органів у вигляді міських рад», — вважає Анна Колохіна.

Потребує доопрацювання й Виборчий кодекс, ухвалений напередодні позачергових парламентських виборів. Фахівці вже висловили низку зауважень до цього документу, одне з яких стосується термінів набуття ним чинності.

Наостанок

30 липня на брифінгу Голова Офісу президента Зеленського Андрій Богдан заявив, що для проведення позачергових місцевих виборів треба ухвалити «відповідний закон». «Ви повинні зрозуміти, що місцеві перевибори неможливі без ухвалення відповідного закону. Конфігурація такого відповідного закону мені поки не зрозуміла», — сказав він.

Наталя Головата
Джерело: TourDnepr

Версія для друку

коментарі