Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Адміністративні послуги: здобутки 2020 року та плани на майбутнє

Гру / 20
09

Виклики та плани 2020 року обговорили під час конференції «Досягнення та виклики у сфері адміністративних послуг 2020-2021 років», що відбулася в Києві 8 грудня.

Експерти Програми «U-LEAD з Європою», закордонні гості, народні депутати, Віце-прем’єр-міністр, представники міністерств і відомств говорили про те, чого вдалося досягти, як вплинула пандемія на розвиток адмінпослуг, які головні підсумки року, зміни, спричинені адміністративно-територіальною реформою, та плани на 2021 рік.

Голова Представництва ЄС в Україні Матті Маасікас зазначив, що наявність центрів надання адміністративних послуг, вільних від корупції, призведе до зміцнення довіри до місцевої влади та сприятиме створенню умов для сильної місцевої демократії.

За п’ять років активного впровадження адмінпослуг Програма «U-LEAD з Європою» досягла значних результатів:

  • 562 громади, в яких проживає близько 9, 5 млн українців, стали партнерами зі створення системи ЦНАП;
  • до 2021 року до них приєднаються ще 489 центрів;
  • 1300 точок доступу до послуг відкриються у найближчі роки.

Ключовими викликами пан Посол назвав передачу повноважень з районів до громад і необхідність ухвалення законопроєкту №4383, мета якого — забезпечення прозорості та доступності в оплаті послуг.

За його словами, Програма також підтримує інфраструктуру, у межах якої створено систему електронної взаємодії «Трембіта», яка полегшує надання електронних послуг громадам і суб’єктам господарювання.

Михайло Федоров, Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України, відзначив суттєві досягнення Програми та наголосив, що українці повинні мати рівні можливості для доступу до послуг.

Значних зусиль, за його словами, прикладає Міністерство цифрової трансформації. Політика розвитку адмінпослуг передбачає:

  • створення єдиного моніторингу якості надання послуг (процес вже розпочався);
  • оцифрування всіх послуг: «Якщо послуга не існує онлайн — не може бути її й офлайн»;
  • переведення процесу надання послуг в автоматичний режим без реєстратора;
  • ліквідація фізичної нерівності між мешканцями у доступі до послуг;
  • підключення об’єктів соціальної інфраструктури до швидкісного інтернету.

«Українці мають отримувати задоволення від якості послуг, а не витрачати час на черги та бюрократію», — підкреслив Віце-прем’єр-міністр.

Тобіас Тиберг, Надзвичайний і Повноважний Посол Королівства Швеції в Україні, акцентував увагу не просто на відкритті нових 489 центрів, а й на експонентному зростанні якості послуг, які там будуть надаватися.

В’ячеслав Негода, заступник Міністра розвитку громад та територій України, під час обговорення державної політики у сфері надання адміністративних послуг зазначив, що 1469 новостворених громад, з яких 95% є спроможними, мають реальну можливість утворити ефективні ЦНАП. Головне завдання наразі — якомога швидше узгодити утворення нових центрів відповідно до кількості громад.

Лариса Білозір, голова підкомітету з питань адмінпослуг Комітету ВРУ, оцінюючи головні здобутки року, вказала на важливість ухваленого законопроєкту №2679 про внесення змін до законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг, а також удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі.

«Трансформація ЦНАП при райадміністраціях в центри з адмінпослуг в органах місцевого самоврядування — найактуальніше питання сьогодні», — підкреслила народна депутатка.

Віктор Тимощук, головний експерт з адмінпослуг Програми «U-LEAD з Європою», член правління Центру політико-правових реформ, назвав три важливих результати 2020 року:

  • ухвалення законопроєкту №2679;
  • створення комунікаційного майданчика всіх політичних питань у сфері створення адміністративних послуг на базі підкомітету з питань адмінпослуг Комітету ВРУ;
  • добровільне створення 550 ЦНАП в громадах.

Водночас експерт визначив головні завдання на найближчий час:

  • заміщення ЦНАП у «старих» районах;
  • мотивацію їх персоналу до трансформації;
  • доступність окремих груп послуг (РАГС, соцпослуги).

Про ключовий виклик 2021 року — проблему трансформації ЦНАП РДА та розвиток мережі ЦНАП в новостворених громадах — учасники конференції говорили на окремій панелі.

Іван Лукеря, заступник Міністра розвитку громад та територій України, розповів, що програма «Велике будівництво» передбачає створення невеликих адміністративних офісів в нових громадах, які надають найбільш необхідні послуги її мешканцям за рахунок державного фонду регіонального розвитку. Спроможні громади робитимуть це коштом власних бюджетів.

Віталій Безгін, голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Комітету ВРУ, наголошує не лише на необхідності бюджетної підтримки трансформації ЦНАП, а й на правильному використанні адмінцентрів, які працюють зараз.

Про шведський досвід цифровізації надання адмінпослуг розповіла Сара Лідбаум, експертка з питань електронного урядування та державного сектору.

На завершення донори анонсували плани на 2021 рік щодо надання адмінпослуг в нових громадах, напрями та шляхи співпраці Програми U-LEAD з урядовими структурами та безпосередньо громадами.

Версія для друку

коментарі