Проект «Бюджетний сканер або запровадження стандартної процедури обов’язкового публічного звітування розпорядників бюджетних коштів», що реалізовується ГО «Інститут суспільно-економічних досліджень», передбачає впровадження в Рубіжному та Сєвєродонецьку процедури публічного звітування головних розпорядників бюджетних коштів. Та навіщо взагалі містам потрібна така процедура, що вона дає громадам? Це у своєму коментарі пояснить к.е.н., доцент ТНЕУ, голова ГО «ЕАГ «Акцент», експерт проекту «Бюджетний сканер», Богдан Малиняк.
Норма щодо оприлюднення інформації про виконання місцевого бюджету, а також публічного представлення інформації про виконання бюджетних програм передбачена частиною статті 28 Бюджетного кодексу України. Норми бюджетного кодексу стосуються усіх органів місцевого самоврядування і не можуть враховувати особливостей усіх територіальних громад. Не визначено:
Через неврегульованість багатьох важливих аспектів публічного звітування, рівень їх проведення залежить від волі керівника органу місцевого самоврядування та кваліфікаційних якостей відповідних посадових і службових осіб органів місцевого самоврядування.
Ухвалення на місцевому рівні Порядку публічного звітування про результати виконання бюджету дасть змогу визначити правила стосовно перелічених вище важливих елементів процедури публічного звітування. Таким чином, це стане передумовою створення майданчик діалогу, який передбачатиме живе спілкування у визначеному форматі, який враховує особливості певної громади.
Чіткі детальні правила процедури публічного звітування зроблять цей інструмент зручним для органу місцевого самоврядування, оскільки на постійній основі визначать дії суб’єктів звітування. Позитивні наслідки впровадження інструменту публічного звітування для органу місцевого самоврядування:
Не менше користі від запровадження сталої практики публічного звітування для населення:
Джерело: ТРИБУН