Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Для чого потрібен Порядок про публічне звітування розпорядників бюджетних коштів?

Лип / 19
13

Інші новини

Проект «Бюджетний сканер або запровадження стандартної процедури обов’язкового публічного звітування розпорядників бюджетних коштів», що реалізовується ГО «Інститут суспільно-економічних досліджень», передбачає впровадження в Рубіжному та Сєвєродонецьку процедури публічного звітування головних розпорядників бюджетних коштів. Та навіщо взагалі містам потрібна така процедура, що вона дає громадам? Це у своєму коментарі пояснить к.е.н., доцент ТНЕУ, голова ГО «ЕАГ «Акцент», експерт проекту «Бюджетний сканер», Богдан Малиняк.

Норма щодо оприлюднення інформації про виконання місцевого бюджету, а також публічного представлення інформації про виконання бюджетних програм передбачена частиною статті 28 Бюджетного кодексу України. Норми бюджетного кодексу стосуються усіх органів місцевого самоврядування і не можуть враховувати особливостей усіх територіальних громад. Не визначено:

  • місце розташування інформації;
  • суб’єкт звітування;
  • права учасників звітування;
  • процедуру звітування (регламент);
  • застосування презентації під час публічного звітування;
  • перелік роздаткового матеріали, що розповсюджується перед публічним звітуванням порядок моніторингу оприлюднення інформації та звітування;
  • механізм реалізації результатів публічного звітування.

Через неврегульованість багатьох важливих аспектів публічного звітування, рівень їх проведення залежить від волі керівника органу місцевого самоврядування та кваліфікаційних якостей відповідних посадових і службових осіб органів місцевого самоврядування.

Ухвалення на місцевому рівні Порядку публічного звітування про результати виконання бюджету дасть змогу визначити правила стосовно перелічених вище важливих елементів процедури публічного звітування. Таким чином, це стане передумовою створення майданчик діалогу, який передбачатиме живе спілкування у визначеному форматі, який враховує особливості певної громади.

Чіткі детальні правила процедури публічного звітування зроблять цей інструмент зручним для органу місцевого самоврядування, оскільки на постійній основі визначать дії суб’єктів звітування. Позитивні наслідки впровадження інструменту публічного звітування для органу місцевого самоврядування:

  • дієвий інструмент демонстрації своєї роботи;
  • можливість заручитися підтримкою громадян для проведення реформ;
  • майданчик для пояснення своїх дій;
  • задіяння каналу зворотного зв’язку від споживачів бюджетних послуг;
  • розвиток стимулів для запобігання корупції;
  • зростання довіри до дій влади з боку громадськості.

Не менше користі від запровадження сталої практики публічного звітування для населення:

  • доступна об’єктивна інформація про використання бюджетних коштів;
  • наявні необхідні дані для громадського контролю за ефективністю видатків;
  • розширюється можливість впливу на владу з метою підвищення ефективності видатків;
  • сприятливі умови для розвитку аналітичних можливостей громадських організацій;
  • зростає політична відповідальність влади за результати використання бюджету.

Джерело: ТРИБУН

Версія для друку

коментарі