Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (1 – 15 січня)

Січ / 23
16

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 1 — 15 січня 2023).

Коротко про основні зміни

  • Уряд створив Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності.
  • Уряд утворив Держагентство відновлення та розвитку інфраструктури України.
  • Новий Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, або ТОТ: роз’яснення щодо застосування.
  • У 2023 році роботодавці продовжать отримувати компенсацію за працевлаштування ВПО.
  • За 2022 рік фахівці землевпорядної служби Кіровоградщини видали 76,3 тис. витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
  • Парламент підтримав законопроєкт, який сприятиме партнерству громад у воєнний та післявоєнний періоди.
  • Як отримати допомогу при народженні дитини та «пакунок малюка» у 2023 році?
  • Добровольці, які стали на захист країни, вважатимуться ветеранами війни.
  • Органи соцзахисту не вправі відмовляти у виплатах переселенцям, у яких пошкоджено житло.
  • У застосунку Дія можна подати заяву на обмін старих ламп на енергоощадні LED-лампи.
  • Десять років тому в Україні розпочав функціонування Державний земельний кадастр.
  • Єдина інформаційна система покращить процес виплат переселенцям.
  • Україна й Туреччина обмінюють посвідчення водія без іспитів.
  • На звільненій території Херсонщини працює комісія з обстеження пошкодженого й зруйнованого майна.
  • Сума компенсації роботодавцям за працевлаштування ВПО зросте до 6700 грн.
  • Варто знати: які страхові виплати призначатимуть та виплачуватимуть органи Пенсійного фонду?
  • Лікарняні у 2023 році — Що змінилось?
  • Ким замінити комісії з соціального страхування та як призначати допомоги за лікарняними?
  • Як зареєструвати новонароджених українців за кордоном?
  • Кому призначається допомога по догляду за особами, які цього потребують, та як її отримати в умовах війни?
  • У 2022 році Мінреінтеграції перерахувало 47,5 млн гривень на виплати пасажирам евакуаційних поїздів.
  • Уряд унормував порядок забезпечення військовослужбовців житловими приміщеннями.
  • Як українцям оформити пенсію за кордоном?
  • Жителям звільнених територій виплачено майже 146 мільйонів гривень кеш-допомоги.
  • Уряд збільшив розмір компенсації вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня».
  • У 2023 році порядок нарахування виплат на проживання для ВПО буде збережено.
  • На порталі Дія можна отримати один з найпопулярніших документів для підприємців — витяг з ЄДР.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми» від 06.01.2023 № 11.
  • Соціальний захист–2022 у цифрах і фактах: Підтримка ВПО.
  • На порталі Дія знову можна отримати довідку з Державного реєстру речових прав.
  • Нова підсистема удосконалить пошук інформації про ВПО та стане ефективним інструментом для вирішення гуманітарних проблем переселенців.
  • Держгеокадастр інформує про індексацію нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
  • У 2023 році продовжиться реформа децентралізації, державного управління та управління держвласністю.
  • Майже 800 тисяч ВПО планують залишитися у громадах, що їх прийняли.
  • Уряд змінив правила проведення торгів на Prozorro: Тимчасово відмінили аукціони.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності органами з визначення технічної прийнятності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Міністерством економіки» від 03.01.2023 № 9.
  • З 1 січня всі страхові виплати здійснює Пенсійний фонд: що це означає для громадян?
  • Як переселенцям оформити житлову субсидію?
  • У 2022 році внутрішнім переселенцям було видано 336 пільгових кредитів на придбання квартир.

Не потрапило в попередній моніторинг

Детальніше

Уряд створив Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності

Міністерство економіки України, опубліковано 13 січня 2023 року о 19:03

Таке рішення було ухвалено на засіданні Кабінету Міністрів України 13 січня 2023 року.

«Уряд робить ще один крок до дерегуляції бізнесу. Державна політика дерегуляції є одним з основних елементів практичної імплементації нової моделі розвитку України та невід’ємною складовою європейської інтеграції. В українських реаліях дерегуляція є необхідним інструментом, місією якого є кардинальне поліпшення бізнес-клімату, зокрема, інвестиційного клімату в Україні, створення нових робочих місць та підвищення якісних стандартів життя», — заявила Перший віцепрем’єр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко.

За її словами, за результатами проведеного аналізу нормативно-правового поля у сфері державного регулювання видів господарської діяльності виявлено більше 1 000 інструментів державного регулювання, зокрема: дозволів — 528, ліцензій — 224, погоджень — 157, висновків — 145, свідоцтв — 121, декларацій — 55, повідомлень — 42, посвідчень — 23.

«Наявність великої кількості інструментів державного регулювання негативно впливає на започаткування провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання та їхнього виходу на ринок. Варто зазначити, що бюрократична процедура отримання документів дозвільного характеру потребує великих часових та фінансових витрат суб’єктів господарювання, створює додаткове адміністративне навантаження на них», — пояснює Юлія Свириденко.

Для вирішення цих питань і створено Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності. Співголовами групи є Перший віцепрем’єр-міністр України – Міністр економіки та Віцепрем’єр-міністр України – Міністр цифрової трансформації.

Передбачається, що основними завданнями робочої групи будуть:

  • координація дій державних органів у частині зменшення та оптимізації інструментів державного регулювання бізнесу;
  • удосконалення нормативної бази в частині переведення в електронну форму інструментів державного регулювання.

Уряд утворив Держагентство відновлення та розвитку інфраструктури України

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 13 січня 2023 року о 18:03

Уряд створив на базі Державного агентства інфраструктурних проєктів та Державного агентства автомобільних доріг нову структуру — Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

«Це дозволить оптимізувати робочі процеси, уникнути хаотичності у плануванні та реалізації проєктів», — зауважив очільник Уряду.

Прем’єр-міністр наголосив, що відбудова України стане об’єднавчою ідеєю для Європи, а реалізація Плану великого відновлення України — важливою частиною співпраці з Європейським Союзом.

«Вже зараз ми знаємо джерела надходження 110 млрд грн на відбудову цього року. Водночас ми розраховуємо, що нам вдасться акумулювати в 6 разів більше коштів, аби уже у 2023-му відновити якнайбільше інфраструктури та житла українців», — зазначив Денис Шмигаль.

Новий Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, або ТОТ: роз’яснення щодо застосування

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 13 січня 2023 року о 17:13

Наприкінці минулого року Уряд прийняв постанову № 1364, якою визначено механізм формування єдиного переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.

Актуальний перелік затверджений наказом Мінреінтеграції від 22 грудня 2022 року № 309.

Території, які включаються до переліку, поділяються на такі, де ведуться (велися) бойові дії, та тимчасово окуповані. Своєю чергою території, на яких ведуться (велися) бойові дії, поділяються на території можливих бойових дій і території активних бойових дій.

Роз’яснюємо, за якими критеріями ці території відносяться до територій можливих та активних бойових дій.

Так, територіями активних бойових дій визначаються території:

  • через які проходить лінія бойового зіткнення або які межують з тимчасово окупованими територіями;
  • та на яких наразі неможливо в повному обсязі виконувати функції держави, зокрема в частині доступу до публічних електронних реєстрів, та існує значна загроза життю й здоров’ю населення.

Територіями можливих бойових дій вважаються території:

  • які межують з територіями активних бойових дій або тимчасово окупованими територіями чи прилеглі до державного кордону з державою-агресором;
  • та на яких можливо забезпечувати функції держави, до яких може повертатися населення, втім періодично піддаються ворожим обстрілам.

Звертаємо увагу, що для територій можливих бойових дій не передбачено обмежень щодо доступу до публічних електронних реєстрів і проведення аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації. Разом з тим на територіях активних бойових дій і на ТОТ блокуються реєстри та забороняються відповідні аукціони.

Водночас допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам виплачується мешканцям всіх територій, включених до переліку, якщо для них не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації.

У 2023 році роботодавці продовжать отримувати компенсацію за працевлаштування ВПО

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 13 січня 2023 року о 11:22

Урядова програма щодо виплати компенсації роботодавцям за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб продовжить діяти у 2023 році.

Кабінет Міністрів доповнив джерела фінансування програми — відтепер така компенсація буде здійснюватися за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття й інших джерел, не заборонених законодавством.

Сума компенсації роботодавцю становитиме 6700 гривень (розмір мінімальної заробітної плати). Ці кошти держава виплачує за кожну працевлаштовану внутрішньо переміщену особу впродовж 2 місяців.

Передбачається, що витрати Фонду у 2023 році складуть 308,2 мільйона гривень при прогнозованому працевлаштуванні 23 тисяч ВПО.

Для порівняння, торік було профінансовано виплати на загальну суму майже 200 мільйонів гривень за працевлаштування понад 16 тисяч внутрішніх переселенців.

Нагадаємо, Уряд запровадив програму стимулювання підприємців брати на роботу ВПО у квітні 2022 року. Мета програми — пришвидшити адаптацію людей, які змушені були переїхати з небезпечних регіонів, і підвищити рівень зайнятості серед населення.

За 2022 рік фахівці землевпорядної служби Кіровоградщини видали 76,3 тис. витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, опубліковано 13 січня 2023 року о 10:42

Спеціалісти структурних підрозділів Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області торік видали фізичним та юридичним особам 76 301 витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Із загальної кількості виданих витягів 64 031 було замовлено в режимі онлайн, ще 12 270 — через Центри надання адміністративних послуг.

Парламент підтримав законопроєкт, який сприятиме партнерству громад у воєнний та післявоєнний періоди

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 12 січня 2023 року о 20:59

Верховна Рада України прийняла в другому читанні законопроєкт (реєстр. номер 5742), норми якого удосконалюють порядок укладення договорів міжмуніципального співробітництва. Це сприятиме налагодженню партнерства територіальних громад у воєнний та післявоєнний періоди.

«Досвід громад з різних регіонів демонструє, що співробітництво дає змогу ефективно та швидше розв’язувати місцеві проблеми. А це так важливо особливо сьогодні — у період збройної агресії росії. Прийняття цього Закону удосконалює правове поле для співробітництва громад, що дозволить їм реалізовувати спільні проєкти для відновлення їхніх територій та подальшого розвитку, приєднуватись до вже успішного співробітництва інших громад. А також сприятиме наданню якісних освітніх, медичних, культурних, житлово-комунальних та інших публічних послуг жителям», — зазначив заступник Міністра розвитку громад та територій України В’ячеслав Негода.

Відтак законопроєктом пропонується внести зміни до Закону України «Про співробітництво територіальних громад» щодо:

  • запровадження процедури приєднання територіальних громад до вже організованого співробітництва за спрощеною процедурою;
  • визначення нового типу договору про співробітництво територіальних громад з поєднанням кількох форм співробітництва;
  • надання можливості проводити в дистанційній формі засідання комісій з підготовки проєкту договору про співробітництво з обов’язковим відеозаписом таких засідань та трансляцією на офіційному вебсайті усіх суб’єктів співробітництва.

Як отримати допомогу при народженні дитини та «пакунок малюка» у 2023 році?

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 12 січня 2023 року о 14:32

При народженні дитини батьки можуть розраховувати на підтримку від держави. Йдеться про грошові виплати, які буде нараховано та виплачено, незважаючи на воєнний час, а також про «пакунок малюка».

Як отримати грошову допомогу при народженні дитини?

Допомогу оформлюють на одного з батьків або опікунів, з яким постійно проживає малюк. Зверніть увагу, що оформлення можливе протягом 12-ти місяців з дня народження дитини та протягом періоду дії карантину й ще одного місяця після його завершення.

Для оформлення допомоги онлайн потрібно:

1. Зареєструйтесь чи авторизуйтесь у кабінеті електронних послуг Міністерства соціальної політики.

2. Заповніть онлайн-форму на отримання послуги та накладіть електронний підпис.

3. Заповнена заява автоматично відправляється до органів соціального захисту.

4. Не пізніше ніж наступного дня після отримання заяви органом соціального захисту вам призначать допомогу (у разі правильно заповненої форми).

Або скористайтеся комплексною послугою «єМалятко» на порталі Дія.

Для оформлення допомоги офлайн потрібно:

1. До органу соціального захисту чи Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) за місцем проживання необхідно подати такі документи:

  • заяву одного з батьків,
  • свідоцтво про народження дитини,
  • особовий банківський рахунок для соціальних виплат,
  • опікунам — рішення суду про встановлення опіки,
  • документи, що засвідчують народження дитини ( у разі народження дитини за межами України).

2. Зверніть увагу, що термін розгляду документів, поданих у паперовій формі, становить 10 днів.

Наразі розмір допомоги при народженні дитини складає 41280 гривень. Одноразово допомога виплачується в сумі 10320 гривень, решта суми виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами по 860 грн на місяць.

Як отримати «Пакунок малюка»?

При народженні дитини кожна сім’я має право не тільки на отримання допомоги, а й одноразової допомоги «пакунок малюка» в натуральній або грошовій формі.

Отримання «пакунка малюка» в натуральній формі

Одноразова натуральна допомога «пакунок малюка» видається закладом охорони здоров’я при народженні дитини. У разі відсутності «пакунка малюка» в закладі охорони здоров’я, або народження дитини за межами України чи на тимчасово окупованій території України, або народження дитини поза межами закладу охорони здоров’я видається відповідним структурним підрозділом з питань соціального захисту населення за місцем проживання / перебування отримувача.

У разі неотримання «пакунка малюка» в закладі охорони здоров’я, заява на його отримання подається отримувачем не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня народження дитини, а в разі народження дитини поза межами закладу охорони здоров’я — протягом року з дня народження дитини.

До заяви додаються копії (фотокопії) таких документів:

  • свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження дитини, виданого органами державної реєстрації актів цивільного стану України — копії виданого компетентним органом країни перебування та легалізованого в установленому порядку документа про народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, з перекладом на українську мову. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально.
  • документа, що підтверджує факт народження дитини поза межами закладу охорони здоров’я, виданого закладом охорони здоров’я, який проводив огляд матері та дитини, aбo медична консультативна комісія, якщо заклад охорони здоров’я не проводив огляд матері та дитини відповідно до законодавства.

Отримання грошової компенсації вартості «пакунка малюка»

Грошова компенсація призначається, якщо звернення за нею надійшло не пізніше ніж через 12 місяців з дня народження дитини. Отримувач може звернутися за грошовою компенсацією:

  • шляхом надсилання заяви та документів поштою до відповідного структурного підрозділу з питань соціального захисту населення;
  • під час надання йому комплексної послуги «єМалятко».

До заяви, зокрема, додається копія свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану України, — копію свідоцтва про народження дитини, виданого компетентним органом іноземної держави та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено законом або міжнародними договорами України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, разом з перекладом на українську мову. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально.

Для призначення грошової компенсації під час надання послуги «єМалятко» отримувач надає необхідні для отримання такої компенсації відомості із зазначенням бажання отримати грошову компенсацію, повідомляє про відмову матері / батька, інших родичів, усиновлювачів, опікунів, прийомних батьків, батьків-вихователів, патронатних вихователів дитини від отримання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» та зазначає спеціальний рахунок.

Добровольці, які стали на захист країни, вважатимуться ветеранами війни

Міністерство у справах ветеранів України, опубліковано 12 січня 2023 року о 15:39

Статус учасника бойових дій зможуть отримувати цивільні особи, які від початку повномасштабного наступу рф стали на захист України, але не вступили до офіційних військових формувань чи правоохоронних органів.

Відповідний законопроєкт (реєстр. № 7322), який був розроблений за безпосередньої участі фахівців Мінветеранів, 12 січня Верховна Рада України конституційною більшістю голосів прийняла в другому читанні та в цілому. «За» проголосували 310 народних депутатів України.

Ухваленими змінами до чинного законодавства надається можливість визнати учасниками бойових дій осіб, які не встигли вступити до ЗСУ, МВС, Національної поліції, Національної гвардії, СБУ, Держприкордонслужби або інших утворених відповідно до законів України військових формувань чи правоохоронних органів, однак брали безпосередню участь у бойових діях.

Документ також визначає коло осіб, які отримали інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в заходах, необхідних для забезпечення оборони України.

Як зазначили фахівці Мінветеранів, ухвалення даного закону є вкрай важливим, особливо в частині врегулювання прецедентів щодо надання відповідних статусів цивільним особам, які з перших днів повномасштабної агресії рф проти України брали безпосередню участь у захисті країни. До Міністерства надходять відповідні звернення, зокрема й від членів родин полеглих Захисників та Захисниць. А прийняття законопроєкту надає Мінветеранів можливість врегулювати подібні прецеденти.

Відповідно до законопроєкту рішення про надання статусу УБД особам, які добровільно забезпечували захист держави, приймається Міжвідомчою комісією, що діє при Мінветеранів.

Органи соцзахисту не вправі відмовляти у виплатах переселенцям, у яких пошкоджено житло

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 12 січня 2023 року о 10:32

До Мінреінтеграції надходять звернення від громадян, яким органи соцзахисту відмовляють у призначенні допомоги на проживання, посилаючись на те, що їхнє житло лише пошкоджене, а не зруйноване.

Це неправомірно, адже законодавством передбачено наступне:

Право на виплати щомісячної допомоги на проживання мають усі переселенці, житло яких пошкоджене чи зруйноване внаслідок російської агресії. Вони отримують виплати нарівні з ВПО, які перемістилися з тимчасово окупованих територій чи зон бойових дій.

Для цього необхідно подати документальне підтвердження від органів місцевого самоврядування факту пошкодження/знищення нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації.

Це передбачено Порядком надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженим постановою Уряду від 20 березня 2022 року № 332.

Таким чином, постанова чітко встановлює, що право на виплати мають усі ВПО, житло яких було пошкоджене. При цьому ступінь пошкодження житла не має значення. Підставою для нарахування виплат є наявність відповідної довідки від місцевої влади.

У застосунку Дія можна подати заяву на обмін старих ламп на енергоощадні LED-лампи

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 11 січня 2023 року о 17:17

У застосунку Дія українці зможуть подати заявку на безоплатний обмін старих ламп розжарювання на енергоощадні LED-лампи. Перехід на такий тип ламп дасть змогу у 15 разів зекономити електроенергію. Долучайтеся до бета-тесту послуги Обмін лампочок за посиланням.

Через регулярні обстріли росією об’єктів енергетичної інфраструктури українці змушені економити електроенергію та жити за графіками відключення світла. Зараз важливо свідомо й раціонально ставитися до використання електроприладів. Навіть вимкнене світло в кімнаті, де ви не перебуваєте, може вплинути на роботу енергетичної сфери загалом.

За даними НЕК «Укренерго», українці використовують до 40 % електроенергії у власних будинках. Водночас, за даними Міненерго України, вдома вони використовують значну кількість ламп розжарювання, які в середньому споживають майже у вісім разів більше електроенергії, ніж сучасні світлодіодні лампи.

Яке рішення?

У застосунку Дія українці зможуть подати заяву на обмін 5 старих ламп розжарювання на 5 енергоощадних LED-лампи. Потім піти до відділення Укрпошти й отримати лампи.

Завдяки заяві в Дії ви точно знатимете, що світлодіодні лампи є в наявності у відділенні Укрпошти й гарантовано зможете отримати свої 5 LED-ламп.

На першому етапі будуть доступні 15 млн ламп для обміну, які надходитимуть поступово протягом декількох тижнів. Насамперед через найбільший ефект економії забезпечуватимуть обласні центри та великі міста. До кінця лютого лампочки мають надійти й до найменших сіл.

Який це дасть ефект?

За оцінками фахівців, перехід на світлодіодні лампи дасть змогу споживати на 7-10 % менше електроенергії в моменти пікового навантаження. Це допоможе суттєво скоротити дефіцит електроенергії в системі.

Поки що ми проводимо бета-тест послуги, який стартує 16 січня. На етапі тестування послуга буде доступна у Вінниці, Черкасах, Одесі та Львові.

Долучитися до бета-тесту послуги Обмін лампочок зможуть громадяни України, які:

  • досягли 18 років;
  • мають верифікований РНОКПП;
  • раніше не отримували лампочки на Укрпошті.

Послугу в застосунку Дія реалізує Мінцифри спільно з Мінекономіки за підтримки Євросоюзу та АТ «Укрпошта».

Десять років тому в Україні розпочав функціонування Державний земельний кадастр

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, опубліковано 11 січня 2023 року о 16:53

Десять років тому до Державного земельного кадастру надійшли перші заяви про державну реєстрацію земельних ділянок.

Загалом за період функціонування Державного земельного кадастру до системи було внесено відомості, зокрема, про:

  • землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць та землі в межах територій територіальних громад загальною площею понад 3 112,10 тис. га (10 245 населених пунктів та одна територіальна громада);
  • 1 179 обмежень у використанні земель загальною площею 486,87 тис. га;
  • 24 416 035 земельних ділянок загальною площею 43 224,03 тис. га;
  • 776 274, 76 км державного кордону України.

Крім того, було надано доступ до відомостей Державного земельного кадастру понад 11 тис. користувачів, зокрема 5 433 нотаріусам, 2 518 сертифікованим інженерам-землевпорядникам, 1 254 органам державної влади, 1 043 Центрам надання адміністративних послуг та органам місцевого самоврядування.

На сьогодні забезпечено інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру із містобудівним кадастром, кадастрами інших природних ресурсів та інших інформаційних систем, держателями яких є Апарат РНБОУ, Мін’юст, Мінагрополітики, Мінінфраструктури, НАЗК, ДПС та інші органи державної влади України.

Нині Державний земельний кадастр забезпечує, насамперед, реалізацію прав власників і землекористувачів земельних ділянок, регулювання земельних відносин та управління земельними ресурсами, організацію раціонального використання та охорони земель, здійснення землеустрою, контроль за використанням та охороною земель тощо.

Довідково

Державний земельний кадастр почав функціонувати в Україні з 1 січня 2013 року. Його впровадження було передбачено нормами Закону України «Про Державний земельний кадастр», прийнятого ВРУ 7 липня 2011 року.

Єдина інформаційна система покращить процес виплат переселенцям

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 11 січня 2023 року о 11:35

Протягом грудня-січня в процесі відпрацювання звернень регіонів було вирішено понад 200 проблемних питань, пов’язаних з роботою в Єдиній інформаційній системі соціальної сфери (ЄІССС), за допомогою якої призначаються виплати внутрішньо переміщеним особам.

Про це повідомили на міжвідомчій нараді під головуванням Віцепрем’єр-міністра – Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Ірини Верещук.

Щоб працівники соцзахисту швидше опанували нову інформаційну систему, від початку зими з ними було проведено 21 тренінг. Ще 3 навчальних заходи плануються цього тижня.

Крім того, надаються персональні консультації представникам регіонів.

Людський фактор все менше впливає на процес. За повідомленням представників Мінсоцполітики, близько 60 % рішень про призначення виплат ухвалюються автоматично.

Україна й Туреччина обмінюють посвідчення водія без іспитів

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 10 січня 2023 року о 21:51

Набула чинності Угода про взаємне визнання та обмін національних посвідчень водія між Україною та Туреччиною

Це означає, що громадяни України, які переїхали на тимчасове або постійне проживання до Туреччини, можуть обміняти своє українське посвідчення водія на турецьке без складання теоретичних і практичних іспитів. Так само й громадяни Туреччини, які тимчасово або постійно проживають в Україні та мають турецьку посвідку водія, можуть обміняти її без складання іспитів у сервісному центрі МВС.

Двостороння угода стосується посвідчень водія всіх категорій транспортних засобів.

На звільненій території Херсонщини працює комісія з обстеження пошкодженого й зруйнованого майна

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 10 січня 2023 року о 20:44

Вказана комісія здійснює огляд та обстеження пошкоджених і зруйнованих об’єктів. За результатами складаються відповідні акти.

Згідно з ними власники пошкодженого житла можуть отримати будівельні матеріали для тимчасового ремонту.

Для цього необхідно звернутися на гарячі лінії районних у місті Херсоні рад:

  • Дніпровська: (099) 253-54-91,
  • Корабельна: (050) 533-72-91,
  • Суворовська: (066) 447-92-36.

Мешканцям, які не можуть самостійно полагодити житло, допомагатимуть працівники комунального підприємства «Херсонтеплоенерго». Найближчим часом до робіт також долучаться ремонтні бригади КП «Парки Херсона».

Сума компенсації роботодавцям за працевлаштування ВПО зросте до 6700 грн

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 10 січня 2023 року о 18:36

Уряд ухвалив рішення, згідно з яким сума компенсації роботодавцям за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб зросте до 6700 грн. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

«Повномасштабна війна спричинила стрімке зростання кількості внутрішньо переміщених осіб. За минулий рік 1,8 млн українців отримали допомогу від держави як переселенці на суму близько 53,5 млрд грн. Важливо, що послуги з оформлення статусу ВПО стали доступнішими завдяки цифровізації. А на цей рік нарахування допомоги переселенцям ми продовжили автоматично», — відзначив очільник Уряду.

Як зауважив Прем’єр-міністр, компенсація роботодавцям по 6500 грн протягом двох місяців за кожного працівника-переселенця стала важливою складовою підтримки ВПО. Минулого року в межах цієї програми виплачено майже 199 млн грн. За словами Глави Уряду, рішення про збільшення суми компенсації стимулюватиме бізнес активніше залучати на свої підприємства внутрішньо переміщених осіб.

Варто знати: які страхові виплати призначатимуть та виплачуватимуть органи Пенсійного фонду?

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 09 січня 2023 року о 17:44

У зв’язку з приєднанням Фонду соціального страхування України до Пенсійного фонду України уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування наразі є Пенсійний фонд України.

Тому для вирішення питань з призначення, перерахування та здійснення страхових виплат із відшкодування шкоди, заподіяної потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві та/або професійного захворювання або особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого, з 1 січня 2023 року необхідно звертатися до органів Пенсійного фонду України.

Органи Пенсійного фонду призначатимуть та виплачуватимуть такі види страхових виплат:

внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання:

  • допомога по тимчасовій непрацездатності — у розмірі 100 % середньої заробітної плати (перші 17 днів за рахунок коштів страхувальника, починаючи з 18 дня — за рахунок коштів соціального страхування);
  • одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності, призначається на підставі довідки МСЕК; розмір визначається в залежності від ступеня втрати професійної працездатності, із розрахунку 7 мінімальних заробітних плат, встановлених законом на день настання права потерпілому на страхову виплату (з 01.10.2022 розмір мінімальної з/п — 6 700 грн);
  • щомісячні страхові виплати — встановлюються відповідно до ступеня втрати професійної працездатності та середньомісячної заробітної плати потерпілого перед настанням страхового випадку; мінімальний розмір призначеної щомісячної виплати потерпілому в перерахунку на 100 % втрати працездатності не може бути меншим мінімальної заробітної плати, максимальний — не повинен перевищувати чотири мінімальні зарплати;
  • виплати в разі переведення на легшу, нижчеоплачувану роботу — за потерпілим зберігається його середньомісячна заробітна плата на строк, визначений ЛКК або МСЕК (перші 14 днів доплата здійснюється за рахунок коштів страхувальника, починаючи з 15 дня — за рахунок коштів соціального страхування);
  • щомісячні виплати дитині, яка народилася з інвалідністю, внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання її матері під час вагітності, здійснюються до досягнення дитиною 18 років, або до закінчення навчання, але не більш як до досягнення 23 років у розмірі державної допомоги дітям з інвалідністю, а після — у розмірі середньомісячної заробітної плати, що склалася на території області (міста) проживання таких осіб, але не менше від середньомісячної заробітної плати в країні на день набуття права на виплату.

страхові виплати непрацездатним членам сім’ї у разі смерті потерпілого:

  • одноразова допомога сім’ї (40 розмірів мінімальної заробітної плати (40 х 6700 грн = 268 000 грн);
  • одноразова виплата кожній особі, яка була на його утриманні (8 розмірів мінімальної заробітної плати (8 х 6700 грн = 53 600 грн);
  • щомісячні страхові виплати (визначаються із середньомісячної заробітної плати потерпілого; сума виплат кожній особі, яка має на них право, визначаються шляхом ділення частини заробітної плати потерпілого, що припадає на цих осіб, на їхню кількість).

Лікарняні у 2023 році — Що змінилось?

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 09 січня 2023 року о 17:37

З 1 січня 2023 р. Пенсійний фонд України є уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві.

Для отримання фінансування по лікарняних від Пенсійного фонду України роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.

Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною.

Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінились.

Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було й раніше — 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня — за рахунок страхових коштів.

У випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві — з 18 дня непрацездатності.

При цьому, Закон скоротив час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від Пенсійного фонду України.

Якщо раніше Фонд соціального страхування України (ФССУ) перераховував кошти роботодавцям протягом 10-ти днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів після надходження заяви-розрахунку.

Така заява-розрахунок подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.

Функціонал пункту меню «Заяви-розрахунки» особистого кабінету страхувальника дає можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків відповідно до визначених критеріїв:

  • період реєстрації листків непрацездатності,
  • тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності);
  • здійснення формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду України.

Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.

В той же час до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути використані при прийнятті рішення щодо фінансування.

Важливо!

  • Для поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків, максимальну кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку обмежено до 200 штук.
  • Для уникнення помилок, при заповненні заяви-розрахунку використання лапок у назві суб’єкта господарювання не допускається.
  • Роботодавцям, для подання заяв-розрахунків, не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП , як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.
  • Роботодавці, які з певних причин не можуть користуватись електронним кабінетом на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок у паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

Ким замінити комісії з соціального страхування та як призначати допомоги за лікарняними?

Фонд соціального страхування України, опубліковано 09 січня 2023 року о 13:37

З 1 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», якою було внесено ряд змін до розрахунку й призначення допомог за лікарняними.

Хто замінив комісії з соціального страхування на підприємствах та як тепер призначати допомоги за лікарняними?

Раніше на кожному підприємстві, в установі чи організації створювалась комісія (або уповноважений, якщо на підприємстві до 5 працівників) із соціального страхування. Такі комісії були обов’язковими як для державних, так і для приватних чи інших підприємств і навіть ФОП. Саме комісія була уповноважена призначати або відмовляти в призначенні допомоги за кожним лікарняним співробітників.

Однак з 01 січня 2023 року створення й діяльність таких комісій не передбачені.

Тож відтепер рішення про призначення або відмову в призначенні допомог за листками непрацездатності має приймати сам роботодавець або уповноважена ним особа.

Призначити уповноважену особу можна розпорядчим документом на розсуд керівника підприємства.

Рішення про призначення допомоги по тимчасовій втраті працездатності, декретної допомоги, допомоги на поховання необхідно оформлювати відповідним розпорядчим документом — це може бути наказ, постанова, розпорядження, рішення тощо.

Звертаємо увагу! Для отримання консультацій з усіх питань соціального страхування застраховані особи та роботодавці мають звертатись до Пенсійного фонду України.

Нагадаємо, з 01 січня 2023 року Фонд соціального страхування України передав свої завдання та функції до Пенсійного фонду — відтепер саме ПФУ є уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. ФССУ перебуває в процесі припинення.

Як зареєструвати новонароджених українців за кордоном?

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 09 січня 2023 року о 10:39

Якщо українська жінка народжує за кордоном, куди звертатися для реєстрації малюка?

За кордоном державну реєстрацію народження дитини проводять дипломатичні представництва та консульські установи України.

Як відбувається реєстрація?

  1. Письмова або усна заява батьків чи одного з них надається до дипломатичного представництва або консульської установи України за місцем народження дитини або за місцем проживання батьків.
  2. У разі неспроможності батьків реєстрація дитини може проводитися її родичами.
  3. Після заяви батьків дитини або інших осіб консул проводить реєстрацію народження дитини з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові.

Які документи слід пред’явити консулу для реєстрації?

  1. Документ медичного закладу про народження дитини або довідку від лікаря, який надавав допомогу при пологах.
  2. Паспорт або інші документи, що посвідчують особи батьків (одного з батьків).
  3. Документ, який є підставою для внесення відомостей про батька (свідоцтво про шлюб, заява матері, заява батька про визнання батьківства тощо).

Протягом якого строку слід подати заяву про реєстрацію?

Заяву про реєстрацію народження дитини батьки зобов’язані подати не пізніше 1 місяця з дня народження дитини.

Важливо! Реєстрація народження, а також видача свідоцтва про реєстрацію цього акта цивільного стану проводиться без стягнення консульського збору.

Кому призначається допомога по догляду за особами, які цього потребують, та як її отримати в умовах війни?

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 07 січня 2023 року о 18:45

Часто особами, що потребують догляду, можуть бути близькі люди чи члени родини. Розповідаємо, за ким призначається догляд та як отримати компенсацію від держави.

Догляд може бути встановлений за:

  • особами, що мають інвалідність І групи;
  • людьми похилого віку з когнітивними порушеннями;
  • невиліковно хворими, та які не можуть самостійно самообслуговуватися;
  • дітьми з інвалідністю;
  • дітьми, які є хворими на тяжкі захворювання.

Претендувати на компенсацію по догляду можуть повнолітні дієздатні члени сім’ї за таких умов:

  • якщо проживають разом з особою, що потребує догляду, та мають спільний побут;
  • здійснюють догляд на непрофесійній основі без ведення підприємницької діяльності;
  • мають середньомісячний дохід, менший за прожитковий мінімум (з 2023 року — до 2589 грн).

Важливо! Спільне проживання осіб підтверджується «пропискою» або обстеженням спеціальними службами.

Подати документи для призначення компенсації можна особисто або поштою на адресу:

  • центрів надання адміністративних послуг;
  • органів соціального захисту населення;
  • виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Звертаємо увагу, що рішення про призначення компенсації приймається протягом 10 днів з дня подання заявки.

У 2022 році Мінреінтеграції перерахувало 47,5 млн гривень на виплати пасажирам евакуаційних поїздів

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 07 січня 2023 року о 16:14

Евакуація мешканців небезпечних регіонів України триває. З 1 листопада 2022 року кошти на виплати тим, хто евакуюється поїздами, перераховує Мінреінтеграції.

Після прибуття евакуйовані просто на вокзалі отримують фінансову підтримку від держави. Зокрема, дорослим виплачують по 2 тис. гривень, дітям та особам з інвалідністю — по 3 тис. гривень. Гроші безпосередньо людям видає Укрпошта.

Для забезпечення таких виплат у листопаді-грудні минулого року Мінреінтеграції спрямувало на рахунки регіональних (Хмельницької, Львівської, Тернопільської та Дніпропетровської) дирекцій Укрпошти 47,5 млн гривень.

Нагадаємо, повідомити про бажання евакуюватися можна, зателефонувавши на цілодобову гарячу лінію Мінреінтеграції: 15-48 або скориставшись чат-ботом.

Для повідомлень через месенджери WhatsApp/Telegram/Viber діє номер: (096) 078-84-33.

Уряд унормував порядок забезпечення військовослужбовців житловими приміщеннями

Міністерство оборони України, опубліковано 07 січня 2023 року о 15:37

Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанов №1081 та 728, у яких зазначений порядок забезпечення військовослужбовців та їхніх сімей житловими приміщеннями та надання грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення відповідно до статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

У постанові КМУ уточнили категорії військовослужбовців, звільнених із військової служби, які мають право на отримання житла або грошової компенсації.

Зміни усувають неузгодженості в порядку забезпечення військовослужбовців та їхніх сімей житловими приміщеннями. Неузгодженості усунуті й в порядку визначення розміру й надання військовослужбовцям та членам їхніх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення.

Як українцям оформити пенсію за кордоном?

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 07 січня 2023 року о 12:35

Українці, які виїхали за кордон та досягли там пенсійного віку, можуть оформити пенсію дистанційно за допомогою вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України.

Для цього потрібно зайти на веб-портал електронних послуг ПФУ та вибрати вкладку «Заява про призначення пенсії». Ознайомитись з інформацію на екрані, перейти за посиланням «Вхід».

Увійти до особистого кабінету можна за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), після чого виконати такі кроки:

Крок 1: у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» оберіть вкладку «Заява на призначення пенсії». Погодьтеся на дистанційне інформування, обравши спосіб отримання повідомлень про обробку заяви. Далі оберіть «Продовжити» та вид пенсії, наприклад, «Пенсія за віком»;

Крок 2: заповніть анкету та надайте згоду на передачу та обробку своїх персональних даних;

Крок 3: прикріпіть скан-копії документів, перелік яких буде наведений перед формуванням заяви.

Після цих етапів на екрані з’явиться повна форма заяви про призначення пенсії. У разі потреби внесені до заяви дані можна відредагувати. Завершення всіх операцій — заява підписується за допомогою КЕП та відправляється до ПФУ натисканням кнопки «Підписати та відправити до ПФУ».

Про стан обробки заяви та ухвалене рішення щодо призначення пенсії, Фонд повідомить вас в обраний вами спосіб.

Жителям звільнених територій виплачено майже 146 мільйонів гривень кеш-допомоги

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 06 січня 2023 року о 20:17

У межах спільного проєкту Мінреінтеграції, Укрпошти та міжнародних організацій забезпечено кеш-підтримку мешканцям деокупованих територій на загальну суму майже 146 мільйонів гривень. Проєкт стартував 19 вересня 2022 року, й наразі виплати на звільнених територіях продовжуються.

Так, станом на 5 січня 2023 року допомогу готівкою в розмірі 1200 гривень від Товариства Червоного Хреста України отримали майже 73 тисячі громадян на ДОТ Харківської, Херсонської, Донецької та Луганської областей.

Крім того, за фінансової підтримки Міжнародної організації з міграції станом на вчора виплачено кеш-допомогу в розмірі 2200 гривень понад 25 тисячам осіб, що проживають на звільнених територіях Харківщини, Херсонщини й Донеччини.

У 2023 році міжнародні донори планують і надалі надавати кеш-підтримку, аби охопити якомога більшу кількість громадян, які пережили окупацію та залишаються на деокупованих територіях.

Уряд збільшив розмір компенсації вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня»

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 06 січня 2023 року о 17:03

З ініціативи Мінсоцполітики Уряд збільшив розмір компенсації вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» з 2272 грн до 6700 грн та змінив окремі умови надання послуги для забезпечення отримання підтримки саме тими, хто її найбільше потребує.

Постановою Кабінету Міністрів від 30.12.2022 № 1474 «Деякі питання соціального захисту дітей та сім’ї» визначено, що компенсація послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» надається в разі здійснення догляду за дитиною з інвалідністю, або в разі, якщо один із батьків, опікунів є особою з інвалідністю I чи II групи.

Уряд також схвалив рішення щодо збільшення розміру компенсації послуги з одного прожиткового мінімуму (а в разі догляду за дітьми з інвалідністю — з двох прожиткових мінімумів на дітей віком до шести років) до однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.

Таким чином, сім’я на відшкодування послуги няні зможе щомісяця отримувати 6 700 гривень замість 2 272 гривень.

Також постановою визначено механізм нарахування компенсації послуги в залежності від фактичного часу здійснення такого догляду за дитиною на підставі акту про надану послугу «муніципальна няня».

Протягом січня 2023 року батьки, опікуни дитини віком до трьох років, які отримують відшкодування вартості послуги «муніципальна няня», повинні підтвердити своє право на таке відшкодування.

Для цього потрібно подати відповідним структурним підрозділам з питань соціального захисту населення документи, передбачені Порядком відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2019 № 68 «Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня».

У 2023 році порядок нарахування виплат на проживання для ВПО буде збережено

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 06 січня 2023 року о 11:53

У 2023 році порядок нарахування виплат на проживання для ВПО буде збережено.

Про це Віцепрем’єр-міністр — Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук заявила під час прямого включення на телеканалі ICTV. За її словами, внутрішні переселенці автоматично продовжуватимуть отримувати допомогу від держави. Не потрібно буде ані звертатись із заявами, ані підтверджувати місце проживання, матеріальний стан, дохід чи щось інше.

Вона також повідомила, що минулого року на ці потреби було витрачено майже 55 млрд гривень. І пообіцяла, що цьогоріч сума виплат не зменшуватиметься.

На порталі Дія можна отримати один з найпопулярніших документів для підприємців — витяг з ЄДР

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 06 січня 2023 року о 09:40

На порталі Дія можна в кілька кліків отримати витяг з Єдиного державного реєстру (ЄДР). Це один з найпопулярніших документів для українців, які були або є підприємцями.

Витяг з ЄДР є важливим документом, який підтверджує, що ви мали або маєте бізнес, а також містить інформацію про діяльність компанії. Він необхідний в багатьох життєвих ситуаціях підприємців. Наприклад, під час підписання договорів чи для отримання послуг у банках.

Раніше, щоб отримати витяг з ЄДР, необхідно було звертатися до реєстратора, нотаріуса чи йти у ЦНАП. Потім сплачувати адміністративний збір і добу чекати на документ.

Відтепер отримати витяг з ЄДР можна на порталі Дія. Всього в декілька кліків, миттєво і з меншим адмінзбором, порівняно з отриманням документа офлайн.

Для того, щоб отримати витяг з ЄДР, потрібно:

  • увійти на Портал Дія;
  • обрати послугу «Витяг з ЄДР»;
  • переглянути дані, які містяться в реєстрі, і підтвердити їх;
  • оплатити адмінзбір — 100 грн, замість 130 грн офлайн;
  • отримати витяг у форматі ПДФ.

Усе відбувається зручно й швидко. Не потрібно ходити в держоргани та чекати на отримання документа.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми» від 06.01.2023 № 11

Соціальний захист-2022 у цифрах і фактах: Підтримка ВПО

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 04 січня 2023 року о 18:26

Протягом 2022 року Міністерство соціальної політики реалізовувало програми підтримки внутрішньо переміщених осіб — ВПО.

Майже 4,9 млн ВПО обліковано, з яких понад 3,5 млн осіб перемістилися після 24 лютого 2022.

Понад 1,8 млн громадян отримали допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам.

Загалом, у 2022 році держбюджетом було передбачено понад 57 млрд гривень для здійснення таких виплат.

Також було здійснено важливий крок у напрямі цифровізації соціальної сфери, зокрема запроваджено послуги для ВПО в застосунку Дія:

  • реєстрація ВПО онлайн;
  • зміна адреси реєстрації ВПО;
  • зняття з обліку ВПО.

Понад 1,4 млн осіб скористались цифровим сервісом щодо подання заяви на допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам.

На порталі Дія знову можна отримати довідку з Державного реєстру речових прав

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 04 січня 2023 року о 13:38

Довідка з Державного реєстру речових прав засвідчує, що ви є власником квартири, будинку чи земельної ділянки. Послугою щорічно користується близько мільйона українців.

Наприклад, ви хочете орендувати квартиру й потрібно перевірити, чи дійсно вона належить певній особі. Замовляєте інфодовідку на порталі Дія та можете переконатися, що житло внесене в реєстр, а квартира належить саме орендодавцю. Крім цього, довідка з Державного реєстру речових прав може знадобитися для подальшої оцінки та відшкодування пошкодженого чи знищеного майна через російську агресію.

Раніше на порталі Дія вже можна було отримати таку довідку. За місяць роботи сервісом скористалися майже 18 тисяч разів. Однак з початком повномасштабного вторгнення робота реєстрів була призупинена. Відповідно отримати послугу онлайн теж не було можливості.

З травня реєстри відновили роботу, а разом з ними стали доступними й сервіси на порталі. За цей час ми покращили послугу. Зокрема, запит опрацьовується протягом 3-5 секунд і довідка одразу доступна в розділі «Замовлені документи» на порталі Дія.

Довідка містить усю необхідну інформацію про нерухоме майно із чотирьох основних реєстрів:

  • Державний реєстр речових прав на нерухоме майно
  • Реєстр прав власності на нерухоме майно
  • Державний реєстр іпотек
  • Єдиний реєстр заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо об’єкта нерухомого майна

Щоб отримати послугу, необхідно:

  • авторизуватися в особистому кабінеті на порталі Дія за допомогою електронного підпису;
  • виберіть послугу Надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
  • заповніть онлайн-форму із зазначенням критерію пошуку — прізвище та ім’я, серія і номер паспорта, адреса майна, реєстраційний номер, кадастровий номер, за яким бажаєте отримати відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
  • оплатіть адміністративний збір — 30 грн.

Нова підсистема удосконалить пошук інформації про ВПО та стане ефективним інструментом для вирішення гуманітарних проблем переселенців

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 04 січня 2023 року о 12:37

Мінсоцполітики вітає створення нової підсистеми Єдиної інформаційної бази даних внутрішньо переміщених осіб «Інформаційно-пошукова система». Підсистема розроблена та впроваджена Державним підприємством «Інформаційно-обчислювальний центр Мінсоцполітики» за підтримки Проєкту Ради Європи. Ця підсистема є механізмом багатофакторного параметричного пошуку інформації ВПО з інструментом гнучкого формування результатів відбору.

«Система суттєво удосконалила процес пошуку ВПО на районному, регіональному та центральному рівнях, розширила його критерії та відобразила результати з підсумком і можливістю вивантаження його для використання в роботі.

Також за допомогою ІПС став можливим пошук та відбір інформації про потреби ВПО: продуктові набори, зимовий одяг чи взуття, влаштування дітей в школу чи садок, лікування та реабілітаційні заходи тощо. Ця інформація важлива для прогнозування і оцінки потреб внутрішньо переміщених осіб та ефективного гуманітарного реагування.

Наразі підсистема тестується в 10 районах Києва і до кінця січня буде впроваджена по всій території України», — зазначив заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації Костянтин Кошеленко.

Працівники органів соціального захисту населення та зацікавлені центральні органи виконавчої влади відтепер можуть здійснювати в базі ВПО онлайн пошук інформації про внутрішньо переміщених осіб за 42 реквізитами та їхньою довільною комбінацією, наприклад:

  • за даними довідки ВПО;
  • за адресним місцем проживання;
  • за місцем реєстрації;
  • за соціальним статусом;
  • за наявністю інвалідності та іншими критеріями.

Держгеокадастр інформує про індексацію нормативної грошової оцінки земельних ділянок

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, опубліковано 04 січня 2023 року о 12:27

Відповідно до статті 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель (Кі).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

З огляду на викладене, коефіцієнт індексації буде розрахований Держгеокадастром після отримання офіційної інформації від Державної служби статистики про індекс споживчих цін за 2022 рік.

Окремо звертаємось до землевласників та землекористувачів щодо доцільності здійснення замовлення витягів із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок лише після офіційного інформування Держгеокадастром про розрахований коефіцієнт індексації.

Витяги із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які будуть сформовані в період з 1 січня 2023 року до дати офіційного інформування Держгеокадастром про коефіцієнт індексації не враховуватимуть коефіцієнтів індексації за 2022 рік і, відповідно, значення нормативної грошової оцінки земельних ділянок будуть неактуальними у 2023 році.

У 2023 році продовжиться реформа децентралізації, державного управління та управління держвласністю

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 03 січня 2023 року о 19:35

У 2023 році продовжиться реформа децентралізації. Ідеться про запровадження інституту префектів — посадових осіб, які будуть здійснювати адміністративний нагляд на місцях. Про це зазначив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання Уряду 3 січня.

«Префекти — це неполітичні особи, що представлятимуть державу й стежитимуть за конституційністю ухвалених на місцях рішень. За зразок нашої моделі взятий найкращий європейський досвід, який довів свою ефективність. Після завершення воєнного стану на часі будуть і зміни до Конституції, які фіналізують реформу децентралізації. У підсумку отримаємо збалансовану, дієву та європейську систему управління зі спроможними громадами», — наголосив Прем’єр-міністр.

Крім того, продовжиться реформа управління держвласністю. За словами очільника Уряду, буде збережений курс на приватизацію. Водночас у деяких секторах держава буде активним гравцем насамперед через чутливість цих секторів для питань національної безпеки.

«У 2023 році будемо рухатися шляхом створення єдиних державних компаній у сфері трьох стратегічних ресурсів: землі, води та лісів. Замість розпорошеності, яка породжує корупцію, уніфікація та суворий контроль за діями менеджерів. Державна власність має приносити прибутки Україні для її стійкості сьогодні та для її розвитку завтра», — підкреслив Денис Шмигаль.

Прем’єр-міністр додав, що так само продовжиться реалізація реформи державного управління. Він наголосив, що чиновників має стати менше, а міністерства мають займатися напрацюванням політик і правил, а не управлінням реальним сектором.

Майже 800 тисяч ВПО планують залишитися в громадах, що їх прийняли

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 03 січня 2023 року о 16:52

Станом на кінець 2022 року в Україні налічувалося 5,9 мільйона внутрішньо переміщених осіб. Водночас протягом останнього місяця свої домівки полишили близько 680 тисяч громадян, 40 % з яких виїхали зі східних областей країни, а 25 % — із південних. Такі дані оприлюднила Міжнародна організація з міграції.

Разом з тим тільки 7 % учасників останнього загального опитування населення (General Population Survey) розглядають можливість переїзду з місць постійного проживання. В той самий час більш як 785 тисяч ВПО заявляють про плани залишитися у громадах, що їх прийняли, й облаштуватися на новому місці.

Держава не припиняє надавати підтримку внутрішнім переселенцям. Так, з початку повномасштабного вторгнення виплачено понад 47 млрд гривень допомоги на проживання. У пріоритеті Мінреінтеграції на 2023 рік добитися збільшення удвічі загальної суми міжнародної допомоги для ВПО.

Уряд змінив правила проведення торгів на Prozorro: Тимчасово відмінили аукціони

Міністерство економіки України, опубліковано 03 січня 2023 року о 13:03

Через постійні обстріли з боку рф об’єктів енергетичної інфраструктури не всі учасники торгів у системі електронних закупівель Prozorro мають можливість брати участь в електронних аукціонах. У зв’язку з цим Кабінет Міністрів України тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, змінив правила проведення торгів. Про це йдеться в Постанові Уряду № 1495 від 30 грудня 2022 р.

«Як відповідь на блекаути, ми тимчасово скасували електронні аукціони. Від сьогодні всі торги, що будуть оголошені в Prozorro, будуть проводитися без аукціону. Тобто тендерна пропозиція учасника є остаточною, і виграє той, хто дав найменшу ціну під час подання пропозиції. В умовах відключення живлення та інтернету, не всі учасники мали можливість торгуватися в аукціоні. В той самий час рівний доступ є ключовим принципом публічних закупівель. Ми повернемо аукціони, як тільки ситуація стабілізується», — заявила Перший віцепрем’єр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко.

Також вона анонсувала можливі зміни в системі публічних закупівель і на постійній основі.

«Одночасно будемо робити аналітику, як ця зміна вплине на різні категорії закупівель. Було багато дискусій, чи потрібні аукціони для складних предметів закупівлі, наприклад, будівництва. Директивами ЄС передбачено, що аукціони мають бути опціональними. На вимогу World Bank Ukraine ми реалізовуємо окрему процедуру, в якій аукціони будуть опціональними, тобто на рішення замовника. Тому через 1-2 місяці подивимося на цифри, якщо підтвердиться, що в різних категоріях закупівель стратегія тендеру без аукціону може бути більш ефективною, повернемо аукціони як опціональний інструмент торгів для всіх закупівель», — пояснила Юлія Свириденко.

Також за її словами, цією постановою була скасована локалізація при закупівлях на потреби Збройних Сил. Тобто пікапи, вантажний транспорт, швидкі та інше тепер можна купувати на потреби ЗСУ без урахування вимог локалізації.

Довідково

В 2022 році від початку війни на Prozorro було зафіксовано такі фінансові результати:

  • провели 94 тисячі тендерів на 120 млрд грн;
  • учасниками конкурентних закупівель стали понад 23 тисячі підприємств;
  • різниця між загальною сумою, яку державні замовники планували витратити на свої закупівлі, та сумою, за якою були укладені контракти завдяки тендерним процедурам, склала 6 млрд грн;
  • усього в електронній системі прозвітували про понад 2 мільйони укладених договорів на 311 млрд грн.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності органами з визначення технічної прийнятності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Міністерством економіки» від 03.01.2023 № 9

З 1 січня всі страхові виплати здійснює Пенсійний фонд: що це означає для громадян?

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 02 січня 2023 року о 16:49

З 1 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України.  

Попри війну, держава продовжує виконувати свої соціальні зобов’язання перед українцями, у тому числі, — із забезпечення державного соціального страхування. Зокрема, Уряд швидко та ефективно реалізував вимоги ухваленого у вересні Закону № 2620 щодо запровадження нової організаційної моделі соціального страхування в Україні. Згідно із Законом, з 1 січня виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснюватиме не Фонд соціального страхування України, а Пенсійний фонд України.

Звертаємо увагу, що попри зміну органу, який здійснює страхові виплати, розмір цих виплат для громадян зберігається (детальніше — в інфографіці), а розмір деяких — навіть збільшується.

Єдине що змінюється — орган, що буде забезпечувати такі виплати. Отже, відтепер Пенсійний фонд України виплачуватиме:

  • допомогу по тимчасовій втраті працездатності;
  • допомогу по вагітності і пологах;
  • допомогу на поховання застрахованим особам в т. ч. потерпілим на виробництві;
  • одноразові та щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві, членам їхніх сімей.

Реабілітація постраждалих на виробництві також фінансуватиметься і надалі.

Держава зберігає всі виплати й забезпечення допоміжними засобами реабілітації для людей з інвалідністю, а видатки за цим напрямом у 2023 році збільшено вдвічі порівняно з 2022 роком — до 3,3 млрд грн.

Змінюється лише джерело фінансування цих видатків. Фінансування реабілітації постраждалих відбуватиметься за рахунок Національної служби здоров’я України (НСЗУ), забезпечення допоміжними засобами реабілітації — за рахунок державного Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ФСЗІ).

«Реалізація такого рішення дозволить не тільки скоротити управлінський апарат та зменшити видатки на його утримання, що дуже важливо під час повномасштабної війни. Власне, першочерговою метою реформування системи соціального страхування є підвищення доступності та ефективності сервісу, забезпечення прозорості процесів. Наразі ми — на шляху до повної автоматизації та цифровізації нарахування страхових виплат.

На сьогодні Пенсійний фонд володіє Державним реєстром застрахованих осіб, Електронним реєстром листків непрацездатності, тобто інформація, необхідна для нарахування лікарняних вже наявна у страховика. Це дозволить зробити процес нарахування більш зручним як для роботодавців, так і для заявників, оскільки послуга буде надаватися безпосередньо через особистий електронний кабінет страхувальника на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Наголошу, що хвилюватися щодо страхових виплат українцям не варто: умови їхнього надання та розміри НЕ змінюються», — підкреслила Міністр соціальної політики Оксана Жолнович.

Якщо раптом у вас виникли проблеми зі страховими виплатами, за консультацією рекомендуємо звертатись до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України (перелік діючих сервісних центрів за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/2152993-servisni-tsentry-gu-pfu) або до Контакт-центру Пенсійного фонду України за телефоном: 0800 503 753.

Нагадаємо, що з 1 січня 2023 р. набув чинності Закон про приєднання Фонду соціального страхування (ФССУ) до Пенсійного фонду України, згідно з яким Пенсійний фонд України (ПФУ) та його територіальні органи є правонаступниками ФССУ і виконують функції зі соціального страхування.

Протягом листопада-грудня 2022 р. Уряд прийняв всі необхідні нормативні акти, аби забезпечити повну та ефективну передачу функцій соціального страхування.

Як установа, що має найбільш розгалужену мережу територіальних органів та є держателем і адміністратором електронного реєстру листків непрацездатності (складової частини реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування), Пенсійний фонд України відтепер здійснює:

  • призначення страхових виплат та надання соціальних послуг; відповідно до Закону;
  • профілактику нещасних випадків;
  • проведення перевірки обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності і документів, що є підставою для їхнього формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів;
  • контроль за використанням страхувальниками страхових коштів.

27 грудня Уряд також ухвалив постанову, якою розпочав процедуру припинення ФССУ як окремої установи, що має завершитись не пізніше 1 травня 2023 року.

Як переселенцям оформити житлову субсидію?

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 02 січня 2023 року о 16:01

Внутрішні переселенці можуть оформити субсидію на оплату житлово-комунальних послуг.

Субсидія надається за місцем фактичного проживання особи. При цьому укладання договору наймання (оренди) житла не вимагається, а склад домогосподарства зазначається заявником у декларації.

Куди звертатися?

Для отримання субсидії ВПО можуть звернутися особисто до одного із зазначених органів:

  • уповноважена посадова особа виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади;
  • центр надання адміністративних послуг;
  • сервісний центр Пенсійного фонду України.

Житлову субсидію також можна оформити в електронній формі, обравши один із сервісів:

  • портал «Дія»,
  • веб-портал електронних послуг ПФУ,
  • мобільний додаток Пенсійного фонду України. Завантажити його можна для Android та для IOS.

Які документи потрібні для отримання субсидії?

  1. Заява про призначення субсидії (за встановленою формою).
  2. Декларація про доходи та витрати (за встановленою формою).
  3. Дані про мешканців домогосподарства.
  4. Паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП).
  5. Довідка про статус ВПО.

Увага. Розмір допомоги залежить від вартості житлово-комунальних послуг, якими користується родина, і від рівня її доходів. При цьому допомога на проживання, що надається ВПО, не враховується до сукупного доходу при призначенні житлової субсидії.

Дізнатися, чи призначили субсидію та її розмір, можна онлайн, скориставшись порталом subsidii.ioc.gov.ua. Пошук інформації у реєстрі здійснюється за адресою домогосподарства. Після заповнення необхідних даних з’явиться вся інформація про статус заяви на субсидію.

У 2022 році внутрішнім переселенцям було видано 336 пільгових кредитів на придбання квартир

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 01 січня 2023 року о 19:19

Сім’ї з-поміж внутрішньо переміщених осіб вже отримали 572 пільгових іпотечних кредити на придбання житла, з них 336 — видано у 2022 році за результатами 9 незалежних відборів. Загальна сума виданих кредитів складає понад 766 млн гривень.

Надання пільгових кредитів реалізується в межах спільного проєкту Мінреінтеграції та Держмолодьжитла. Так, програма «Житлові приміщення для внутрішньо переміщених осіб» стартувала у 2021 році, була призупинена з початком повномасштабного вторгнення росії й поновилася у серпні 2022 року.

У 2022 році був виданий ювілейний — 500-й кредит. Його оформила молода родина із Севастополя. Можливість придбати квартиру в столиці на найбільш вигідних в Україні умовах сім’я отримала за результатами одного із незалежних відборів.

Восени 2022 року Уряд підтримав ініціативу Мінреінтеграції та розширив можливості участі в програмі забезпечення житлом внутрішніх переселенців.

Так, кредити надаються на строк до 30 років (раніше 20 років) під 3 % річних, виходячи з нормативної площі житла 52,5 кв. м на особу чи сім’ю з двох осіб і додатково 21 кв. м на кожного наступного члена сім’ї. Також громадяни отримали можливість обирати собі житло, яке реконструйовано не більше ніж 35 років тому (раніше 25 років).

Крім того, право на участь у програмі з’явилося в тих осіб, які мають житло на території громад, де тривають воєнні дії або які перебувають у тимчасовій окупації.

Нагадаємо, проєкт фінансується за рахунок гранту Уряду Німеччини через Кредитну установу для відбудови KfW.

Зареєструватися для участі в програмі можна через портал «Дія» або в регіональних управліннях Держмолодьжитла.

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання адміністративного оскарження рішення про втрату статусу резидента Дія Сіті та звітності резидентів Дія Сіті» від 30.12.2022 № 1492

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів» від 30.12.2022 № 1487

Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану дій органів виконавчої влади з відновлення деокупованих територій територіальних громад» від 30.12.2022 № 1219-р

Читайте також попередні огляди

Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом PROSTO Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.

Версія для друку

коментарі