Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Кому і для чого потрібен закон про адміністративну процедуру?

Січ / 21
30

Ухвалення закону про адміністративну процедуру означатиме встановлення уніфікованих та цивілізованих правил роботи для представників влади, а також правову захищеність громадян і бізнесу у відносинах з органами влади.

Роль та необхідність прийняття закону про адмінпроцедуру обговорили експерти 27 січня у Харкові за ініціативи Мережі UPLAN та Харківського прес-клубу.

«Ми – одна з останніх країн Європи, окрім РФ, яка не має закону, який би визначав загальні правила та регулював відносини, що виникають між приватною особою та представниками влади», – зазначила експертка Мережі UPLAN Ірина Бойко.

Заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук та експерт ЦППР Євген Школьний розповіли: відсутність до цього часу закону про адмінпроцедуру можна зокрема пояснити браком традиції, знань та радянською спадщиною. Адже у Радянському Союзі все було державне, не було ані приватної власності, ані приватних інтересів, відповідно, не було потреби шукати баланс та захищати права громадянина.

Спроби виправити ситуацію та ухвалити закон про адмінпроцедуру тривають вже близько 20 років. І станом на сьогодні відповідний законопроєкт прийнятий у першому читанні.

Остаточне ухвалення законопроєкту означатиме для громадян набуття права бути вислуханими в органах влади, доступ до матеріалів справи, в яких вони є учасниками, право отримати обґрунтування рішення та інформацію про порядок його оскарження.

«Закон про адміністративну процедуру не є актом тільки в інтересах людини – це акт про баланс публічних та приватних інтересів. Орган влади, звісно, вислуховує заявника чи зацікавлених осіб, якщо є ймовірність прийняття негативного акта, але остаточне рішення зажди приймає сам. Орган влади не зобов’язаний прийняти позицію одного учасника справи, але він зобов’язаний пояснити, чому не врахував таку позицію», – пояснив пан Віктор.

Так, закон про адмінпроцедуру має перетворити процес ухвалення рішень на чітку систему.

«Посадові органи місцевого самоврядування відповідальні за прийняті рішення, і тому чекають, щоб їхня діяльність була врегульована, щоб убезпечитися від персональних претензій до перебігу розгляду певної справи», – зауважила заступниця харківського міського голови з питань правового забезпечення Марина Стаматіна.

Учасники заходу впевнені: закон про адмінпроцедуру забезпечить дотримання базових процедурних прав громадян під час підготовки адміністративних рішень.

«Але цей законопроєкт встановлює загальні правила. Певна специфіка на рівні галузевих законів допустима. Тому не можна сприймати закон про адмінпроцедуру як такий, що самотужки регулюватиме усі процеси», – зазначив експерт Центру політико-правових реформ Євген Школьний.

Щоб дізнатися більше, дивіться експертне обговорення у записі.цент

Версія для друку

коментарі