Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (1 – 10 травня)

Тра / 22
11
новини

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 1 – 10 травня 2022).

Коротко про основні зміни

Детальніше

Відповіді Мінцифри щодо компенсацій бізнесу за працевлаштування ВПО

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 10 травня 2022 року о 23:52

Минулого тижня на порталі «Дія» була запущена послуга — Компенсація за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб. Міністерство цифрової інформації підготувало відповіді на найчастіші питання в соціальних мережах щодо виплат 6500 грн бізнесу за працевлаштування ВПО.

Хто може подати заяву?

Тільки роботодавці, що працевлаштували внутрішньо переміщену особу із заробітною платою не менше від мінімальної (6500 грн), перебувають на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, подали податкову звітність за 4 квартал 2021 або весь 2021 рік та не є неприбутковою організацією.

Протягом якого часу я буду отримувати компенсацію?

Загальна тривалість надання компенсації витрат не може перевищувати два місяці з дня працевлаштування особи.

Чи потрібно повторно подавати заяву на отримання компенсації за 2-й місяць? 

Так, потрібно.

Ця послуга пов’язана з «єПідтримкою»?

Послуга з компенсації працевлаштування ВПО призначена для компенсації роботодавцю витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу, яка є внутрішньо переміщеною внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні.

Натомість послуга «єПідтримка-6500» була створена для одноразової підтримки підприємців та найманих працівників з областей, де велися бойові дії.

Декларацію про відходи можна буде подати повністю у режимі «peopleless» та «paperless»

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, опубліковано 10 травня 2022 року о 21:10

Кабінет Міністрів прийняв постанову «Деякі питання подання декларації про відходи». Цим документом Уряд скасовує складний та застарілий спосіб звітування бізнесу у паперовій формі та взагалі виключає з цього процесу участь посадовців.

«В умовах воєнного часу політика Уряду спрямована на підтримку кожного. Уряд працює над зменшенням фінансового та адміністративного навантаження на підприємців, акумулює всі інструменти для підтримки економіки зараз та швидкого післявоєнного відновлення. Повна автоматизація процесу звітування малого та середнього бізнесу про утворені відходи — саме про це. Нам важливо, щоб підприємці могли ефективно працювати, а не бігати по кабінетах чи поштових відділеннях, витрачати час на оформлення та відправку паперів, очікувати відповіді та доводити чиновникам, що документи складені правильно», — прокоментував Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець.

Алгоритм отримання послуги тепер буде максимально зручним:

  • інформація про заявника автоматично перевірятиметься та підтягуватиметься з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
  • допустити технічну помилку при заповненні форми стане неможливо. Програма перевірятиме дані та вказуватиме на неточності у розрахунках;
  • посадовець не братиме участі у перевірці декларацій та їх реєстрації, а отже зводяться «до нуля» потенційні маніпулювання, адміністративний тиск та корупційні ризики;
  • термін реєстрації скоротиться з 5 днів очікування до кількох годин (все залежатиме від того, як швидко заявник заповнить форму);
  • якщо всю інформацію внесено коректно, декларація автоматично з’явиться у реєстрі, а заявнику надійде відповідне повідомлення.

Згідно з постановою Уряду, Міндовкілля, Мін’юст та Мінцифра до 1 липня мають вирішити всі технічні питання та забезпечити функціонування відповідного сервісу.

Спрощено правила влаштування дитини під патронат в період воєнних дій

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 10 травня 2022 року о 18:07

Уряд ухвалив розроблене Координаційним штабом з питань захисту прав дитини в умовах воєнного стану рішення, яке забезпечує під час воєнного стану безпеку дітей, влаштованих під патронат, та дітей, які в період воєнних дій залишились без батьківського піклування і потребують захисту та забезпечення права на догляд, виховання в безпечному та сприятливому сімейному середовищі.

Зокрема, Уряд доповнив Порядок створення та діяльності сім’ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя правилами надання послуги патронату над дитиною під час воєнного або надзвичайного стану та у разі виникнення загрози життю чи здоров’ю дитини.

Ці правила врегульовують:

  • механізм переміщення дитини разом із сім’єю патронатного вихователя на безпечну територію у разі виникнення загрози її життю чи здоров’ю;
  • можливість влаштування до сім’ї патронатного вихователя за його згодою дітей, які не є рідними братами та сестрами або такими, що виховувались в одній сім’ї;
  • можливість продовження або припинення дії договору про патронат над дитиною з урахуванням фактичних обставин;
  • механізм прийняття рішення про надання послуги патронату над дитиною та укладення договору про умови запровадження патронату за розпорядженням сільського, селищного, міського голови на підставі подання служби у справах дітей;
  • розмежування функцій служб у справах дітей за місцем створення сім’ї патронатного вихователя та за місцем її переміщення на безпечній території.

Майже шість тисяч держслужбовців звільнилися через війну

Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 10 травня 2022 року о 11:02

За чотири місяці фактична чисельність державної служби України скоротилася на 3,3 тисяч працівників і надалі зменшується. З урахуванням осіб, які знаходяться у відпустці для догляду за дитиною та частини мобілізованих держслужбовців цей показник, за даними, наявними в НАДС, сягає 5971 осіб. Переважна більшість цих людей звільнилися із початком війни. Про це заявила голова Національного агентства з питань державної служби Наталія Алюшина, коментуючи результати статистичного дослідження кількісного складу державних службовців, здійсненого НАДС.

За її словами, станом на 1 травня 2022 року фактична кількість працюючих держслужбовців становить 168 176 осіб. Близько 75% з них складають жінки. 

З міркувань безпеки близько 16 тисяч жінок працюють дистанційно. Майже 9,5 тисяч, рятуючи своїх дітей, тимчасово виїхали за кордон. 

Голова НАДС відзначила, що навіть в умовах війни на державній службі дотримуються політики безбар’єрності, оскільки кількість працюючих людей з інвалідністю за чотири місяці зросла на 400 осіб (до 10014).

«Наразі ми досягли відправної точки, з якої готуємо рестарт державної служби в Україні. Усвідомлюємо, що через військові ризики державну службу залишають тисячі кваліфікованих кадрів. На жаль, прогнозуємо, що цей негативний тренд триватиме ближчим часом. Прикра статистика змушує нас фокусуватися на якісних змінах. Наразі вдалося зберегти професійне ядро державної служби, що забезпечує дієвість країни. Сьогодні це — ключове досягнення. Далі буде функціональний аудит і системна оптимізація. Держава мусить втримати кадри і управлінський потенціал для перемоги і відновлення країни», — наголосила Наталія Алюшина.

Затверджено особливості здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю в умовах воєнного стану

Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 09 травня 2022 року о 14:37

Уряд ухвалив Постанову, яка затверджує особливості здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин, державного ветеринарно-санітарного контролю в умовах воєнного стану.

Метою розробки вказаної постанови стала необхідність забезпечення населення України безпечними харчовими продуктами і, як наслідок, підтримання продовольчої безпеки країни в умовах воєнного стану.

Постановою унормувано на період воєнного стану в Україні процедури здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин, а також державного ветеринарно-санітарного контролю, та визначені особливості їх проведення, а саме:

  • передбачено здійснювати державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин у всіх пунктах пропуску на державному кордоні України та зонах митного контролю на митній території України, за наявності умов для його проведення;
  • визначено вичерпний перелік підстав для проведення фізичної перевірки та лабораторних досліджень вантажів, що ввозяться в Україну;
  • унормовано процедуру ввезення на територію України продуктів, що пройшли відповідну обробку, кормових добавок, кормів для продуктивних тварин, живих тварин, а також процедуру транзиту живих тварин.
  • передбачена можливість ввезення кормових добавок та кормів для продуктивних тварин, які мають відповідну реєстрацію в ЄС, що дозволить уникнути вітчизняним операторам ринку затрат часу та матеріальних ресурсів на їх реєстрацію в Україні, і як наслідок забезпечити нагальні потреби тваринництва України;
  • унормовано питання щодо ввезення в Україну живих тварин та репродуктивного матеріалу від них з потужностей, які не були попередньо проінспектовані українськими фахівцями, а також процедуру їх транзиту, по територіям країн де реєструються випадки захворювань тварин на інфекційні хвороби.

Звертаємо увагу, що постанова Кабінету Міністрів України від 07 травня 2022 року № 537 «Деякі питання проведення заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, державного ветеринарно-санітарного контролю і ввезення вантажів на митну територію України у період воєнного стану» набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

Урегульовано надання фізичними особами соціальної послуги з догляду на непрофесійній та професійній основі в умовах воєнного стану

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 09 травня 2022 року о 11:13

Уряд ухвалив рішення, яке врегульовує надання фізичними особами соціальної послуги з догляду на непрофесійній та професійній основі літнім людям, людям з інвалідністю, дітям з інвалідністю, невиліковно хворим, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, в тому числі, в умовах воєнного стану, а також призначення і виплати компенсації за догляд таким особам.

Зокрема, рішення Уряду впроваджує комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг. Воно проводитиметься фахівцями органу місцевого самоврядування спільно із представниками закладу охорони здоров’я, надавачів соціальних послуг із залученням особи, яка потребує надання соціальних послуг та/або її законного представника. Таке визначення дозволить забезпечити індивідуальний підхід до надання догляду конкретній особі та необхідних саме їй послуг. Відповідно, дотримуватиметься принцип адресності при призначенні компенсації за догляд.

На сьогодні ступінь потреби в послугах визначається при наданні соціальних послуг догляду вдома, паліативного догляду, стаціонарного догляду закладами та установами різних форм власності.

Також рішення Уряду забезпечило можливість призначати та виплачувати компенсації за догляд людині, яка зареєструвалась як внутрішньо переміщена особа, за новим місцем перебування, якщо вона перебуває разом із особою, за якою здійснює догляд.

Для розрахунку середньомісячного сукупного доходу людини, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, братимуться доходи за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця надання згоди здійснювати догляд на непрофесійній основі. При цьому, інформація про доходи буде отримуватися автоматизовано, шляхом обміну даними між інформаційно-телекомунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій.

На практиці виникали питання, хто має підписувати договір про надання послуг з догляду від імені отримувача послуг, якщо людина, яка надає ці послуги на професійній основі, є законним представником отримувача. Це питання також врегульоване рішенням Уряду. В таких випадках договір підписується іншим законним представником отримувача послуги з догляду. А якщо іншого законного представника немає, то договір підписується уповноваженою особою органу опіки та піклування.

Також рішенням Уряду затверджені форми документів, необхідних для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на професійній основі.

Відповідні зміни внесені до постанов Кабінету Міністрів України № 859 від 23.09.2020 та № 1040 від 06.10.2021.

Затверджено експериментальний проєкт щодо одночасного оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон

Державна міграційна служба України, опубліковано 08 травня 2022 року о 22:13

Кабінет Міністрів України прийняв постанову, якою запровадив експериментальний проєкт щодо одночасного оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

У зв’язку з військовою агресією російської федерації на території України виникла потреба у швидкому та зручному оформленні або поновленні втрачених паспортних документів.
Відтак, експериментальним проєктом надано можливість особі, яка досягла 14-річного віку, одночасно із оформленням ID-картки подати заяву для оформлення закордонного паспорта. Слід звернути увагу, що в рамках цього оформлення заява для оформлення закордонного паспорта подається особою з 14 років особисто, без присутності законного представника.

У подальшому, в разі втрати документів або необхідності їх обміну у зв’язку зі зміною персональних даних, особа також може звернутися за одночасним оформленням ID-картки та закордонного паспорта, без необхідності спочатку оформляти ID-картку, а тільки після її отримання звертатися за оформленням закордонного паспорта.

За отриманням такої послуги особа може звертатися до територіальних органів/територіальних підрозділів Державної міграційної служби, центрів надання адміністративних послуг або відокремлених підрозділів державного підприємства «Документ» (центри обслуговування громадян «Паспортний сервіс»).

Скористатися такою послугою громадяни України зможуть після набрання чинності постановою Кабінету Міністрів, тобто після її офіційного опублікування, а також технічної реалізації в інформаційно-комунікаційній системі ДМС.

Літні люди та люди з інвалідністю зможуть під час війни отримати соціальні послуги екстрено, протягом 1 дня лише на підставі заяви

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 07 травня 2022 року о 23:01

Уряд ухвалив напрацьоване Мінсоцполітики рішення, яке забезпечує можливість для людей у складних життєвих обставинах, зокрема літніх людей та людей з інвалідністю, отримати необхідні соціальні послуги екстрено (кризово) в умовах воєнного стану.

Ухвалене рішення серед іншого передбачає, що люди похилого віку та люди з інвалідністю під час воєнного стану зможуть отримати життєво необхідні соціальні послуги, в тому числі притулку або стаціонарного догляду, лише за заявою, а відповідні рішення уповноважені органи або надавачі послуг прийматимуть протягом 1 доби. 

«Нам було важливо під час воєнного стану забезпечити для всіх людей з інвалідністю та людей похилого віку, які цього потребують, можливість якнайшвидше отримати притулок та необхідний догляд, в тому числі в стаціонарних умовах в будь-якому місці України, де вони перебувають, незалежно від задекларованого місця проживання. 

Під час воєнних дій швидкість прийняття таких рішень — часто питання життя та смерті в буквальному сенсі. Тому ми зробили так, щоб під час воєнного стану в крайньому разі достатньо було однієї заяви, яку можна подати не лише до уповноваженого органу, але безпосередньо до надавача послуг. І щоб від моменту її подання до отримання послуги минало не більше доби, а не 10», — прокоментувала Марина Лазебна.

Відповідно до ухваленого рішення Уряду під час воєнного або надзвичайного стану людям з інвалідністю та літнім людям екстрено (кризово) можуть надаватися наступні соціальні послуги:

  • інформування, консультування, консультативний кризовий телефон,
  • надання притулку, нічний притулок, короткотермінове проживання;
  • екстрене (кризове) втручання,
  • представництво інтересів,
  • підтримане проживання осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, бездомних осіб,
  • соціальний супровід сімей або осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах,
  • догляд вдома, догляд стаціонарний, денний догляд, денний догляд дітей з інвалідністю, паліативний догляд,
  • соціально-психологічна реабілітація,
  • натуральна допомога,
  • переклад жестовою мовою,
  • транспортні послуги.

При відсутності необхідних документів для їх отримання достатньо лише одного документа:

  • заяви від людини (для дієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
  • заяви від законного представника (для недієздатних осіб, яким призначено опікунів);
  • повідомлення уповноваженої особи органу опіки та піклування (для недієздатних осіб, які не мають законного представника).

Заяву про надання соціальних послуг можна подати до:

  • уповноваженого органу соцзахисту за місцем звернення, незалежно від задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи, що потребує соціальної послуги, 
  • безпосередньо до надавача соціальних послуг.

Рішення про надання послуг екстрено (кризово) приймається уповноваженим органом або надавачем соціальних послуг невідкладно та протягом однієї доби забезпечується їх надання.

При цьому надавач соціальних послуг вживає заходів із відновлення паспорта або іншого документу, що підтверджує особу людини. Після завершення воєнного стану особа, яка подала заяву, протягом місяця надає уповноваженому органу документи, необхідні для прийняття рішення про надання соціальних послуг, які не було подано раніше.

Для того, щоб під час війни розширити можливості для людей отримувати соціальні послуги, Уряд також спростив критерії діяльності надавачів соціальних послуг на час воєнного або надзвичайного стану. 

Зокрема, вони зможуть залучати до надання послуг працівників і волонтерів, які не мають документів, що підтверджують їхній фаховий рівень. Також не буде прийматись до уваги наявність або відсутність фінансової заборгованості. Натомість надавачі окремих соціальних послуг, які мають відповідати спеціальним критеріям, повинні підготувати та облаштувати укриття для отримувачів послуг та персоналу.

До кола суб’єктів, які можуть виявляти осіб у складних життєвих обставинах, Уряд включив волонтерів, адже здійснюючи волонтерську діяльність, роздаючи гуманітарну допомогу, волонтери можуть виявляти осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, які залишились вдома і потребують сторонньої допомоги.

Розширено перелік завдань системи цивільного захисту в Україні у відбудовний період

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 07 травня 2022 року о 20:14

Сьогодні на засіданні Кабінет Міністрів доповнив Положення «Про єдину державну систему цивільного захисту» новим пунктом, який визначає додаткові завдання у відбудовний період в країні.

До таких завдань віднесено:

  • проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій;
  • ліквідація наслідків воєнних дій у населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;
  • вжиття заходів для відновлення об’єктів критичної інфраструктури сфери життєзабезпечення населення;
  • визначення населених пунктів та районів, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій;
  • залучення до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій міжнародної допомоги.

Це дасть змогу підвищити ефективність проведення з ліквідації наслідків збройної агресії рф на території України.

Які громади відносяться до зон бойових дій, ТОТ та оточених — тепер можна бачити в режимі реального часу: запрацювала цифрова платформа

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 07 травня 2022 року о 17:57

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України спільно з Міністерством цифрової трансформації України запустили цифрову платформу, де в режимі реального часу відображаються території, які є тимчасово окупованими, а також тими, що знаходяться в оточенні (блокуванні) та на яких ведуться активні бойові дії.

Дана платформа відображає актуальну інформацію щодо статусу громад. Її ви можете знайти за посиланням — https://groshi.edopomoga.gov.ua/.

Інформацію про статус надають відповідні обласні, Київська міська військова адміністрація.

На її основі формується Перелік територіальних громад, що розташовані в районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні). Він затверджується Мінреінтеграції за погодження Міноборони.

Нагадуємо, що перелік не є фіксованим документом — він регулярно актуалізується. Усі внутрішньо переміщені особи, які перемістилися з цих громад, що відображаються на цифровій платформі, гарантовано отримають грошову допомогу від держави.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проєкту щодо одночасного оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон» від 07.05.2022 № 541

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання проведення заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, державного ветеринарно-санітарного контролю і ввезення вантажів на митну територію України у період воєнного стану» від 07.05.2022 № 537

Пенсії членам сімей загиблих військовослужбовців підвищили в середньому на 1,5 тисячі гривень

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 06 травня 2022 року о 21:40

У квітні здійснено перерахунки пенсій членам сімей загиблих військовослужбовців. За результатами перерахунків більше 2,2 тисяч людей отримали збільшення пенсій в середньому на 1,5 тисячі гривень.  

Мінімальні гарантії щодо пенсій членам сім’ї загиблого військовослужбовця передбачають, що така пенсія на кожного члена сім’ї складає не менше:

  • 7 800 грн — на кожного з батьків та подружжя, 
  • 6 100 грн — на кожну дитину.

Це стосується також членів сімей загиблих добровольців територіальної оборони, адже з квітня на добровольців територіальної оборони поширені підвищені пенсійні гарантії, передбачені для військовослужбовців. 

Відповідні зміни закріплені Законом України “Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення норм, що регулюють питання визначення категорій осіб, які визнаються ветеранами війни та членами сімей загиблих Захисників і Захисниць України, та надання їм соціальних гарантій”.

Відповідно до цього Закону до кола учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни віднесено добровольців Сил територіальної оборони та інших осіб, які увійшли у склад добровольчих формувань територіальної громади.

Особам, які брали безпосередньою участю у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, надано право на призначення дострокової пенсії за віком після досягнення чоловіками 55 років, жінками — 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків і не менше 20 років у жінок.

Крім того, до кола осіб, які належать до сімей загиблих Захисників та Захисниць України, включено членів сімей загиблих осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України беручи участь в АТО/ООС, а також сім’ї загиблих добровольців Сил територіальної оборони Збройних Сил України.

Розширено гарячу лінію щодо соцвиплат ВПО

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 06 травня 2022 року о 20:12

Міністерство цифрової трансформації запустило гарячу лінію для внутрішньо переміщених осіб, яких щоденно в телефонному режимі консультували щодо отримання виплат від держави. За цей час отримано 77 024 дзвінки.

Відтепер запускається консультації для роботодавців щодо компенсації 6500 грн за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб!

На гарячій лінії можна отримати консультацію про:

  • необхідні документи, щоб скористатися послугами для переселенців,
  • виплати та статус ВПО,
  • допомогу по безробіттю,
  • 6500 грн бізнесу за працевлаштованих внутрішньо переміщених осіб.

Номер гарячої лінії — 0 800 331 834.

Графік роботи: з 8:00 до 22:00 щодня. Дзвінки з телефонів українських мобільних операторів безоплатні.

Список змін, які можна внести про ФОП на порталі «Дія», збільшився

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 06 травня 2022 року о 10:44

Відтепер на порталі «Дія» підприємці зможуть внести зміни до прізвища, ім’я, по батькові та місцеперебування.

Як було раніше:

  • Раніше, щоб внести ці зміни до ФОП, треба було йти до міської або селищної ради, ЦНАП чи нотаріуса, чекати в черзі, заплатити 250 грн, щоб подати заяву, та знову чекати кілька діб, доки її опрацюють.

Як зараз:

  • Кілька хвилин на заповнення заяви онлайн у кілька кліків, 24 години на внесення змін;
  • 190 гривень замість 250. Без черг, бюрократії та корупції.

Як внести зміни до ФОП?

  • Авторизуватися на порталі «Дія»;
  • натиснути Послуги Підприємництво Внесення змін про ФОП: https://diia.gov.ua/services/zminennya-danih-fop;
  • Заповнити заявку, підписати КЕП та сплатити онлайн.

Далі заява автоматично надходить у реєстр фізосіб-підприємців, а її статус ви можете переглянути у своєму кабінеті на порталі «Дія». Результат надійде на вашу електронну скриньку.

Підприємці отримають 6500 грн за працевлаштованих внутрішньо переміщених осіб

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 05 травня 2022 року о 17:22

Продовжуємо підтримувати українців під час війни. Тепер роботодавці, які найматимуть внутрішньо переміщених осіб до себе на роботу, отримають 6500 грн за кожного працевлаштованого. Компенсацію можна отримувати за перший та другий місяць роботи вимушеного переселенця.

Подати заявку на компенсацію витрат може лише роботодавець через 5 днів після працевлаштування внутрішньо переміщеної особи.

Бюджетні установи та фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування не можуть отримати компенсацію.

Подати заявку на виплати за працевлаштування ВПО можуть тільки роботодавці, які:

  • працевлаштували ВПО після 24.02.22, за умови, що переселенець отримав статус ВПО також після 24 лютого
  • виплачували їм зарплату не меншу за мінімальну (6500 грн);
  • сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • подали податкову звітність за 4 квартал 2021 або весь 2021 рік.

Як отримати компенсацію?

Затверджено перелік нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна

Міністерство юстиції України, опубліковано 04 травня 2022 року о 14:02

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164 «Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 року № 480) (далі — Постанова) наказом Міністерства юстиції України від 3 травня 2022 р. № 1760/5 затверджено перелік нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, з яким можна ознайомитися на сайті Міністерства юстиції за посиланням: https://minjust.gov.ua/pages/list_of_notaries.

До вказаного переліку включені державні та приватні нотаріуси України, які перебувають на своїх робочих місцях та фактично здійснюють нотаріальну діяльність, а також відповідають критеріям, встановленим вищевказаною Постановою.

Перелік сформовано за результатами опрацювання заяв нотаріусів, поданих в перші два дні з дня набрання чинності Постановою, та щодо яких наявна вся необхідна інформація.

Зазначаємо, що перелік містить застереженням про заборону вчинення певними нотаріусами окремих нотаріальних дій.

Нотаріуси, включені до переліку, отримали право в умовах воєнного стану посвідчувати:

  • договори щодо відчуження, поділу (виділу) нерухомого майна;
  • спадкові договори;
  • договори іпотеки, про заміну кредитора (відступлення прав вимоги) за кредитним договором та/або договором іпотеки, задоволення вимог іпотекодержателя, встановлення довірчої власності на нерухоме майно;
  • договори про визначення розміру часток у праві спільної власності, поділу спільного майна подружжя (виділу з нього);
  • договори позички, найму (оренди), лізингу будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) на строк не менш як три роки;
  • договори відчуження цінних паперів, корпоративних прав, у тому числі договорів про внесення змін до таких договорів або їх розірвання (припинення);
  • довіреності на право розпорядження нерухомим майном, управління і розпорядження цінними паперами, корпоративними правами, на право доступу до індивідуального банківського сейфа;
  • засвідчувати справжність підпису на актах приймання-передачі частки (частини частки) у статутному (складеному) капіталі (статутному фонді) юридичної особи;
  • видавати свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя (колишнього з подружжя) на підставі їх спільної заяви, свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (електронних аукціонів), у тому числі тих, що не відбулися.

Нотаріуси, включені до переліку із застереженням про заборону вчинення ними окремих нотаріальних дій, мають право вчиняти виключно нотаріальні дії щодо цінного майна, на які не поширюються такі застереження.

Звертаємо увагу, що перелік буде постійно оновлюватися.

Оновлено перелік суб`єктів, яким в умовах воєнного стану проводиться державна реєстрація юридичних осіб та ФОП

Міністерство юстиції України, опубліковано 04 травня 2022 року о 10:49

В умовах воєнного стану з огляду на необхідність забезпечення достовірності відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Міністерством юстиції реалізовано можливість проведення найбільш нагальних реєстраційних дій, а саме державної реєстрації:

  • створення благодійних організацій та громадських об’єднань і змін до відомостей про них, в тому числі до статутів;
  • створення товариств з обмеженою відповідальністю, створення фермерського господарства, створення громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, виробничого кооперативу, обслуговуючого кооперативу, споживчого кооперативу, сільськогосподарського кооперативу, споживчого товариства, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку;
  • зміни керівника юридичної особи та інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, крім громадських формувань;
  • змін до відомостей про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, крім громадських формувань;
  • зміни місцезнаходження юридичної особи, крім громадських формувань;
  • змін до установчих документів юридичної особи (крім громадських формувань), крім випадків, коли такі зміни передбачають зміну розміру статутного капіталу, зміну складу засновників (учасників) та/або розмірів їх часток;
  • зміни видів економічної діяльності юридичної особи, крім громадських формувань;
  • зміни інформації для здійснення зв’язку з юридичною особою, крім громадських формувань;
  • органів державної влади, органів місцевого самоврядування, казенних підприємств, державних підприємств, комунальних підприємств, комунальних організацій (установ, закладів), державних організацій (установ, закладів);
  • створення відокремленого підрозділу юридичної особи, змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, припинення відокремленого підрозділу юридичної особи;
  • створення відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації;
  • змін до відомостей про відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації;
  • рішення про припинення юридичної особи;
  • рішення про відміну рішення про припинення юридичної особи;
  • зміни складу комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), голови комісії або ліквідатора юридичної особи;
  • на підставі судових рішень, що набрали законної сили;
  • фізичної особи підприємцем, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, зміни до відомостей про ФОП, включення відомостей про фізичну особу-підприємця, зареєстровану до 1 липня 2004 року.

Крім того, за зверненнями фізичних та юридичних осіб державними реєстраторами, посадовими особами, включеними до переліку, надаються відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Більш детальну інформацію ви можете отримати, звернувшись до суб’єктів надання адміністративних послуг.

Більше читайте на сайті Міністерства юстиції.

Збільшено розміри тимчасової державної допомоги для дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце їх проживання не відоме

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 03 травня 2022 року о 20:25

На виконання Закону України від 26.01.2022 р № 2008-IX «Про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо збільшення мінімального розміру аліментів, що стягуються на дитину з інших членів сім’ї та родичів, та запровадження мінімального розміру тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів», Урядом внесено зміни до Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 № 189.

Рішенням Уряду визначено, що тимчасова державна допомога призначатиметься з урахуванням матеріального стану сім’ї, у якій виховується дитина, в розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Максимальний розмір тимчасової допомоги для дітей віком до 6 років становитиме 2100 грн, для дітей віком від 6 до 18 років — 2618 грн.

Також буде проведено з 1 січня 2022 року перерахунок розміру тимчасової державної допомоги, виплату якої було проведено у січні — травні 2022 року, із урахуванням виплачених сум цієї допомоги.

Розширено коло державних реєстраторів, які в умовах воєнного стану проводять державну реєстрацію у ЄДР

Міністерство юстиції України, опубліковано 03 травня 2022 року о 17:42

Міністерство юстиції України продовжує роботу з розширення кола державних реєстраторів, які в умовах воєнного стану проводять державну реєстрацію у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» (зі змінами), з урахуванням критеріїв, визначених абзацом п’ятим підпункту 1 пункту 1 цієї постанови.

З метою проведення найбільш нагальних реєстраційних дій у зазначеній сфері, пропонуємо суб’єктам державної реєстрації (виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська міська, районні, районні у місті Києві державні адміністрації) звертатися з листами до Міністерства юстиції України щодо включення відповідних реєстраторів до Переліку державних реєстраторів та посадових осіб Міністерства юстиції, його територіальних органів, якими в умовах воєнного стану проводиться державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Лист із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові державного реєстратора та його засобу зв’язку необхідно надсилати на електронну адресуcallcentre@minjust.gov.ua.

Отримати витяг про відсутність судимості можна за лічені хвилини у режимі онлайн

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 03 травня 2022 року о 17:01

Отримати витяг про відсутність судимості можна за лічені хвилини у режимі онлайн. Про це повідомив заступник Міністра внутрішніх справ України Ігор Бондаренко під час брифінгу «Цифрові сервіси та проєкти МВС в умовах війни».

До війни громадяни мали змогу замовити довідку про несудимість онлайн, зокрема відповідна послуга була в застосунку «Дія». Однак з початком російського вторгнення державі задля захисту своїх електронних ресурсів довелося обмежити їхню роботу.

«Розробили сервіс vytiah.mvs.gov.ua, за допомогою якого громадяни України можуть у безпечний спосіб, швидко та ефективно замовити витяг про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність/наявність судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України», — сказав він.

Отримати послугу можна за швидко, достатньо увійти до «Особистого кабінету» за допомогою кваліфікованого електронного підпису та подати запит.

«Автоматична обробка запиту відбувається досить швидко, вже за лічені хвилини в «Особистому кабінеті» з’являється витяг в електронному вигляді з QR-кодом, що дає змогу перевірити чинність даного документу», — сказав Ігор Бондаренко.

Витяг про відсутність судимості може знадобитися для:

  • здійснення всиновлення;
  • оформлення документів в органах соціального забезпечення;
  • оформлення віз для виїзду за кордон та надання до установ іноземних держав;
  • оформлення на роботу;
  • для участі в процедурі закупівель тощо.

Внесено зміни до порядку виплати пенсій у разі неможливості доставити їх за місцем проживання одержувачів

Пенсійний фонд України, опубліковано 03 травня 2022 року о 15:33

Уряд ухвалив рішення про зміни до порядку виплати пенсій у разі неможливості доставити їх за місцем проживання одержувачів.

Рішенням Уряду визначено, що у разі відсутності технічної можливості в АТ «Укрпошта» доставляти пенсії одержувачам на територіях, на яких проводяться бойові дії, суми пенсій буде перераховано на рахунки, відкриті в АТ «Ощадбанк».

Уклавши договір з АТ «Ощадбанк», кошти можна одержати в безпечному місці на підставі паспорту та реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП), в обраному відділенні банку.

Якщо особа не виявить бажання укладати договір з АТ «Ощадбанк» або виявить бажання відкрити рахунок в іншому банку чи отримувати пенсію з доставкою додому, пенсія зберігається та буде переведена на рахунок в іншому банку або доставлена за місцем проживання (після відновлення можливості доставки пенсій АТ «Укрпошта»).

Письмове повідомлення про населені пункти, в яких відсутня технічна можливість доставляти пенсії додому, АТ «Укрпошта» погоджує з відповідною військовою адміністрацією.

Про особливості перетинання кордону під час дії правового режиму воєнного стану

Адміністрація Державної прикордонної служби України, опубліковано 03 травня 2022 року о 14:12

З метою здійснення заходів правового режиму воєнного стану, виїзд за кордон громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, обмежено. Водночас така заборона не є абсолютною. Вона не стосується осіб, які за станом здоров’я виключені з військового обліку, мають інвалідність, які постійно проживають чи навчаються у вишах за кордоном, а також низки інших категорій. Детальніше за посиланням https://bit.ly/3kxi6Jo.

Нагадаємо, що пропуск громадян України може здійснюватися також і за внутрішнім паспортним документом. Водночас Державна прикордонна служба звертає увагу громадян України, що в окремих випадках під час перебування за кордоном може виникнути гостра необхідність наявності закордонного паспорта, що визначено законодавствами країн, де наші співвітчизники планують перебувати, або під час поїздок між різними країнами.

Окремо нагадаємо, що Правила перетинання державного кордону громадянами України регламентуються Постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. №57.

Постанова Кабінет Міністрів України «Про припинення здійснення державного контролю нехарчової продукції в умовах воєнного стану» від 03.05.2022 № 550

Розпорядження Кабінету Міністрів України «Питання переміщення окремих транспортних засобів через митний кордон України» від 03.05.2022 № 354-р

Переміщення транспортних засобів, придбаних за межами митної території України громадянами України, здійснюється у:

  • пункті пропуску через державний кордон для міжнародного пасажирського автомобільного сполучення «Устилуг»;
  • міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Грушів»;
  • міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Малий Березний».

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме» від 03.05.2022 № 531

Постанова Кабінету Міністрів України ««Про затвердження Порядку надання послуг Національного центру резервування державних інформаційних ресурсів»» від 03.05.2022 № 522

Профільний Комітет ВР підтримав пропозиції НАДС щодо прийому на роботу до державних органів під час воєнного стану

Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 02 травня 2022 року о 18:27

Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування підтримав пропозиції НАДС щодо прийому на роботу до державних органів під час воєнного стану (законопроєкт №7269). Про це заявила Голова НАДС Наталія Алюшина після завершення засідання Комітету. 

Виступаючи на засіданні профільного підкомітету, Голова НАДС озвучила пропозиції щодо доопрацювання цього законопроєкту до другого читання, зокрема, в частині поширення його дії не лише на посадових осіб місцевого самоврядування, а й на державних службовців. Крім того, Наталія Алюшина запропонувала включити до законопроєкту положення, що стосуються заборони переведення державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, призначених на посади без проведення конкурсу, на інші посади державної служби чи місцевого самоврядування. 

«Такий запобіжник дасть обов’язковість для всіх осіб, призначених без конкурсу в період військового стану, після завершення війни пройти конкурс для залишення на публічній службі», — зазначила Наталія Алюшина. 

Також Голова НАДС наголосила на важливості доповнення положення щодо звільнення з посад державної служби та служби в органах місцевого самоврядування у випадку неподання у визначений строк (з урахуванням відстрочення на три місяці після завершення або скасування воєнного стану) необхідних документів. Крім того, за результатами доопрацювання законопроєкту було удосконалено певні його положення, зокрема щодо відстрочення подання декларації та проведення спеціальної перевірки кандидатів на відповідні посади.

Читайте також попередні огляди

Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.

 

Версія для друку

коментарі