Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (21 – 30 червня)

Лип / 22
01
новини

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 21 – 30 червня 2022).

Коротко про основні зміни

  • Представництво ДП «Документ» розпочало оформлення паспортних документів громадянам України у Варшаві.
  • Мінцифри та шведсько-український проект PROSTO передали техніку до 13 ЦНАП постраждалих громад.
  • ДМС: Покроковий алгоритм дій у разі втрати паспорта під час війни.
  • Оновлено актуальний перелік громад у районах бойових дій, на ТОТ та тих, що в оточенні.
  • Набирає чинності постанова Уряду, якою внесено ряд змін щодо вчинення нотаріальних дій в умовах воєнного стану.
  • Уряд створив посаду Уповноваженого з питань внутрішньо переміщених осіб.
  • Запровадження тренду максимальної цифровізації держслужби — це важливий крок до цифрової держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян.
  • Уряд продовжує реалізацію програм, метою яких є працевлаштування якомога більшої кількості українців.
  • Уряд виплатив близько 17,2 мільярда гривень допомоги на проживання 2,3 мільйонам внутрішньо переміщених осіб.
  • Понад 3 млн українців відвідали «Гід» з державних послуг.
  • Сервісні центри МВС надають послугу вибракування транспортного засобу.
  • Уряд спростив дозвільні та реєстраційні процедури у будівництві в умовах воєнного стану.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві в умовах воєнного стану» від 24.06.2022 № 722.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату та державної реєстрації в умовах воєнного стану» від 24.06.2022 № 719.
  • В Україні запрацювали перші кваліфікаційні центри.
  • ПФУ повідомляє, як подати відомості про трудову діяльність для створення електронної трудової книжки.
  • Понад 25 тис. українців отримали безоплатну правову консультацію за допомогою чат-бота «Юридичний порадник для ВПО».
  • Мінцифри й органи місцевого самоврядування: взаємодія та підтримка під час повномасштабної війни.
  • ДМС: Інформація щодо затримок видачі паспортних документів.
  • Видача паспортів під час війни здійснюватиметься без внесення до безконтактного електронного носія КЕП.
  • Роз’яснення ПФУ щодо збереження пенсій за особою, якій надали статус зниклої безвісти.
  • Уряд запускає систему грантів для розвитку підприємництва.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання виготовлення та оформлення паспорта громадянина України в умовах воєнного стану» від 21.06.2022 № 707.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання допомоги по частковому безробіттю» від 21.06.2022 № 702.

Детальніше

Представництво ДП «Документ» розпочало оформлення паспортних документів громадянам України у Варшаві

Державна міграційна служба України, опубліковано 30 червня 2022 року о 13:56

Як оформити паспортні документи за кордоном? Це питання актуальне для багатьох українців, які вимушено перебувають за межами України під час війни. Уряд, Міністерство внутрішніх справ України та Державна міграційна служба добре обізнані з цією проблемою. І саме для її вирішення 10 червня 2022 року було прийнято відповідну постанову Уряду, яка суттєво розширює можливості оформлення паспортних документів за межами України.

Цим нормативним актом передбачено, що ID-картку та/або закордонний паспорт українці матимуть змогу оформити у розміщеному за межами України відокремленому підрозділі державного підприємства «Документ» — у центрі обслуговування громадян «Паспортний сервіс».

Це важливо, оскільки державне підприємство «Документ» належить до сфери управління Державної міграційної служби та є адміністратором Єдиного державного демографічного реєстру.

У практичній площині питання реалізації постанови Уряду вирішується поетапно.

Наразі завершуються роботи з підготовки центру ДП «Документ» у Варшаві, яке планують відкрити у серпні 2022 року. Водночас уже зараз громадяни України, які перебувають за кордоном, можуть подати заяви-анкети на оформлення паспортних документів за допомогою чотирьох програмно-технічних мобільних комплексів (спеціально облаштовані мікроавтобуси), розташованих на місці майбутньої локації за адресою: м. Варшава, al. Jerozolimskie 179, ТЦ «Blue City».

Мобільні комплекси працюють з понеділка по суботу, з 10 до 19 години. Обслуговування відвідувачів здійснюється за попереднім записом в електронну чергу. Тут громадяни України можуть оформити ID-картку, паспорт громадянина України для виїзду за кордон і навіть скористатися новою послугою із оформлення обох документів одночасно. Перелік документів для оформлення паспортних документів є стандартним — як і в тих «Паспортних сервісах», які знаходяться в Україні.

Загалом, у майбутньому центрі ДП «Документ», який запрацює у серпні, планується приймати близько 500 осіб на день, усі робочі процеси здійснюватимуться із використанням новітніх інформаційних систем та технологій. Отримати адміністративні послуги ДМС України буде можливо як за попереднім записом в електронну чергу, так і без нього. 

Враховуючи особливості міжнародної логістики під час воєнного стану, строки оформлення та видачі паспортних документів складатимуть до 45 робочих днів — у звичайному режимі та до 20 робочих днів — у терміновому. 

Оплата послуг на мобільних комплексах буде здійснюватися на місці — за допомогою онлайн-сервісу. Для цього отримувачам послуг необхідно мати при собі смартфон та реквізити банківської картки (оплата готівкою наразі є недоступною). 

* Постанова Кабінету Міністрів України № 678 від 10 червня 2022 року «Про реалізацію експериментального проекту щодо оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами України»

Мінцифри та шведсько-український проект PROSTO передали техніку до 13 ЦНАП постраждалих громад

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 29 червня 2022 року о 18:03

13 постраждалих громад Київщини, Чернігівщини, Сумщини та Житомирщини отримали антикризову підтримку для відновлення роботи ЦНАП від шведського проекту PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» за координації Міністерства цифрової трансформації України.

У часи повномасштабної війни ЦНАП набули нових функцій. Вони стали центрами координації в розв’язанні багатьох питань жителів громад. Однак не всім, на жаль, вдалося пережити без втрат наслідки агресії рф. Статистика Мінцифри має ЦНАП, які зазнали значних обстрілів, пережили окупацію або мають суттєві пошкодження. У багатьох Центрах знищено та виведено з ладу техніку, через що надавати послуги неможливо.

Нині Мінцифри працює над забезпеченням країни безперебійним держсервісом та відновленням роботи на деокупованих територіях. Тому спільно зі шведсько-українським проектом PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» Мінцифри надала антикризову підтримку для відновлення роботи 13 Центрів постраждалих громад Київщини, Чернігівщини, Сумщини та Житомирщини.

У ЦНАП було встановлено комп’ютери з офісним ПЗ, монітори, багатофункціональні пристрої, фотоапарат для паспортної станції тощо. А в ЦНАП Гостомельської громади також була відремонтована електронна система керування чергою, пошкоджена російськими окупантами. Вартість техніки та комплектувального обладнання становить 780 000 гривень.

«Ми дуже цінуємо той героїзм та служіння своїй громаді, які проявили команди ЦНАП у перші місяці вторгнення та продовжують демонструвати зараз. Зі свого боку Мінцифри зробить усе, щоб кожен Центр мав можливість стати ще кращим місцем для надання держсервісу. Діємо далі», — директор Директорату системного розвитку надання адміністративних послуг Міністерства Олеся Цибулько.

ДМС: Покроковий алгоритм дій у разі втрати паспорта під час війни

Державна міграційна служба України, опубліковано 29 червня 2022 року о 17:32

На сьогодні документом, що підтверджує громадянство та визначає приналежність особи до держави, є паспорт. В Україні такими документами є внутрішній паспорт громадянина України — ID-картка або книжечка зразка 1994 року, а також закордонний паспорт. В умовах війни громадяни України нерідко втрачають ці документи. Тому Державна міграційна служба України підготувала покрокову інструкцію щодо дій особи, яка втратила документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.

Куди звернутися для відновлення втраченого паспорта?

Якщо ці важливі документи або ж один з них було втрачено, особі потрібно невідкладно звернутися із заявою про втрату документа до поліції та отримати від поліцейських витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Надалі, для оформлення нового документа, особі необхідно особисто прийти до однієї з трьох установ:

  • у підрозділ ДМС України;
  • у центр надання адміністративних послуг (ЦНАП);
  • у центр обслуговування громадян «Паспортний сервіс».

Важливо: оформити новий паспортний документ можна за місцем звернення особи, але у тих населених пунктах, які знаходяться на підконтрольних Україні територіях, де безпекова ситуація є контрольованою.

Основні документи, які необхідно подати для отримання послуги

Для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого особа (далі також — заявник) подає наступні документи:

  • заява про втрату паспорта;
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта);
  • документ, що підтверджує сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати;
  • довідка органу реєстрації встановленого зразка про місце проживання (за наявності).

Крім того, для відновлення паспорта можуть знадобитися додаткові документи (також за наявності):

  • довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або повідомлення про відмову від його прийняття (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття зазначеного номера);
  • якщо є неповнолітні діти — свідоцтва про їх народження;
  • свідоцтво про шлюб або про розірвання шлюбу (за наявності);
  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи — для внутрішньо переміщених осіб;
  • для особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я — одна фотокартка розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру;
  • для бездомних осіб — посвідчення про взяття на облік бездомних осіб;
  • для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи — рішення суду про встановлення особи.

З повним переліком документів, які можуть знадобитися для оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки замість втраченого або викраденого, радимо ознайомитися на офіційному веб-сайті ДМС України.

Для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон замість втраченого або викраденого особа (далі також — заявник) подає наступні документи:

  • паспорт громадянина України (для особи, яка досягла 14-річного віку та проживає в Україні);
  • свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави, — у разі оформлення паспорта для виїзду за кордон особі, яка не досягла 14-річного віку. Якщо батьки або один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, також подається довідка про реєстрацію особи громадянином України (у разі оформлення вперше паспорта для виїзду за кордон);
  • документ, що посвідчує особу законного представника, та документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, — у разі подання документів законним представником, крім випадків, коли законним представником є один із батьків;
  • документи, що підтверджують сплату адміністративного збору, або оригінал документа про звільнення від його сплати;
  • одна кольорова фотокартка розміром 10-15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування — у разі оформлення паспорта для виїзду за кордон особі, яка не досягла 12-річного віку, або особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я та яка потребує термінового лікування за кордоном, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, або особі, щодо якої наявний висновок про необхідність направлення особи із складових сил оборони або сил безпеки, постраждалої у зв’язку з військовою агресією рф проти України;
  • заява про оформлення паспорта для виїзду за кордон у зв’язку з його втратою або викраденням у довільній формі;
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта для виїзду за кордон на території України);
  • документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (за відсутності — його копія), або інформація про раніше оформлені на ім’я особи документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України — особам, які постійно проживають за кордоном, та втратили паспорт для виїзду за кордон під час перебування в Україні.

З повним переліком документів, які можуть знадобитися для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон замість втраченого або викраденого, радимо ознайомитися на офіційному веб-сайті ДМС України.

Строк та вартість надання послуги

ID-картка

У звичайному режимі відновлення внутрішнього паспорта громадянина України триває з дня оформлення нового документа та складає до 20 робочих днів, при цьому його вартість становить 372 грн., до 10 робочих днів — 498 грн.

Закордонний паспорт

Вартість паспорта громадянина України для виїзду за кордон становить: протягом 20 робочих днів — 733 грн., у разі термінового оформлення (протягом 7 або 3 робочих днів) — 1085 грн.

Також при обміні втраченого чи пошкодженого паспорта додатково сплачується державне мито — 34 грн (два неоподаткованих мінімуми доходів громадян).

У разі проведення під час оформлення процедури встановлення особи — строк оформлення паспорта може тривати до двох місяців.

Важливо: на жаль, військова агресія РФ внесла корективи у процес оформлення біометричних документів для громадян України. В умовах воєнного стану маємо певні проблеми з дотриманням встановлених законодавством строків оформлення документів. Відтак — наразі не рекомендується оплачувати підвищену суму адміністративного збору за термінове оформлення таких документів.

Як посвідчити особу, поки оформляється паспорт громадянина України?

В Україні для посвідчення особи можна використовувати наступні документи:

  • закордонний паспорт (у випадку втрати ID-картки або паспортної книжечки);
  • водійське посвідчення;
  • цифрові документи в мобільному застосунку «Дія», адже вони мають таку ж юридичну силу, як їх паперовий чи пластиковий аналог;
  • «єДокумент» — це тимчасовий документ для посвідчення особи у період воєнного стану, він створюється автоматично на підставі даних із BankID або даних біометричного документа.

Що робити, якщо документ втрачено закордоном?

Процедура звернення до уповноважених органів внаслідок викрадення паспорта є однаковою в більшості країн. Як і в Україні, закордоном необхідно відразу звернутись до найближчого відділення поліції для складання заяви про втрату паспортного документа.

За результатами прийому такої заяви вам має бути видана копія протоколу або довідка про тимчасову відсутність закордонного паспорта. З цією довідкою необхідно звернутися до найближчої дипломатичної чи консульської установи України для оформлення нового закордонного паспорта (актуально для громадянам України, які постійно проживають або тимчасово перебувають на території відповідної країни) або ж для отримання посвідчення особи на повернення в Україну. Після повернення додому потрібно звернутися до Міграційної служби, щоб повідомити про втрату документа та оформити новий.

Які правила оформлення документів для громадян з окупованих територій? Як таким особам пройти процедуру ідентифікації?

Правила оформлення біометричних документів (паспорт для виїзду за кордон та ID-паспорт) є єдиними для всіх громадян України і затверджені постановами Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. № 302 (ID-паспорт) та від 7 травня 2014 р. № 152 (паспорт для виїзду за кордон).

Важливим етапом оформлення будь-якого документа є ідентифікація особи, без якої жодна особа не може бути документована. Рішення щодо оформлення документа або про відмову в його оформленні приймається за результатами ідентифікації та перевірки належності особи до громадянства України.

Основним способом ідентифікації є отримання даних про особу з Єдиного державного демографічного реєстру, куди внесено інформацію про всіх осіб, яким оформлювалися біометричні паспорти.

Важливо: у разі втрати/викрадення паспорта, оформленого територіальним підрозділом ДМС, який припинив діяльність або тимчасово не здійснює свої повноваження, заявник додатково подає всі наявні документи, у тому числі — документи, що містять фотозображення особи, які дають змогу її ідентифікувати.

Довідково

Детальна інформація щодо оформлення ID-картки та паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а також відповіді на інші поширені запитання щодо оформлення біометричних документів можливо переглянути у розділі «Часті питання (FAQ)».

Оновлено актуальний перелік громад у районах бойових дій, на ТОТ та тих, що в оточенні

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 29 червня 2022 року о 15:50

Наказом Мінреінтеграції затверджено оновлений перелік, на основі якого внутрішньо переміщеним особам здійснюватимуть виплати. Нагадуємо, перелік не є фіксованим — він регулярно актуалізується.

Станом на 24.06.2022 року до оновленого переліку територіальних громад, розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), входить 8 областей.

Це територіальні громади Донецької (66), Харківської (51), Дніпропетровської (7), Луганської (37), Запорізької (53), Херсонської (49), Миколаївської (24), Сумської (18) областей. Загалом у переліку наразі 305 громад.

Усі внутрішньо переміщені особи, які перемістилися з цих громад, отримають грошову допомогу від держави.

Інформуємо, що зазначений перелік формується за погодженням Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних та Київської міської військових адміністрацій.

У процесі визначення таких територій спираються на три ключові критерії. Це:

  • території, що є тимчасово окупованими;
  • території, що перебувають в оточенні (блокуванні);
  • території, на яких тривають активні бойові дії.

Якщо ви зареєстровані в якійсь із зазначених областей, але ваша громада відсутня в цьому переліку, радимо звернутися до своєї військової адміністрації (особисто або через гарячу лінію) й уточнити інформацію.

Набирає чинності постанова Уряду, якою внесено ряд змін щодо вчинення нотаріальних дій в умовах воєнного стану

Міністерство юстиції України, опубліковано 29 червня 2022 року о 10:46

Сьогодні набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 р. № 719, якою внесено ряд змін щодо вчинення нотаріальних дій в умовах воєнного стану.

Зокрема:

  • забороняється вчинення нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що входить до затвердженого Міністерством юстиції переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану, нотаріальних дій, крім:
  • посвідчення довіреностей на право розпорядження коштами на рахунках у банках та небанківських фінансових установах (викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів) та інших довіреностей, які відповідно до вказаної постанови можуть бути викладені на білих аркушах паперу;
  • засвідчення справжності підпису на заяві про надання дозволу на тимчасовий виїзд дитини за кордон (вчиняється без використання спеціальних бланків нотаріальних документів);
  • засвідчення вірності копій документів;
  • інших нотаріальних дій, які відповідно до законодавства можуть бути вчинені без використання спеціальних бланків нотаріальних документів;
  • забороняється нотаріальне посвідчення договору щодо відчуження нерухомого майна до закінчення одного місяця з дня державної реєстрації права власності відчужувача нерухомого майна, якщо таке право набуто відчужувачем під час дії в Україні воєнного стану на підставі договору або у зв’язку з передачею майна у власність юридичної особи як внесок (внесення майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду), вступні, членські та цільові внески членів кооперативу тощо), або у зв’язку з виходом із складу засновників (учасників) юридичної особи;
  • передбачена можливість нотаріального посвідчення договорів щодо відчуження нерухомого майна, цінних паперів, корпоративних прав, іпотеки, про задоволення вимог іпотекодержателя, встановлення довірчої власності на нерухоме майно (у тому числі договорів про внесення змін до таких договорів або їх розірвання (припинення), а також нотаріальне засвідчення справжності підпису на актах приймання-передачі частки (частини частки) у статутному (складеному) капіталі (статутному фонді) юридичної особи, які укладаються (підписуються) від імені фізичної особи — відчужувача (іпотекодавця, довірчого засновника) на підставі довіреності:
  • якщо з дня посвідчення нотаріусом довіреності до дня укладення (підписання) відповідного договору (акта) не сплинуло одного місяця (двох місяців, якщо її посвідчено консульською установою (дипломатичним представництвом) України або відповідно до законодавства іноземної держави);
  • якщо з дня посвідчення довіреності до дня укладення (підписання) відповідного договору (акта) сплинуло більше вищевказаного строку, за умови отримання нотаріусом заяви довірителя про підтвердження дії довіреності, справжність підпису на якій засвідчено нотаріусом (не раніше ніж за сім календарних днів), консульською установою (дипломатичним представництвом) України або відповідно до законодавства іноземної держави (не раніше ніж за один місяць) до дня укладення (підписання) відповідного договору (акта); також якщо така довіреність посвідчена нотаріусом без використання спеціальних бланків нотаріальних документів — за умови її реєстрації в Єдиному реєстрі довіреностей з внесенням до нього відомостей про наявність повноважень, необхідних представникові для укладення (підписання) відповідного договору (акта);
  • нотаріальне посвідчення договору щодо відчуження нерухомого майна, іпотеки, про встановлення довірчої власності на нерухоме майно здійснюється за загальним правилом: за місцезнаходженням такого майна або за місцезнаходженням юридичної особи, або за зареєстрованим місцем проживання фізичної особи — однієї із сторін відповідного договору;
  • виключено заборону щодо нотаріального засвідчення справжності підписів на актах про передачу нерухомого майна до та із статутних (складених) капіталів (статутних фондів) юридичних осіб, а також нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу предмета іпотеки, що належить фізичній особі, за споживчим кредитом, крім випадків, коли такий продаж здійснюється за згодою іпотекодавця, викладеною у формі заяви, справжність підпису на якій засвідчено нотаріально, або предметом іпотеки є нерухоме майно, визначене абзацом другим пункту 5-2 Прикінцевих положень Закону України «Про іпотеку»;
  • визначено, що перебіг строку для прийняття спадщини або відмови від її прийняття зупиняється на час дії воєнного стану, але не більше ніж на чотири місяці. Свідоцтво про право на спадщину видається спадкоємцям після закінчення строку для прийняття спадщини. Також нагадуємо, що в умовах воєнного або надзвичайного стану спадкова справа заводиться за зверненням заявника будь-яким нотаріусом України, незалежно від місця відкриття спадщини;
  • врегульовані деякі питання щодо передачі невикористаних спеціальних бланків нотаріальних документів у разі припинення нотаріальної діяльності під час дії воєнного або надзвичайного стану. Збільшено термін такої передачі до 30 календарних днів, а також надано можливість передавати такі бланки не лише постачальнику, але й іншому нотаріусу. Нотаріус, який припинив нотаріальну діяльність під час дії воєнного або надзвичайного стану, та протягом 30 календарних днів після такого припинення зареєстрував нотаріальну діяльність в іншому нотаріальному окрузі, має право не передавати такі бланки та використовувати їх як нотаріус нового нотаріального округу.

Уряд створив посаду Уповноваженого з питань внутрішньо переміщених осіб

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 28 червня 2022 року о 20:35

Після повномасштабного російського вторгнення майже третина українців були вимушені покинути свої домівки — Держава реагує на це, створюючи інституційні засади для допомоги внутрішньо переміщеним особам.

28 червня Уряд підтримав пропозицію Мінреінтеграції щодо запровадження посади Уповноваженого з питань ВПО — ключової посадової особи в державі, яка захищає права переміщених громадян.

Уповноважений матиме статус заступника Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України та координуватиме формування і реалізацію державної політики щодо внутрішнього переміщення.

Найближчим часом відбудеться призначення Уповноваженого.

Нагадуємо, що з будь-яких кризових питань можна звертатися на гарячу лінію Мінреінтеграції — 1548.

Запровадження тренду максимальної цифровізації держслужби — це важливий крок до цифрової держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян

Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 28 червня 2022 року о 15:53

«Війна стала каталізатором запровадження інновацій на державній службі. Тренд максимальної цифровізації державного сектору впроваджується уже сьогодні. Зокрема, через систему електронного кадрового менеджменту в державних органах (HRMIS). Це основа нової моделі публічної служби. А відтак — крок до цифрової держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян», — зазначила Наталія Алюшина.

За словами Голови НАДС, з перших днів війни держслужбовці чесно і мужньо виконують свій обов’язок перед країною. Часто працюють без вихідних і в нічний час, що підтверджує соціологія НАДС: у вихідні дні залучають до роботи 64,1% держслужбовців, вночі — 10,2%. Тобто, ідеться про роботу фактично 24/7. Також під час ефіру Наталія Алюшина озвучила результати нещодавнього опитування НАДС 45 тисяч респондентів (чверть усіх держслужбовців):

Війна удвічі прискорила впровадження систем електронного документообігу. Рік тому ними користувалися 45,5%. Сьогодні, під час воєнного стану, — 85,6%.

Рік тому до онлайн-нарад було залучено 30,2% державних службовців. Сьогодні — майже утричі більше — 85,2%.

У хмарних сховищах (Google Docs) раніше працювали 39,1%. Під час війни — 61,6%.

«Державна служба є потужним цивільним фронтом України. Разом із військовими ми захищаємо країну і забезпечуємо громадян послугами. Зараз наше завдання — забезпечити бездоганну якість і надійність державного апарату», — зазначила Голова НАДС.

Уряд продовжує реалізацію програм, метою яких є працевлаштування якомога більшої кількості українців

Міністерство економіки України, опубліковано 28 червня 2022 року о 14:17

З початку року у Державному центрі зайнятості зареєстровано 350 тисяч безробітних. З них близько 75% (242 тисячі осіб) стали на облік після початку воєнних дій.

Важливо, щоб українці, які втратили роботу, максимально швидко знайшли нову. Це дозволить гарантувати економічну та соціальну стабільність країни під час війни.

Уряд продовжує реалізацію програм, метою яких є працевлаштування якомога більшої кількості українців. Перший віце-прем’єр-міністр — Міністр економіки України Юлія Свириденко під час ефіру телемарафону «Єдині новини» деталізувала кроки, які здійснюються для подолання безробіття, зокрема:

  • надання компенсацій роботодавцям для виплати заробітної плати внутрішньо переміщеним особам;
  • створення об’єднаної бази даних вакансій Державної служби зайнятості та найбільших агенцій з працевлаштування;
  • запуск з 1 липня програми грантів — на заснування власного бізнесу, розвиток переробного виробництва, організацію тепличного господарства і саду, реалізацію ІТ-стартапу та навчання у сфері ІТ.

Детальніше у відео.

Уряд виплатив близько 17,2 мільярда гривень допомоги на проживання 2,3 мільйонам внутрішньо переміщених осіб

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 28 червня 2022 року о 10:28

Уряд загалом виплатив близько 17,2 мільярда гривень майже 2,3 мільйонам людей, які були вимушені переміститись із зон активних бойових дій всередині країни.

Нагадуємо що відповідно до рішення Уряду допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам надається в наступних розмірах:

  • для осіб з інвалідністю та дітей — 3 000 гривень;
  • для інших осіб — 2 000 гривень.

Допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, а також територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

Також допомога виплачується внутрішньо переміщеним особам, у яких житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження і які подали до 20 травня 2022 р. заявку на відшкодування відповідних втрат, зокрема через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, або подали документальне підтвердження від органів місцевого самоврядування факту пошкодження/знищення нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією.

Отримана допомога на проживання не оподатковується податком на доходи фізичних осіб та не враховується при обчисленні сукупного доходу домогосподарства під час призначення інших видів соціальної допомоги.

Понад 3 млн українців відвідали «Гід» з державних послуг

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 28 червня 2022 року о 10:05

Міністерство цифрової трансформації повідомляє, що понад 3 млн українців відвідали «Гід» з державних послуг. Цієї цифри «Гід» досяг за рік роботи. Сьогодні на «Гіді» доступна інформація про понад 2200 держпослуг — про місце, терміни, вартість, результати їх отримання, а також необхідні документи та спосіб оскарження в разі потреби.

Усі сервіси систематизовані за 18 категоріями й за 37 життєвими подіями та ситуаціями:

Сервісні центри МВС надають послугу вибракування транспортного засобу

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 27 червня 2022 року о 13:32

Наразі чимало громадян зіштовхнулися з ситуацією, коли унаслідок дій агресора авто було або пошкоджене, або втрачене. Знайти вихід із таких ситуацій допоможуть у сервісному центрі МВС.

Отож, якщо транспортний засіб згорів або залишився на окупованій території, або був пошкоджений і не придатний до подальшого використання, власник авто може звернутися до найближчого сервісного центру МВС і замовити послугу вибракування транспортного засобу.

Для проведення процедури потрібно підготувати такий пакет документів: паспорт; ІПН; свідоцтво про реєстрацію ТЗ (за наявності); номерні знаки (за наявності).

Послуга вибракування транспортного засобу надається безкоштовно.

Уряд спростив дозвільні та реєстраційні процедури у будівництві в умовах воєнного стану

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 24 червня 2022 року о 18:55

Уряд ухвалив рішення, яке дозволить пришвидшити здійснення робіт з капітального ремонту, реконструкції пошкоджених будинків та будівництва нових. Йдеться про розроблений Мінрегіоном проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві в умовах воєнного стану», який встановлює особливості здійснення дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві в умовах воєнного стану.

Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов.

«Прийняте Урядом рішення спрощує подання та отримання дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві під час дії воєнного стану та протягом одного року з дня його припинення чи скасування. Це спрощення дозволить пришвидшити відновлення пошкоджених житлових будинків, які підлягають капітальному ремонту чи реконструкції, а також будівництво нових», — зазначив Олексій Чернишов.

Зокрема, проектом постанови, передбачено:

  • у разі розроблення та завантаження в Єдину державну електронну систему у сфері будівництва (ЄДЕССБ) сертифікованим архітектором або інженером-проєктувальником схеми намірів забудови земельної ділянки, будівництво індивідуальних житлових, садових, дачних будинків, а також інших будівель та споруд не вище 2 поверхів може відбуватися без будівельного паспорта відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні або цільового призначення земельної ділянки;
  • надання уповноваженим органом містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки або прийняття рішення про відмову має відбуватись протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, в іншому випадку проектування об’єкта будівництва здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень, відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні та обмежень у використанні земель, визначених Законом України «Про охорону культурної спадщини»;
  • проектна документація подається замовником на погодження органу охорони культурної спадщини через ЄДЕССБ, який має розглянути її та надати відповідь щодо погодження або обгрунтованої відмови протягом 30 днів;
  • проведення контрольного геодезичного знімання перед прийняттям в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта не здійснюється під час реставрації, капітального ремонту будинку, будівлі, споруди, які після прийняття об’єкта в експлуатацію є самостійними об’єктами нерухомого майна.

Крім того, під час воєнного стану та протягом 3 місяців з дня його припинення чи скасування можуть бути перенесені строки виконання окремих видів робіт з оздоблення фасадів та благоустрою території, крім транспортних проїздів та пішохідних комунікацій. Для цього замовник будівництва робить відповідний запис в декларації або акті готовності об’єкта до експлуатації.

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві в умовах воєнного стану» від 24.06.2022 № 722

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату та державної реєстрації в умовах воєнного стану» від 24.06.2022 № 719

В Україні запрацювали перші кваліфікаційні центри

Національне агентство кваліфікацій, опубліковано 24 червня 2022 року о 14:43

В Україні розпочали роботу перші кваліфікаційні центри, які присвоюють професійні кваліфікації на основі неформального й інформального навчання (самоосвіта), тобто без необхідності навчатися в закладі освіти. У кваліфікаційних центрах також можна підтвердити професійну кваліфікацію, здобуту за кордоном.

Перші чотири кваліфікаційні центри створені роботодавцями на базі металургійних підприємств у Кривому Розі, Запоріжжі та Кам`янському Дніпропетровської області.

Вже сьогодні отримати професійну кваліфікацію без необхідності навчання в закладах освіти можуть, зокрема, слюсарі-ремонтники, агломератники, машиністи крана металургійного виробництва, електромонтери з ремонту та обслуговування електроустаткування, токарі, електрогазозварники, стропальники та інші. Станом на сьогодні вже 30 осіб підтвердили кваліфікацію в кваліфікаційних центрах.

Детальну інформацію про кваліфікаційні центри та отримані у них сертифікати можна знайти на сайті Національного агентства кваліфікацій (https://register.nqa.gov.ua/perelik-podanih-deklaracij) та в Реєстрі кваліфікацій.

Відкриття центрів і присвоєння професійних кваліфікацій стало можливим, коли Національне агентство кваліфікацій запустило механізми системи незалежної оцінки професійних кваліфікацій.

Якщо знання і компетентності особи відповідатимуть вимогам професійного стандарту, і вона успішно пройде теоретичне і практичне оцінювання, то кваліфікаційний центр видасть сертифікат про присвоєння професійної кваліфікації, який визнаватиметься державою і який є підставою для офіційного працевлаштування.

«Неважливо, де людина навчилася і здобула необхідні знання. Чи це було в закладі освіти, чи в YouTube, чи працюючи, або відвідуючи курси. Важливо, щоб людина володіла необхідними вміннями, знаннями і компетентностями, — наголошує Голова Національного агентства кваліфікацій Юрій Баланюк.

Голова Агентства також зазначає, що бізнес потребує кваліфікованих працівників уже сьогодні. Чимало роботодавців організовує навчання на виробництві, навчає на робочих місцях. Результати такого навчання потребують належного документального підтверження і визнання державою.

В Національному агентстві кваліфікацій також зауважили, що створювати кваліфікаційні центри можуть роботодавці, бізнес-асоціації, заклади освіти та інші юридичні особи.

Вся нормативна база розроблена у форматі соціального діалогу з Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні, з Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок, Міністерством економіки, Міністерством соціальної політики та в першу чергу з Міністерством освіти і науки України, яке підтримало впровадження сучасних, інноваційних норм в системі визнання кваліфікацій.

ПФУ повідомляє, як подати відомості про трудову діяльність для створення електронної трудової книжки

Пенсійний фонд України, опубліковано 24 червня 2022 року о 11:58

Відомості про трудову діяльність в електронній формі може подати як страхувальник за працівників, так і сам працівник через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua):

  • у вигляді копій документів, виготовлених шляхом сканування;
  • в оцифрованому вигляді — шляхом створення запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис.

Скановані копії мають бути в кольоровому форматі з оригіналів документів та містити всі сторінки трудової книжки у хронологічному порядку та поля відповідних документів.

Подаються такі відомості з обов’язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису страхувальника або працівника, який надає таку інформацію.

Довідково

Механізм подання роботодавцями і працівниками відомостей про трудову діяльність в електронній формі визначено Порядком подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 12 березня 2021 року № 11-1.

Понад 25 тис. українців отримали безоплатну правову консультацію за допомогою чат-бота «Юридичний порадник для ВПО»

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 23 червня 2022 року о 17:44

«Юридичний порадник для ВПО» розроблений за підтримки Мінреінтеграції. Це унікальний цифровий помічник внутрішньо переміщених та інших осіб, які постраждали від російської агресії. Він містить відповіді на актуальні правові запитання: від евакуації й пошуку житла, до відновлення документів, працевлаштування, одержання соціальної допомоги і пенсії тощо.

Наразі «Юридичний порадник для ВПО» дозволяє українцям безоплатно та в режимі 24/7 отримувати:

  • роз’яснення щодо порядку оформлення й відновлення паспортів, отримання пенсії, соціальних допомог, вирішення трудових та сімейних питань тощо;
  • інформацію про гуманітарну допомогу, працевлаштування, безоплатне житло та евакуаційні потяги;
  • зразки заяв, клопотань і скарг у різних категоріях справ;
  • корисні посилання на інфографіки, дайджести й електронні сервіси;
  • контакти державних установ та організацій;
  • повідомлення про важливі оновлення у законодавстві тощо.

Щоб скористатися чат-ботом, перейдіть за посиланнями:

Чат-бот запущено у жовтні 2020 року швейцарсько-українською Програмою EGAP та БФ «Право на захист» за підтримки Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій та Міністерства цифрової трансформації.

Мінцифри й органи місцевого самоврядування: взаємодія та підтримка під час повномасштабної війни

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 23 червня 2022 року о 16:30

Директор Директорату системного розвитку надання адміністративних послуг Міністерства цифрової трансформації Олеся Цибулько долучилася до онлайн-конференції «Від громади до громади: взаємодопомога на рівні ОМС».

Повномасштабна війна внесла корективи в нашу роботу. Але Мінцифри діє, попри всі обставини.

З перших днів ЦНАП працюють на фронті турботи — допомагають переселенцям отримати гуманітарну допомогу та знайти житло. А для зручності українців Мінцифра створила чатбот «Турботник», де кожний громадянин може отримати інформацію про надання допомоги. Він доступний у Telegram — @turbotnyk_bot та у Viber — за лінком у браузері.

До ініціативи вже долучилися близько 120 ЦНАПів, а 50 тисяч людей змогли отримати допомогу.

За цей період до Мінцифри звернулися з приводу пошуку роботи 140 працівників, які були вимушені переміститися до безпечніших регіонів. 40 із них мали змогу пройти стажування в Центрах різних регіонів завдяки нашій співпраці з PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні».

Увесь цей час на «Гіді» з держпослуг ведеться постійний перегляд та оновлення понад 2200 сервісів, враховуючи зміни. Усі послуги систематизовані за 18 категоріями та за 37 життєвими подіями та ситуаціями.

Під час воєнного стану на «Гіді» створили окрему категорію «Захист громадян під час війни», у якій зібрали всю потрібну інформацію про послуги від держави для переселенців та постраждалих під час війни. Також для полегшення пошуку послуг, необхідних під час війни, на «Гіді» створено життєву подію «Мені потрібна допомога під час війни».

На Платформі «Дія.Центрів» було розміщено два дашборди:

ДМС: Інформація щодо затримок видачі паспортних документів

Державна міграційна служба України, опубліковано 22 червня 2022 року о 22:37 та у ФБ ДМС

Збройна агресія російської федерації проти України, на жаль, внесла корективи у процес оформлення біометричних документів нашим громадянам. Зокрема, це знайшло відображення у швидкості виготовлення та видачі ID-карток та паспортів громадянина України для виїзду за кордон.

Внаслідок безжалісного бомбардування загарбниками не тільки міст та інфраструктури України, а й знищення та часткового руйнування логістичних шляхів, ми зіткнулись з небаченими досі труднощами, пов’язаними з постачанням та доставкою необхідних витратних матеріалів для друку паспортів, у тому числі — з-за кордону. Як результат, вимушені констатувати затримки строків виготовлення документів.

Ми розуміємо, наскільки важливо для всіх громадян України мати на руках паспортні документи у період воєнного стану, тому одним із пріоритетних завдань для нас залишається вжиття всіх можливих заходів для їх своєчасної видачі. У тісній взаємодії Уряду України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної міграційної служби України та ДП «Поліграфкомбінат «Україна» докладаються безпрецедентні зусилля задля виправлення ситуації та налагодження надійних логістичних каналів постачання необхідних компонентів та матеріалів.

Важливо, що територіальні органи та підрозділи ДМС, які знаходяться в безпечних районах, попри важкі умови продовжують працювати та надавати адміністративні послуги населенню. Ми щодня приймаємо десятки тисяч заяв від громадян на оформлення біометричних паспортних документів. Діяльність всіх органів, задіяних у процесі оформлення та видачі паспортів, спрямовано на те, щоб громадяни отримали паспортні документи якомога швидше.

Крім того, задля зручності громадян, Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України, положеннями якої дозволено продовжити термін дії паспортів громадянина України для виїзду за кордон та вклеїти фото дитини у паспорт батьків, як у підрозділах ДМС, так і в дипломатичних установах України за кордоном.

ДМС просить із розумінням поставитися до зазначених труднощів та закликає оформлювати документи завчасно.

Крім того, задля зручності громадян, Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України №170 від 28.02.2022 «Деякі питання внесення інформації до паспорта громадянина України для виїзду за кордон» (https://bit.ly/39J8dqn), положеннями якої дозволено продовжити термін дії паспортів громадянина України для виїзду за кордон та вклеїти фото дитини у паспорт батьків — як у підрозділах ДМС, так і в дипломатичних установах України закордоном.

Видача паспортів під час війни здійснюватиметься без внесення до безконтактного електронного носія КЕП

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 22 червня 2022 року о 18:05

За результатами міжвідомчої наради під головуванням Віце-прем’єр-міністра України Ірини Верещук щодо видачі документів ВПО та депортованим на розгляд Кабінету Міністрів було винесено постанову «Деякі питання виготовлення та оформлення паспорта громадянина України в умовах воєнного стану».

Документ ухвалений 21 червня на засіданні Уряду за поданням МВС.

Відтак, у період дії воєнного стану та протягом трьох місяців з дня його припинення виготовлення та видача паспорта здійснюватиметься без внесення до безконтактного електронного носія, що міститься у паспорті громадянина України, засобів КЕП та шифрування.

Це дозволить у найкоротші терміни задовольнити потребу громадян у бланках документів формату ID-1 у повному обсязі. Зокрема, ДП «Поліграфкомбінат» зможе виготовити бланки для видачі 178 тис. внутрішніх ID паспортів.

Роз’яснення ПФУ щодо збереження пенсій за особою, якій надали статус зниклої безвісти

Пенсійний фонд України, опубліковано 22 червня 2022 року о 11:55

Пенсійний фонд України надає відповідь на запитання: якщо пенсіонеру надали статус зниклої безвісти особи, чи зберігається за ним виплата пенсії?

Особа набуває статусу такої, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту внесення про неї відомостей, що містяться у заяві про факт зникнення, до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у порядку, передбаченому законодавством, та вважається такою, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту подання заявником заяви про факт зникнення особи.

Після встановлення пенсіонеру статусу особи, зниклої безвісти за особливих обставин, виплата пенсії призупиняється. Виплата пенсії поновлюється після особистого звернення такої особи до органів Пенсійного фонду України.

Довідково

Правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин визначає Закон України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин».

Згідно зі статтею 47 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсія виплачується пенсіонеру за місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України. Враховуючи Закон України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин», особа, зникла безвісти, є фізичною особою, стосовно якої протягом певного часу немає відомостей про її місцеперебування.

Уряд запускає систему грантів для розвитку підприємництва

Міністерство економіки України, опубліковано 21 червня 2022 року о 22:23

Сьогодні Уряд своїм рішенням підтримав запуск трьох програм, спрямованих на стимулювання підприємницької діяльності та створення нових робочих місць в рамках економіки воєнного часу.

Перша програма запроваджує мікрогранти у розмірі до 250 тис. грн для кожного українця, який хоче започаткувати першу власну справу, або розвинути вже існуюче підприємство:

  • Мікрогрант надається на створення та розвиток власного бізнесу — до 250 тис. гривень за умови створення двох робочих місць та до 150 тис. гривень — одного робочого місця;
  • АТ «Ощадбанк» виступає уповноваженим банком програми;
  • Українці зможуть подавати заяви на отримання грантів через Портал «Дія» або у будь-якому відділенні АТ «Ощадбанк»;
  • Отримувачі мікрогрантів зможуть оформити додатковий інвестиційний кредит за Програмою «5-7-9%» у сумі до 2,5 млн грн відповідно до стандартних умов цієї програми.

Друга програма грантів спрямована на створення або розвиток садівництва, ягідництва та виноградарства:

  • Держава співфінансує закладку саду спільно з підприємцем (всього плануємо підтримати створення 10 тис. га садів);
  • Держава надає грант у розмірі 70 % від вартості проекту (без ПДВ), 30 % — за рахунок коштів отримувача.

Третя програма — гранти на створення або розвиток тепличного господарства:

  • Кожен інвестор може збудувати легкий тепличний модуль розміром близько 2 га для ведення овочівництва;
  • один заявник може збудувати один тепличний модуль;
  • для перших 1000 заявників держава надає грант у розмірі 70 % від вартості проекту (без ПДВ), але не більше 7 млн гривень, 30 % — за рахунок коштів отримувача;
  • всі наступні заявники отримують грант на 50 % вартості проекту (без ПДВ), але не більше 5 млн гривень, 50 % — за рахунок коштів отримувача;
  • програма забезпечить створення одним отримувачем до 40 нових робочих місць.

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання виготовлення та оформлення паспорта громадянина України в умовах воєнного стану» від 21.06.2022 № 707

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання допомоги по частковому безробіттю» від 21.06.2022 № 702

Читайте також попередні огляди

Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом PROSTO Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.

Версія для друку

коментарі