Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Реалії та перспективи аналітичних центрів: погляд ззовні

Лип / 22
25
організація

Стажери Центру політико-правових реформ долучилися до обговорення, як можна було б посилити впливовість та результативність роботи аналітичних центрів у непростих умовах сьогодення.

Адаптивність та гнучкість аналітичних центрів

В умовах війни це найперші риси, які мають бути притаманні аналітичним центрам (АЦ). Важливо не припиняти діяльність, а продовжувати продукувати корисні продукти, напрацювання, але при цьому надавати їм більш актуальних тем та форм. Кожен напрямок роботи й дослідження АЦ наразі відчуває помітні зміни й у пошуці нових шляхів розвитку.  

Для аналітичних центрів важливими є:

  • проста організація роботи дистанційно (без суттєвих прив’язок питань до офісу); 
  • виділення основних напрямків роботи, на яких зосереджується АЦ у нових реаліях: за можливості (фінансової, кадрової тощо) — збільшення напрямків (додавання нових актуальних) або ж збереження задекларованих (з переформуванням продуктів в актуальне русло) чи зменшення напрямків роботи (зосередження уваги на найбільш актуальних та кричущих). 

Доречно було б розробити план подальших дій, продумати шляхи адаптації до нових умов, зрозуміти, чи є можливість проводити дослідження, та перерозподілити обов’язки й сфери відповідальності серед працівників, оскільки воєнний час диктує інші умови роботи.

Ефективна комунікація 

Бути почутим, донести експертну думку, презентувати корисні результати діяльності: під час війни в цьому виникає ще більша потреба. 

Держава має завдання швидко адаптувати політику під умови воєнного стану, й потреба в якісних законопроєктах, експертизі питання — тільки зростає. Тому комунікація з органами державної влади надважлива, щоб спільно продукувати якісні зміни

В умовах війни люди стали ще більшими заручниками інформаційного середовища, тому комунікація з цільовими аудиторіями через соціальні мережі та сайт дає можливість не залишити корисні напрацювання «на полиці», а презентувати їх та донести до слухачів, глядачів, читачів. 

Так само важливо експертам більше виступати в ЗМІ, адже потік новин зростає, і для широкої аудиторії складніше справлятися з емоціями, аналізувати контент і прогнозувати «користь» для України чи «зраду» від тієї чи іншої дії влади, міжнародної спільноти тощо. 

Саме в цьому випадку публічність експертів в інформаційному просторі

  • по-перше, буде активізовувати роботу аналітичних центрів всередині та залучати нову аудиторію до їхньої діяльності, 
  • по-друге, допомагатиме закривати потребу споживачів інформації в аналізі почутого, 
  • по-третє, дозволить донорам і партнерам мати більше уявлення про роботу АЦ і впевненість в ефективній комунікації та поширенні досліджень / напрацювань. 

Рекомендовано також узгодити контент-план для соціальних мереж та сайтів: це може допомогти аналітичним центрам ефективніше перейти в режим роботи онлайн.

Підтримка аналітичних центрів з боку донорів, міжнародних партнерів, державних органів

Важливо донести інформацію до максимальної кількості донорських структур про те, що війна — це не зупинка всього, а новий поштовх, актуальність роботи не втрачена, а зберігається чи зростає. 

З боку державних структур було б доречно призначити відповідальних осіб за надання дозволених даних та інформації представникам АЦ / ГО, оскільки зараз люди дізнаються левову частку інформації від організацій громадянського суспільства.

Пропозиції підготували
Вероніка Приходько та Богдана Жовтобрюх,
студентки Відкритого Університету Реформ

Версія для друку

коментарі