Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Як формували Перспективний план громад на Харківщині?

Чер / 20
23

Питання формування Перспективного плану Харківської області стало ключовим на дистанційному експертному обговорені, яке відбулося 19 червня за ініціативи харківського представництва Мережі UPLAN.

Організатори заходу запропонували дослідити, чи враховувалася думка місцевих мешканців у формуванні Перспективного плану, чи цей процес відбувався у закритому режимі.

Про відкритість процесу формування та затвердження Перспективного плану розповів головний консультант Національного інституту стратегічних досліджень Віктор Нестеренко. Адже Пан Віктор брав участь у розробці проєкту Плану.

«Кожного разу, коли ми пропонували зміни до Перспективного плану, ми надавали документи депутатам обласної адміністрації, що ці зміни не є забаганкою або районної ради, або районної адміністрації — це є волевиявлення людей», — зазначив пан Віктор.

За його словами, кожне рішення, яке спричиняло необхідність змін до Перспективного плану, відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», відбувалася за ініціативи або голови, або депутатів місцевих рад, або мешканців. Також проводилися громадські слухання.

«Не було такого, щоб ми не спілкувалися з мешканцями, не допомагали оформляти документи або проводити громадські слухання. Практично всі процеси, які відбувалися на Харківщині, ми або обговорювали, або супроводжували, або десь надавали відповіді», — розповів пан Віктор.

Також про використання інструментів громадської участі розказав голова Оскільської ОТГ Геннадій Загоруйко.

Коли сусідні сільські ради прийняли рішення долучитися до Оскільської ОТГ і треба було вносити відповідні зміни до Перспективного плану, обласна адміністрація також попросила довести, що це не забаганка чиновників, а справжній рух знизу.

«Тоді були проведені повторні зустрічі у громадах, де обласна адміністрація побачила людей, почула їх ставлення і бажання. Потім наш план обговорювався в Кабміні. Наразі Кабмін його затвердив, і до нашої ОТГ приєднується п’ять громад», — зазначив пан Геннадій.

Окрім цього, про використання інструментів громадської участі в «побуті» створених ОТГ розповів перший заступник селищного голови Чкаловської ОТГ Костянтин Чернявський:

«ОТГ відкрита та доступна для наших мешканців у питаннях управління справами та прийнятті рішень. У нас сесії проходять відкрито, всі охочі можуть взяти участь у наших обговореннях, у прийнятті рішень».

Про інструменти місцевої демократії в процесі створення ОТГ розповів експерт Мережі UPLAN, завідувач кафедри конституційного, муніципального та міжнародного права ХНУ ім. В.Н. Каразіна Марк Воронов:

«Громадські слухання можуть бути «ручного порядку». Можна зустрічатися, щось обговорювати. Але останньою точкою мало би бути проведення місцевих референдумів. І в Польщі, і в Угорщині проводилися обговорення, але усе закінчувалося такими місцевими референдумами. Але у нас з 2012 року немає такого інституту».

Учасники заходу дійшли висновку про відкритість процесу створення Перспективного плану формування територій громад Харківської області.

«Ми вперше почули не тільки про проблеми, а й про успіхи ОТГ. Минулого разу ми запитували експертів, чи залишиться місцева демократія після децентралізації. Адже було багато нарікань, що влада сама все вирішує. Сьогодні я почула, що, наприклад, Перспективний план писали не в кабінетах чиновників — його обговорювали з народом. Тобто місцева демократія все ж таки є», — прокоментували підсумки обговорення регіональна координаторка Мережі UPLAN у Харківській області Ольга Мірошник.

Подивитися повний запис експертного обговорення можна буде за посиланням.

 

Версія для друку

коментарі