Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (11 – 20 липня)

Лип / 22
20
Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (11 – 20 липня)

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 11 – 20 липня 2022).

Коротко про основні зміни

ДОДАТКОВО: нормативно-правові акти, які не потрапили у попередній моніторинг

Детальніше

Сервісні центри МВС працюють за принципом екстериторіальності

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 20 липня 2022 року о 16:36

Сервісні центри Міністерства внутрішніх справ працюють за принципом екстериторіальності. Незалежно від місця реєстрації ви можете звернутися до будь-якого з них і отримати необхідну послугу.

Окрім того:

  • громадяни, які переїхали тимчасово жити в інше місце, можуть отримати посвідчення водія або скласти практичний іспит у будь-якому сервісному центрі МВС, незалежно від того, у якому підрозділі складено теоретичний (практичний) іспит;
  • особи, у яких закінчився термін позбавлення права керування, можуть отримати своє посвідчення водія та скласти іспити у зручному для них центрі МВС;
  • також громадяни можуть повернути у будь-якому сервісному центрі МВС свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, виданого для поїздки за кордон (протягом 10 днів).

Адреси та графік роботи ГСУ МВС — https://cutt.ly/dLBBSr2

Парламент ухвалив законопроєкт, який звільняє від відповідальності за порушення строків оприлюднення фінансової звітності

Міністерство фінансів України, опубліковано 20 липня 2022 року о 12:52

Верховна Рада України у другому читанні прийняла проєкт Закону України, яким запропоновано звільнити від відповідальності за порушення строків оприлюднення фінансової звітності у період дії воєнного стану або стану війни. Відповідні зміни вносяться до Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни».

Законопроєкт спрямований на здійснення заходів з підтримки бізнесу та створення правових механізмів звільнення юридичних осіб від відповідальності за порушення строків оприлюднення фінансової звітності у період дії воєнного стану.

Зокрема, законопроєкт передбачає, що:

  • оприлюднення річної фінансової звітності та річної консолідованої фінансової звітності разом з відповідними аудиторськими звітами, звітом про управління, консолідованим звітом про управління, звітом про платежі на користь держави та консолідованим звітом про платежі на користь держави здійснюється протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неоприлюднення фінансової звітності;
  • у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його припинення чи скасування, звільнити юридичних осіб від відповідальності за порушення вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо своєчасності та повноти оприлюднення фінансової звітності у повному обсязі на вебсторінці або вебсайті підприємства разом з відповідними аудиторськими звітами.

Як отримати грант на створення власного бізнесу

Міністерство економіки України, опубліковано 19 липня 2022 року о 14:25

Уряд запустив програму мікрогрантів у розмірі від 50 до 250 тис. грн для кожного українця, який хоче започаткувати першу власну справу, або розвинути вже існуюче підприємство та створити додаткові робочі місця.

Отримати фінансування можуть громадяни, суб’єкти мікропідприємництва чи малого бізнесу, фізичні особи, які:

  • не провадять свою господарську діяльність на тимчасово окупованій території, на території рф чи білорусі;
  • не знаходяться під санкціями;
  • не є банкрутами;
  • не мають заборгованості перед бюджетом;
  • не були притягнуті до кримінальної відповідальності за корупційне правопорушення;
  • не працюють на інших підприємствах.

Для участі підприємцям необхідно підготувати бізнес-план за типовою формою (тут посилання) та подати разом із заявкою через портал «Дія». Заявка у термін до 10 днів оцінюється експертами АТ «Ощадбанк». Також експерти оцінюють кредитну історію та реєстраційні документи підприємця.

Далі учасники проходять перевірку Державною службою зайнятості, а також співбесіду у місцевому центрі зайнятості. Служба на підставі оцінки банку, а також оцінки співбесіди, ухвалює рішення про надання мікрогрантів тим, хто набрав найбільшу сукупну кількість балів.

Розмір мікрогранту визначається відповідно до запиту отримувача, але не менше 50 000 гривень та з урахуванням кількості робочих місць, які зобов’язується створити підприємець: 150 тисяч гривень, якщо підприємець створює одне робоче місце та 250 тисяч гривень — за два.

Кошти спрямовуються на банківський рахунок отримувача. Підприємець може використовувати грант на:

  • придбання обладнання (на яке накладається заборона відчуження до виконання умов за грантом);
  • закупівлю сировини та матеріалів;
  • орендну плату за нежитлові приміщення (становить не більше 25% розміру мікрогранту);
  • лізинг обладнання (крім автомобілів, мотоциклів, інших особистих транспортних засобів).

Також в рамках програми учасник може отримати кредит до 2,5 млн грн під 0%, який забезпечуватиметься заставою майна, придбаного за рахунок мікрогранту.

Обов’язковою умовою договору мікрогранту є створення і збереження протягом 3 років робочих місць залежно від розміру мікрогранту, а також сплата суми мікрогранту у формі податків, зборів та ЄСВ.

У разі невиконання цих умов отримувач зобов’язаний повернути різницю між сумою отриманого мікрогранту та фактично сплаченими платежами.

Процес ідентифікації актових записів в державному реєстрі актів цивільного стану розпочато

Міністерство юстиції України, опубліковано 19 липня 2022 року о 10:18

Відтепер під час проведення державної реєстрації актів цивільного стану реєстр дозволить перевірити вірність внесених номерів облікових карток платників податків (РНОКПП), а також унікальних номерів запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР). У разі ж відсутності при собі у громадянина РНОКПП, дані будуть автоматично завантажені без його пред’явлення.

Державне підприємство «Національні інформаційні системи» оновило програмне забезпечення Державного реєстру актів цивільного стану громадян (далі — ДРАЦС). Завдяки впровадженню нової електронної інформаційної взаємодії реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі — РНОКПП) та унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (далі — УНЗР) віднині вноситимуться до ДРАЦС на підставі відомостей, отриманих онлайн з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та Єдиного державного демографічного реєстру.

«Так, якщо під час державної реєстрації акту цивільного стану, внесення змін чи доповнень до нього, його поновлення чи анулювання, повторної видачі свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану заявник надає свої РНОКПП та УНЗР — перевірити їх, аби підтвердити відповідність таких даних, буде можливо під час звернення за такою послугою. Для цього посадові особи відділів державної реєстрації актів цивільного стану або виконавчих органів сільських, селищних, міських рад мають подати відповідний онлайн-запит до податкової та міграційної служби», — зазначає заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.

Водночас,  неотримання відомостей про РНОКПП або УНЗР не є підставою для невнесення запису до ДРАЦС, а також для невнесення до актових записів цивільного стану змін і доповнень, їх поновлення та анулювання, повторної видачі свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану.

Для перевірки РНОКПП/УНЗР потрібно заповнити ПІБ заявника, дату його народження та РНОКПП/УНЗР. За ознаки відсутності РНОКПП, необхідно заповнити дані паспорту.

Якщо ж у заявника відсутній РНОКПП — його можна буде отримати одночасно з поданням заяви на державну реєстрацію акту цивільного стану у відділі державної реєстрації актів цивільного стану. Для цього необхідно буде внести інформацію про ПІБ заявника та дату його народження.

Очікувати відповіді за запит від податкової служби користувачу не потрібно. Час надходження відповіді від податкової служби не впливає на закінчення процесу державної реєстрації актів цивільного стану або внесення змін до них. Відповідь буде відображатися при наступному перегляді цього актового запису та за необхідності.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проєктів у рамках Програми з відновлення України» від 19.07.2022 № 811

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення перевірки достовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких здійснюється оплата надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій, та інформаційної взаємодії під час такої перевірки» від 19.07.2022 № 807

ТОВ можна буде зареєструвати онлайн, без участі держреєстратора — бета-тестування послуги

Міністерство юстиції України, опубліковано 18 липня 2022 року о 09:25

Розроблено процедуру реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю у автоматичному режимі без участі держреєстратора. Тобто, людина авторизується та подає заявку про відкриття ТОВ через портал «Дія». Після цього ця заявка в автоматичному режимі передається для проведення держреєстрації ТОВ. Тобто, уся перевірка даних проходитиме у реєстрах без участі людей, — зазначає заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.

Наразі розпочато бета-тестування цієї послуги. Якщо ви готові взяти участь у бета-тестуванні — переходьте за посиланням: https://t.me/betatestTOV.

Скористатися послугою зможуть громадяни України від 18 років, які мають податковий номер та УНЗР.

Механізм автоматизованої реєстрації ТОВ спрямований на зменшення адміністративного навантаження, що, у свою чергу, надасть низку позитивних переваг. А саме:

  • зменшиться час на отримання такої послуги, оскільки не буде потреби зайвий раз звертатися до державних органів;
  • буде усунено суб’єктивний фактор під час державної реєстрації і, як наслідок, зменшиться кількість необґрунтованих відмов у державній реєстрації;
  • скоротиться тривалість реєстраційної процедури;
  • буде усунено корупційні складові, які можуть виникати при зверненні до державних органів для надання такої послуги у звичайному режимі;
  • зменшаться черги та кількість осіб, які фізично відвідують суб’єктів надання адмінпослуг.

Майже 7,4 тис. ВПО знайшли роботу завдяки програмі компенсації витрат на оплату праці роботодавцям

Міністерство економіки України, опубліковано 17 липня 2022 року о 14:03

Станом на 14 липня понад 4,4 тис. роботодавців скористались програмою компенсації витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з числа внутрішньо переміщених. Роботу отримали майже 7,4 тис. українців, що змушені були переїхати у безпечні регіони.

У межах програми роботодавці можуть отримати державну виплату 6,5 тис. гривень за кожного робітника з числа ВПО. Компенсація надається протягом 2 місяців з дати працевлаштування людини. З початку дії програми роботодавцям виплачено 37,3 млн грн.

Нагадаємо, щоб отримати компенсацію за працевлаштування ВПО, роботодавець має відповідати таким критеріям:

  • стояти на обліку як платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • подати податкову звітність за 4 квартал 2021 або весь 2021 рік;
  • не бути бюджетною організацією або фондом соціального страхування.

Роботодавець має укласти з внутрішньо переміщеною особою трудовий контракт. Зареєструвати дані про працевлаштовану особу можна через портал Дія. За 5 календарних днів після цього необхідно подати заявку на отримання компенсації, до якої додати підтверджуючі документи про виплату зарплати та відрахування.

Оновлено актуальний перелік громад у районах бойових дій, на ТОТ та тих, що в оточенні

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 16 липня 2022 року о 12:35

Наказом Мінреінтеграції затверджено оновлений перелік, на основі якого внутрішньо переміщеним особам здійснюватимуть виплати. Нагадуємо, перелік не є фіксованим — він регулярно актуалізується.

Станом на 14.07.2022 року до оновленого переліку територіальних громад, розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), входить 9 областей.

Це територіальні громади Донецької (66), Харківської(51), Дніпропетровської (7), Луганської (37), Запорізької(54), Херсонської (49), Миколаївської (25), Сумської(19), Чернігівської (5) областей. Загалом у переліку наразі 313 громад.

Усі внутрішньо переміщені особи, які перемістилися з цих громад, отримають грошову допомогу від держави.

Інформуємо, що зазначений перелік формується за погодженням Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних та Київської міської військових адміністрацій.

У процесі визначення таких територій спираються на три ключові критерії. Це:

  • території, що є тимчасово окупованими;
  • території, що перебувають в оточенні (блокуванні);
  • території, на яких тривають активні бойові дії.

Якщо ви зареєстровані в якійсь із зазначених областей, але ваша громада відсутня в цьому переліку, радимо звернутися до своєї військової адміністрації (особисто або через гарячу лінію) й уточнити інформацію.

Оновлено правила подання відомостей для створення і ведення електронних трудових книжок

Пенсійний фонд України, опубліковано 16 липня 2022 року о 11:43

15 липня 2022 року набули чинності оновлені правила подання відомостей про трудову діяльність застрахованих осіб в електронній формі, затверджені постановою правління Пенсійного фонду від 01.06.2022 № 8-3 «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок».

Зокрема, вони передбачають можливість подання страхувальником або уповноваженим представником відомостей про місце роботи, кваліфікацію, заохочення, припинення трудових відносин, відсутніх в реєстрі застрахованих осіб.

Документом визначено структуру xml-файлу, у вигляді якого подаються відомості.

Уточнено, що відомості про трудову діяльність працівника подаються одноразово. Необхідність подавати відомості повторно є лише у разі виправлення раніше поданих неточних даних.

Для створення електронних трудових книжок подаються відомості — особисто чи через уповноваженого представника:

  • у вигляді копій документів, виготовлених шляхом сканування;
  • в оцифрованому вигляді — шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створено запис.

Довідково

Відомості про трудову діяльність застрахованої особи в електронній формі подаються в будь-який період протягом п’яти років з дня набрання чинності Закону України від 05 лютого 2021 року № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (10 червня 2021 року) з урахуванням першочергового подання та опрацювання відомостей про трудову діяльність осіб, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» залишилося два і менше років, та про трудову діяльність осіб за період до 01 липня 2000 року.

Консультації та роз’яснення з правових питань можна отримати, звернувшись до контакт-центру системи БПД

Координаційний центр з надання правової допомоги, опубліковано 16 липня 2022 року о 11:01

З правовими питаннями можна звертатися до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 800 213 103.

За цим номером:

  • надаються консультації та роз’яснення з правових питань;
  • можна отримати інформацію щодо розташування, номери телефонів та актуальну інформацію про режими роботи бюро правової допомоги.

Також за допомогою можна прийти до одного з бюро, які працюють по всій Україні там, де це безпечно. Карта тут: https://bit.ly/3aexn0i

З початком військової агресії контакт-центр став одним з найдієвіших механізмів надання правової допомоги. Багато нових законів, безліч нових питань. До його роботи додатково долучаються юристи з багатьох куточків України.

Уряд забезпечив підвищення соціальних стипендій Верховної Ради для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей з малозабезпечених сімей

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 15 липня 2022 року о 17:04

Міністр соціальної політики України Марина Лазебна повідомила, що Уряд затвердив Порядок призначення і виплати соціальних стипендій Верховної Ради України для здобувачів фахової передвищої та вищої освіти та підвищив розмір соціальних стипендій Верховної Ради України для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також для дітей з малозабезпечених сімей.

Відповідно до ухваленого рішення соціальних стипендій Верховної Ради України підвищуються наступним чином.

Для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, які навчаються в закладах фахової передвищої та вищої освіти:

  • віком до 18 років ‒ стипендії збільшуються до 5 891 грн;
  • віком від 18 до 23 років — стипендії збільшуються до 5 582 грн.

Для дітей з малозабезпечених сімей:

  • з числа студентів закладів фахової передвищої освіти — стипендії збільшуються до 1 335 грн;
  • з числа студентів закладів вищої освіти ‒ стипендії збільшуються до 1 770 грн.

Соціальні стипендії Верховної Ради України можуть отримати студенти, які за результатами навчального семестру не мають академічної заборгованості, незадовільних результатів навчання та включені до рейтингу успішності. 

Вказане рішення розроблено на виконання постанови Верховної Ради України від 17.12.2021 № 1988-ІХ «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про заснування соціальних стипендій Верховної Ради України для студентів вищих навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених сімей” щодо підвищення розміру соціальних стипендій Верховної Ради України та уточнення деяких положень».

Запрацювала норма, за якою ВПО навіть без паспорта отримуватимуть соцпослуги та виплати

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 15 липня 2022 року о 15:40

З 15 липня внутрішньо переміщені особи можуть ставати на облік, реєструватись та отримувати допомогу від держави навіть без наявності паспорта — на підставі довідки від Державної міграційної служби (ДМС) чи через застосунок «Дія». Запрацювала відповідна урядова постанова, яку ініціювало Мінреінтеграції спільно з Мінсоцполітики та ДМС.

Це значно спростить життя людям, які перемістилися із зон бойових дій і втратили документи. Відтепер, щоб зареєструватись на новому місці, бути захищеним та отримувати передбачені законом виплати, ВПО можуть надати довідку ДМС чи використати електронну версію паспорта — «єДокумент».

Довідку про те, що особа звернулась за оформленням паспорта, можна отримати в центрах надання адміністративних послуг, територіальних органах, підрозділах чи підприємствах ДМС.

Людям з інвалідністю стало простіше оформити документи для перетину кордону

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 15 липня 2022 року о 14:42

Міністр соціальної політики України Марина Лазебна нагадала, що дослідно-промислова експлуатація Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі — ЄІССС) продовжується, та повідомила, що відтепер система забезпечує можливість формувати довідку щодо наявної інформації про осіб з інвалідністю органам соціального захисту населення швидше та зручніше.

«Розробка ЄІССС активно триває. Команда Мінсоцполітики адаптувала план реалізації проєкту, враховуючи обставини, які склались у зв’язку із збройною широкомасштабною агресією росії та пов’язані із цим труднощі щодо оформлення людьми з інвалідністю відповідних документів для перетинання державного кордону України. Мінсоцполітики забезпечено реалізацію у програмному забезпечені ЄІССС функціоналу, який надає можливість органам соціального захисту населення формувати довідку щодо наявної інформації про осіб з інвалідністю в інформаційних системах соціальної сфери. 

Тож, ці довідки можна отримати в управліннях соціального захисту населення, що розташовані на території пропускних та суміжних пунктів перетину державного кордону у Вінницькій, Волинській, Закарпатській, Львівській, Одеській та Чернівецькій областях», — зазначила Марина Лазебна.

Роз’яснення, чи оплачуються лікарняні під час простою

Фонд соціального страхування України, опубліковано 15 липня 2022 року о 14:23

Кожен працівник має право на отримання компенсації втраченого за час лікування заробітку — в умовах війни Фонд соціального страхування України продовжує фінансувати допомоги по тимчасовій втраті працездатності в повному обсязі.

Однак у зв’язку із відсутністю необхідних для виконання роботи організаційних або технічних умов, особливо під час бойових дій, на підприємстві може бути запроваджено тривалий період простою. У такому випадку працівники не виконують свою роботу, а цей період оплачується у розрахунку не нижче від двох третин встановленого окладу.

Питання оплати лікарняних під час простою було спільно обговорено представниками Міністерства соціальної політики, Міністерства економіки України, Державної служби України з питань праці та Фонду соціального страхування України. За результатами обговорення Мінсоцполітики було напрацьовано відповідне роз’яснення від 05.07.2022 № 6700/0/2-22/45, з урахуванням якого узгоджено наступну спільну позицію відомств щодо наявності підстав для виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності працівникам, які захворіли під час простою.

Якщо працівник під час простою зобов’язаний дотримуватись трудового розпорядку або у нього настало право на відпустку по вагітності та пологах, допомога по тимчасовій непрацездатності надається за всі дні непрацездатності, за які працівник втрачає оплату.

В інших випадках, якщо під час тривалого простою працівник не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку — підстави для оплати лікарняного як за рахунок коштів роботодавця, так і за рахунок коштів ФССУ відсутні.

Рішення про відмову в призначенні матеріального забезпечення працівнику під час простою приймає комісія із соціального страхування підприємства у зв’язку із відсутністю втрати доходу через тимчасову непрацездатність.

Водночас оскільки оплата простою не з вини працівника віднесена до гарантійних і компенсаційних виплат фонду додаткової заробітної плати як оплата за невідпрацьований час, у разі хвороби працівника, у якого відсутнє право на оплату лікарняного, за ним зберігається оплата простою у розрахунку не нижче від двох третин встановленого окладу.

Довідково

Допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати у разі настання в неї страхового випадку (стаття 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

Заробітна плата — винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу (стаття 1 Закону України «Про оплату праці»).

Відновлено роботу Міжвідомчої комісії при Мінветеранів щодо надання статусу УБД та виплати одноразової грошової допомоги

Міністерство у справах ветеранів України, опубліковано 14 липня 2022 року о 23:11

Відновила роботу Міжвідомча комісія з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій та виплати одноразової грошової допомоги, яка діє при Міністерстві у справах ветеранів України.

Нагадаємо, до складу Комісії входять представники усіх силових відомств. Зокрема, вона займається наданням статусу УБД добровольцям, виплатою одноразової грошової допомоги Захисникам з числа добровольців, які отримали інвалідність, та родинам загиблих Захисників-добровольців.

Зазначимо, що діяльність Комісії було призупинено у зв’язку з повномасштабною збройною агресією рф проти України. Тому, станом на сьогодні, першочергово розглядаються ті справи, які були подані до 24 лютого 2022 року.

За період поновленої роботи Міжвідомча комісія розглянула та схвалила рішення про призначення одноразової грошової допомоги 54 особам з інвалідністю внаслідок війни та 9 родинам загиблих (померлих) учасників Антитерористичної операції та/або Операції об’єднаних сил.

Своєю чергою Мінветеранів невідкладно спрямувало всі необхідні документи до Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів з резервного фонду для належних виплат вищезазначеним особам.

Крім того, попри діючий воєнний стан в Україні, за рішеннями Міжвідомчої комісії при Мінветеранів Урядом здійснено виплати одноразової грошової допомоги для членів сімей трьох осіб, які загинули (померли) під час участі в АТО та/або ООС, та 44 особам, які отримали інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час участі в зазначених операції та заходах на загальну суму 30 млн 935,65 тис. гривень.

Роз’яснення, як отримати статус ВПО, якщо немає реєстрації на ТОТ

Координаційний центр з надання правової допомоги, опубліковано 14 липня 2022 року о 09:24

Статус внутрішньо переміщеної особи можна отримати і без офіційної реєстрації місця проживання на тимчасово окупованих територіях України. Це можна зробити після евакуації у разі наявності документів, які підтверджують факт проживання там.

Для отримання статусу ВПО потрібно звернутися до органів місцевого самоврядування або центру надання адміністративних послуг.

Детальніше — в інфографіці за посиланням.

Врегульовано питання надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни та члена сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці

Міністерство у справах ветеранів України, опубліковано 13 липня 2022 року о 20:42

Прийнятою Урядом постановою № 783 передбачається удосконалення порядку надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни та члена сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці України.

Документом внесені зміни до низки нормативно-правових актів, зокрема:

  • унормовано порядок надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, у тому числі бійцям територіальної оборони, Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад;
  • унормовано порядок надання статусу члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України родинам осіб, які загинули під час захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;
  • затверджено вміст та вигляд посвідчення для членів сімей загиблих Захисників і Захисниць України.

«Наразі Мінветеранів та його територіальні відділи спільно зі структурними підрозділами з питань соціального захисту обласних та міських адміністрацій відпрацьовують механізми з надання громадянам відповідних статусів. Ці механізми передбачають доступність та, водночас, унеможливлення зловживань у цих питаннях», — наголосив Генеральний директор Директорату соціального захисту Мінветеранів Руслан Приходько.

Створено службу захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України

Служба Міністра Кабінету Міністрів України, опубліковано 12 липня 2022 року о 18:14

На черговому засіданні Уряду було ухвалено постанову Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної служби захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України».

Правовими підставами для розроблення проєкту цієї постанови є вимоги Закону України «Про критичну інфраструктуру». Новостворений центральний орган виконавчої влади матиме спеціальний статус, діяльність якого буде спрямовуватися та координуватися Кабінетом Міністрів України. Він буде забезпечувати формування та реалізацію державної політики у сфері захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості.

Заснування такої служби необхідно для створення, впровадження, розвитку та забезпечення функціонування національної системи захисту критичної інфраструктури України. Об’єктами критичної інфраструктури є об’єкти або системи, їх частини та їх сукупність, які є важливими для економіки, національної безпеки та оборони, порушення функціонування яких може завдати шкоди життєво важливим національним інтересам.

Проте прийнята постанова має бути доопрацьована в частині встановлення граничної чисельності працівників новоутвореного органу за рахунок відповідного перерозподілу граничної чисельності працівників інших центральних органів виконавчої влади без збільшення загальної чисельності працівників у системі ЦОВВ.

У подальшому новоутвореному органу будуть передані видатки від тих органів, чисельність яких буде скорочено, що забезпечить відповідну економію коштів державного бюджету.

Кабінет Міністрів України Постанова від 12.07.2022 № 787 «Про утворення Державної служби захисту критичної інфраструктури та забезпечення національної системи стійкості України»

Схеми окладів на посадах державної служби приведено у відповідність до законодавства

Служба Міністра Кабінету Міністрів України, опубліковано 12 липня 2022 року о 18:08

Уряд під час свого засідання ухвалив постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до схеми посадових окладів на посадах державної служби з урахуванням територій, підкатегорій та рівнів державних органів у 2022 році».

Акт розроблено з метою приведення схеми посадових окладів на посадах державної служби відповідно чинного законодавства України, а саме Законам України «Про державну службу» та «Про Державний бюджет України на 2022 рік».

Відповідно до законодавства державна служба має забезпечувати достатній рівень оплати праці державних службовців для професійного виконання посадових обов’язків, заохочувати їх до результативної, ефективної, доброчесної та ініціативної роботи. Окрім цього визначено, що схему посадових окладів на посадах державної служби та умови оплати праці державних службовців, з якими укладаються контракти про проходження державної служби, визначаються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби. Мінімальний розмір посадового окладу у державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст обласного значення, не може бути менше двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлених законом.

Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 1 липня 2022 року.

Постанова Кабінету Міністрів України від 12.07.2022 № 788 «Про внесення змін до схеми посадових окладів на посадах державної служби з урахуванням категорій, підкатегорій та рівнів державних органів у 2022 році»

Мобільні комплекси з видачі паспортів України працюватимуть не лише у Польщі

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 11 липня 2022 року о 21:58

Робота мобільних комплексів з оформлення паспортів України, які зараз розгорнуто у Варшаві, згодом буде продовжена і в інших країнах, де перебуває найбільше біженців з України і існує об’єктивна потреба у наданні таких послуг — повідомив глава МВС України Денис Монастирський у коментарі українським ЗМІ під час відвідання Варшави.

«Поспілкувавшись із нашими громадянами, я зрозумів, що ці машини працюватимуть за кордоном ще дуже довго. Кількість заявок на оформлення нових документів лише зростає», — зазначив Денис Монастирський.

Міністр зауважив, що зараз існує величезний попит на послугу з оформлення українських документів, оскільки з України виїхали мільйони людей і більшість з них знайшли прихисток саме у Республіці Польща. Чимало громадян, у намаганні втекти від російських ракет та снарядів вирушили за кордон з внутрішніми паспортами, або втратили їх. У довоєнний час в таких випадках подібні питання вирішували консульські установи.

«Але коли ми вивчили кількість таких звернень, то виявилося, що вони в сотні разів перевищували спроможність консульських установ», — пояснив Міністр потребу розгортання мобільних комплексів з оформлення паспортів України.

Як повідомив очільник МВС, наступного місяця у Варшаві відкриється стаціонарний офіс, де можна буде оформити як закордонний, так і внутрішній ID-паспорт громадянина України. В свою чергу мобільні комплекси вирушать в інші регіони Польщі, а також, після досягнення аналогічних домовленостей з цими країнами — до Чехії, Словаччини і Болгарії.

У столиці Польщі розгорнуто роботу п’яти мобільних комплексів, днями очікується прибуття ще трьох.

«Планується встановити до восьми мобільних автомобілів, одна автомобільна станція працюватиме на видачу, для того, щоб не завантажувати прийом документів», — зазначила перший заступник голови Державної міграційної служби України Ірина Ковалевська. Кожний такий мобільний комплекс за день може обслужити 20 осіб.

Стаціонарний центр, який незабаром відкриється у Варшаві, прийматиме щодня 400-500 осіб. Строки виготовлення та отримання документів — до місяця. Такі центри також планується відкрити у Вроцлаві, Гданську та Кракові.

Соціальні видатки збільшено на 73,8 мільярда — Україна залишається соціальною державою навіть попри виклики широкомасштабної війни

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 11 липня 2022 року о 13:23

Мінсоцполітики вітає ухвалення народними депутатами України змін Державного бюджету України на 2022 рік, які передбачають збільшення фінансування соціальної підтримки людей та виплати пенсій.

Зокрема, ухвалені зміни додатково збільшили фінансування:

  • соціальних допомог — на 5,7 млрд гривень;
  • субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг — на 3,3 млрд гривень;
  • допомоги на проживання внутрішньо-переміщеним особам — на 32,4 млрд гривень;
  • виплати пенсій — на 32,3 млрд гривень.

Нормативно-правові акти, які не потрапили у попередній моніторинг

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання фінансування соціальних послуг під час дії воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях» від 07.07.2022 № 784

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» від 07.07.2022 № 778

Установити, що подані до дня набрання чинності цією постановою суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності, що включені цією постановою у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», є дійсними протягом шести місяців з дня набрання чинності цією постановою. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження такої діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені законодавством.

Читайте також попередні огляди

Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом PROSTO Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.

Версія для друку

коментарі