Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Про «експерименти» з міністерствами

Лис / 22
14

Бажання заощадити насправді незначну суму на апараті може обійтися значно дорожче для суспільства й держави.

1. Найгірше з анонсованих рішень — вливання Мінрегіону в Мінінфраструктури. Це несе великі ризики для політики децентралізації. Місцеве самоврядування завжди було незручним суб’єктом для центрального уряду. Але Україна не має шансів бути успішною, якщо відвернеться від децентралізаційної реформи, і якщо питання громад і регіонів зникне з пріоритетів порядку денного Уряду. Тож Мінгромад треба навпаки розвивати!

2. Так само невдала ідея — влити Нацдержслужбу в Мінцифри. Так, я дуже упереджений до Мінцифри. Бо це міністерство працює переважно як стартап, впроваджує чудові цифрові «фішки», але 3 роки вперто не бачить багатьох реальних проблем зі сфери своєї відповідальності. ЦНАП втрачають функцію інтегрованих офісів. Знову домінують відомчі підходи (ДМС, МВС, ПФУ тощо). ОМС залишені напризволяще з проблемами в окремих секторах (Мін’юсту тощо). Тобто навіть з політикою адміністративних послуг Мінцифри часто пробуксовує.

Тож тут дуже великий ризик, що це міністерство об’єктивно буде протиставляти цифровізацію — власне персоналу — публічним службовцям. Виборцям це зайде. Але розвивати людський потенціал у публічній службі — це геть інша місія.

Насправді ж функціонал Нацдержслужби ближчий до Мін’юсту та Мінрегіону. Бо це про інституційну організацію держави. І тут потрібне розуміння законів та закономірностей публічного врядування.

3. Ну, а чергове «повернення» Мінагрополітики до складу Мінекономіки — це вже навіть не смішно. Адже це вже було зовсім недавно. Тільки з березня 2021 року почали повертати все назад. Таке враження, що ініціатори вагаються з визначенням критеріїв для утворення окремого міністерства. Навіть для такої аграрної країни, як Україна…

P.S. Встиг побачити вже багато дописів інших колег на цю тематику. І звісно підтримую, що має йтися передовсім про ефективність, про функції, а не механічне об’єднання й скорочення.

 Віктор Тимощук,
заступник голови правління Центру політико-правових реформ

Джерело: Фейсбук-сторінка автора

Версія для друку

коментарі