Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Що зміниться після прийняття закону про адмінпроцедуру вивчали львівські експерти

Вер / 19
26

20 вересня у Львові відбувся семінар-тренінг «Адміністративна процедура: нові правила взаємодії між громадою і громадянами».

Захід організовано Центром політико-правових реформ за участі Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN для ознайомлення з новими правилами взаємодії між владою та приватними особами, що будуть впроваджені після прийняття законопроекту «Про адміністративну процедуру».

Участь у тренінгу взяли представники Львівської міської ради та Обласної державної адміністрації, Львівського окружного адміністративного суду, керівники ЦНАП з області, науковці з Національного університету «Львівська політехніка», Львівського національного університету імені Івана Франка та Львівського регіонального інституту державного управління. До заходу також долучилися громадські активісти, які цікавляться темою адміністративної процедури.

«Законопроект не торкається внутрішніх управлінських процедур, він визначає лише загальну зовнішню та регулює відносини органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб та інших суб’єктів, які законом уповноважені здійснювати владні управлінські функції, з фізичними та юридичними особами щодо розгляду їх справ. У законопроекті детально прописані принципи адміністративної процедури, права та обов’язки громадян при розгляді їхніх заяв та скарг», — розповів учасникам к.ю.н., доцент кафедри адміністративного права ЛНУ імені Івана Франка Андрій Школик.

Експерт ЦППР Віктор Тимощук зазначив: «Якщо мене просять коротко розповісти суть законопроекту — я просто кажу, що він закріплює чотири основних правила: два базових права приватної особи (право бути вислуханою, якщо є загроза прийняття негативного рішення, та право на ознайомлення з матеріалами справи) та два ключових обов’язки адміністрації (мотивувати свої рішення та зазначати порядок їх оскарження)».

Майже 20 років ведуться спроби врегулювати ці питання на законодавчому рівні, тобто прийняти відповідний закон або кодекс. Проте досі бажаного результату не досягнуто — закон, який би регулював основні положення процедури в усіх випадках, коли громадянин має щось вирішити з органом виконавчої влади та місцевого самоврядування, не прийнятий.

Наприкінці семінару-тренінгу учасники вирішували практичні вправи у двох аспектах — як вирішується конкретна справа згідно чинного законодавства та як би вона вирішувалася за умов прийняття Закону.

Версія для друку

коментарі