Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (11 – 20 травня)

Тра / 22
22
новини

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 11 – 20 травня 2022).

Коротко про основні зміни

  • Оформлення в «Дії», соціальної допомоги для тих, хто втратив роботу під час війни.
  • Державний земельний кадастр відновлює роботу.
  • У «Дії» відновили комплексну послугу для внутрішньо переміщених осіб.
  • Обміняти посвідчення водія можна буде у територіальних підрозділах ДМС.
  • У період дії воєнного стану передбачено спрощену процедуру вступу на посади публічної служби.
  • ВПО зможуть виправити дані у заявці про взяття на облік і отримати перерахунок допомоги.
  • У ЦНАП можна буде реєструвати не тільки нові, а й вживані транспортні засоби.
  • Уряд забезпечив можливість поширити додаткові виплати від міжнародних організацій на мешканців територій, які окуповані, деокуповані або знаходяться в зоні активних бойових дій.
  • Зміна алгоритму отримання посвідчення водія та введення принципу екстериторіальності.
  • Учасникам бойових дій та їхнім дітям надаються пільги для здобуття освіти.
  • Особам з інвалідністю не потрібно проходити повторний огляд під час війни.
  • Оновлено актуальний перелік громад у зонах бойових дій, на ТОТ та тих, що в оточенні.
  • Роз’яснення Мінреінтеграції як отримати статус внутрішньо переміщеної особи.
  • Інформація про роботу Мін’юсту за останні кілька тижнів.
  • Роз’яснення ПФУ щодо права на призначення дострокової пенсії різним категоріям громадян.
  • «єМалятко» знову в «Дії».
  • Окремі спрощення митних формальностей у зв’язку із введенням воєнного стану.
  • ВРУ у другому читанні ухвалила законопроект щодо спрощення процедур у сфері містобудівної діяльності в умовах воєнного стану.
  • Роз’яснення чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилась назва вулиці.
  • Мобільний застосунок «Пенсійний фонд» надає доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України у зручному форматі з мобільних пристроїв.
  • ДМС запускає експериментальний проект оформлення ID — картки та закордонного паспорта одночасно.
  • Парламент підтримав законопроект щодо функціонування місцевого самоврядування під час воєнного стану.
  • Послуги сервісних центрів МВС.
  • ВПО можуть отримати міжнародну грошову допомогу. Які програми доступні?
  • Уряд змінив процедуру здачі іспитів та отримання посвідчення водія у Сервісних центрах МВС.

ДОДАТКОВО: нормативно-правові акти, які не потрапили у попередній моніторинг:

Детальніше

Оформлення в «Дії» соціальної допомоги для тих, хто втратив роботу під час війни

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 20 травня 2022 року о 13:19

Мінцифри запускає в «Дії» нову соціальну послугу — Допомога по безробіттю для українців, які втратили роботу під час війни та зареєстровані на тимчасово окупованих територіях чи там, де ведуться активні бойові дії. У застосунку та на порталі «Дія» можна оформити статус безробітного й отримувати щомісячну допомогу.

Хто може скористатися послугою?

Українці, які були офіційно працевлаштовані, але втратили роботу через війну або не можуть продовжувати діяльність як ФОП через воєнний стан і зареєстровані на тимчасово окупованих територіях чи там, де ведуться активні бойові дії.

Зверніть увагу: якщо ви не відповідаєте цим критеріям, можете оформити допомогу по безробіттю за цим посиланням.

Як скористатися послугою:

  • у застосунку виберіть меню «Послуги» та пункт «Допомога по безробіттю», на порталі — послугу з отримання статусу безробітного,
  • далі підтвердьте, що ви дійсно втратили роботу та не є студентом денної форми навчання,
  • після підтвердження даних виберіть місто та центр зайнятості, у якому хочете отримати статус,
  • за необхідності залиште свої паспортні та контактні дані, виберіть періодичність отримання виплат та картку «єПідтримки», на яку буде нараховуватися допомога. Якщо ви не маєте картки, можете оформити віртуальну просто в застосунку,
  • уважно перевірте заяву ще раз та підтвердьте її.

Очікуйте, коли працівники центру зайнятості оброблять вашу заяву. Ви отримаєте push-сповіщення про це в застосунку.

Щоб скористатися послугою в застосунку, необхідно оновити «Дію».

Державний земельний кадастр відновлює роботу задля забезпечення надання в умовах воєнного стану нагальних адміністративних послуг 

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, опубліковано 19 травня 2022 року о 14:43

Повідомляємо, що автоматизована система Державного земельного кадастру (АС ДЗК) відновлює роботу в умовах воєнного стану в Україні.

Функціонування та ведення кадастрової системи здійснюватиметься з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 07.05.2022 № 564 «Деякі питання ведення та функціонування Державного земельного кадастру в умовах воєнного стану», що передбачає створення необхідних умов для відновлення роботи ДЗК під час воєнного стану в Україні, впровадження механізму для захисту відомостей ДЗК від несанкціонованого втручання сторонніх осіб, захисту прав держави, фізичних та юридичних осіб під час внесення до ДЗК відомостей про об’єкти ДЗК та користування такими відомостями, у тому числі шляхом доступу до ДЗК.

Пропонуємо ознайомитися з детальною інформацією щодо основних змін у роботі АС ДЗК в умовах воєнного стану:

У «Дії» відновили комплексну послугу для внутрішньо переміщених осіб

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 19 травня 2022 року о 12:00

Міністерство цифрової трансформації відновило комплексну послугу для внутрішньо переміщених осіб у «Дії». Відтепер українці знову можуть оформити довідку внутрішньо переміщеної особи і соціальні виплати для себе та своїх дітей онлайн.

Послуга доступна для громадян, які перемістилися з тимчасово окупованої територій АР Крим та м. Севастополя, а також з території громад, розташованих у районі проведення бойових дій, або які перебувають у тимчасовій окупації.

Слід зауважити, що перелік таких громад затверджує Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за погодження Міністерства оборони України. Актуальний перелік можна знайти за посиланням.

Термін їх зарахування залежить від того, коли «Ощадбанк» перерахує кошти у ваш банк. Нагадаємо, що «Дія» є тільки технічним адміністратором послуги.

Докладніше про соціальні виплати та отримання довідки ВПО дізнавайтеся на сайті Мінреінтеграції.

Обміняти посвідчення водія можна буде у територіальних підрозділах ДМС

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 19 травня 2022 року о 11:24

Обміняти посвідчення водія можна буде у територіальних підрозділах ДМС. Зокрема, органи Державної міграційної служби прийматимуть заяви на обмін посвідчення водія, направлятимуть їх для перевірки в ТСЦ, для друку в держпідприємстві «Документ» і видаватимуть громадянам.
Відповідний наказ МВС України «Про затвердження Порядку взаємодії сервісних центрів МВС та уповноважених суб’єктів» 11 травня зареєстровано у Міністерстві юстиції України. Цим актом урегульовано порядок взаємодії Головного сервісного центру МВС та ДМС для забезпечення обміну посвідчення водія.
За статистикою, послуга щодо обміну посвідчення є однією з найбільш затребуваних, особливо в період воєнного стану. Минулого року нею скористалися понад 500 тис. громадян, а з початку цього року донині — уже більш як 150 тис.

НАДС: У період дії воєнного стану передбачено спрощену процедуру вступу на посади публічної служби

Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 19 травня 2022 року о 11:00

Президентом України підписано Закон № 2259 — IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану». Зазначеним законом внесено зміни, зокрема до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», та передбачено спрощену процедуру вступу на посади державної служби та посади в органах місцевого самоврядування у період дії воєнного стану.

Такі особи призначаються без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом, на підставі поданої заяви, заповненої особової картки встановленого зразка та документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад. Звертаємо увагу, що Закон опубліковано 19 травня 2022 року у газеті Верховної Ради »Голос України» та набирає чинності 20 травня цього року.

ВПО зможуть виправити дані у заявці про взяття на облік і отримати перерахунок допомоги

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 18 травня 2022 року о 17:21

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення, яким передбачена можливість коригування помилок у даних, наданих внутрішньо переміщеною особою під час подання заявки про взяття на облік.

Уряд розробив відповідне рішення, оскільки були випадки, коли через неправильно вказані дані ВПО не могли отримати виплату допомоги на проживання. Завдяки уточненню даних відтепер можна перерахувати розмір такої виплати.

Також це рішення Уряду забезпечує можливість одержати паперовий варіант довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи для тих людей, які подавали заяви за допомогою застосунку «Дія».

У ЦНАП можна буде реєструвати не тільки нові, а й вживані транспортні засоби

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 18 травня 2022 року о 16:06

У ЦНАП можна буде реєструвати не тільки нові, а й вживані транспортні засоби. Відповідне рішення ухвалив Уряд 17 травня.

Кабінет Міністрів України затвердив зміни, які дають змогу громадянам зареєструвати, перереєструвати та зняти з обліку вживані транспортні засоби у центрах надання адміністративних послуг. Раніше така послуга була доступна тільки для нових транспортних засобів.

Фактично громадяни отримують можливість обирати, де їм зручніше скористатися адміністративною послугою СЦ МВС чи ЦНАП.

Уряд забезпечив можливість поширити додаткові виплати від міжнародних організацій на мешканців територій, які окуповані, деокуповані або знаходяться в зоні активних бойових дій

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 17 травня 2022 року о 21:21

Уряд ухвалив розроблене Мінсоцполітики рішення, яке забезпечує можливість поширити додаткові виплати від міжнародних організацій на мешканців територій, які окуповані, деокуповані або знаходяться в зоні активних бойових дій. 

Ухвалене рішення передбачає, що додаткові грошові виплати міжнародними організаціями можуть також надаватись особам, які не мають і не мали статусу внутрішньо переміщених осіб, але проживають:

  • у деокупованих населених пунктах,
  • у населених пунктах, які знаходяться у зоні активних бойових дій або постійних обстрілів,
  • у населених пунктах, які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

Вже наприкінці травня заявку на отримання таких грошових виплат можна буде подати через інформаційну платформу «єДопомога» (edopomoga.gov.ua).

Дані, які людина вказує у заявці, верифікуватимуться на основі даних з державних реєстрів. Верифіковані завки передаватимуться міжнародним організаціям, які прийматимуть рішення щодо виплат на основі пріоритетності вразливих категорій отримувачів та наявності коштів для здійснення таких виплат. 

Також вказаним рішенням Уряду забезпечується можливість отримати паперовий варіант довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи для тих людей, які подавала заяви через застосунок «Дія».

Оскільки були випадки, коли через невірно вказані дані внутрішньо переміщені особи не могли отримати виплату допомоги на проживання, то передбачена можливість коригування помилок у даних, які надаються внутрішньо переміщеною особою. Завдяки уточненню даних можна буде перерахувати розмір допомоги на проживання, наприклад, якщо людина спершу не вказала, що вона є особою з інвалідністю і отримала 2000 гривень на місяць замість 3000 гривень. 

Також передбачено, що виплачувати допомогу на проживання продовжать переміщеним особам, які подали заявку про знищене або пошкоджене житло до 20 травня поточного року, або які в будь-який час підтвердять відповідний факт документам, виданими органами місцевого самоврядування.

Зміна алгоритму отримання посвідчення водія та введення принципу екстериторіальності

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 17 травня 2022 року о 20:35

Головні сервісні центри МВС продовжують та відновлюють роботу по всій території України. Наразі відновлено надання послуг в 125 Сервісних центрах МВС в 21 регіоні України. Відновлено роботу 6 Центрів на деокупованій Сумщині, 4 — на Чернігівщині, 2 центри на Харківщині, навіть не зважаючи на те, що там тривають бої. Також у планах відкрити СЦ МВС у Харкові.

Про це під час брифінгу в Медіацентрі Україна — Укрінформ розповів Євген Мойсеєнко, керівник Головного сервісного центру МВС.

«В час воєнного стану стало дуже важливим застосування принципу екстериторіальності під час складання теоретичної та практичної частини, про цьому зберігши безпекову складову отримання посвідчення водія. Кабмін підтримав нашу ініціативу. Громадяни, які переїхали в інше місто, отримали можливість скласти практичний іспит у будь-якому центрі МВС, а не лише там, де вони складали теорію», — сказав він.

Наприклад, громадянка Маріуполя закінчила автошколу у себе у місті, але через активні бойові дії та окупацію, вона виїхала до Києва. Тепер вона може скласти практику у будь-якому сервісному центрі МВС та забрати своє водійське посвідчення.

«Ми передбачили рішення ще однієї типової проблеми, коли людина не змогла забрати надруковане посвідчення. Ми юридично закріпили можливість забрати посвідчення у будь-якому центрі МВС. Таке ж рішення стосується і громадян, в яких закінчився термін позбавлення права керування», — наголосив Євген Мойсеєнко.

Наступне нововведення — застосування принципу екстериторіальності свідоцтва про реєстрацію авто при виїзді за кордон. Це дуже важлива послуга, особливо для міжнародних перевізників. На час їхнього виїзду за кордон, їхні документи зберігались у Сервісному центрі. Раніше потрібно було звернутися лише в той сервісний центр, де цей документ був залишений. Наразі дуже багато таких документів лишилось на окупованих територіях. Тому власник автомобіля наразі має можливість прийти до будь-якого сервісного центру і повернути свій документ.

«Ми ввели можливість для автошкіл проводити теоретичну підготовку в онлайн-форматі. Крім цього, ми зменшили вміст тем для підготовки водіїв на 20% для категорій — В1, В, С1, С, та Е. Це дає можливість школам зменшити навчальні програми», — сказав керівник ГСЦ МВС.

Ці зміни діють лише на стан воєнного часу та три місяці після його завершення та після їхнього оприлюднення вступають у силу.

Наступні зміни діятимуть на постійній основі. Навчання в автошколі буде розділено на два окремих етапи — теоретичний та практичний.

Раніше необхідно було завершити навчання в автошколі, скласти практичний іспит в школі, а потім звернутися до СЦ МВС, скласти іспит та отримати посвідчення. Тепер майбутній водій буде проходити теоретичне навчання в автошколі, без складання іспиту буде отримувати свідоцтво і потім звертатися до СЦ МВС для складання теорії. Потім особа проходить навчання з практичного керування в автошколі, складає практичний іспит в СЦ МВС та протягом двох років може отримати посвідчення водія.

Також з’явилася можливість отримувати платні номерні знаки для всіх типів транспортних засобів. Раніше така опція була доступна лише для легкових автомобілів.

Учасникам бойових дій та їхнім дітям надаються пільги для здобуття освіти

Міністерство освіти і науки України, опубліковано 17 травня 2022 року о 19:21

Міністерство освіти і науки України інформує, що учасникам бойових дій та їхнім дітям надається державна цільова підтримка для здобуття професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах.

Чинне законодавство передбачає низку пільг, що зазначені в інфографіці.

Державну цільову підтримку надає заклад освіти, до якого студента зарахували в установленому порядку. У разі відрахування студента — відповідно припиняється надання підтримки.

Що робити, якщо відмовлено у наданні підтримки?

  1. Звернутися до ректора (директора) закладу освіти.
  2. Звернутися зі скаргою до Міністерства освіти і науки України.

Нагадаємо, затверджено перелік населених пунктів, у яких можна буде скласти НМТ.

Особам з інвалідністю проходити повторний огляд під час війни не потрібно

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 17 травня 2022 року о 19:19

Міністерство охорони здоров’я України нагадує, що на період дії воєнного стану суттєво спрощено процедуру встановлення та продовження інвалідності.

Відтепер для отримання соціальних виплат особам з інвалідністю проходити повторний огляд для підтвердження інвалідності не потрібно, оскільки, згідно з постановою КМУ № 390, термін дії інвалідності та Індивідуальна програма реабілітації (ІПР) подовжені на період дії воєнного стану.

Строк проходження повторного огляду, який припав на період дії воєнного стану на території України, переноситься на строк не пізніше шести місяців після його припинення/скасування.

Діти та дорослі з інвалідністю мають можливість отримувати, відповідно до індивідуальної програми реабілітації, без проходження повторного огляду лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) чи медико-соціальної експертної комісії МСЕК:

  • соціальні виплати;
  • реабілітаційні послуги та допоміжні вироби (милиці, ходунки, крісла колісні);
  • засоби інконтиненції, наприклад, памперси, катетери тощо;
  • освітні послуги;
  • відповідні пільги.

Крім того, протягом дії воєнного стану та шести місяців після його припинення/скасування — відповідно до постанови Уряду № 225 українці мають право звертатися до МСЕК для встановлення інвалідності заочно та незалежно від місця проживання чи перебування. Тобто, якщо людина не має можливості прибути до МСЕК, комісія може приймати рішення про встановлення інвалідності заочно на підставі направлення закладу охорони здоров’я.

Згідно з чинним законодавством, медико-соціальна експертиза для встановлення групи інвалідності проводиться за направленням закладу охорони здоров’я після проведення діагностичних, лікувальних і реабілітаційних заходів, за наявності відомостей, які підтверджують стійке порушення функцій організму, обумовлених захворюваннями, наслідками травм чи вродженими вадами, які спричиняють обмеження життєдіяльності.

Лікуючий лікар, у тому числі сімейний лікар, до якого звернувся за медичною допомогою пацієнт, в разі потреби оформлює направлення на МСЕК (форма 088/о).

Звертаємо увагу, що укладання декларації між пацієнтом-внутрішньо переміщеною особою та лікарем, який оформляє направлення на МСЕК, не потрібно, законодавчі підстави вимагати її відсутні.

Наголошуємо, що лікарі не мають права вимагати у пацієнтів прибути безпосередньо на повторний огляд під час дії воєнного стану для підтвердження стійкого порушення функцій організму, обумовлених захворюваннями, наслідками травм чи вродженими вадами, які спричиняють обмеження життєдіяльності людини.

Всі виплати та відповідні пільги зберігаються за особою до закінчення строку проходження повторного огляду.

Мінреінтеграції: Оновлено актуальний перелік громад у зонах бойових дій, на ТОТ та тих, що в оточенні

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 17 травня 2022 року о 11:22

Наказом Мінреінтеграції затверджено оновлений перелік, на основі якого внутрішньо переміщеним особам (ВПО) будуть здійснюватися виплати. Нагадуємо, перелік не є фіксованим документом — він регулярно актуалізується.

Станом на 12.05.2022 року в оновлений перелік територіальних громад, що розташовані в районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), додалися одна громада в Миколаївській та три в Дніпропетровській областях.

Загалом до переліку ввійшли 7 областей. Це територіальні громади Дніпропетровської (6 громади), Донецької (66 громад), Запорізької (61 громада), Луганської (37 громад), Миколаївської (21 громад), Харківської (51 громада) та Херсонської (49 громад) областей.

Також переглянути актуальну інформацію щодо статусу громад можете за посиланням на цифровій мапі.

Тобто, усі внутрішньо переміщені особи, які перемістилися з цих громад, гарантовано отримають грошову допомогу від держави.

Як ми повідомляли, зазначений перелік формується за погодженням Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних та Київської міської військових адміністрацій.

При цьому спираються на три ключові критерії щодо визначення територій. Це:

  • території, що є тимчасово окупованими;
  • території, що знаходяться в оточенні (блокуванні);
  • території, на яких ведуться активні бойові дії.

Якщо ви зареєстровані у якійсь із зазначених областей, але ваша громада відсутня у даному переліку, радимо звернутися до своєї військової адміністрації (особисто або через гарячу лінію) та уточнити інформацію.

Роз’яснення Мінреінтеграції як отримати статус внутрішньо переміщеної особи

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 16 травня 2022 року о 23:58

Наразі право на отримання довідки ВПО мають особи, які з 24 лютого 2022 року перемістилися із регіонів, які визначені в розпорядженні Уряду від 6 березня 2022 року № 204-р, а саме: Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей та Києва.

Це зроблено для того, щоб особи зі статусом ВПО змогли своєчасно оформити належні соціальні виплати.

Які документи потрібні?

  • Заява (встановленого зразка);
  • документ, що засвідчує особу і підтверджує громадянство України, або її спеціальний статус;
  • свідоцтво про народження дитини.

За потреби додатково подаються:

  • документ, що засвідчує особу законного представника;
  • документ, що підтверджує повноваження особи;
  • свідоцтво про народження дитини, а також будь-які документи, що підтверджують родинні відносини між дитиною та заявником.

Хто може звернутися?

  • Особа віком від 14 років подає документи особисто;
  • якщо особі не виповнилось 14 років, а також якщо вона є недієздатною або з обмеженою дієздатністю, — документи подає законний представник (батьки й усиновителі), а також опікуни та піклувальники;
  • від імені дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, звертається керівник закладу, в який влаштована дитина, або законний представник (один з опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів);
  • від імені дитини до 14 років, яка прибула без супроводу батьків/опікунів, заяву подає родич або вітчим, мачуха, у яких проживає дитина. У разі відсутності будь-яких родичів заяву подає представник органу опіки та піклування.

Куди звернутися?

  • До органів соціального захисту населення районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування;
  • виконавчих органів сільських, селищних, міських рад;
  • подати заявку на отримання довідки через мобільний застосунок порталу «Дія».

Міністр відзвітував про роботу Мін’юсту за останні кілька тижнів

Міністерство юстиції України, опубліковано 16 травня 2022 року о 20:22

Міністр юстиції України Денис Малюська відзвітував про роботу Мін’юсту за останні кілька тижнів. Серед іншого:

Ринок нерухомості: після ґрунтовних дискусій, концепція роботи ринку нерухомості під час війни з вбудованими механізмами захисту від зловживань була розроблена, оформлена постановою Кабміну та реалізована на практиці.

Уже кілька днів можна купувати/продавати нерухомість, чи, наприклад, передавати її в іпотеку. Система працює, станом на сьогодні у ДРРП після відновлення роботи у травні було вчинено понад 14 тисяч реєстраційних дій. Поки без скандалів та повідомлень про рейдерство.

ДРАЦСи не зупиняли роботи ані під обстрілами, ані у підвалах.

Housekeeping — ми оптимізуємо структуру Мін’юсту, скорочуємось та відправляємо окремі підрозділи у простій. Мін’юст воєнного часу істотно відрізняється від Мін’юсту мирних часів. Потрібно навчитися робити більше за допомогою менших ресурсів.

Роз’яснення ПФУ щодо права на призначення дострокової пенсії різним категоріям громадян

Пенсійний фонд України, опубліковано 16 травня 2022 року о 19:21

30 квітня 2022 року набув чинності Закон України від 15 лютого 2022 року №2040-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення пенсійного законодавства».

Законом передбачено, зокрема можливість дострокового призначення пенсії за віком особам, трудовий договір з якими розірвано з ініціативи роботодавця у зв’язку із змінами в організації виробництва та праці, у тому числі з ліквідацією, реорганізацією, банкрутством, перепрофілюванням підприємства, установи, організації, скороченням чисельності або штату працівників.

Умови призначення дострокової пенсії:

  • особу звільнено з роботи з ініціативи роботодавця у зв’язку із змінами в організації виробництва та праці, у тому числі з ліквідацією, реорганізацією, банкрутством, перепрофілюванням підприємства, установи, організації, скороченням чисельності або штату працівників;
  • на день звільнення особи з роботи їй залишилося не більше ніж півтора року до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;
  • особа зареєструвалася у державній службі зайнятості та для неї відсутня підходяща робота;
  • особа набула повний страховий стаж (чоловік — 35 років, жінка — 30 років).

Також за півтора року до досягнення пенсійного віку право на пенсію мають особи, трудовий договір з якими розірвано з ініціативи роботодавця у зв’язку з виявленням невідповідності працівника займаній посаді за станом здоров’я. Право на таку пенсію надається таким особам за наявності повного страхового стажу: у чоловіків — 35 років, у жінок — 30 років. Порядок їх призначення визначить Кабінет Міністрів України.

«єМалятко» знову в «Дії»

Міністерство юстиції України, опубліковано 16 травня 2022 року о 19:16

Реєструйте народження малюка онлайн. Отримати необхідні послуги з комплексу «єМалятко» знову можна онлайн.

Якщо у вас є медичний висновок про народження (МВН) — переходьте на портал «Дія» та заповнюйте заяву: https://diia.gov.ua/services/yemalyatko.

Які саме послуги доступні в «єМалятко»:

  • замовлення свідоцтва про народження;
  • присвоєння дитині УНЗР;
  • присвоєння дитині РНОКПП (картка платника податків);
  • допомога при народженні;
  • допомога на дитину з багатодітної сім’ї;
  • грошова компенсація за пакунок малюка;
  • внесення інформації про дитину до Реєстру пацієнтів.

Крім медичного висновку про народження знадобиться ще електронний підпис одного або обох батьків. 

Також, якщо ви маєте медичний висновок про народження маляти (МВН) або ж медичне свідоцтво про народження форми 103/о чи довідку довільної форми, — зареєструвати дитину та отримати послугу «єМалятко» можете, звернувшись до відділів ДРАЦС. 

Органи місцевого самоврядування мають право здійснювати реєстрацію народження за медичним свідоцтвом про народження форми 103/о та довідкою довільної форми.

Послугу «єМалятко» органи місцевого самоврядування не оформлюють.

Окремі спрощення митних формальностей у зв’язку із введенням воєнного стану

Державна митна служба України, опубліковано 14 травня 2022 року о 19:30

На час дії воєнного стану в Україні Уряд своїм рішенням припинив здійснення митними органами державного контролю нехарчової продукції.

Зазначені спрощення передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 2022 р. № 550 «Про припинення здійснення державного контролю нехарчової продукції в умовах воєнного стану».

Нагадаємо, що раніше постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 р. № 303 на період воєнного стану було припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду.

ВРУ у другому читанні ухвалила законопроект щодо спрощення процедур у сфері містобудівної діяльності в умовах воєнного стану

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 14 травня 2022 року о 16:42

Верховна Рада України у другому читанні ухвалила законопроект № 7282 щодо спрощення процедур у сфері містобудівної діяльності в умовах воєнного стану.

Цей Закон забезпечує можливості для відновлення населених пунктів; забезпечення тимчасовим житлом громадян, які постраждали внаслідок збройної агресії росії, а також розміщення виробничих потужностей переміщених (евакуйованих) підприємств.

Документ регулюватиме:

  • основні просторові та соціально-економічні пріоритети та комплекс пріоритетних заходів для забезпечення відновлення населених пунктів (територій), які постраждали в результаті бойових дій, терористичних актів, диверсій, надзвичайних ситуацій, а також є місцями концентрації соціально-економічних, інфраструктурних, екологічних та інших кризових явищ у рамках «Програми комплексного відновлення населеного пункту (території)»;
  • нормативні процедури стосовно розміщення тимчасових споруд та їх комплексів, що призначені для тимчасового проживання та обслуговування внутрішньо переміщених громадян України;
  • будівництво та реконструкцію об’єктів для тимчасового проживання осіб, які втратили житло внаслідок надзвичайних ситуацій;
  • розміщення виробничих потужностей підприємств, переміщених (евакуйованих) внаслідок збройної агресії російської федерації;
  • процедуру обстеження об’єктів нерухомого майна, які зазнали пошкодження в результаті війни;
  • розроблення, затвердження, реєстрацію, внесення змін до будівельних норм, набуття їх чинності та визнання їх такими, що втратили чинність або такими, що не застосовуються на період дії воєнного стану.

Закон дозволяє, зокрема, встановлювати та змінювати цільове призначення земельної ділянки державної та комунальної власності під час дії воєнного стану. Але ця норма містить цілу низку обмежень. Так, вона не поширюється на природоохоронні та ландшафтно-рекреаційні території, землі історико-культурного призначення, водного фонду (крім розміщення річкових портів / терміналів). На цих землях заборонено зводити й тимчасове житло для внутрішньо переміщених осіб.

Висновок про можливість або неможливість розміщення на земельній ділянці відповідного об’єкта надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом 10 робочих днів із дня отримання запиту про його надання.

Роз’яснення чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилась назва вулиці

Координаційний центр з надання правової допомоги, опубліковано 13 травня 2022 року о 17:45

Упродовж останнього часу у багатьох містах України були змінені назви вулиць, провулків, проїздів. За підтримки громадськості вулиці, названі іменами діячів сусідньої держави-агресора, отримують нові назви, в тому числі і імена Героїв України, а міські, сільські і селищні ради відповідно до ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» приймають рішення про перейменування.

У зв’язку з цим багатьох турбує питання, чи потрібно вносити зміни в ті чи інші документи.

Чи потрібно змінювати місце реєстрації?

Законодавство не передбачає обов’язку вносити подібні відомості, оскільки зміна назви вулиці не є зміною реєстрації місця проживання. Перереєстрацію місця проживання особи можна здійснити під час обміну паспорта чи зміни прізвища, тобто коли виникає безпосередня потреба.

Варто зазначити, що на сьогодні реєстрація чи зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється відповідно до Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2022 року № 265, та законів України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» і «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні».

У разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої на підставі відповідних актів вносяться зміни до реєстру територіальної громади, із збереженням попередніх даних, із подальшим внесенням цієї інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку. Ці відомості за бажанням особи вносяться до відповідних документів, що містять відомості про місце проживання/перебування.

Чи обов’язково вносити зміни до документів на нерухомість?

Документи, що засвідчують право власності на нерухомість, залишаються чинними у випадку зміни назви вулиці, на якій вони розташовані.

У випадку перейменування вулиці, на якій розміщена нерухомість, українським законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно, зокрема свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, дарування тощо.

Водночас, у разі потреби, власник майна, стосовно якого відбулися зміни, має право звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін. Наприклад, у разі потреби купівлі-продажу чи дарування нерухомості. Отож, якщо власник бажає продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість, у документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва.

Чи потрібно змінювати відомості про місцезнаходження юридичної особи?

Зміна відомостей про місцезнаходження юридичної особи та фізичної особи підприємця підлягає державній реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань».

Перейменування вулиці місцезнаходження юридичної особи є зміною місцезнаходження юридичної особи, що передбачає необхідність внесення відповідних змін в установчі документи, змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, повідомлення банківських установ і контрагентів про зміну реквізитів у чинних договорах, виготовлення нової печатки, бланків тощо.

Водночас законодавство не встановлює граничних термінів для проведення зміни відомостей щодо місцезнаходження, а отже, суб’єкт господарювання сам може вирішувати, коли необхідно провести реєстрацію змін.

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» адміністративний збір не справляється за проведення державної реєстрації змін, що вносяться до установчих документів благодійних організацій та юридичних осіб, пов’язаних із прийняттям Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

Мобільний застосунок «Пенсійний фонд» надає доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України у зручному форматі з мобільних пристроїв

Пенсійний фонд України, опубліковано 12 травня 2022 року о 21:18

Мобільний застосунок «Пенсійний фонд» надає доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України у зручному форматі з мобільних пристроїв (смартфонів та планшетів).

Кількість користувачів мобільного застосунку «Пенсійний фонд» станом на 12.05.2022 сягнула понад 596 тисяч.

Мобільний застосунок «Пенсійний фонд» забезпечує:

  • доступ з мобільних пристроїв до електронних сервісів Пенсійного фонду України;
  • доступ до наявних даних персональної електронної облікової картки застрахованої особи та інших відомостей з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (анкетні дані, надана роботодавцем (страхувальником) інформація про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж);
  • захист прав застрахованих осіб шляхом контролю за сплатою страхувальниками страхових внесків;
  • доступ до наявних відомостей Електронної трудової книжки;
  • доступ до листків непрацездатності та інших даних Електронного реєстру листків непрацездатності;
  • доступ пенсіонерів до даних електронної пенсійної справи;
  • подання заяви на призначення або перерахунок пенсії, що передбачає подання документів виключно в електронному вигляді;
  • подання заяви на оформлення пенсійного посвідчення;
  • подання даних для внесення змін до пенсійної справи;
  • отримання та завантаження до мобільного пристрою електронних документів з Реєстру застрахованих осіб, які доступні в особистому кабінеті;
  • верифікація документів, довідок, сформованих в особистому електронному кабінеті;
  • подання звернення (запиту, пропозиції);
  • перегляд стану опрацювання звернень до Пенсійного фонду України, в т. ч. прикріплених до звернень документів;
  • одержання та перегляд повідомлень від Пенсійного фонду України.

Автентифікація користувачів можлива за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації GOV ID з використанням технології Bank ID.

ДМС запускає експериментальний проект оформлення ID — картки та закордонного паспорта одночасно

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 12 травня 2022 року о 18:04

Державна міграційна служба запускає експериментальний проект оформлення ID — картки та закордонного паспорта одночасно. Про це під час брифінгу в Медіацентрі Україна — Укрінформ заявила Голова Державної міграційної служби України Наталія Науменко.

«Над цим наша команда працювала ще до повномасштабної воєнної агресії. Постанова Кабміну була прийнята 7 травня. Експериментальний проект оформлення ID-картки та закордонного паспорту одночасно. Тобто, громадяни зможуть приходити до відділень ДМС та центрів надання адмінпослуг лише двічі і одночасно оформити два документи. Це спростить процедуру», — сказала вона.

Скористатися цією послугою громадяни зможуть після опублікування постанови Кабміну.

Наталія Науменко додала, що всі спостерігали стан пропуску громадян на кордонах нашої держави з 24 лютого. Тому команда ДМС розробила постанову і подала її на розгляд Кабміну, щоб громадяни могли продовжити дію закордонних паспортів та вклеїти фото дитини у документи. Це можна зробити як в Україні, так і за кордоном, у дипломатичних представництвах нашої держави.

«Всі підрозділи ДМС, які наразі не знаходяться в зоні бойових дій, вже відновили свою роботу. Також налагоджена робота з виготовлення документів та логістика, яка була порушена у зв’язку з війною. Всі електронні системи ДМС працюють у штатному режимі. Іноземці, які лишаються на території України, не залишаються поза увагою та можуть отримати послуги, як це було і раніше. У ДМС працюють телефони гарячої лінії, де можна отримати всі необхідні консультації», — наголосила голова ДМС.

Державна міграційна служба продовжила понад 70 тисяч паспортів, вклеєно фотокартки у закордонні паспорти у понад 72 тисячі документів та видано 131 тисячу закордонних паспортів: «ДМС активно співпрацює з іншими державними інституціями, щоб люди, які були звільнені з полону, могли отримати документи якнайшвидше».

Наталія Науменко додала, що, на жаль, загинуло двоє співробітників ДМС: «Але нам вдалося здійснити вивезення людей із небезпечних територій, а також ми змогли вивезти всі документи з відділів ДМС по Україні».

Парламент підтримав законопроект щодо функціонування місцевого самоврядування під час воєнного стану

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 12 травня 2022 року о 17:37

Верховна Рада схвалила у другому читанні та в цілому законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» щодо функціонування місцевого самоврядування у період дії воєнного стану» (реєстр. №7269). Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

«Прийняття Закону дозволить забезпечити належне та безперервне функціонування органів місцевого самоврядування в умовах воєнного стану, приймати оперативні рішення для забезпечення життєдіяльності громад. Законопроектом збільшуються повноваження сільського, селищного, міського голови громади, де не ведуться бойові дії та не утворена військова адміністрація. Зокрема, очільник громади зможе одноособово приймати ряд рішень з питань бюджету, кадрових питань тощо», — пояснив Міністр.

Зазначимо, законопроектом, зокрема пропонується:

  • врегулювати питання діяльності військових адміністрацій населених пунктів;
  • за умови утворення військової адміністрації населеного пункту, повноваження селищної\сільської\ міської рад, її виконавчих органів переймає військова адміністрація, а повноваження голови — начальник військової адміністрації;
  • збільшення повноважень сільського, селищного, міського голови територіальної громади (де не ведуться бойові дії та не утворена військова адміністрація), який зможе одноособово приймати ряд рішень з питань бюджету, кадрових питань тощо;
  • сільський, селищний, міський голова або керівник виконавчого органу одноособово в оперативному порядку може призначати осіб на посади: в органах місцевого самоврядування, а також керівників комунальних підприємств, установ, організацій сфери управління їх органу місцевого самоврядування;
  • повноваження обласних (у разі окупації або оточення адміністративного центру області) та районних рад переймає обласна/районна військова адміністрація.

Нагадаємо, раніше Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов під час зустрічі з головами громад наголосив, що місцеве самоврядування в Україні — також армія, яка вправно та ефективно протистоїть сьогоднішнім викликам, наближаючи нашу перемогу.

ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ від експертів (витяги із Закону):

У разі затвердження сільським, селищним, міським головою тимчасової структури виконавчих органів сільської, селищної, міської ради для працівників, посади яких не включені до тимчасової структури, оголошується простій або здійснюється їх переведення на рівнозначну чи нижчу посаду.

У період дії воєнного стану особи призначаються на посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, … керівником державної служби або суб’єктом призначення, сільським, селищним, міським головою, начальником відповідної військової адміністрації без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом, на підставі поданої заяви, заповненої особової картки встановленого зразка та документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад.

Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування, призначені відповідно до абзацу першого цієї частини, не можуть бути переведені на інші посади державної служби або посади в органах місцевого самоврядування.

Особа, яка претендує на зайняття політичної посади, посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, посади керівника суб’єкта господарювання державного сектору економіки, посади керівника комунального підприємства, установи, організації, у період дії воєнного стану не подає декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену Законом України «Про запобігання корупції», та документ про підтвердження рівня володіння державною мовою відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Після припинення чи скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців з дня його припинення чи скасування, на посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, посади керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, посади керівників комунальних підприємств, установ, організацій, на які особи призначені відповідно до абзацу першого частини п’ятої цієї статті, оголошується конкурс.

Граничний строк перебування особи на посаді, на яку її призначено відповідно до абзацу першого частини п’ятої цієї статті, становить 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Спеціальна перевірка, передбачена Законом України «Про запобігання корупції», стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища та посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством з питань запобігання корупції, а також перевірка, передбачена Законом України «Про очищення влади», стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади (люстрації), під час дії воєнного стану не проводяться.

Відповідні перевірки здійснюються протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Послуги сервісних центрів МВС завжди затребувані у кожному містечку України

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 12 травня 2022 року о 15:26

Послуги сервісних центрів МВС завжди затребувані у кожному містечку України.

Лише у квітні зареєстровано — 87 025 транспортних засобів. З них ввезених з-за кордону — 39 795. Загалом за квітень громадяни обміняли 33 289 посвідчень водія, а відновили — 6 827. За цей же період видано 60 616 посвідчень водія вперше.

Нагадуємо, для відновлення втраченого посвідчення водія слід звернутися до зручного сервісного центру МВС із паспортом та копією ідентифікаційного коду.

Зауважимо, що при обміні або відновленні посвідчення водія у період воєнного стану — медична довідка скасована.

З графіком роботи сервісних центрів МВС, а також про перелік послуг, які надаються у період воєнного стану, можна ознайомитися на веб-сайті Головний сервісний центр МВСwww.info.hsc.gov.ua.

ВПО можуть отримати міжнародну грошову допомогу. Які програми доступні?

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 12 травня 2022 року о 12:17

Окрім державної допомоги внутрішньо переміщені особи можуть отримати міжнародну цільову грошову підтримку, що реалізується спільно з Урядом України.

Зокрема, таку допомогу ВПО можуть отримати від:

  1. Місії Міжнародного Комітету Червоного Хреста в Україні спільно з Товариством Червоного Хреста України — surl.li/byyrt;
  2. Програми від ЮНІСЕФ «Спільно» — surl.li/byyru;
  3. Агентства ООН у справах біженців — surl.li/byyrw;
  4. Всесвітньої продовольчої програми ООН — surl.li/byysw;
  5. Міжнародної організації з міграції (МОМ) — surl.li/byyry;
  6. Норвезької ради у справах біженців (NRC) — https://www.facebook.com/ua.nrc.no/posts/1629664447399685.

На інфографіці ви можете детальніше ознайомитися з умовами та сумою виплат, а також географією реалізації кожної з програм.

Зазначимо, що отримати фінансову допомогу в розмірі 2220 грн на особу в місяць можна тільки від однієї з організацій, яка реалізує програму ООН. Це один і той самий вид допомоги, який здійснюють різні агенції, перелік яких не є вичерпним.

Уряд змінив процедуру здачі іспитів та отримання посвідчення водія у Сервісних центрах МВС

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 11 травня 2022 року о 10:07

10 травня Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо теоретичної та практичної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів».

Нормативний акт передбачає:

  • Розподіл навчання в автошколі (навчальному закладі) на два етапи, що передбачатимуть:
    • теоретичну підготовку, за результатами якої заклад видаватиме слухачу відповідне свідоцтво, яке буде дійсне протягом одного року;
    • практичне керування транспортним засобом, за результатами якого заклад видаватиме слухачу свідоцтво про закінчення практичної підготовки, яке буде дійсне протягом двох років.
  • Можливість видачі посвідчення водія та складання іспитів у будь-якому сервісному центрі МВС особам, у яких закінчився термін позбавлення права керування (наразі особа, яка позбавлена права керування, складає іспити та отримує посвідчення водія після позбавлення права керування в сервісному центрі за місцем реєстрації).
  • Допуск до навчання з практичного керування транспортними засобами лише після успішного складання теоретичного іспиту в сервісному центрі МВС.
  • За бажанням особи практична підготовка може здійснюватися у будь-якому закладі, незалежно від того, у якому закладі ця особа пройшла теоретичну підготовку.
  • Скасування внутрішнього теоретичного іспиту в закладі (автошколі). Після проходження теоретичної підготовки складатиметься виключно внутрішній практичний іспит після завершення практичної підготовки.
  • Можливість складання практичного іспиту в будь-якому територіальному сервісному центрі МВС, незалежно від територіального сервісного центру МВС, де складався теоретичний іспит.
  • Можливість отримання платних номерних знаків для ВСІХ транспортних засобів (наразі видача платних НЗ здійснюється виключно для легкових автомобілів).

ДОДАТКОВО

Нормативні акти, які не потрапили у попередній моніторинг:

Зупинити реалізацію пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками, запровадженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 р. № 1438 «Деякі питання реалізації пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 6, ст. 345), на період дії воєнного стану та протягом місяця після його припинення або скасування.

Читайте також попередні огляди

Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.

Версія для друку

коментарі