Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Новий регламент Харківської міської ради: що змінилося?

Січ / 21
13

Регламент Харківської міської ради (ХМР) 8-го скликання виявився нащадком регламентів попередніх скликань – з уже традиційними недоліками. Але водночас таким, що містить певні позитивні зміни.

Такого висновку дійшли учасники пресзаходу, присвяченого новому регламенту ХМР, що відбувся у дистанційному форматі у Харкові 12 січня.

«Регламент Харківської міської ради ще далекий від ідеалу. Хоча треба зазначити, що він абсолютно типовий, і за все життя я не зустрічав ідеальних регламентів. Водночас, на жаль, доводиться констатувати, що не все у новому регламенті ідеально в контексті забезпечення прозорості та навіть законності», – зазначив експерт Мережі UPLAN Олег Конотопцев.

Так, новий регламент, уже традиційно, як зауважив експерт Мережі UPLAN Марк Воронов, обмежує можливості депутатів подавати проєкти рішень.

Про це також зазначив депутат Харківської міської ради 8-го скликання Дмитро Булах: «Процедура підготовки та внесення проєктів рішень від депутатів має здебільшого забороняючий характер. Вона регламентована так, що від самого початку дуже легко відмовити у включені будь-якого проєкту до порядку денного. Це призводить до того, що, наприклад, у 7-му скликанні до порядку денного всіх сесій не було внесено жодного проєкту від депутатів».

Окрім цього, за словами учасників обговорення, актуальними для нового регламенту стали питання строків надання проєктів рішень напередодні сесії (щоб депутати мали час на вироблення власної політичної позиції з того чи іншого питання), а також доступу громадськості до сесій. Ці питання, на думку експертів, вдалося врегулювати.

Натомість новий регламент містить положення, які не передбачені жодними нормативно-правовими актами. Наприклад, положення про тимчасового головуючого.

Наприкінці обговорення експерти дійшли згоди щодо чинників, які відіграють ключову роль у формуванні регламентів міських рад.

«Можна постійно працювати над вдосконаленням регламенту, але надважливим є момент політичної конфігурації у міській раді. Якщо там немає сталої більшості, тоді до питань регламенту підходитимуть творчо. Якщо більшість буде, так склалося історично, питання регламенту працюватимуть на цю більшість», – зазначив пан Марк.

Дивіться запис обговорення за посиланнями, щоб дізнатися більше про зміни у Регламенті ХМР, а також досвід підготовки Регламентів Дніпровської та Новомосковської міських рад від експерта Мережі UPLAN у Дніпрі Романа Сердюка.

Версія для друку

коментарі