Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (21 – 30 травня)

Тра / 22
31
новини

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 21 – 30 травня 2022).

Коротко про основні зміни

  • Робота з внутрішньо переміщеними особами — один з ключових напрямків діяльності Мінреінтеграції.
  • В Україні продовжують працювати понад 2,5 тисячі ЦНАП.
  • Допомогу за е-лікарняним тепер можна отримати на підставі витягу.
  • Розширення переліку держорганів, уповноважених засвідчувати офіційні документи.
  • Уряд вніс зміни щодо правил перетину державного кордону військовозобов’язаними.
  • Місцеве самоврядування усієї країни проявило свою ефективність та об’єдналося для перемоги України.
  • Нова послуга для підприємців на порталі «Дія» — «єДекларація».
  • МВС: Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність є незаконними.
  • ДМС відновлює роботу сервісу «Електронна черга».
  • КМУ змінив правила перетину кордону автомобільними перевізниками.
  • У травні проводиться перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам.
  • Голова НАДС: Постраждалим від війни публічним службовцям виплатять від 200 тис. до 1 млн грн допомоги.
  • Зміни щодо використання електронного підпису на захищеному носії.
  • Уряд розширив перелік пріоритетних видатків бюджетів в умовах воєнного стану.
  • З 24 липня зміниться механізм підготовки та перепідготовки водіїв.
  • Глобальна ревізія управлінських і фінансових ресурсів державних інституцій посилить дієвість держапарату і заощадить бюджетні видатки.
  • Від початку війни в Україні народилося 48321 немовля.
  • Оновлено актуальний перелік громад у районах бойових дій, на ТОТ та тих, що в оточенні.
  • З 23 травня у Харкові відновили роботу ще два сервісні центри Пенсійного фонду.
  • Держприкордонслужба щодо виїзду за кордон чоловіків, які постійно проживають за межами України, заброньованих осіб та деяких інших категорій.
  • ВР зареєструвала законопроект, необхідний для розбудови мережі цивільних укриттів.
  • У Полтаві вперше скористалися послугою з одночасного оформлення ID-картки та закордонного паспорта.
  • Уряд проводить заходи для забезпечення соціального захисту людей на тимчасово окупованих територіях.
  • Відповіді на поширені питання щодо оформлення допомоги для ВПО.

ДОДАТКОВО: нормативно-правові акти, які не потрапили у попередній моніторинг:

Детальніше

Робота з внутрішньо переміщеними особами — один з ключових напрямків діяльності Мінреінтеграції

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 30 травня 2022 року о 17:51

Відповідно до державних обліків, станом на 31 грудня 2021 року в Україні нараховувалось 1476148 внутрішньо переміщених осіб, а починаючи від 24 лютого 2022-го, такий статус набули вже понад 8 мільйонів українців. Якщо врахувати і тих, хто залишив країну, то ця кількість зростає до 13 мільйонів. 52% з цих людей повідомили, що з ними перебувають діти віком від 5 до 17 років, а 63% з цього масиву переміщених є жінками.

Мінреінтеграції спільно із Урядом розробило дієву систему допомоги — виплат — для ВПО. Вона постійно вдосконалюється. Так, з травня отримувати щомісячну

 допомогу від держави мають право громадяни, які перемістилися з територій, де тривають бойові дії, або перебувають у тимчасової окупації чи в оточенні (блокуванні), а також особи, чиє житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження, і які подали заявку на відшкодування, зокрема через Єдиний державний веб-портал електронних послуг. Статус громад, в яких точаться бої, або які окуповані, затверджує Мінреінтеграції за погодження Міноборони. Розмір такої допомоги на проживання становить: 3000 грн на дитину чи особу з інвалідністю, і 2000 грн — для інших ВПО.

Важливо, що інформація про стан забезпечення потреб ВПО оновлюється щотижнево.

Також ВПО з-поміж найуразливіших груп отримують додаткові до державних програм виплати у межах Всесвітньої продовольчої програми ООН у розмірі від 2200 до 2500 гривень на місяць. Так само діє і міжнародна цільова допомога від МКЧХ та інших спільних із Урядом України ініціатив.

Особи, які безоплатно прихистили внутрішньо переміщених осіб, можуть отримати компенсацію від держави — 450 гривень за одну особу на місяць. А роботодавці, які наймають переселенців на роботу, отримують допомогу від держави — на кожного працевлаштованого 6500 грн.

Від початку воєнних дій, посилилася співпраця Мінреінтеграції і УВКБ ООН у контексті розв’язання гуманітарних проблем, захисту і допомоги ВПО. Зокрема — у темі їх забезпечення житлом шляхом будівництва модульних містечок, переобладнання нежитлових приміщень та ремонту зруйнованих будівель. А також — гуманітарної й фінансової допомоги.

Ефективним рішенням стала робота зі сформування сервісу допомоги внутрішньо переміщеним особам — комплексної послуги для ВПО у Дії, де можна онлайн оформити довідку внутрішньо переміщеної особи і необхідні соціальні виплати для себе та дітей.

Наразі реінтеграційне відомство працює над удосконаленням своєї роботи, що набула особливої актуальності у воєнний період. Зокрема, згенеровано кілька пропозицій, які би могли покращити роботу із ВПО. Серед головних: запровадити в Мінреінтеграції посаду заступника Міністра — Уповноваженого у справах ВПО, діяльність якого безпосередньо зосередиться на всіх питаннях і проблемних моментах цих громадян.

Серед ініціатив також — запровадження експертизи актів Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади щодо впливу на внутрішньо переміщених осіб за аналогією з цифровою й антикорупційною експертизами.

Опрацьовується й ще одна важлива ініціатива: передати функції з обліку ВПО і виплат для них від Мінсоцполітики до Мінреінтеграції. Справедливе зосередження всієї інформації та обсягів робіт щодо ВПО в одному відомстві дозволить спростити процес обліку, нарахувань і самих виплат.

Сьогодні в Україні продовжують працювати понад 2,5 тисячі ЦНАП

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 30 травня 2022 року о 17:12

Віце-прем’єр-міністр України — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров:

«Сьогодні в Україні продовжують працювати понад 2,5 тисячі ЦНАП (від редактора — очевидно маються на увазі і самі ЦНАП, і їх територіальні підрозділи та віддалені робочі місця). Під час повномасштабної війни Центри переформатували свою роботу, щоб не тільки надавати звичні адмінпослуги, але й закривати найактуальніші запити від українців. Серед них: послуги для ВПО, компенсація за прихисток переселенців та повідомлення про пошкоджене майно. Зараз це найпопулярніші послуги в ЦНАП.

Знайти найближчу до вас точку доступу до адмінпослуг можна на платформі «Дія.Центрів»: https://cutt.ly/wHRB0SK

А ще понад 100 установ у 12 областях України працюють також і як Центри турботи. Там можна отримати речі першої необхідності та тимчасовий прихисток. Якщо вам потрібна допомога, шукайте найближчий до вас Центр через чатбот @turbotnyk_bot у Telegram або Viber.

Також наша команда активно працює над відновленням роботи Центрів на звільнених від окупантів територіях. За підтримки шведсько-українського проекту PROSTO Центри отримують необхідні набори техніки.

Всі Центри, які були зруйновані діями окупантів, ми обовʼязково відбудуємо після перемоги».

Допомогу за е-лікарняним тепер можна отримати на підставі витягу

Фонд соціального страхування України, опубліковано 28 травня 2022 року о 16:04

Електронні лікарняні продовжують формуватися і в умовах воєнного стану, а Фонд соціального страхування України штатно здійснює їх оплату — з початку війни фінансування лікарняних і страхових виплат не призупинялось ні на день.

З травня отримати допомогу по тимчасовій непрацездатності чи по вагітності та пологах українці можуть не лише на підставі оригіналу е-лікарняного, але і його витягу — відповідна постанова правління Пенсійного фонду України від 02 травня 2022 року № 4-1 «Про затвердження форми витягу з Електронного реєстру листків непрацездатності» була зареєстрована в Міністерстві юстиції України 18.05.2022 за № 532/37868.

Його можна використати, наприклад, якщо роботодавець не має можливості подати заяву-розрахунок до ФССУ через бойові дії — тоді працівник може звернутись до будь-якого зручного відділення Фонду соціального страхування України для отримання виплат напряму на підставі витягу його е-лікарняного.

Витяг з Електронного реєстру листків непрацездатності формується у кабінеті на веб-порталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) та не потребує візиту до сервісних центрів. Однак, якщо вам потрібна паперова версія — сервісні центри ПФУ її нададуть. Також витяги е-лікарняних своїх працівників можуть зробити роботодавці.

Як отримати витяг е-лікарняного — в інфографіці.

Витяг можна завантажити у форматі PDF та передати роботодавцю для опрацювання і нарахування допомоги — Фонд соціального страхування України профінансує виплати після отримання від роботодавця заяви-розрахунку. Слідкувати за станом фінансування е-лікарняних працівники можуть онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund (необхідно орієнтуватись на дату прийняття Фондом заяви-розрахунку, саме від неї залежить строк виплати лікарняного).

Розширення переліку державних органів, уповноважених засвідчувати офіційні документи

Міністерство закордонних справ України, опубліковано 28 травня 2022 року о 11:42

Відповідно до рішення Кабінету Міністрів України, з 1 січня 2023 року розширюється перелік державних органів, які уповноважені на проставлення штампу «Апостиль» на офіційних документах, виданих органами України та призначених для використання на території іноземних держав.

Повноваження проставляти апостиль на документах у сфері своєї компетенції надаються Міністерству внутрішніх справ, Державній міграційній службі та Державній податковій службі. Водночас уточнюються типи документів, які продовжуватимуть засвідчувати апостилем Міністерство закордонних справ, Міністерство юстиції та Міністерства освіти і науки.

Нова процедура дозволить комплексно удосконалити офіційне засвідчення документів, що використовуватимуться за межами України, оптимізувати порядок надання фізичним і юридичним особам послуг у вказаній сфері, мінімізувати логістичні ускладнення, часові та фінансові витрати заявників, які зможуть оформити необхідні їм документи у профільних органах та одночасно отримати послугу з їх апостилювання.

Таким чином, з наступного року проставлення апостилю здіснюватиметься:

  • Міністерством внутрішніх справ України — на документах, що видаються МВС та його територіальними органами з надання сервісних послуг, крім документів, що стосуються сфери освіти і науки;
  • Міністерством освіти і науки України — на документах, виданих МОН, центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів, їх територіальними органами, закладами освіти, підприємствами, установами і організаціями, які надають послуги у сфері освіти і науки або провадять іншу діяльність, пов’язану з наданням таких послуг;
  • Міністерством юстиції України — на документах, що видаються органами юстиції, судами, державними архівними установами, органами виконання покарань та пробації, а також на документах, що оформляються нотаріусами;
  • Державною міграційною службою — на документах, що видаються ДМС, її територіальними органами та територіальними підрозділами, що стосуються сфери міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів;
  • Державною податковою службою України — на документах, що видаються ДПС та її територіальними органами;
  • Міністерством закордонних справ України — на всіх інших видах документів.

Докладно про засвідчення документів в МЗС.

Довідково

Апостиль проставляється відповідно до Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів 1961 року.

Положеннями Конвенції скасовано вимогу щодо обов’язкової дипломатичної або консульської легалізації документів для їх використання в інших державах, та передбачено застосування державами-членами спрощеної процедури офіційного засвідчення документів шляхом проставлення компетентними органами держави, в якій видано документ, спеціального штампу «Апостиль» (Apostille).

Проставлений на документах апостиль засвідчує справжність підпису, якість, в якій виступала особа, що підписала документ, та, у відповідному випадку, автентичність відбитку печатки або штампу, якими скріплений документ.

Дія Конвенції поширюється на офіційні документи, які складені на території однієї держави і мають бути представлені на території іншої держави, крім документів, складених дипломатичними або консульськими агентами, та адміністративних документів, що безпосередньо стосуються комерційних або митних операцій.

Зміни щодо правил перетину державного кордону військовозобов’язаними громадянами

Адміністрація Державної прикордонної служби України, опубліковано 27 травня 2022 року о 17:47

Уряд вніс зміни щодо правил перетину державного кордону військовозобов’язаними громадянами України.

Під час воєнного стану перетин кордону дозволено:

  • водіям, які перевозять медичні та гуманітарні вантажі, за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.
  • водіям компаній, які мають транспортні ліцензії.

Водіям можна безперервно перебувати за кордоном не більше, ніж 30 календарних днів. Водіям компаній, що мають транспортні ліцензії — до 45 календарних днів (на транспортному засобі, повна маса якого становить 3500 кілограмів та більше).

Працівникам підприємств залізничного транспорту, які забезпечують функціонування та безперебійну роботу залізниці.

Можуть бути пропущені за кордон терміном не більше 6 місяців.

Спортсменам та тренерам (які включені до складу національних збірних команд України з олімпійських, неолімпійських видів спорту та видів спорту осіб з інвалідністю; тренерів зі складу національних збірних команд, спортивних суддів та інших спеціалістів).

Можуть безперервно перебувати за кордоном не більше, ніж 30 днів.

Детальніше за посиланням: https://is.gd/Am4Ea9

Місцеве самоврядування усієї країни проявило свою ефективність та об’єдналося для перемоги України, — В’ячеслав Негода

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 27 травня 2022 року о 17:32

Органи місцевого самоврядування, як і вся Україна, проходять зараз надважке випробування. І перші три місяці російської агресії довели, що децентралізована місцева влада в Україні може ефективно працювати, надавати послуги людям і допомагати армії не лише в тилу, а й на тимчасово окупованих територіях і навіть там, де йдуть бої. Про це сказав заступник Міністра розвитку громад і територій В’ячеслав Негода, виступаючи на конференції «Місцева влада перед обличчям політичних і цивілізаційних викликів», що відбулась сьогодні у польському місті Лодзь.

Заступник Міністра розповів про стан місцевого самоврядування в Україні та його поточні потреби. «Нещодавно ми надали органам місцевого самоврядування більше повноважень, необхідних для ефективної роботи в умовах воєнного стану. Але і до відповідних рішень Уряду та Парламенту, у перші дні війни місцеве самоврядування зуміло швидко оговтатися від шоку, спричиненого цим віроломним вторгненням росії, об’єднатися, і стати надійною опорою для жителів громад. Мова йде і про моральну підтримку, і про інформаційну, і про допомогу з евакуацією, з харчуванням, з тимчасовим проживанням, і про надання найважливіших послуг навіть в умовах бойових дій чи тимчасової окупації. Якби не ефективна робота місцевої влади, добровольців та волонтерів, не їхня допомога людям та армії в перші страшні дні війни, втрати України могли б бути набагато більшими. Хтось скаже, що вони просто робили свою роботу, але мені здається, що історія запам’ятає їхні вчинки як подвиг. Подвиг, за який, на жаль, багатьом довелося заплатити власним життям. А ще я впевнений, що вже ні в кого не виникає сумнівів, що після перемоги ми маємо продовжувати зміцнювати наше місцеве самоврядування і підтримувати розвиток громадянського суспільства», — сказав В’ячеслав Негода.

За його словами, поки триває війна, головними завданнями українського Уряду та Парламенту є безпекові питання та забезпечення життєдіяльності громад.

«Ми намагаємося збільшувати фінансування соціальних та інших видатків в умовах, коли економіка не працює так, як до війни. Ми підсилили інституційну спроможність місцевого самоврядування та надали можливість місцевій владі оперативніше приймати рішення. Також стараємося швидко оцінювати матеріальні збитки і допомогти відновити інфраструктуру на звільнених територіях. І найголовніше — ми забезпечуємо соціальну підтримку для мільйонів внутрішньо переміщених осіб», — повідомив заступник Міністра.

Користуючись нагодою, він подякував польським партнерам.

«Левову частину з майже 5 мільйонів людей, які змушені були шукати притулку за кордоном, прийняла Польща, що разом з іншим діями польського Уряду, є проявом найвищої солідарності з Україною у війні з агресором. Адже ми розуміємо, що надання притулку такій кількості людей має немалий вплив на економіку Польщі. За оцінкою МВФ, це 0,5-1% ВВП. Крім того, це створює безпрецедентне навантаження на ринок житла. Важко знайти слова, якими б можна висловити вдячність за таку неймовірну підтримку», — сказав В’ячеслав Негода.

Нова послуга для підприємців на порталі «Дія» — «єДекларація»

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 26 травня 2022 року о 20:52

Тепер на порталі «Дія» підприємці можуть скористатися новою послугою — «єДекларація». Це документ, який на час воєнного стану замінить 374 види дозвільних документів, необхідних для роботи підприємців. Подати «єДекларацію» в «Дії» можна за декілька кліків, адже вона не потребує розгляду чиновником. Ви одразу можете почати працювати.

Раніше підприємці та власники бізнесів мали отримувати різні дозволи та ліцензії для того, щоб розпочати або продовжити власну справу. Але під час воєнного стану ходіння кабінетами з купою ксерокопій під час повітряної тривоги — справа не тільки складна, але й небезпечна.

Тепер не потрібно збирати купи паперових документів та йти до органів влади, щоб отримати дозвільні документи — оформлення «єДекларації» в «Дії» забере не більше як 3 хвилини та повністю безкоштовне.

Наприклад, щоб відкрити аптеку, тепер не потрібно ходити десятками кабінетів, отримувати висновок та реєструвати протипожежну декларацію, чекати 10 днів ліцензію на право роздрібної торгівлі лікарськими засобами — достатньо просто подати «єДекларацію» в «Дії». І ви одразу можете почати працювати.

Подати «єДекларацію» можуть: 

  • підприємці, у яких закінчився термін дії дозвільних документів до початку воєнного стану,
  • підприємці, що планують вести діяльність, для якої необхідна ліцензія,
  • підприємці, що в умовах війни змінили вид діяльності й починають вести діяльність, для якої потрібна ліцензія.

Перевірити, чи можете ви працювати за «єДекларацією» можна за цим посиланням.

Як подати «єДекларацію» в «Дії»:

  • авторизуйтеся на порталі diia.gov.ua за допомогою електронного підпису,
  • заповніть онлайн-форму, вкажіть, де плануєте працювати, і виберіть дозвільний документ, який вам потрібен,
  • підпишіть сформовану декларацію електронним підписом.

Щоб скористатися послугою, переходьте за посиланням.

МВС: Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність є незаконними

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 26 травня 2022 року о 19:03

Мешканцям тимчасово окупованих територій важливо знати, що будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, непередбаченому законом, а всі нормативно-правові акти тимчасових окупаційних сил та тимчасових окупаційних адміністрацій російської федерації є неправомірними.

Відповідно до частин першої – третьої статті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15 квітня 2022 року No1207-VII, державні органи та органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до Конституції та законів України, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий незаконними органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків. Отже, нормативно-правові акти окупаційних сил та окупаційних адміністрацій російської федерації є недійсними та не створюють жодних правових наслідків. Недійсність цих актів не підлягає оскарженню та не може бути скасована.

Водночас відповідно до вимог Женевської конвенції та положень національного законодавства України, з урахуванням роз’яснень, наданих Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, в умовах тимчасової окупації дозволено: проводити освітній процес за українськими освітніми програмами, забезпечення надання медичними закладами власних послуг населенню та здійснення заходів із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та пожежогасіння.

При цьому забороняється: співпраця з державою-агресором, збройними формуваннями та/або окупаційною адміністрацією держави-агресора; здійснення пропаганди держави-агресора у закладах освіти, вчинення дій, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти; добровільно займати посади у незаконних органах держави агресора, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, або добровільно обиратись до таких органів.

ДМС відновлює роботу сервісу «Електронна черга»

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 26 травня 2022 року о 18:05

Наразі до сервісу підключені окремі територіальні підрозділи у місті Києві та 16 областях України: Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Житомирська, Закарпатська, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська.

З допомогою сервісу зараз можна записатися в електронну чергу лише для подачі документів на оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Про будь-які зміни у роботі сервісу, а також інформацію про підрозділи ДМС, підключені до «Електронної черги», ми обов’язково повідомлятимемо на нашому офіційному веб-сайті та на нашій офіційній сторінці ДМС у соцмережі Facebook.

В Україні триває війна, тому ми просимо з розумінням поставитися до того, що сервіс працює не у всіх регіонах та підрозділах ДМС, а також до можливих затримок під час обслуговування, пов’язаних з безпековою ситуацією, повітряними тривогами, змінами у графіку тощо.

Зміна правил перетину кордону автомобільними перевізниками

Міністерство інфраструктури України, опубліковано 26 травня 2022 року о 15:29

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2022 р. (№615) змінені правила перетину державного кордону для водіїв-волонтерів та водіїв перевізників, які мають ліцензії на міжнародні перевезення.

Водії — волонтери (неліцензовані перевізники)

Водії неліцензованих перевізників (водії-волонтери) зможуть перетинати кордон у разі перевезення наступної номенклатури товарів:

  • гуманітарна допомога;
  • медичні вантажі;
  • вантажі для потреб ЗСУ або інших утворених відповідно до законів України військових формувань, населення України.

Для перетину кордону такі перевізники повинні надати обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів необхідних для їхнього перевезення у листах від:

  • військових, правоохоронних органів;
  • військових адміністрацій;
  • медичних закладів;
  • відправників чи отримувачів гуманітарної допомоги.

Звернення на перетин кордону подається до Міністерства інфраструктури на електронну адресу zmiu98916@gmail.com, або до обласних, Київської міської, військових адміністрацій.

Такі особи-перевізники можуть перебувати за кордоном не більше 30 календарних днів.

Ліцензовані перевізники

Такі перевізники можуть зробити заявку на перетин кордону для осіб віком 18-60 років в кабінеті системи «ШЛЯХ» за умови, що повна маса транспортного засобу (ТЗ), який є засобом господарської діяльності ліцензіата, не менше 3 500 кг.

На одному такому ТЗ державний кордон можуть одночасно перетинати:

  • один водій на вантажному транспортному засобі ліцензіата;
  • два водії на пасажирському транспортному засобі (автобусі) ліцензіата.

Особи можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 45 календарних днів.

У разі неповернення водія після закінчення 45-денного терміну перебування за кордоном «Укртрансбезпека» може припинити доступ ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем на 3 місяці.

У разі непідтвердження мети поїздки Державна прикордонна служба України може відмовити перевізникам (ліцензованим і неліцензованим) у перетині кордону.

З повним текстом Постанови можна ознайомитися за посиланням.

У травні проводиться перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам

Пенсійний фонд України, опубліковано 26 травня 2022 року о 12:49

Пенсіонери, які після призначення пенсії офіційно працювали, тобто за них сплачено або вони сплатили єдиний соціальний внесок, кожні два роки набувають право на перерахунок пенсії.

Такий перерахунок проводиться за зверненням пенсіонера або автоматично з 1 квітня.

Право на автоматичний перерахунок визначає страховий стаж, набутий в тому числі по лютий поточного року.

З урахуванням того, що страхувальники подавали звіти за І квартал 2022 року до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування по 10 травня, перерахунок працюючим пенсіонерам проводиться у травні.

Виплата перерахованих пенсій буде проводитись починаючи з червня та з доплатою за квітень та травень.

Перерахунок проводиться з урахуванням лише страхового стажу, набутого після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, або — у разі доцільності — з урахуванням стажу та заробітної плати, набутих після призначення (попереднього перерахунку) пенсії.

Довідково

Згідно статистичного звіту на 01.04.2022 в Україні 10,8 млн пенсіонерів, з яких 2,7 млн обліковуються як працюючі. Середній розмір пенсії працюючих пенсіонерів — 4532,91 грн, що на 162,46 грн більше середнього розміру пенсій всіх пенсіонерів (4370,45 грн).

Голова НАДС: Постраждалим від війни публічним службовцям виплатять від 200 тис. до 1 млн грн допомоги

Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 25 травня 2022 року о 16:19

Під час засідання Комітету ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів одноголосно підтримано проект Закону №7353. Ідеться, зокрема, про виплату одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров’ю, завдану спричиненими військовою агресією проти України пораненням або загибеллю під час проходження публічної служби. 

Це — важливий та необхідний крок. Адже, за словами Голови НАДС Наталії Алюшиної, держава має турбуватися про соціальний захист публічних службовців у воєнний час. Статистичні дані, зібрані Агентством, є цьому вагомим підтвердженням. Загалом більше 5 тисяч державних службовців перебувають на тимчасово окупованих територіях чи у районах бойових дій. Із початку повномасштабного вторгнення росії 39 загинули, 56 — отримали поранення. 

Законопроект передбачає у випадку загибелі публічного службовця виплати його родині обсягом 1 млн грн. Окрім того, передбачено компенсацію у разі встановлення групи інвалідності, що настала внаслідок поранення, у розмірі від 200 до 800 тисяч гривень. Зауважимо, що норми законопроекту застосовуватимуться з 24 лютого 2022 року.

Ініціативу щодо законопроекту схвально сприйняли та підтримали політики та посадовці. Тож, проект Закону розробили невідкладно. 

Сподіваємося, що документ буде розглянуто Парламентом найближчим часом, з огляду на рекомендацію членів комітету ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів провести його за скороченою процедурою. 

Зміни щодо використання електронного підпису на захищеному носії

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 25 травня 2022 року о 13:58

Обов’язкове використання електронного підпису на захищеному носії в Україні відтермінували на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців із дня його припинення. Сьогодні Уряд ухвалив зміни у відповідну постанову.

У 2020 році використання електронного підпису в окремих випадках, коли вимагається кваліфікований, було впроваджено в межах експериментального проекту. А обов’язкове використання е-підпису на захищених носіях планувалося запустити з 31 березня цього року.

Експериментальний проект успішно себе зарекомендував. Лише минулого року було отримано 17 млн е-підписів, якими скористалися понад 8 млрд разів.

Однак для того, щоб не створювати під час воєнного стану навантаження на надавачів електронних довірчих послуг і великі черги на отримання довірчих послуг, рішення відтермінували. А це означає, що користувачі електронних довірчих послуг із 1 червня 2022 року зможуть і надалі використовувати удосконалені підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах для е-взаємодії фізичних та юридичних осіб, а також автентифікації в держсистемах.

Нагадаємо, минулого року Уряд схвалив законопроект щодо укладання угоди з Євросоюзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства ЄС у сфері електронної ідентифікації. Документ спрямований на вдосконалення державного регулювання у цій сфері. Парламент вже ухвалив його в першому читанні.

Уряд розширив перелік пріоритетних видатків бюджетів в умовах воєнного стану

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 24 травня 2022 року о 21:03

Уряд вніс зміни до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, якими розширив перелік видатків бюджетів в умовах воєнного стану. Про це повідомив генеральний директор Директорату з питань розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою Мінрегіону Сергій Шаршов.

Відтак органи місцевого самоврядування зможуть приймати необхідні управлінські рішення щодо розв’язання першочергових потреб громад. Зокрема, щодо фінансування заходів з благоустрою населених пунктів, забезпечення безперервної роботи об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, національних електронних інформаційних ресурсів та державних інформаційно-комунікаційних систем тощо.

Зауважимо, що черговість відкриття асигнувань бюджету та здійснення платежів Казначейством та його територіальними органами в особливому режимі в умовах воєнного стану визначено Порядком виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 року № 590. 16 травня Мінрегіон спільно з Асоціацією міст України надіслали Мінфіну пропозиції щодо розширення переліку пріоритетних видатків бюджетів в умовах воєнного стану, які були враховані.

Відтак змінами розширений перелік видатків, за якими відкриття асигнувань із загального фонду державного бюджету здійснюється у першочерговому порядку, а також уточнений та розширений перелік видатків другої черги, за якими здійснюються платежі за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка. Зокрема, це стосується:

  • оплати послуг оренди електричного обладнання (генераторів);
  • оплати послуг обслуговування автомобільним транспортом;
  • придбання пально-мастильних матеріалів (талонів), запчастин та матеріалів для ремонту і оренди автомобільного транспорту;
  • оплати послуг з ремонту i технічного обслуговування автомобільного транспорту, спеціалізованого обладнання для миття автотранспорту;
  • придбання матеріалів та запчастин для міського електричного транспорту (трамваїв, тролейбусів, електробусів, метрополітену);
  • оплати видатків із благоустрою населених пунктів;
  • оплати послуг з очищення систем каналізації, проведення контролю за якістю стічних вод, відбору проб та ïx хімічного аналізу;
  • оплати послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування обладнання, техніки, механізмів, локальної мережі, охоронної сигналізації, систем вентиляції, технічного обслуговування та утримання в належному стані внутрішніх та зовнішніх мереж тепло-, водо-, електро-, газопостачання та водовідведення;
  • виконання ремонтно-будівельних робіт з реконструкції та капітального ремонту приміщень для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб;
  • придбання господарських, будівельних товарів та інвентарю для проведення ремонтно-реставраційних робіт та ліквідації аварійного стану на пам՚ятках культурної спадщини та пам’ятках архітектури господарським способом тощо.

З 24 липня зміниться механізм підготовки та перепідготовки водіїв

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 24 травня 2022 року о 17:58

З 24 липня зміниться механізм підготовки та перепідготовки водіїв, — повідомляє Головний сервісний центр МВС.

Щоб отримати посвідчення водія кандидатам у водії необхідно буде зробити 5 кроків:

  • пройти теоретичну підготовку в автошколі та отримати про це свідоцтво, яке чинне 1 рік. (без складання внутрішнього іспиту);
  • скласти теоретичний іспит у сервісному центрі МВС для отримання можливості надалі проходити практичне навчання;
  • вибрати автошколу для практичної підготовки і пройти там навчання;
  • скласти внутрішній практичний іспит і отримати свідоцтво в автошколі, яке чинне 2 роки;
  • у сервісному центрі МВС успішно скласти практичний іспит і отримати посвідчення водія.

Також через 2 місяці буде можливість отримувати платні номерні знаки для всіх типів транспортних засобів.

І ще одна приємна новина для осіб, у яких закінчився термін позбавлення права керування — відсьогодні вони можуть отримати своє посвідчення водія та скласти іспити в будь-якому сервісному центрі МВС.

Раніше такої можливості не було. Уся процедура відбувалася виключно за місцем реєстрації громадянина.

Глобальна ревізія управлінських і фінансових ресурсів державних інституцій посилить дієвість держапарату і заощадить бюджетні видатки

Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 24 травня 2022 року о 17:01

З кожним днем зростає актуальність оптимізації діяльності державних органів та рестарту публічної служби. Про це заявила Голова Національного агентства з питань державної служби Наталія Алюшина у блозі на «Обозреватель».

«Виклики війни вимагають системного бачення і жорстких рішень. Насамперед щодо перегляду функціоналу держслужби і відмови від багатьох усталених реалій. Глобальна ревізія управлінських і фінансових ресурсів державних інституцій посилить дієвість держапарату і заощадить бюджетні видатки. Ми не допустимо «мародерства» на держслужбі. Попереду — масштабна оптимізація діяльності державних органів та рестарт публічної служби», — зазначила Наталія Алюшина.

Голова НАДС розповіла, що експерти Агентства аналізували структуру і функціонал державних органів та з’ясували нагальну необхідність трансформацій. Наприклад, в Україні існує центральний орган виконавчої влади зі штатною чисельністю 73 особи. Фактична чисельність там — 29 державних службовців, з яких у воєнний час задіяно 12.

За словами Наталії Алюшиної, є сенс переглянути статус цього центрального органу державної влади як окремого органу влади на користь департаменту профільного міністерства.

«Безумовно, фіналізація таких рішень стане можливою після функціонального аудиту усіх без винятку органів публічної влади. Маємо фокусуватися на якісних змінах, які збережуть професійне ядро державної служби. Адже якісні кадри — це потенціал для відновлення країни», — наголосила Голова НАДС.

НАДС має забезпечувати функцію з опрацювання питань функціонального аудиту. Наразі готуються відповідні юридичні новації. Після системного запровадження функціонального аудиту в органах публічної влади будуть визначенні рекомендації з їх оптимізації та прийняті рішення про втілення їх у життя.

Від початку війни в Україні народилося 48321 немовля

Міністерство юстиції України, опубліковано 24 травня 2022 року о 16:56

Від початку війни в Україні народилося 48321 немовля. Із них найбільше — у Львівській (4 668 дітей), Дніпропетровській (4 054 дітей), Одеській (3 630 дітей), Вінницькій (2 694 дітей) та Закарпатській (2 645 дітей) областях.

Оновлено актуальний перелік громад у районах бойових дій, на ТОТ та тих, що в оточенні

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 24 травня 2022 року о 11:57

Наказом Мінреінтеграції затверджено оновлений перелік, на основі якого внутрішньо переміщеним особам (ВПО) здійснюватимуть виплати. Нагадуємо, перелік не є фіксованим документом — він регулярно актуалізується.

Станом на 18.05.2022 року в оновлений перелік територіальних громад, розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), додалася одна громада в Миколаївській області.

Загалом до переліку ввійшли 7 областей. Це територіальні громади Дніпропетровської (6 громади), Донецької (66 громад), Запорізької (61 громада), Луганської (37 громад), Миколаївської (22 громади), Харківської (51 громада) та Херсонської (49 громад) областей.

Переглянути актуальну інформацію щодо статусу громад можна за посиланням на цифровій мапі.

Тобто, всі ВПО, які перемістилися з цих громад, гарантовано отримають грошову допомогу від держави.

Як ми повідомляли, зазначений перелік формується за погодженням Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних та Київської міської військових адміністрацій, спираючись на три ключові критерії визначення територій. Це:

  • території, що є тимчасово окупованими;
  • території, що перебувають в оточенні (блокуванні);
  • території, на яких тривають активні бойові дії.

Якщо ви зареєстровані в якійсь із зазначених областей, але ваша громада відсутня у цьому переліку, радимо звернутися до своєї військової адміністрації (особисто або на «гарячу» лінію) й уточнити інформацію.

З 23 травня у Харкові відновили роботу ще два сервісні центри Пенсійного фонду

Пенсійний фонд України, опубліковано 23 травня 2022 року о 19:09

З23 травня свою роботу відновили ще два сервісні центри Пенсійного фонду України у м. Харкові.

Сервісні центри працюють за адресами:

  • вул. Євгена Котляра, 4 (Харківський район);
  • Майдан Свободи, Держпром, 4 під’їзд, 5 поверх (відділ обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян);
  • пр. Науки, 17 а (ЦНАП Шевченківського району);
  • вул. Чернишевська, 55 (ЦНАП Київського району);
  • пр. Тракторобудівників, 144 (Регіональний ЦНАП).

Звернутись для вирішення пенсійних питань можна за телефонами: https://cutt.ly/PHZLTR2

Держприкордонслужба щодо виїзду за кордон чоловіків, які постійно проживають за межами України, заброньованих осіб та деяких інших категорій

Адміністрація Державної прикордонної служби України, опубліковано 23 травня 2022 року о 21:47

Переважна більшість запитань дописувачів сторінки Держприкордонслужби у Facebook пов’язана із ситуацією щодо виїзду за кордон окремих категорій чоловіків віком від 18 до 60 років.

Для зручності виокремлюємо блок відповідей, які стосуються відряджень заброньованих осіб, чоловіків, які постійно проживають за кордоном та непридатних до військової служби.

Відповідає заступник начальника штабу — начальник відділу організації прикордонного контролю Західного регіонального управління Держприкордонслужби Ігор Матвійчук.

Про чоловіків, які постійно проживають, працюють, мають договірні зобов’язання за кордоном.

Вищим військовим керівництвом дана категорія визначена виключенням. Вона не була прописана у ПКМУ №57. Процедурою вибуття на постійне місце проживання за кордон передбачено надання відповідного дозволу Державною міграційною службою України. Цей дозвіл передбачає і погодження з військового комісаріату. Відповідно людина, яка вибула, втратила зв’язок, вона не стоїть на обліку в тому чи іншому військовому комісаріаті і не є військовозобов’язаною, тому ця людина може спокійно перетнути кордон. Якщо ж людина фактично проживала за кордоном, але не оформила своє вибуття за офіційною процедурою не знялася з обліку у військкоматі, на жаль, вона не може вибути з України.

Стосовно відрядження за кордон заброньованих осіб

Ця категорія є в ст. 23 Закону України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у п. 26 Постанови Кабінету Міністрів України №57 про цю категорію теж зазначено. Перетнути державний кордон такі особи можуть. Обов’язковими документами, які посвідчують те, що людина заброньована, а це, як правило, або посвідчення особи, яка перебуває на спеціальному обліку, або це витяг з Наказу Міністерства економіки України в порядку, визначеному Постановою КМУ№ 194, окрім того такі особи повинні мати документи, які засвідчують службову мету перетину кордону, тобто документи про відрядження: витяг з наказу, посвідчення про відрядження, лист-звернення до Державної прикордонної служби, у якому керівник підприємства, установи чи організації зазначає, що відповідна посадова особа відряджається для виконання службових обов’язків за кордоном.

За якими документами можуть виїхати за кордон чоловіки, що є непридатними або обмежено придатними до військової служби?

Оцінити стан придатності може тільки військово-лікарська комісія, яка діє при територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки. Відповідно законодавець у ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» зазначає категорію осіб, які мають відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації. А постанова КМУ від 27.01.1995 № 57 «Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України» відповідно дає право перетину кордону цій категорії осіб.

Зокрема, не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані, які визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії).

Відповідно на кордоні спеціально уповноважена особа буде вивчати, серед іншого, такі військово-облікові документи особи: тимчасове посвідчення військовозобов’язаного, військовий квиток. В цих документах перевіряється розділ, в якому зазначено висновок військово-лікарської комісії про виключення з обліку за станом здоров’я з посиланням на відповідний пункт наказу.

Якщо це стосується військовозобов’язаних, які стоять на обліках в територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки — наказ МОУ № 402 14.08.2008 «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» передбачає перелік хвороб, з якими громадян визнають особами з інвалідністю або тимчасово непридатними до військової служби. У воєнний час відстрочка від призову за станом здоров’я може надаватися призовникам на строк до 2 місяців. За медичними показаннями вона може бути продовжена.

Для представників, наприклад МВС, СБУ є свої накази, які передбачають порядок визнання непридатними до військової служби. У таких осіб може бути довідка ВЛК, де теж зазначено про непридатність або тимчасову непридатність до військової служби за станом здоров’я.

ВР зареєструвала законопроект, необхідний для розбудови мережі цивільних укриттів

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 23 травня 2022 року о 20:01

У Верховній Раді зареєстрований законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення вимог цивільного захисту під час планування та забудови територій» (реєстр №7398), який дозволить забезпечити будівництво мережі укриттів для захисту населення. Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

«Розбудова мережі надійних бомбосховищ, які захищатимуть людей від повітряних чи хімічних атак, нині для України вкрай необхідна. Адже збереження людських життів зараз та у майбутньому — це найголовніше. Сподіваємось, що законопроєкт № 7398, який передбачає будівництво надійних укриттів у відбудованих та нових будинках, буде розглянутий та прийнятий Верховною Радою вже найближчим часом», — зазначив Олексій Чернишов.

Зауважимо, що Мінрегіоном та Комітетом Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування була створена Робоча група, яка напрацювала комплексні пропозиції щодо вдосконалення положень по цивільному захисту та посилення контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері цивільного захисту під час розроблення містобудівної та проєктної документації. Відтак законопроєкт № 7398 містить ряд законодавчих ініціатив, зокрема щодо:

  • врахування заходів цивільного захисту ще на стадії розроблення містобудівної документації;
  • обов’язковості залучення представників ДСНС до розгляду містобудівної документації на засіданнях архітектурно-містобудівних рад;
  • спрощення процедури передачі земельних ділянок для розміщення захисних споруд цивільного захисту;
  • обов’язковості розроблення розділу щодо інженерно-технічних заходів цивільного захисту під час проєктування об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, на яких постійно перебуватимуть понад 50 осіб або періодично перебуватимуть понад 100 осіб. При цьому проєктні рішення передбачені цим розділом мають забезпечувати дотримання вимог доступності для осіб з обмеженими можливостями та інших маломобільних груп населення;
  • забезпечення утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності.

У Полтаві вперше скористалися послугою з одночасного оформлення ID-картки та закордонного паспорта

Державна міграційна служба України, опубліковано 23 травня 2022 року о 15:23

23 травня підрозділи Міграційної служби Полтавщини надають комплексну послугу з одночасного оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Так, сьогодні до Шевченківського відділу у м. Полтаві завітала громадянка Н., яка виявила бажання отримати нову послугу.

Підставою з оформлення паспорта громадянина України — зміна прізвища у зв’язку з одруженням. Тому громадянка вирішила не гаяти часу на очікування виготовлення ID-картки та замовити одночасно і закордонний паспорт.

Отже, скористатися такою послугою громадяни України можуть звернувшись до одного з підрозділів Міграційної служби Полтавської області.

Графік роботи з понеділка по суботу, з 8:00 – 17:00 год., неділя вихідний день.

Уряд проводить заходи для забезпечення соціального захисту людей на тимчасово окупованих територіях

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 23 травня 2022 року о 13:57

Міністр соціальної політики України Марина Лазебна на засіданні Уряду доповіла про стан заходи щодо соціального захисту людей на тимчасово окупованих територіях.

«Ми зараз добре бачимо, що на оточених та заблокованих територіях окупанти порушують права людей, блокують роботу соціальних служб, крадуть гуманітарну допомогу, яку ми туди спрямовуємо. Вони доводять людей до відчаю. Тому наша політика від початку війни мала три основні складові: допомогти виїхати з зони бойових дій, нарахувати всі соціальні виплати людині, надати додаткові можливості ними скористатися при першій нагоді», — зазначила Міністр.

Щодо виплати пенсій на окупованих територіях

«У 6 регіонах України, де є окуповані населені пункти, з 2,9 млн пенсіонерів пенсію отримали 2,6 млн людей або 90 %. Пенсії фінансуються вчасно, в окремих регіонах — навіть, авансом, але є питання з можливістю отримати чи використати ці кошти.

Банки всі 100% пенсійних виплат зараховують на картки, але на частині окупованих територій ними неможливо скористатися. З усіх пенсіонерів, які отримували виплати за місцем проживання, близько 300 тисячам людей поштовий оператор не має сьогодні можливості донести пенсію на окупованих територіях. Але для того, щоб люди отримали свої кошти, Уряд забезпечив механізм, завдяки якому цим людям відкриваються рахунки в Ощадбанку, і на них зараховується пенсія. Уся сума пенсії зберігається. Цими коштами людина може скористатися, звернувшись до Ощадбанку при першій можливості або дочекатися, коли Укрпошта зможе працювати в регіоні, і тоді отримати всю суму за місцем свого проживання.

Ми також забезпечили для пенсіонерів, які виїжджають з окупованих регіонів, можливість швидко отримати свої виплати в найзручніший для них спосіб. Це можна зробити:

  • або Укрпоштою за новим місцем перебування,
  • або через Ощадбанк за паспортом та податковим кодом,
  • або через інший уповноважений банк за вибором людини».

Про соціальні допомоги

«Незважаючи на те, що ворог блокує роботу органів соцзахисту в окупованих територіях, ми знайшли способи нараховувати людям соціальні допомоги. Це дитячі виплати, допомога малозабезпеченим людям, це пільги.

Ми автоматично, без звернення людини, продовжили на час дії воєнного стану фінансування всіх раніше призначених соціальних допомог та спростили їх призначення для нових отримувачів.

Незважаючи на те, що в окупованих областях є райони і міста, де не працюють органи соціального захисту, близько 1 млн людей з Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Харківської та Херсонської областей отримали належні їм кошти завдяки тому, що Мінсоцполітики централізовано їх нарахувало і виплатило людям.

Але ми розуміємо, що потреб у людей сьогодні більше, ніж можливостей у української економіки. Тому для допомоги людям на окупованих територіях ми залучаємо додаткове до бюджетного фінансування.

По-перше, це кошти гуманітарного рахунку, відкритого Мінсоцполітики в Національному банку України. За рахунок цих коштів ми допомагаємо з евакуацією людей, надаємо гуманітарну допомогу, а також надаємо цільові миттєві грошові виплати по 3 тис. грн на дитину і людину з інвалідністю і по 2 тис. грн на кожного дорослого.

Лише за минулий тиждень людям з 7 евакуаційних потягів ми профінансували, а Укрпошта та Укрзалізниця фізично здійснили виплату такої миттєвої допомоги на суму більш ніж півмільйона гривень.

І друге, Уряд ухвалив рішення, яке забезпечує можливість поширити додаткові виплати від міжнародних організацій на людей, які перебувають на окупованих територіях і подадуть заявку на таку допомогу через портал «єДопомога». Можливість подати таку заявку запрацює наприкінці травня, а згодом і через «Дію».

Ми вже домовилися з Всесвітньою продовольчою програмою ООН про те, що вони фінансуватимуть за наданими нам списками виплати не лише внутрішньо переміщеним особам, але і цій категорії постраждалих від війни».

Відповіді на поширені питання щодо оформлення допомоги для ВПО

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 20 травня 2022 року о 23:05

Нещодавно послуга Оформлення допомоги для ВПО повернулася до застосунку «Дія». Міністерство цифрової трансформації зібрало найпоширеніші питання, які користувачі ставлять в соцмережах.

Я подався на виплату для ВПО в «Дії». Коли отримаю кошти?

Після подачі заяви на оформлення допомоги для ВПО в «Дії» вона направляється до Управління соцзахисту населення на розгляд і призначення суми грошової допомоги відповідно до вашого статусу.

Після цього УСЗН передає цю інформацію до Міністерства соціальної політики, яке проводить виплати.

Строк зарахування коштів залежить від того, коли Ощадбанк за поданням Мінсоцполітики перерахує кошти у ваш банк. Чекайте повідомлення від банку про зарахування коштів на картку «єПідтримки».

Надіслали заяву в застосунку, але довідка не відображається в застосунку

Якщо ви відправили заяву на отримання статусу ВПО в застосунку «Дія», то радимо очікувати на її опрацювання. Після чого довідка внутрішньо переміщеної особи відобразиться серед цифрових документів.

Маю довідку ВПО в застосунку, проте з’являється статус «Вам відмовлено у допомозі ВПО»

Заява на отримання статусу ВПО обробляється автоматично. А заяву на отримання виплат перевіряє працівник соцзахисту, який і ухвалює рішення про їх призначення або відмову. Якщо у вас відображається такий статус, радимо звернутися до УСЗН за місцем фактичного проживання та уточнити деталі щодо виплати.

Отримав статус ВПО та призначення грошової виплати, однак наразі переїхав до іншого міста. Що робити?

Відповідно до постанови КМУ (https://bit.ly/383GzDF) внутрішньо переміщена особа зобов’язана повідомити про зміну місця проживання уповноваженому органу за новим місцем проживання протягом 10 днів. Це дасть змогу перевести виплату за новим місцем вашої реєстрації.

Якщо у вас залишилися запитання щодо допомоги для внутрішньо переміщених осіб, звертайтеся на гарячу лінію за номером 0 800 331 834.

Читайте також попередні огляди

Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.

Версія для друку

коментарі