Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

5 сервісів для організації дистанційних зустрічей

Бер / 20
24

У 2016 році американські дослідники з’ясували, як підвищити результативність мозкових штурмів: для генерації більшої кількості якісних ідей колективний мозковий штурм слід чергувати з індивідуальним.

Так з користю можна використати й карантин — для обмірковування робочих планів на самоті, а потім обговорення їх з командою за допомогою сервісів відеозв’язку.

Такі інструменти також допоможуть провести публічні заходи, заплановані на період карантину. Доведеться лише змінити формат зустрічі — офлайн на онлайн.

Можна провести презентацію результатів дослідження, експертне обговорення або навіть конференцію, залишаючись вдома — як радить МОЗ в умовах поширення коронавірусної інфекції.

Віртуальні зустрічі навряд компенсують усі принади «реальних» заходів, але їхня актуальність зростає. Адже існує ризик подовження карантину. Окрім цього, аналітичне дослідження само себе не презентує, а на необхідність підтримувати зовнішні комунікації карантин не розповсюджується.

Ми підготували огляд п’ятірки сервісів відеозв’язку. Вони не просто дозволяють зустрічатися онлайн — так вони бережуть позиції вашої організації на час карантину.

Zoom

Імовірно, це найпопулярніший сервіс відеозв’язку сьогодні. За останній місяць акції цієї компанії зросли на 40 %, а кількість активної аудиторії — на 2,2 млн.

Zoom може бути безкоштовним і платним, але в обох випадках потребує реєстрації.

У безкоштовному тарифі можна створювати конференції тривалістю до 40 хвилин і за участі не більше 100 учасників; у платних версіях — тривалістю від 24 годин і більше, долучаючи до участі від 100 до 1000 учасників, і з можливістю запису конференцій (це залежить від обраного тарифу).

Водночас, незалежно від обраного тарифного плану, для проведення конференції і організаторам, і учасникам заходу знадобиться зареєструватися у системі та встановити додаткове програмне забезпечення.

Долучитися до конференції можна за посиланням — його після початку заходу отримує та розсилає організатор.

FreeConferenceCall

Цей сервіс за форматом організації конференцій схожий на Zoom, але є повністю безкоштовний. Розробники пропонують лише підтримати проект благодійними внесками.

Щоб провести захід, необхідно створити обліковий запис — шляхом стандартної реєстрації або через Facebook — і завантажити додаткове програмне забезпечення.

FreeConferenceCall має обмеження щодо кількості учасників заходу — до 1000 осіб — і можливість запису відео.

Подібно до Zoom, цей сервіс пропонує долучитися до конференції за посиланням, яке отримують та розповсюджують організатори.

Щоб долучитися з комп’ютера, доведеться зареєструватися і встановити додаткове програмне забезпечення; щоб стати учасником за допомогою смартфону — завантажити спеціальний мобільний додаток.

Jitsi Meet

Jitsi Meet — абсолютно безкоштовний сервіс. У порівнянні з Zoom та FreeConferenceCall має низку переваг, що спрощують проведення веб-зустрічей:

  1. відсутність необхідності реєструватися організаторам та учасникам заходу;
  2. кількість учасників конференції та її тривалість необмежені;
  3. для проведення зустрічі знадобиться лише браузер — жодне додаткове програмне забезпечення встановлювати не потрібно. Втім, щоб долучитися до зустрічі за допомогою телефону, доведеться завантажити мобільний додаток.

Стати учасником конференції можна також за посиланням, яке отримує та розсилає організатор. Щоб унеможливити участь у конференції третіх осіб, можна встановити пароль — його доведеться вводити кожному учаснику конференції після переходу за посиланням.

Jitsi Meet не вміє записувати та зберігати відео конференцій, проте її можна транслювати на YouTube, якщо ви маєте власний канал.

Серед додаткових «фішок» — можливість створити спільний документ для запису нотаток в ході дискусії.

Google Hangouts Meet

Для використання цього сервісу знадобиться корпоративна пошта, створена за допомогою сервісу G Suite — тобто електрона адреса, де після «@» замість звичного «gmail.com» міститься назва вашої компанії. Адже насамперед сервіс Hangouts Google створював для корпоративних клієнтів і вдоволення потреб бізнесу.

Зазвичай безкоштовно можна використовувати сервіс Hangouts Meet для проведення зустрічей з максимум 25 учасникам.

Корпоративні клієнти за окрему сплату можуть проводити конференції для максимум 250 учасників, але з можливістю транслювати захід на 100 000 глядачів, а також записувати та зберігати відео в Google Drive.

Однак через карантинні заходи власники сервісу пішли на поступки: з першого тижня березня до 1 липня 2020 року Google пропонує використовувати платні функції усім і безкоштовно.

І також Google пропонує інструкцію — як провести конференцію за допомогою Hangouts Meet.

MyOwnConference

Як стверджують розробники, цей сервіс входить у ТОП-5 найкращих інструментів для проведення онлайн-зустрічей у світі.

Подібно до багатьох інших сервісів, MyOwnConference можна використовувати безплатно — організовувати конференції для максимум 25 учасників і записувати 20 хвилин зустрічі.

Збирати від 60 до 1000 слухачів і записувати відео зустрічі у повному обсязі можна лише за окрему сплату.

Використання MyOwnConference не потребує встановлення додаткового програмного забезпечення. Окрім цього, учасникам, які хочуть долучитися до конференції з телефону, не доведеться завантажувати мобільний додаток — MyOwnConference працює у браузері на комп’ютерах, планшетах і смартфонах.

«Фішка» сервісу — вміння інтегруватися з сайтами: за допомогою спеціального коду можна запрошувати відвідувачів веб-сторінки долучатися до конференції.

Корисне про онлайн-конференції

Усі сервіси нашої п’ятірки вміють демонструвати екран і додаткові документи. Ці функції можна використовувати для наочності презентації — графіків, статистики, фото тощо. Зазвичай їх легко продемонструвати у роздатковому матеріалі або за допомогою проектора. У віртуальному світі про це також слід пам’ятати, адже 90 % інформації ми засвоюємо візуально.

Але попри увесь функціонал, використання веб-сервісів позбавляє організаторів можливості отримати заповнені реєстраційні списки учасників. Тому, якщо в «нормальному» житті поза карантином попередню реєстрацію за допомогою Google Form можна проігнорувати, то в умовах проведення дистанційних заходів вона набуває більшої актуальності.

Google Form дозволяє отримати електронний реєстраційний список, який можна відредагувати за результатами зустрічі — видалити дані учасників, які попередньо зареєструвалися, але проігнорували конференцію.

І також саме електронна реєстрація надає організаторам список електронних скриньок, куди можна вислати запрошення долучитися до конференції.

Пам’ятайте, що веб-сервіси відеозв’язку можна використовувати для організації не лише публічних заходів, а й планових робочих нарад з колективом. Адже віддалена робота може негативно впливати на ефективність.

Harvard Business Review пише: звичні бесіди на офісній кухні прямо впливають на ефективність команди. Так, професорка Гарвардської школи бізнесу Цедаль Нілі радить створити «онлайн-кавомашину» — за допомогою сервісів відеозв’язку розмовляти не лише на робочі теми, а й цікавитися одне в одного про справи.

Це, за словами професорки, підтримає робочий настрій. Адже збереження соціальних зв’язків під час кризи допомагає подолати тривожність і зберегти психічне здоров’я.

Аліна Шостак,
комунікаційна менеджерка Громадської мережі
публічного права та адміністрації UPLAN у Харкові

Версія для друку

коментарі