Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Про пріоритети роботи Уряду

Січ / 23
10

Нещодавня заява Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля про пріоритети Уряду у 2023 році викликала дуже суперечливі враження. З одного боку, добре, що глава Уряду виступив з такою політичною заявою. Так і повинно бути. Саме він за Конституцією України повинен визначати й комунікувати з суспільством внутрішню політику держави, а не якісь Національні ради чи ще якісь квазівладні утворення.

Проте, з іншого боку, сам зміст заяви породжує більше питань ніж дає відповідей. Наприклад, добре сказано: «Міністерства мають займатися напрацюванням політики й правил, а не управлінням реальним сектором». Але для цього в них мають бути створені директорати для кожного напрямку політики. А цього завдання Уряд не може виконати роками, починаючи з 2016 року, коли вперше його собі поставив.

Уряд Шмигаля давно продублював собі це завдання, але жодного руху вперед не відбувається. Навіть немає визначеності що таке «напрямки політики», скільки їх. Давно стало зрозуміло, що кожне міністерство саме для себе не може вирішити цих питань, має бути уніфікований підхід для всього уряду, тобто всіх міністерств. Проте відповідна зміна в Закон про ЦОВВ про передачу Кабінету Міністрів права створювати чи затверджувати директорати ним же не підтримується. Без цих змін це завдання залишиться голою декларацією.

Подібна ситуація і з завданням щодо продовження децентралізації. Сама децентралізація повноважень і фінансів, як відомо, зупинена, а в деяких сферах відбувається зворотний процес централізації, наприклад, деяких адміністративних послуг. Прем’єр-міністр наповнив цей пункт категоричною обіцянкою у 2023 році запровадити префектів. Проте це не може бути реалізовано швидше, ніж відповідні зміни будуть внесені в Конституцію України, що своєю чергою не може бути здійснено в умовах воєнного стану, тобто швидше, ніж досягнута перемога у війні.

А в той час законопроєкт про місцеві державні адміністрації в новій редакції № 4298, який би суттєво покращив правове регулювання їхньої діяльності вже зараз, лежить у Верховній Раді, підготовлений до 2-ого читання, вже більше як рік, від вересня 2021. І голосів за нього немає, тому що 15 листопада 2021 року на вимогу когось з офісу Президента він був переписаний, м’яко кажучи, не в бік європейської інтеграції. І ніякої активності Уряду в цьому напрямку не видно.

Ігор Коліушко,
голова правління Центру політико-правових реформ
Джерело: Фейсбук-сторінка автора

Версія для друку

коментарі