Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (31 травня – 10 червня)

Чер / 22
11
новини

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 31 травня – 10 червня 2022).

Коротко про основні зміни

  • На платформі «єДопомога» з’явилася можливість перевірити статус заявки на виплату від міжнародних організацій.
  • Первинна медична допомога для ВПО надається в повному обсязі.
  • Члени родини ветерана, які є ФОП та ВПО, можуть отримати мікрогрант у 20 тисяч гривень.
  • ВПО можуть отримувати медичну допомогу за місцем проживання та без декларацій.
  • Під час дії воєнного стану сертифіковані інженери-землевпорядники та сертифіковані інженери-геодезисти отримуватимуть спеціальний дозвіл для виконання топографо-геодезичних вишукувань.
  • З початку 2022 року ЦНАП вже надали 3,5 млн послуг українцям.
  • Лише за квітень громади створили в ПК «Соціальна громада» в 4 рази більше електронних справ, ніж за три попередніх місяці.
  • Витяг з реєстру територіальної громади формуватиметься на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Дія».
  • МВС пропонує громадянам калькулятор орієнтованої вартості реєстрації транспортних засобів.
  • Заходи щодо кіберзахисту кваліфікаційних документів моряків.
  • Президент підписав Закон щодо спрощення процедур у сфері містобудівної діяльності в умовах воєнного стану.
  • Верховна Рада зареєструвала законопроект щодо використання ОМС коштів спецфонду під час воєнного стану.
  • За час воєнного стану збільшилася кількість громад, які використовують комплексне цифрове рішення «Соціальна громада».
  • Як продовжити термін дії пенсійного посвідчення.
  • Як відновити медичні документи, які втрачено на окупованій території під час війни.
  • У «Дії» можна згенерувати електронний витяг про реєстрацію місця проживання.
  • Держпослуги для бізнесу під час війни — на «Гіді».
  • Програма «Прихисток»: 107,2 млн за квітень на компенсацію витрат власникам житла за розміщення ВПО.
  • Інвалідність та втрату професійної працездатності для осіб, строк повторного огляду яких припав на період дії воєнного стану, продовжено автоматично.
  • В Україні від початку війни народилося понад 48 тисяч дітей.
  • Подати заявку на консультацію з усиновлення дитини можна на порталі «Дія».
  • Оновлено актуальний перелік громад у районах бойових дій, на тимчасово окупованих територіях та тих, що в оточенні.
  • У травні надано 733,2 тис. пенсійних послуг.
  • Порядок державної реєстрації смерті.
  • Головний сервісний центр МВС відновив роботу офіційного веб-сайту www.hsc.gov.ua.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо цифровізації процесів влаштування дітей у сімейні форми виховання» від 31.05.2022 № 636.

ДОДАТКОВО: нормативно-правові акти, які не потрапили у попередній моніторинг

Детальніше

На платформі «єДопомога» з’явилася можливість перевірити статус заявки на виплату від міжнародних організацій

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 10 червня 2022 року о 16:52

На соціальній платформі «єДопомога» доступна можливість перевірити статус заявки на допомогу від міжнародних організацій.

Для перевірки потрібно перейти за посиланням та натиснути кнопку «Перевірка статусу заявки» https://aid.edopomoga.gov.ua, вказати реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) (раніше індивідуальний податковий номер (ІПН) та номер телефону. Далі натиснути кнопку «Перевірити статус», після чого дізнаєтесь статус заявки.

Статуси заявки можуть бути такими, як:

  • «Заявка не знайдена» — заявка не надсилалась через платформу «єДопомога».
  • «Ваша заявка в процесі верифікації» — заявка передана до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери Міністерства соціальної політики України та наразі відбувається перевірка правильності поданих даних, ідентифікація особи та належність до вказаних соціальних статусів.
  • «Ваша заявка успішно верифікована» — вказані в заявці персональні дані та соціальні статуси підтверджено.
  • «Ваша заявка не пройшла верифікацію» — вказані в заявці статуси не відповідають наявній інформації Мінсоцполітики. Вам необхідно звернутися до органів соціального захисту для актуалізації статусу. Після актуалізації у вас буде можливість подати виправлену заявку знову. 
  • «Ваша заявка містить помилки» — в заявці допущені помилки, тож потрібно її додатково перевірити. Після цього у вас буде можливість подати виправлену заявку знову. 
  • «Заявка знаходиться в очікуванні на виплату від міжнародних організацій» — цей статус ще раз підтверджує, що заявка успішно пройшла верифікацію та буде передана міжнародним організаціям за умови відповідності соціальної категорії (статусу) заявника до умов виплат, які визначають міжнародні організації.
  • У подальшому статуси можуть змінюватись після отримання заявки міжнародними організаціями за їх запитом та підтвердження готовності здійснити виплату.

Звертаємо увагу, що Мінсоцполітики проводить верифікацію даних заявника, використовуючи наявні державні інформаційні реєстри та бази даних, що дозволяє отримувати якісну і перевірену інформацію про особу та її потреби. 

Проекти з надання допомоги найбільш вразливим категоріям населення, які постраждали від воєнного вторгнення російської федерації в Україні, реалізуються у межах спільної роботи Мінсоцполітики та окремих агенції ООН, таких як Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ), Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (УВКБ), Всесвітня продовольча програма (ВПП), Міжнародною організацією RED ROSE, Міжнародною організацією з міграції (МОМ) та Місією Міжнародного Комітету Червоного Хреста в Україні та Товариством Червоного Хреста України.

Проведення таких виплат відбуватиметься за результатами проведеної верифікації та лише за умови підтримки та фінансування відповідних проектів міжнародними донорами.

Первинна медична допомога для ВПО надається в повному обсязі

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 10 червня 2022 року о 09:23

Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2022 № 496 «Деякі питання надання первинної медичної допомоги в умовах воєнного стану», первинна медична допомога для внутрішньо переміщених осіб надається в повному обсязі без переукладання декларацій із сімейним лікарем. Стаціонарна медична допомога також надається безоплатно за програмою медичних гарантій у лікарнях, які підписали договори з Національною службою здоров’я України.

Щодо екстреної медичної допомоги, то наразі, попри фактор збільшення кількості ВПО, зокрема у західних регіонах України, навантаження на систему екстреної медичної допомоги зменшується. В першу чергу це пов’язано зі зменшенням кількості неекстрених та непрофільних звернень.

Одним із таких управлінських рішень для вирішення питання, яке турбувало велику кількість внутрішньо переміщених людей, стало встановлення та продовження інвалідності. Міністерство охорони здоров’я України спростило процедуру проведення медико-соціальної експертизи (постанова КМУ від 08.03.2022 № 225 «Деякі питання порядку проведення медико-соціальної експертизи на період дії воєнного стану на території України»), якою передбачено огляд дорослих і дітей заочно і незалежно від місця проживання чи їх перебування. Усі вимушено переселені особи оглядаються комісіями екстериторіально, за місцем перебування особи.

З 24 лютого 2022 року медико-соціальними експертними комісіями оглянуто понад 75 тис. осіб, серед яких 15 тис. осіб вимушено переселені особи, але ця цифра може збільшуватись, у зв’язку з несвоєчасним і необов’язковим оформленням статусу ВПО громадянами, які були евакуйовані з території України, де велись масивні обстріли населених пунктів. Медична допомога і медико-соціальна експертиза проводилась усім громадянам України незалежно від наявності статусу ВПО. Багато хто з них під час евакуації частково або повністю втратив медичні документи. Тому після звернення таких людей до медико-соціальної експертної комісії за місцем перебування лікарі МСЕК спільно з лікарями закладів охорони здоров’я розв’язують їхні проблемні питання. З метою відновлення втрачених документів медико-соціальними експертними комісіями було надано вже більше ніж 3 тис. консультацій і допомоги у відновленні втрачених документів про інвалідність.

Члени родини ветерана, які є ФОП та ВПО, можуть отримати мікрогрант у 20 тисяч гривень

Міністерство у справах ветеранів України, опубліковано 09 червня 2022 року о 19:41

Члени родини Захисника або Захисниці, які мають власний бізнес, зареєстровані як фізична особа-підприємець або самозайнята особа, можуть взяти участь у програмі з мікрофінансування ветеранського бізнесу, яка започаткована Українським ветеранським фондом, та отримати до 20 тисяч гривень грошового відшкодування.

Про це в ефірі марафону національних телеканалів повідомила Міністр у справах ветеранів України Юлія Лапутіна.

Вона нагадала, що Український ветеранський фонд — це державна установа, яка діє при Мінветеранів, завданням якої у першу чергу є збільшення спроможності держави з реалізації ветеранської політики.

«До повномасштабного наступу росії Український ветеранський фонд розробляв великі стратегічні програми. Однак зараз ми зрозуміли, що потрібні конкретні швидкі рішення, — підкреслила Юлія Лапутіна. — Багато родин наших ветеранів переселились в інше місце проживання, не маючи відповідних інструментів для того, щоб працевлаштуватись або відновити власну справу. Тому ми започаткували програму з мікрофінансування ветеранського бізнесу, завдяки якій ветерани та члени їхніх родин можуть отримати до 20 тисяч гривень на придбання будь-якого обладнання для ведення власної справи».

Зазначимо, що отримати мікрогрант можуть найближчі члени родини ветерана — батьки, дружина, діти — які зареєстровані як фізична особа-підприємець або самозайнята особа, та мають статус внутрішньо переміщеної особи у межах України. Також цією можливістю можуть скористатися самі ветерани, які наразі не служать. Для цього необхідно подати заявку з відповідним пакетом документів через аплікаційну форму на сайті https://veteranfund.com.ua/ в розділі «Мікрофінансування бізнесу». Документи розглядаються комісією у строк до 10 днів, після чого приймається рішення щодо надання коштів.

Відповідаючи на запитання про збільшення допомоги ветеранам та членам їхніх родин, Юлія Лапутіна зазначила, що Мінветеранів пропрацьовує різні варіанти.

«Ми пропрацьовуємо різні варіанти, зокрема, й отримання коштів Українським ветеранським фондом на подібні проекти підтримки ветеранського бізнесу від міжнародних організацій», — сказала Міністр у справах ветеранів України.

Щоб отримати фінансову підтримку, потрібно:

  • Зібрати пакет документів:
    • скан паспорта заявника з пропискою;
    • скан довідки ВПО (скріншот із «Дії» не підходить);
    • скан виписки чи витягу з ЄДР про ФОП чи самозайняту особу;
    • скан підтвердження статусу ветерана, а саме: посвідчення учасника бойових дій, посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни, посвідчення учасника війни або члена сім’ї ветерана війни;
    • документи, що підтверджують покупку після 24 лютого 2022 року для роботи бізнесу відповідно до КВЕДів (чек або видаткова накладна).
  • Надіслати свою заявку з документами через аплікаційну форму на сайті https://veteranfund.com.ua/ в розділі «Мікрофінансування бізнесу».
  • Отримати відповідь від УВФ — після перевірки пакета документів.
  • Після схвалення отримати кошти.

У разі правильного заповнення заявки, завантаження повного пакета документів разом із чеками на покупки заявники зможуть отримати відшкодування на суму до 20 000 гривень протягом 10 днів.

Заявки приймаються до завершення воєнного стану.

У разі виникнення запитань, надсилайте їх на офіційну пошту Фонду: veteranfundua@gmail.com.

ВПО можуть отримувати медичну допомогу за місцем проживання та без декларацій

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 09 червня 2022 року о 15:10

Військова агресія рф змушує багатьох українців залишати власні домівки. Понад 8 млн наших співвітчизників уже стали внутрішньо переміщеними особами (ВПО). 

Забезпечення усіх громадян, які покинули місця постійного проживання і тимчасово змушені проживати в інших регіонах країни, якісним і повноцінним медичним обслуговуванням — одне з щоденних завдань системи охорони здоров’я.

Так, наразі, спрощений доступ українців до первинної медичної допомоги: внутрішньо переміщені особи можуть бути прийняті у будь-якій лікарні, якщо вона здатна забезпечити необхідне лікування, наявність декларації для цього не обов’язкова. 

У лікаря, який надає первинну медичну допомогу, можна отримати:

  • динамічне спостереження за станом здоров’я;
  • діагностику та лікування захворювань;
  • базові тести та аналізи;
  • направлення до лікарів вузької спеціалізації чи на обстеження; 
  • паліативну допомогу;
  • рецепти за програмою «Доступні ліки»‎ та інсулін (якщо це повторний рецепт);
  • щеплення відповідно до календаря профілактичних щеплень.

Знайти адресу найближчої лікарні допоможе оператор контакт-центру НСЗУ за номером 16-77.

Наголошуємо, що медзаклади, які працюють за програмою медичних гарантій (ПМГ), повинні надавати необхідну медичну допомогу, у тому числі ВПО, безоплатно. Адже Програма медичних гарантій–2022 продовжує діяти, 38 пакетів ПМГ, серед яких — лікування інсульту та інфаркту, дослідження для раннього виявлення онкології, медична допомога породіллям, медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках та ін. — продовжують працювати і під час воєнного стану.

Програма «Доступні ліки» теж діє. Пацієнти, які потребують амбулаторного лікування серцево-судинних захворювань, цукрового діабету першого/другого типу, нецукрового діабету, бронхіальної астми, розладів психіки та поведінки, епілепсії, можуть отримати лікарські засоби, що входять до програми, безоплатно або з невеликою доплатою. 

Для забезпечення доступу пацієнтів до цих ліків на час війни були спрощені процедури їх отримання, зокрема пацієнти можуть отримувати такі ліки за електронним або за паперовим рецептом. Усі 47 препаратів інсуліну, які входять до програми реімбурсації, можна отримувати без доплат (детальніше про спрощення — за посиланням).

Якщо внутрішньо переміщена особа (дитина чи дорослий) пропустила планову вакцинацію за Національним календарем щеплень, її можна надолужити. Для цього достатньо звернутися до свого сімейного лікаря/педіатра або до сімейного лікаря/педіатра найближчого закладу охорони здоров’я. 

Також на період дії воєнного стану суттєво спрощено процедуру встановлення та продовження інвалідності. Наразі для отримання соціальних виплат особам з інвалідністю проходити повторний огляд для підтвердження інвалідності не потрібно. Звертаємо увагу, що укладання декларації між пацієнтом — внутрішньо переміщеною особою та лікарем, який оформляє направлення на МСЕК, теж не потрібно, законодавчі підстави вимагати її відсутні. Лікарі не мають права вимагати у пацієнтів прибути безпосередньо на повторний огляд. Усі виплати та відповідні пільги зберігаються за особою до закінчення строку проходження повторного огляду. 

Українці, які живуть із ВІЛ, теж можуть отримати антиретровірусну терапію за місцем фактичного перебування. 

Крім того, якщо через певні причини людина не має можливості відвідати медичний заклад, у період воєнного стану національний контакт-центр Міністерства охорони здоров’я надає безоплатні медичні консультації. Щоб отримати онлайн-допомогу від фахівців різних спеціальностей, необхідно звернутися за номером 0-800-60-20-19.

Зауважимо, що у разі, коли українці потребують високоспеціалізованої медичної та реабілітаційної допомоги, доступ до якої обмежений через збройну агресію росії проти України, Міністерство охорони здоров’я розробило алгоритм медичної евакуації. Усі евакуаційні рейси, організовані МОЗ у співпраці з Єврокомісією, до більш безпечних регіонів України чи за кордон здійснюються безоплатно для пацієнтів.

Під час дії воєнного стану сертифіковані інженери-землевпорядники і сертифіковані інженери-геодезисти отримуватимуть спеціальний дозвіл для виконання топографо-геодезичних вишукувань

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, опубліковано 09 червня 2022 року о 14:58

9 червня 2022 року набрав чинності Закон України від 12.05.2022 № 2247-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей регулювання земельних відносин в умовах воєнного стану», яким, зокрема, передбачено створення правових передумов для забезпечення громадян та суб’єктів підприємницької діяльності в умовах воєнного часу послугами зі складання документації із землеустрою, топографо-геодезичних і картографічних робіт, оцінки майна, експертної грошової оцінки земельних ділянок, що є критичними для функціонування земельно-майнових відносин.

Відповідно до цього закону на період дії воєнного стану для виконання обстежувальних, вишукувальних, топографо-геодезичних робіт, у тому числі для складання документації із землеустрою, використання геодезичного обладнання (геодезичних ГНСС-приймачів, електронних тахеометрів, теодолітів), користування геодезичними та картографічними даними, відомостями про координати пунктів Державної геодезичної мережі, а також надання відомостей про координати поворотних точок меж об’єктів Державного земельного кадастру сертифіковані інженери-землевпорядники та/або сертифіковані інженери-геодезисти повинні отримати від органу Служби безпеки України спеціальний дозвіл на виконання топографо-геодезичних вишукувань.

Для отримання цього спеціального дозволу сертифікований інженер-землевпорядник та/або сертифікований інженер-геодезист подає заяву (рекомендовану форму заяви можна завантажити за посиланням: https://bit.ly/3msL526) до обласного органу Служби безпеки України тієї області, на території якої планується виконання топографо-геодезичних вишукувань.

Перевірка сертифікованих інженерів-землевпорядників, сертифікованих інженерів-геодезистів у зв’язку з наданням спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану здійснюється органами Служби безпеки України протягом 10 днів з дня подання клопотання та доданих до нього документів.

Водночас повідомляємо, що відповідно до підпункту 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 07 травня 2022 р. № 564 «Деякі питання ведення та функціонування Державного земельного кадастру в умовах воєнного стану» надання доступу до Державного земельного кадастру (ДЗК) користувачам, які мали такий доступ до 24 лютого 2022 р., здійснюється за рішенням Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру на підставі звернень таких користувачів до зазначеної Служби.

Враховуючи положення ЗУ від 12.05.2022 № 2247-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей регулювання земельних відносин в умовах воєнного стану», для відновлення доступу до ДЗК в частині отримання відомостей про координати поворотних точок меж об’єктів ДЗК сертифіковані інженери-землевпорядники та сертифіковані інженери-геодезисти подають до Держгеокадастру заяву про відновлення такого доступу у довільній формі з долученим до неї спеціальним дозволом на виконання топографо-геодезичних вишукувань, виданим органом Служби безпеки України.

З початку 2022 року ЦНАП вже надали 3,5 млн держпослуг українцям

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 09 червня 2022 року о 12:20

Попри повномасштабну війну, ЦНАП продовжують безперебійно надавати швидкий та людяний держсервіс. Тож станом на 5 травня українці отримали вже понад 3,5 млн необхідних їм послуг.

За період повномасштабної війни найчастіше до ЦНАП зверталися по:

  • послуги для ВПО,
  • послуги соціального характеру,
  • довідки про реєстрацію місця проживання,
  • послуги з реєстрації місця проживання,
  • реєстрацію повідомлень про пошкоджене майно,
  • послуги державного земельного кадастру.

Найчастіше вбачали потребу в сервісі від ЦНАП з:

  • Дніпропетровської області — 393 тис. послуг
  • Вінницької області — 281 тис. послуг
  • Київської області — понад 238 тис. послуг
  • Івано-Франківської області — понад 225 тис. послуг
  • Полтавської області — понад 201 тис. послуг

Дані відомі завдяки моніторингу надання адмінпослуг, повні результати якого опубліковані на платформі «Дія.Центрів».
Більше про актуальні держпослуги можна прочитати на «Гіді», а про найближчі ЦНАП, які працюють під час війни, їх адреси, контакти та графік роботи — на платформі: https://cutt.ly/wHRB0SK.

Лише за квітень громади створили в ПК «Соціальна громада» в 4 рази більше електронних справ, ніж за три попередніх місяці

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 09 червня 2022 року о 12:15

За даними щомісячного моніторингу цифровізації надання адміністративних послуг соціального характеру, який було проведено у 16 областях, із застосуванням програмного комплексу «Соціальна громада» працівники соціального захисту в територіальних громадах створили більше 1,5 мільйона електронних справ з початку року.

При цьому, лише за квітень кількість сформованих справ вчетверо перевищили показники попередніх трьох місяців, січня-березня. Насамперед, це пов’язано із обробкою звернень вимушено переміщених осіб.

На сьогодні найбільше навантаження зафіксовано у тергромадах Івано-Франківської, Вінницької, Закарпатської областей.

Водночас високий рівень спроможності органів місцевого самоврядування та мотивації соціальних працівників спостерігається на території усіх областей.

Так, у Сумській області, незважаючи на надскладні умови під час воєнних дій, працівники усіх 51 територіальної громади змогли забезпечити надання мешканцям адміністративних послуг соціального характеру.

Витяг з реєстру територіальної громади формуватиметься на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Дія»

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 08 червня 2022 року о 19:34

Державна міграційна служба України спільно з Міністерством цифрової трансформації України розробили можливість формування на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Дія» витягу про місце проживання.

Таку можливість забезпечено з метою реалізації вимог законодавства про надання електронних публічних послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні. 

Витяг з реєстру територіальної громади формуватиметься засобами відомчої інформаційної системи ДМС України з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів. Отримати його через портал Дія особа зможе після проходження електронної ідентифікації та автентифікації.

Витяг, зокрема, міститиме наявну у відомчій інформаційній системі ДМС інформацію про особу, адресу та дату задекларованого/зареєстрованого місця її проживання (перебування) або адресу та дату зняття з задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), або відомості про скасування декларування/реєстрації/зняття з задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування).

Крім того, на сформований витяг автоматично наноситиметься унікальний електронний ідентифікатор (QR-код). За його допомогою громадяни зможуть пред’явити витяг під час отримання адміністративних чи соціальних послуг — інформацію можна буде зчитати та перевірити спеціальними технічними засобами шляхом отримання даних із відомчої інформаційної системи ДМС.

Витяг формується відповідно до даних реєстрів територіальних громад станом на 23 лютого 2022 року.

МВС пропонує громадянам калькулятор орієнтованої вартості реєстрації транспортних засобів

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 08 червня 2022 року о 18:37

Міністерство внутрішніх справ України пропонує громадянам нову послугу — онлайн-помічника для самостійного прорахунку вартості реєстрації транспортного засобу. 

Якщо ви плануєте візит до сервісного центру МВС і не знаєте скільки вартість послуги, сервіс «Калькулятор орієнтованої вартості реєстрації транспортних засобів» допоможе вам принаймні не хвилюватися за кошти під час реєстрації авто.

Ніяких несподіванок — вартість можна порахувати онлайн https://hsc.gov.ua/calculator/

Водночас, ви дізнаєтеся не лише скільки обійдеться реєстраційна послуга сервісного центру МВС для будь-якого типу транспортного засобу, а й про те, які саме податки та збори та в якому розмірі сплачуються у кожному конкретному випадку.

Заходи щодо кіберзахисту кваліфікаційних документів моряків

Міністерство інфраструктури України, опубліковано 08 червня 2022 року о 17:05

З початку року на інформаційні ресурси об’єктів критичної інфраструктури здійснюються численні кібератаки. Державна служба морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України (Адміністрація судноплавства) у співпраці з Міністерством інфраструктури розробили сервіс завантаження електронних копій кваліфікаційних документів моряків.

Далі — отримані копії документів будуть використані для створення резервних баз даних на локальному сервері, що значно посилює кіберзахист.

Для використання сервісу потрібно зареєструватися за посиланням: https://seaman.marad.gov.ua/register.

Використання сервісу є добровільним.

Нагадаємо, в лютому Міністерство інфраструктури продовжило термін дії кваліфікаційних документів моряків до кінця 2022 року.

Президент України підписав Закон щодо спрощення процедур у сфері містобудівної діяльності в умовах воєнного стану

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 08 червня 2022 року о 16:47

Президент підписав Закон № 2254-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо першочергових заходів реформування сфери містобудівної діяльності».

Закон значно прискорить та спростить відбудову наших міст та сіл, а також створить можливості для забезпечення тимчасовим житлом громадян, які втратили домівки внаслідок військових дій. Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов.

«Зроблено черговий крок у напрямку спрощення процедур у сфері містобудівної діяльності. Підписаний Президентом Закон покликаний розв’язати низку містобудівних питань, які виникли внаслідок багаточисельних руйнувань та потребують оперативних дій. Він також сприяє комплексній відбудові та підтримці життєдіяльності громад. Зокрема, пропонує стратегічні підходи до відновлення зруйнованих населених пунктів», — наголосив Олексій Чернишов.

Закон:

  • визначає шляхи відбудови зруйнованих населених пунктів;
  • визначає процедури розміщення тимчасових споруд, призначених для тимчасового проживання та обслуговування громадян, які втратили житло;
  • спрощує процедури та механізми капітального будівництва об’єктів для тимчасового проживання осіб, які втратили житло (зокрема, процедури виділення земельних ділянок);
  • врегульовує процедури, пов’язані з розміщенням виробничих потужностей переміщених (евакуйованих) підприємств.

Крім того, Закон впроваджує новий спеціальний вид містобудівних програм — Програму комплексного відновлення населеного пункту (території), яка має визначити просторові та соціально-економічні пріоритети, а також комплекс заходів для забезпечення відновлення кожного регіону, населеного пункту, кожної території, яка зазнала втрат і руйнувань внаслідок бойових дій.

Верховна Рада зареєструвала законопроект щодо використання ОМС коштів спецфонду під час воєнного стану

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 08 червня 2022 року о 14:28

У Верховній Раді України зареєстрували законопроект, який розширює можливості органам місцевого самоврядування (ОМС) в умовах воєнного стану використовувати кошти спеціального фонду місцевих бюджетів на нагальні потреби громад. Йдеться про розроблений Мінрегіоном спільно з експертами з питань фінансів Офісу підтримки реформи децентралізації законопроект «Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо посилення гнучкості місцевих бюджетів та підвищення оперативності прийняття рішень» (№ 7426).

Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

«На рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів зберігають чималі гроші, які мають цільове призначення. Проте ОМС не можуть використати їх на першочергові потреби громад. Відтак Мінрегіон виступив із законодавчою ініціативою, яка дозволить ОМС оперативно приймати рішення та спрямовувати ці кошти на забезпечення життєво необхідних потреб своїх жителів в умовах воєнного стану», — зазначив Олексій Чернишов.

Законопроект пропонує:

  • скасувати на період дії воєнного стану обмеження здійснення видатків за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету, визначені частиною другою статті 85 Бюджетного кодексу;
  • надати право місцевим державним, військовим, військово-цивільним (у разі утворення) адміністраціям, виконавчим комітетам сільських, селищних та міських рад передавати кошти із спеціального фонду місцевого бюджету (крім власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів) до загального фонду місцевого бюджету на підставі відповідного рішення.

Зазначимо, що наразі на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів є чималі обсяги надходжень екологічного та інших податків. Також зберігаються залишки коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, концесійні платежі щодо об’єктів комунальної власності, грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності тощо.

За час воєнного стану збільшилася кількість громад, які використовують комплексне цифрове рішення «Соціальна громада»

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 08 червня 2022 року о 14:22

Про це свідчать дані відповідного моніторингу, проведеного у 16 областях. Зокрема, на поточний момент у 16 областях до Програмного комплексу «Соціальна громада» підключені майже 11 тисяч посадових осіб, з них 7,3 тисячі у 969 територіальних громадах (фронт-офіси) та 3,6 тисячі у 211 структурних підрозділів з питань соціального захисту населення (бек-офіси).

«Я рада, що ми встигли створити інструмент, який значно полегшив громадам роботу з соціального захисту своїх мешканців в умовах воєнного стану. Встигли навчити людей працювати з ним. Це пом’якшило наслідки переміщення великої кількості людей, коли приймаючим громадам фізично було вкрай важко впоратись з навантаженням. Це ще раз свідчить про те, яким важливим, правильним та своєчасним було рішення про цифровізацію соціальної сфери.

Так, я точно знаю, що не все працювало ідеально. Не вистачало технічних, серверних можливостей, коли обсяг обробки даних одномоментно зріс в три-чотири рази. Але зрештою завдяки спільній роботі центральна та місцева влада змогли відповісти на цей виклик. Тому ми не зупиняємось, не відкладаємо впровадження нових цифрових рішень «на потім», а впроваджуємо Єдину інформаційну систему соціальної сфери. Для того, щоб кожен українець, який потребує соціальної підтримки, міг звернутись за нею з будь-якого пристрою, та отримати швидко, просто та відповідно до потреб», — прокоментувала Марина Лазебна.

Як продовжити термін дії пенсійного посвідчення

Пенсійний фонд України, опубліковано 08 червня 2022 року о 11:54

Особам, яким призначено пенсію, органи Пенсійного фонду України видають пенсійні посвідчення на підставі заяви на виготовлення пенсійного посвідчення.

Подати заяву на виготовлення пенсійного посвідчення можна:

  • до територіального органу Пенсійного фонду України за місцем перебування особи на обліку як одержувача пенсії;
  • в особистому кабінеті через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua), розділ «Щодо пенсійного забезпечення». Для цього необхідно авторизуватись на вебпорталі за допомогою «Дія.Підпис» або кваліфікованого електронного підпису (КЕП), або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, в т.ч. з використанням технології Bank ID;
  • за допомогою мобільного застосунку «Пенсійний фонд» у розділі «До ПФУ — Комунікації до ПФУ — Заява на виготовлення пенсійного посвідчення».

Якщо ваше пенсійне посвідчення стало непридатним для користування або було втрачено, або вам призначено інший вид пенсії чи змінилися обставини здійснення опіки та піклування (змінився законний представник чи його звільнено від повноважень, поновлено цивільну дієздатність одержувача пенсії тощо), за вашою заявою видається нове посвідчення.

Як відновити медичні документи, які втрачено на окупованій території під час війни

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 07 червня 2022 року о 18:40

Через військову агресію рф та постійні обстріли населених пунктів багато українців у пошуках безпечного місця проживання змушені переселятися в інші регіони України або за кордон. Під час переїзду та евакуації не завжди є можливість зібрати усі необхідні документи, у тому числі й медичні, та багато з них можуть бути втрачені або загублені.

Шляхи відновлення втрачених медичних документів:

Якщо необхідно відновити медичну документацію, а саме: результати обстеження, лікування, проведених стаціонарних й оперативних втручань, а також реабілітаційних рекомендацій, — зверніться до сімейного або будь-якого іншого лікаря первинної ланки за місцем перебування. Лікар прийме рішення про відновлення медичних документів через Електронну систему охорони здоров’я та/або проведе додаткові обстеження для відновлення подальшого лікування.

Щоб відновити втрачені документи, які належать особі з інвалідністю, необхідно звернутися до органу соціального захисту, який володіє доступом до Централізованого банку даних осіб з інвалідністю і може зробити для особи витяг.

Якщо є потреби відновлення інших документів, або мова йде про поновлення довідки МСЕК чи необхідність проходження медико-соціальної експертизи, особа має звернутися до медико-соціальної експертної комісії за місцем перебування, і лікарі МСЕК спільно з лікарями закладів охорони здоров’я підкажуть шляхи вирішення проблемних питань.

Важливо, що всі вимушено переселені особи оглядаються комісіями екстериторіально, тобто за місцем перебування особи.

Міністерство охорони здоров’я України нагадує, що строк проходження повторного огляду для осіб з інвалідністю й дітьми з інвалідністю, який припав на період дії воєнного стану на території України, переноситься на строк не пізніше шести місяців після його припинення/скасування.

На сьогодні усі медико-соціальні експертні комісії на підконтрольній Україні території працюють у штатному режимі й спільно з органами соціального захисту допомагають усім внутрішньо переміщеним особам у відновлені та отримані втрачених документів.

У «Дії» можна згенерувати електронний витяг про реєстрацію місця проживання

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 06 червня 2022 року о 17:42

Влаштувати дитину до садочка чи школи, оформити шлюб, стати на військовий облік — для всього цього необхідно мати документ, який підтверджує ваше місце проживання.

3 1 грудня 2021 року для власників паспортів-книжечок та ID-карток таким підтвердженням є витяг з реєстру територіальної громади. Раніше по нього треба було ходити до відповідних органів реєстрації та відстоювати черги. А тепер можна зробити на порталі «Дія».

Аналіз понад 2200 державних послуг виявив, що понад 550 із них потребують документ із відомостями про реєстрацію місця проживання. Тому впровадження такої послуги необхідне.

«Навіть під час війни ми продовжуємо спрощувати життя українців та робити послуги доступнішими. Зараз це як ніколи актуально. Витяг про реєстрацію місця проживання — один із документів, який часто вимагають при отриманні держпослуг. Раніше, щоб його отримати, потрібно було відстоювати черги. Тепер це можна зробити вдома менше, ніж за хвилину на порталі «Дія», — зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров. 

Як отримати витяг на порталі «Дія»:

  1. авторизуйтеся на порталі «Дія»;
  2. оберіть послугу Витяг з реєстру територіальної громади;
  3. натисніть «Замовити витяг».

Вам більше не потрібно згадувати, у кишеню якої куртки ви поклали витяг про місце проживання, а перевірити його дійсність можна за допомогою QR-коду.

Послугу реалізовно Міністерством цифрової трансформації спільно з Державною міграційною службою за підтримки програми EGAP Фонду Східна Європа, що фінансується урядом Швейцарії.

Держпослуги для бізнесу під час війни — на «Гіді»

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 06 червня 2022 року о 12:30

У Міністерстві цифрової трансформації підготували добірку потрібних держпослуг, які допоможуть вам почати або продовжити власну справу під час війни.

Користуйтеся, дійте та діліться цією інформацією з тими, кому вона потрібна.

Програма «Прихисток»: 107,2 млн за квітень на компенсацію витрат власникам житла за розміщення ВПО

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 03 червня 2022 року о 17:29

Уряд виділив із резервного фонду державного бюджету понад 50,6 млн грн на компенсацію витрат власникам житла, які прихистили вимушених переселенців. Йдеться про часткову компенсацію на комунальні послуги за квітень. Відповідне рішення було прийнято на засіданні Кабінету Міністрів України. Ще близько 56,6 млн грн буде відшкодовано за донорські кошти. Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

«Війна консолідувала українське суспільство. І не тільки на полі бою. Українці об’єдналися й допомагають тим, хто через військові дії стали вимушеними переселенцями. Зі свого боку Уряд започаткував соціальну програму «Прихисток», через яку надає підтримку тим, хто безоплатно надав допомогу співгромадянам. За підсумками квітня загальна сума компенсації витрат за розміщення 352 тисяч ВПО становить понад 107,2 млн грн», — сказав Олексій Чернишов.

Очільник Мінрегіону зазначив, що завдяки програмі «Прихисток» планується розмістити до 500 тисяч переселенців, на що потрібно 225 млн грн щомісяця.

Зазначимо, що наразі завдяки Програмі знайшли прихисток понад 400 тисяч внутрішньо переміщених осіб.

Із 22 березня 2022 року з ініціативи Мінрегіону в Україні діє урядова соціальна програма «Прихисток», мета якої — забезпечити житлом вимушеним переселенцям, які перемістилися у період воєнного стану в безпечніші місця, та допомогти тим українцям, які безоплатно їх прихистили.

У межах Програми власники житла, які безкоштовно прихистили внутрішньо переміщених осіб отримують гарантовану державну підтримку в розмірі близько 450 грн на місяць за кожну розміщену особу, незалежно від віку, для часткової компенсації витрат на комунальні послуги. Відшкодування надається виключно у безготівковій формі.

Нагадаємо, що 18 квітня Мінрегіон та Управління Верховного комісару ООН у справах біженців (УВКБ ООН) уклали Меморандум про взаєморозуміння який передбачає співфінансування програми «Прихисток» за рахунок міжнародної підтримки. Зокрема, протягом 6-х місяців УВКБ ООН в координації з Мінрегіоном надаватиме підтримку 10 000 домогосподарств, які тимчасово розмістили в себе ВПО. Загальна сума додаткової щомісячної підтримки складає понад 500 тис. доларів.

Інвалідність та втрату професійної працездатності для осіб, строк повторного огляду яких припав на період дії воєнного стану, продовжено автоматично

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 03 червня 2022 року о 16:20

Відповідно до урядових рішень, прийнятих під час війни, інвалідність та ступінь втрати професійної працездатності (у відсотках) для осіб, строк повторного огляду яких припав на війну, продовжується до останнього числа шостого місяця після припинення або скасування періоду дії воєнного стану, якщо раніше не буде проведено повторний огляд.

З урахуванням зазначеного Урядом також автоматично продовжено виплату всіх пенсій і соціальних допомог по інвалідності, а також термін дії індивідуальної програми реабілітації для зазначених осіб.

Це означає, що люди з інвалідністю, строк повторного огляду яких припав на війну, можуть без проходження чергової ЛКК чи МСЕК отримувати пенсії та соціальні допомоги, реабілітаційні заходи, користуватися пільгами та гарантіями, передбаченими для осіб з інвалідністю законодавством.

Повторний огляд таких осіб переноситься на строк після припинення або скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців після його припинення або скасування.

Крім того, установлено, що на період дії воєнного стану на території України та протягом шести місяців після його припинення або скасування:

  • у разі коли особа, що звертається для встановлення інвалідності, не може прибути на огляд до медико-соціальної експертної комісії, така комісія може приймати рішення про встановлення інвалідності заочно на підставі направлення лікарсько-консультативної комісії;
  • медико-соціальні експертні комісії здійснюють свої функції із забезпеченням принципу екстериторіальності та забезпечують проведення медико-соціальної експертизи за направленням лікарсько-консультативною комісією незалежно від місця реєстрації, проживання або перебування особи. що звертається для встановлення інвалідності.

Також врегульовано питання щодо строку дії індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю.

МСЕК або ЛКК може переглядати реабілітаційні заходи, передбачені індивідуальною програмою, та за результатами їх перегляду коригувати індивідуальну програму або складати нову індивідуальну програму під час чергового огляду особи з інвалідністю чи дитини з інвалідністю за зверненням реабілітаційної установи або у порядку нагляду за виконанням індивідуальної програми.

В Україні від початку війни народилося понад 48 тисяч дітей

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 02 червня 2022 року о 23:52

Від початку повномасштабної війни українські лікарі прийняли понад 48 тис. пологів. Найбільше народилося малюків на Львівщині — 4 372, на Дніпропетровщині — 3 873 та на Одещині — 3 441 дитина.

Важливо, що вагітні жінки як і раніше мають право обирати медзаклад, де спостерігатися та де народжувати. Місце реєстрації чи проживання при цьому не має значення.

Якщо через бойові дії жінка переїхала в інший регіон та має статус внутрішньо переміщеної особи, вона може отримати необхідну медичну допомогу безоплатно. Це стосується і тих, хто залишився в регіонах, де доступ до меддопомоги ускладнений через бойові дії, і є необхідність змінити лікарню.

Незалежно від терміну вагітності й того, чи ставала вагітна раніше на облік, — вона може обрати будь-яку найближчу лікарню, яка надає медичну допомогу за пакетом «Ведення вагітності в амбулаторних умовах» та розраховувати на медичний супровід безоплатно.

За детальною інформацією щодо закладів, які надають послуги з ведення вагітності, радимо зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77. Оператори контакт-центру допоможуть знайти найближчу лікарню.

Також в умовах воєнного стану лікарі можуть прийняти вагітних без направлення.

У тих медзакладах, які мають відповідний договір з НСЗУ, вагітні жінки мають можливість спостерігатися безоплатно й отримувати весь перелік необхідних послуг — від розробки індивідуального плану ведення вагітності до необхідних лабораторних аналізів та інструментальних обстежень.

Ці послуги надаються амбулаторно. Якщо пацієнтка потребує госпіталізації, гінеколог направляє її до стаціонару.

Крім того, договір з Національною службою здоров’я на послугу медичної допомоги під час пологів мають 329 медичних закладів. У період з 24 лютого по 1 червня вони отримали від НСЗУ понад 11 млрд грн.

Так само в умовах воєнного стану вагітна має право на вільний вибір пологового будинку серед тих, які працюють й уклали договір з НСЗУ на медичну допомогу під час пологів.

Якщо майбутня мама переїхала в інший населений пункт і не знає, де розташована лікарня з пологовим відділенням чи пологовий будинок, слід зателефонувати на номер 16-77.

На пологи породіллі потрібно брати, за можливості, посвідчення особи, обмінну карту, речі індивідуального користування для себе та дитини на час перебування у лікарні. Якщо жінка не має чогось з вказаного переліку, їй не відмовлять у наданні медичної допомоги.

Жодних благодійних внесків не потрібно. Ліки та медичні вироби також входять у безоплатний пакет послуг. Безоплатні пологи включають надання медичної допомоги під час пологів черговою акушерською бригадою, зокрема партнерські пологи, плановий чи ургентний кесарський розтин.

А також знеболення під час пологів, оперативних втручань та післяпологових процедур; моніторинг стану породіллі та дитини, усі необхідні лабораторні та інструментальні дослідження, скринінг критичних вроджених вад серця, щеплення дитини за Календарем, харчування в стаціонарі.

Отримати медичну послугу безоплатно можна як за самостійного звернення до пологового, так і в разі доставлення бригадою екстреної медичної допомоги, за направленням лікаря або за направленням з іншого клінічного підрозділу лікарні чи іншого медзакладу.

Важливо заздалегідь обрати та записати номер телефону пологового будинку, в якому плануєте народжувати. А також мати контакти територіальної оборони, представники якої допоможуть дістатися до лікарні під час комендантської години.

Подати заявку на консультацію з усиновлення дитини можна на порталі «Дія»

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 01 червня 2022 року о 18:17

Завдяки здобуткам цифрової держави українці можуть навчатися, сплачувати податки, отримувати соціальну допомогу онлайн. А відсьогодні — проконсультуватися щодо усиновлення дитини на порталі «Дія».

Наразі, щоб стати усиновлювачем, потрібно збирати паперові документи та довідки, нести їх до служби в справах дітей, вистоювати черги та чекати на результат.

Онлайн-послуга полегшить подання необхідних документів для людей, які бажають усиновити дитину. І значно пришвидшить перевірку поданих документів. Нова послуга дає можливість отримати онлайн-консультацію. За її результатами ви матимете змогу впевнитися, чи можете бути усиновлювачем та що необхідно доопрацювати, щоб ним стати.

«Символічно, що саме в День захисту дітей, у надзвичайно складних умовах ведення бойових дій, відновлюється процедура національного усиновлення. Ми почали цифровізацію цієї сфери. Зробимо її зручною та зрозумілою, без усіляких умовностей паперової бюрократії. Сподіваємося, що переведення цієї послуги в онлайн допоможе подолати сирітство в Україні. Особливо в такі складні часи, коли діти залишаються без родин», — зазначив керівник експертної групи впровадження та оцінки якості надання електронних послуг у Мінцифри Денис Іванов.

«Зараз ми говоримо про право дитини на родину. І хоча в будь-якій країні на період війни зупиняється процедура усиновлення, адже за об’єктивних причин вона просто неможлива в реалізації, ми спростили процедуру опіки для рідних та родичів, а також активно застосували тимчасове влаштування дітей. Ми маємо близько 20 000 звернень про бажання прихистити дитину. Це про те, що українці готові дарувати родинне тепло дітям, які цього потребують. Тож цим людям потрібно лише допомогти зробити це правильно та з огляду на інтереси самої дитини. Ми можемо та мусимо зробити все, аби викорінити сирітство в Україні. І цифровізація сприятиме усиновленню, полегшуючи його», — повідомила ініціаторка проекту, радниця-уповноважена Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації Дарія Герасимюк.

Як подати заявку на консультацію:

  • авторизуйтеся на порталі «Дія»;
  • виберіть послугу консультації з усиновлення;
  • заповніть усі необхідні пункти та підпишіть заявку електронним підписом.

Подання заявки триває до 5 хв. Опрацювання — 15 робочих днів. Потім із вами зв’яжеться служба в справах дітей та організує консультацію. 

Наступним етапом розвитку цієї послуги стане подання в «Дії» заяви про статус кандидата на усиновлення, кандидата в батьки-вихователі прийомної сім’ї чи дитячого будинку сімейного типу або опікуна.

Оновлено актуальний перелік громад у районах бойових дій, на тимчасово окупованих територіях та тих, що в оточенні

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 01 червня 2022 року о 16:11

Наказом Мінреінтеграції затверджено оновлений перелік, на основі якого внутрішньо переміщеним особам (ВПО) здійснюватимуть виплати. Нагадуємо, перелік не є фіксованим документом — він регулярно актуалізується.

Станом на 27.05.2022 року в оновлений перелік територіальних громад, розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), додалася одна громада у Дніпропетровській та три у Запорізькій областях.

Загалом до переліку ввійшли 8 областей. Це територіальні громади Дніпропетровської (7 громад), Донецької (66 громад), Запорізької (64 громади), Луганської (37 громад), Миколаївської (22 громади), Харківської (51 громада), Херсонської (49 громад) та Сумської (8 громад) областей.

Переглянути актуальну інформацію щодо статусу громад можна за посиланням на цифровій мапі.

Тобто, всі ВПО, які перемістилися з цих громад, гарантовано отримають грошову допомогу від держави.

Як ми повідомляли, зазначений перелік формується за погодженням Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних та Київської міської військових адміністрацій, спираючись на три ключові критерії визначення територій. Це:

  • території, що є тимчасово окупованими;
  • території, що перебувають в оточенні (блокуванні);
  • території, на яких тривають активні бойові дії.

Якщо ви зареєстровані в якійсь із зазначених областей, але ваша громада відсутня в цьому переліку, радимо звернутися до своєї військової адміністрації (особисто або на «гарячу» лінію) й уточнити інформацію.

У травні надано 733,2 тис. пенсійних послуг

Пенсійний фонд України, опубліковано 01 червня 2022 року о 09:06

На пенсійні виплати за травень спрямовано 48,7 млрд грн, в т. ч.

  • 10,6 млрд грн — на виплату пенсій через АТ «Укрпошта»;
  • 38,1 млрд грн — через уповноважені банки.

Уповноваженими банками зараховано на рахунки пенсіонерів 100 % профінансованих сум.

За повідомленням АТ «Укрпошта» станом на 30 травня доставлено 87,93 % профінансованої суми за травень.

У травні надано 733,2 тис. пенсійних послуг особам, які звернулися до органів Пенсійного фонду України, у тому числі 31 травня — 35,0 тисяч.

Порядок державної реєстрації смерті

Міністерство юстиції України, опубліковано 31 травня 2022 року о 19:29

В умовах війни працівники ДРАЦС продовжують виконувати свої обов’язки та доводять, що надання сучасних і якісних послуг для громадян — пріоритет їхньої діяльності.

З метою забезпечення доступу громадян до послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану в умовах воєнного стану, 26.02.2022 Міністерством юстиції України прийнято наказ № 606/5 «Про внесення змін до Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.02.2022 за № 255/37591.

Так, до Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.10.2000 за № 719/4940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 24.12.2010 № 3307/5) (далі — Правила реєстрації) внесено певні зміни, зокрема, главу 1 розділу ІІ доповнено новим пунктом 14, яким визначено, що у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» державна реєстрація актів цивільного стану проводиться будь-яким органом державної реєстрації актів цивільного стану за зверненням заявника. Таким чином, було запроваджено принцип екстериторіальності.

На час дії воєнного стану державна реєстрація смерті проводиться в день звернення заявника будь-яким органом державної реєстрації актів цивільного стану.

У разі настання смерті в дорозі (у поїзді, на судні, в літаку тощо) державна реєстрація смерті може бути проведена в найближчому органі державної реєстрації актів цивільного стану.

Який існує порядок проведення державної смерті під час введення воєнного стану

Державна реєстрація смерті проводиться за заявою будь-якої особи органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документу про смерть встановленої форми, виданого закладом охорони здоров’я або судово-медичною установою.

Про факт державної реєстрації смерті реєстратор видає заявнику, який звернувся за реєстрацією смерті, свідоцтво про державну реєстрацію смерті на підставі актового запису цивільного стану, складеного в електронному вигляді та на паперовому носії, у повній відповідності до нього, а також витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання.

Отримати повторно свідоцтво про смерть пізніше можуть близькі родичі померлого або інші особи, визначені законодавством, у будь-якому відділі ДРАЦС, незалежно від місця проживання заявника та місця складання актового запису по всій території України, де є доступ до Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Відомості щодо дати та місця смерті вносяться до актового запису про смерть відповідно до лікарського свідоцтва про смерть.

Якщо в актовому записі про смерть виявлені помилкові відомості або відсутність певних відомостей за наявності достатніх підстав до актового запису, відповідним відділом ДРАЦС проводиться внесення змін. Заявником щодо внесення змін до актового запису про смерть може бути спадкоємець померлого.

Якщо родичі померлого мешкають в регіоні, де відсутня можливість звернення до відділів ДРАЦС (території, де державні органи не здійснюють повноваження через військові дії), вони можуть звернутися через представника, повноваження якого мають ґрунтуватися на нотаріально посвідченій довіреності (відповідно до статті 244 Цивільного кодексу України), або адвоката.

Повноваження адвоката на надання правової допомоги підтверджуються документально відповідно до ч.1 статті 26 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».

Після внесення певних змін до актового запису про смерть заявнику повторно видається свідоцтво про смерть.

Головний сервісний центр МВС відновив роботу офіційного веб-сайту www.hsc.gov.ua

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 31 травня 2022 року о 13:40

Головний сервісний центр МВС відновив роботу офіційного веб-сайту www.hsc.gov.ua. Він містить усю потрібну інформацію — контакти, графіки роботи наших закладів, актуальні новини та документи, які необхідно для отримання послуг.

Також відновлено онлайн-сервіс «Калькулятор орієнтовної вартості реєстрації транспортного засобу». Ця послуга особливо актуальна водіям, які ввезли авто з-за кордону. Оскільки функціонал вираховує і вартість податку на обов’язкове державне пенсійне страхування при першій реєстрації авто в Україні.

Зауважимо, з міркувань безпеки громадян та працівників центрів, онлайн-трансляція у період воєнного стану з сервісних центрів МВС не здійснюватиметься.

Нагадуємо, що у нас також працює інформаційний портал сервісних центрів МВС www.info.hsc.gov.ua.

У ньому ви зможе отримати інформацію щодо роботи сервісних центрів МВС під час воєнного стану зі свого смартфону.

Читайте також попередні огляди

Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.

Версія для друку

коментарі