Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Експерти з Харкова «прокачалися» у грантрайтингу

Вер / 19
18

Триває серія тренінгів для експертів Мережі UPLAN «Основи грантрайтингу та фандрейзингу для неурядових аналітичних центрів». 17 вересня захід відбувся у Харкові. Авторка програми і тренерка — голова правління Дніпровського центру соціальних досліджень, координаторка Мережі UPLAN у Дніпрі Анна Колохіна.

Учасники отримали базову інформацію:

  • що відрізняє проєкт від проєктної заявки;
  • які основні життєві етапи проєкту;
  • де шукати кошти на його реалізацію;
  • корисне про донорів та грантові конкурси.

Практичною та основною частиною заходу стала розробка проєкту за темою адміністративно-територіальної реформи, що наразі триває. Учасники проаналізували склад зацікавлених сторін, створили карту стейкхолдерів, побудували «дерево проблем» та «дерево цілей».

За словами пані Анни, такі складові потребують максимальної уваги. Адже чим детальніше проєкт написаний, тим легше його реалізувати.

«Насамперед треба ретельно проаналізувати проблему. Визначити, які сторони зацікавлені у тому, щоб її розв’язати, або навпаки — не розв’язувати. Далі потрібно визначити цільову групу, на яку буде спрямований проєкт. Ретельно описати, що будемо робити: кожен захід, крок та їхні складові. Визначити кількість коштів та інших ресурсів, які нам потрібні для реалізації проєкту», — каже тренерка.

До такої кількості роботи важливо бути готовим заздалегідь. У стислий термін, коли оголошується конкурс, необхідно подати заявку, заповнити аплікаційну форму, зібрати теку документів. «За таких умов бракує часу, щоб розробляти проєкт максимально детально», — розповідає пані Анна, і ділиться корисним секретом з учасниками тренінгу:

«Я раджу займатися проєктною діяльністю у межах стратегічного планування діяльності усієї організації на найближчі 2-3 роки. Визначте проблеми, які існують, та окремо ті, які вас цікавлять. Проаналізуйте їх. І тоді можна адаптувати напрацювання під вимоги донорських організацій».

Усім, хто починає писати перший проєкт, тренерка радить насамперед навчитися чітко формулювати бачення проблеми. Коли вона чітко ідентифікована та сформульована — це вже 50% успіху, вважає тренерка.

«Зараз є багато заходів з фандрайзингу. Якщо не хочете ходити кудись, є велика кількість корисних вебінарів. Якщо не хочеться дивитися вебінари, є велика кількість літератури. Тобто є усі можливості для того, щоб навчитися», — додає Анна Колохіна.

Наступного разу мистецтву написання проєктів навчатимуться експерти зі Львова.

Версія для друку

коментарі