Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (1 – 10 липня)

Лип / 22
11
image

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 1 – 10 липня 2022).

Коротко про основні зміни

Детальніше

Мінреінтеграції посилило роботу гарячої лінії для ВПО та мешканців ТОТ

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 09 липня 2022 року о 16:05

Для більш оперативного консультування внутрішньо переміщених осіб та українців, які перебувають на ТОТ — Мінреінтеграції в 4 рази збільшило кількість операторів та удосконалило технічні можливості прийому дзвінків. 

Це дозволяє щоденно опрацьовувати і вчасно надавати відповіді на понад 1 тис. звернень.

Нагадуємо номери:

  • 1548(Цілодобова гаряча лінія з кризових питань)
  • 066-813-62-39(Уповноважений з питань ВПО).
  • 096-078-84-33 (для дзвінків та повідомлень з ТОТ через мобільні застосунки WhatsApp/Telegram/Viber.

Прийнято Закон, який дозволяє громадам використовувати кошти спецфонду під час воєнного стану

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 09 липня 2022 року о 15:53

9 липня Верховна Рада України прийняла в цілому законопроєкт № 7426, який дозволяє удосконалити порядок та способи виконання повноважень органами місцевого самоврядування. Йдеться про можливість під час воєнного стану спрямовувати кошти спеціального фонду до загального фонду з метою забезпечення першочергових видатків. Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов.

«Відтепер громади зможуть більш оперативно та ефективно використовувати кошти зі спецфонду для розв’язання першочергових питань. Зокрема, на підтримку місцевої інфраструктури, потреби територіальної оборони. Це посилить громади, дасть їм такий необхідний ресурс. Дякую народним депутатам за прийняття цього важливого закону», — зазначив Міністр.

Законом встановлено наступне:

  1. З метою відсічі збройної агресії рф проти України, забезпечення національної безпеки, заходів територіальної оборони, підтримки місцевої інфраструктури, соціального захисту населення органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, військово-цивільні адміністрації або військові адміністрації (у разі їх утворення) можуть приймати рішення про:
  • здійснення, як виняток з положень частини другої статті 85 Бюджетного кодексу, видатків, не віднесених до відповідних місцевих бюджетів цим кодексом, і видатків на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів. Такі видатки здійснюються шляхом надання міжбюджетного трансферту з відповідного місцевого бюджету;
  • передачу коштів зі спеціального фонду місцевого бюджету (крім власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів) до загального фонду місцевого бюджету. У разі передачі коштів зі спеціального фонду місцевого бюджету до загального фонду місцевого бюджету, як виняток з положень статті 72 Бюджетного кодексу, місцевий бюджет може затверджуватися з профіцитом за спеціальним фондом та з дефіцитом за загальним фондом шляхом внесення змін до рішення про місцевий бюджет.
  1. Установлено, що у період дії воєнного стану в Україні та протягом шести місяців після його припинення або скасування не застосовуються норми частини сьомої статті 74 Бюджетного кодексу.

Верховна Рада ухвалила закон, який визначає основні засади відновлення та розвитку регіонів і громад

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 09 липня 2022 року о 12:08

Верховна Рада України у другому читанні ухвалила законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо засад державної регіональної політики та політики відновлення регіонів і територій» (№ 5323). Він передбачає комплексне удосконалення державної регіональної політики та враховує виклики, які постали перед громадами та регіонами у зв’язку з військовою агресією російської федерації. Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов.

«Законопроєкт передбачає зміни у ключових аспектах державної регіональної політики — стратегічному плануванні, фінансуванні, інституційній підтримці та моніторингу регіонального розвитку. Мінрегіон спільно з профільним комітетом Верховної Ради суттєво доопрацювали документ, який тепер містить положення про відновлення територій, які постраждали від агресії, а також про забезпечення розвитку всіх регіонів та громад», — наголосив Олексій Чернишов.

За словами Міністра, законопроєкт враховує європейський підхід, зокрема і щодо визначення функціональних типів територій при плануванні їхнього розвитку.

Значну увагу у документі приділили процесу відновлення регіонів та територій. З цією метою запроваджується План відновлення та розвитку регіонів — комплексний документ для відбудови та розвитку регіонів та громад. Його реалізація дозволить пришвидшити відновлення об’єктів критичної та соціальної інфраструктури, житлового та громадського призначення, а також забезпечить повернення в регіон людей, які змушені були покинути свої домівки, а також створить сприятливі умови для діяльності всіх суб’єктів господарювання.

Серед ключових змін:

  • запровадження трирівневої, ефективної та прозорої системи стратегічного планування: державна стратегія — регіональні стратегії — стратегії громад;
  • визначені чотири функціональні типи територій для відновлення та стимулювання розвитку регіонів:
  • території відновлення;
  • полюси економічного зростання;
  • території з особливими умовами для розвитку;
  • території сталого розвитку.
  • за агенціями регіонального розвитку закріплено статусу повноправних учасників формування та реалізації державної регіональної політики, розширений перелік їх співзасновників, а також надано право Агенціям здійснювати платні послуги;
  • створення єдиної геоінформаційної системи, на основі якої в онлайн-режимі здійснюватимуть моніторинг та оцінку відновлення та розвитку кожної громади й регіону;
  • державний фонд регіонального розвитку визначений основним фінансовим інструментом реалізації державної регіональної політики, а фонд відновлення та розвитку — основним джерелом відбудови України.

МОН працює над інтеграцією електронних документів про освіту в застосунку «Дія»

Міністерство освіти і науки України, опубліковано 09 липня 2022 року о 09:47

Надання цифрових державних послуг у сфері освіти — один із пріоритетних напрямів роботи Міністерства освіти і науки, особливо в умовах воєнного стану. Внутрішньо переміщені особи, особи з тимчасово окупованих територій, а також громадяни України, які перебувають за межами нашої держави, потребують отримання, поновлення або визнання документів про освіту.

Команда МОН працює над впровадженням електронних документів про освіту на порталі і в мобільному застосунку «Дія» разом із колегами з Мінцифри та за підтримки проєкту «EU4DigitalUA».

Нині підготовлений проєкт постанови КМУ щодо відображення відомостей, що містяться в документах про базову середню, повну загальну середню, професійну (професійно-технічну), фахову передвищу та вищу освіту засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг із використанням мобільного застосунку «Дія».

Крім того, вже зараз завдяки сервісу ЄДЕБО «Інформація про фізичну особу, що міститься в ЄДЕБО» здобувачі освіти та випускники закладів освіти можуть самостійно отримати інформацію про видані ним документи про освіту та дані про навчання. Для цього лише треба мати кваліфікований електронний підпис, реквізити документів про освіту — не потрібні. Додаткова інформація про сервіс ЄДЕБО завантажена за посиланням.

Інформацію, отриману за допомогою сервісу ЄДЕБО, про серію та номер виданих документів про освіту, можна використати для перевірки виданих документів у Реєстрі документів про освіту. Отримана виписка з цього Реєстру може бути корисною для визнання українських документів про освіту для подальшого навчання та працевлаштування за кордоном, зокрема в країнах Європейського простору вищої освіти.

На цьому наголошують також рекомендації Європейської комісії щодо визнання українських освітніх кваліфікацій, розроблені Міністерством освіти і науки України, ДП «Інформаційно-іміджевий центр», що виконує функції Національного інформаційного центру академічної мобільності в Україні, Національним інформаційним центром академічної мобільності Італії (CIMEA) і Європейською комісією.

Продовжуємо працювати над цифровою трансформацією освіти в Україні та інформуємо про головні результати роботи.

Уряд врегулював повернення переміщених за кордон дітей з вразливих категорій у випадках суперечностей щодо законного представництва їхніх інтересів

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 08 липня 2022 року о 12:02

Міністр соціальної політики України Марина Лазебна повідомила, що Уряд ухвалив розроблене Мінсоцполітики рішення, яким врегульовуються порядок дій та повноваження органів влади під час повернення переміщених за кордон українських дітей з вразливих категорій у випадках, коли виникають суперечності між законодавством України та законодавством країни тимчасового перебування щодо представництва інтересів таких дітей, і як наслідок законні представники, призначені в Україні, не мають можливості захищати права дітей.

Міністр повідомила, що з початку широкомасштабного вторгнення росії за кордон евакуювали близько 13 тисяч дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, в сім’ї опікунів, піклувальників, а також дітей, які перебували в закладах цілодобово.

«У цілому приймаючі країни створили всі необхідні умови для забезпечення потреб дітей та захисту їхніх прав. Але є окремі випадки, коли дітям з вразливих категорій призначили тимчасових опікунів з числа громадян держав, до яких вони тимчасово переміщені, відповідно до рішень місцевих судів.

Ми маємо інформацію про декілька випадків розлучення дітей з прийомними сім’ями або іншими законними представниками дітей, призначених відповідно до законодавства України, внаслідок таких рішень. При цьому українські законні представники не мали можливості ознайомитися з відповідними рішеннями судів щодо дітей, а вищезазначені юридичні дії проводились без присутності уповноваженої особи дипломатичної установи України.

Я ці ситуації обговорила на особистих зустрічах з відповідними міністрами країн, де були зафіксовані подібні випадки, а також передала весь перелік зафіксованих випадків Єврокомісії для врегулювання та попередження таких випадків у майбутньому.

Але також вкрай важливим було врегулювати у національному правовому полі алгоритм невідкладного повернення дітей в Україну при виникненні таких ситуацій: визначити відповідальні органи влади, їхній порядок дій та взаємодії. Саме це і зробив Уряд, ухваливши напрацьоване Мінсоцполітики рішення», прокоментувала Марина Лазебна.

Ухвалене Урядом рішення врегульовує повноваження органів влади та порядок дій при поверненні дітей з вразливих категорій та захисту їхніх прав до моменту повернення у випадках суперечностей між законодавством України та законодавством країни тимчасового перебування щодо представництва інтересів таких дітей.

Зокрема, врегульовуються повноваження та взаємодія:

  • Міністерства закордонних справ;
  • Закордонних дипломатичних установ України;
  • Міністерства соціальної політики;
  • Міністерства юстиції;
  • Національної соціальної сервісної служби;
  • органів опіки і піклування.

У процедурі повернення враховані положення Конвенції ООН про права дитини, Європейської конвенції про визнання та виконання рішень стосовно опіки над дітьми та про поновлення опіки над дітьми, Конвенції про юрисдикцію, право, що застосовується, визнання, виконання та співробітництво щодо батьківської відповідальності та заходів захисту дітей, Конвенції про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей, Європейської конвенції з прав людини, Керівних принципів щодо альтернативного догляду за дітьми.

Також передбачений порядок визначення адміністративно-територіальних одиниць для повернення та влаштування дітей з-за кордону, якщо неможливо забезпечити повернення дітей на територію, де вони проживали до широкомасштабного вторгнення, у зв’язку з тимчасовою окупацією або активними бойовими діями.

Відновлено роботу онлайн-сервісу перевірки посвідчення водія

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 08 липня 2022 року о 11:53

Країна потребує відновлення робочого ритму життя. Сервісні центри МВС докладають усіх необхідних зусиль, аби з урахуванням заходів безпеки поновити максимальний перелік послуг, що надаються. На сайті Головного сервісного центру МВС відновлено роботу онлайн-сервісу перевірки посвідчення водія https://opendata.hsc.gov.ua/.

Адже досі з’являються повідомлення, ресурси, де громадяни під виглядом «справжніх» оформлюють підроблені посвідчення водія. Виявляє ці підробки Національна поліція під час перевірки на дорозі або ж горе-покупці чи роботодавці самі звертаються до МВС, аби перевірити водійське посвідчення.

Також цей сервіс може бути корисним для закордонних роботодавців. За його допомогою можна перевірити інформацію стосовно видачі та чинності посвідчення водія в Україні.

Мінцифри: Забезпечили Харківщину, Донеччину та Луганщину мобільними офісами державних установ

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 08 липня 2022 року о 11:48

Міністерство цифрової трансформації звернулося до Фонду «Партнерство за сильну Україну» за допомогою у створенні та матеріальному забезпеченні мобільних офісів.

Перші три мобільні офіси вже передані Харківщині, Донеччині та Луганщині. Мобільні офіси покликані задовольнити потреби функціонування державних установ в умовах переміщення, несправних каналів регулярного зв’язку та енергопостачання.

Завдяки забезпеченню мобільними офісами обласні військові адміністрації зможуть відновити роботу в новому місці при переміщенні через війну або поверненні в деокуповані райони з пошкодженою інфраструктурою.

Фонд «Партнерство за сильну Україну» — це мультидонорська програма, покликана зміцнити стійкість українського Уряду до російської агресії та надати найнеобхіднішу підтримку українському громадянському суспільству і приватному сектору.

Усе, що потрібно для керування транспортом — на «Гіді»

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 08 липня 2022 року о 09:48

Усе, що потрібно для керування транспортом, — на «Гіді». Від вас — лише ознайомитися з переліком послуг та знайти ту, яка буде потрібною.

Для авто:

  • видача посвідчення водія/водійських прав/водійського посвідчення: https://cutt.ly/VLiqgTd;
  • видача водійських прав після закінчення строку позбавлення права на керування автомобілем (зі складанням іспитів): https://cutt.ly/iLiqdgZ;
  • видача посвідчення водія на право керування транспортними засобами у разі відкриття нижчої категорії (зі складанням іспиту): https://cutt.ly/KLiqoWa;
  • обмін посвідчення водія/водійських прав/водійського посвідчення (без складання іспитів): https://cutt.ly/hLu6Uil;
  • відновлення посвідчення водія: https://cutt.ly/tLu6Ep6.

Для трактора:

  • видача посвідчень тракториста-машиніста: https://cutt.ly/CLu65yY;
  • видача дубліката посвідчення тракториста-машиніста замість втраченого: https://cutt.ly/CLu6xkE.

Для перевезення небезпечного вантажу:

  • видача свідоцтва про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі (зі складанням іспитів): https://cutt.ly/oLrlcWJ;
  • видача свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів (зі складанням іспитів): https://cutt.ly/HLrlsOJ.

Уряд спростив процедуру оформлення дозвільних документів для реєстрації пестицидів та агрохімікатів на період воєнного часу

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, опубліковано 07 липня 2022 року о 19:16

Кабінет Міністрів України вніс зміни до Порядку проведення випробувань та державної реєстрації пестицидів і агрохімікатів. Цим рішенням він спростив для бізнесу оформлення дозвільних документів та узгодив проведення цих процедур із вимогами Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо безперебійного виробництва та постачання сільськогосподарської продукції під час воєнного стану».

«В умовах воєнного часу Уряд спрощує умови ведення бізнесу та усуває адміністративні бар’єри. Адже економіка країни має працювати задля перемоги. Сьогодні ми схвалили рішення, яке сприяє веденню агробізнесу в умовах війни. Простіше кажучи, на час воєнного стану і на 90 днів після його скасування бізнесу під час реєстрації пестицидів та агрохімікатів не потрібно звертатися до Держпродспоживслужби за висновком про проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Це значно скоротить час отримання адмінпослуги», — акцентував Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець.

За порядком, щоб отримати можливість продавати та використовувати пестициди й агрохімікати весь пакет документів подавали до Міндовкілля, а потім до Держпродспоживслужби для отримання висновку про проведення санітарно-епідеміологічної експертизи. Тепер на час воєнного стану ми усунули з переліку один дозвільний документ. При цьому, звертаємо увагу, що отримання висновку про проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи повернеться по завершенню 90 днів після скасування воєнного стану.

Програмою «єПідтримка» скористалися майже 5 млн громадян

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 07 липня 2022 року о 18:28

Програма «єПідтримка», яку Уряд запустив за ініціативою Президента в березні цього року, повністю реалізована. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання Кабінету Міністрів 7 липня.

За його словами, всі хто подавався на виплату в розмірі 6500 грн, — кошти отримали. Це майже 5 млн громадян.

«Спільна робота та підтримка один одного — це формула успіху нашої держави й перемоги у війні. Тому Уряд після початку повномасштабної війни максимально допомагає і регіонам, і громадам, і громадянам», — підкреслив Денис Шмигаль.

Прем’єр-міністр відзначив, що фінальна сума всіх виплат склала 30,9 млрд грн. Надалі на картку «єПідтримка» можна буде отримати дохід від військових облігацій. Відповідне рішення Уряд ухвалив під час засідання.

Уряд розширив можливості працевлаштування переміщених соціальних працівників та підтримку громад у забезпеченні соціальними послугами ВПО

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 07 липня 2022 року о 17:51

Міністр соціальної політики України Марина Лазебна повідомила, що Уряд ухвалив напрацьоване Мінсоцполітики рішення, яке одночасно допоможе громадам впоратись з додатковим навантаженням на соціальну інфраструктуру внаслідок великої кількості внутрішньо переміщених людей, які потребують соціальних послуг, а також розширить можливості працевлаштування для соціальних працівників, які перемістились внаслідок бойових дій до відносно безпечних регіонів України.

Зокрема, ухвалене Урядом рішення передбачає можливість для надавачів соціальних послуг, включених до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг:

  • Отримати компенсацію витрат на оплату праці внутрішньо переміщених осіб, працевлаштованих на посади фахівців із соціальної роботи, соціальних працівників, соціальних робітників, практичних психологів, соціального педагога, інших працівників надавачів соціальних послуг (відповідні зміни ухвалені до Постанови Кабінету Міністрів України №331 від 20.03.2022).
  • Звернутись за компенсацією витрат на облаштування місць для переміщених отримувачів соціальних послуг, забезпечення їх продуктами харчування, одягом, взуттям, засобами гігієни та предметами першої необхідності за рахунок коштів, що надійшли як благодійна допомога на гуманітарний рахунок, відкритий Мінсоцполітики в НБУ (відповідні зміни ухвалені до Постанови Кабінету Міністрів України №220 від 07.03.2022)
  • Отримати компенсацію за витрати на оплату комунальних послуг під час розміщення тимчасово переміщених осіб (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №261 від 11.03.2022).

Також у випадках евакуації людей, які отримували послуги стаціонарного, паліативного догляду або підтриманого проживання у закладах державної або комунальної форми власності, до аналогічних закладів у відносно безпечних регіонах передбачена можливість передавати кошти між місцевими бюджетами для фінансування відповідних послуг.

«Ми всі розуміємо, що під час дії воєнного стану критично збільшилось навантаження на працівників надавачів соціальних послуг громад у відносно безпечних регіонах України внаслідок переміщення людей з місць бойових дій.

Зокрема, більше 3,5 тисяч людей, які отримували соціальні послуги у стаціонарних умовах в закладах, були евакуйовані до аналогічних закладів, розташованих в більш безпечних регіонах.

А є ще переміщені літні люди та люди з інвалідністю, які не перебували у закладах з проживанням, але на сьогодні втратили домівки або можливість повернутись додому та потребують догляду.

Так, під час воєнного стану більше 4 тисяч літніх людей протягом доби після звернення, в екстреному порядку, який ми розробили, були влаштовані до закладів стаціонарного догляду і отримали дах над головою, їжу, ліки, догляд, іноді навіть не маючи при собі документів.

Більше 9,5 тисяч літніх людей отримали протягом доби після звернення послуги з догляду вдома.

Також потребують додаткової уваги та соціального супроводу фахівцями із соціальної роботи, соціальними працівниками багато сімей з дітьми, які є внутрішньо переміщеними особами.

Надання соціальних послуг фінансується з місцевих бюджетів. Але в місцевих бюджетах не були передбачені коштів для надання соціальних послуг внутрішньо переміщеним особам. Тому ми запропонували використати всі можливості навіть в умовах обмежених ресурсів, щоб підтримати громади, які прийняли переміщених людей, в наданні соціальних послуг за рахунок коштів Державного бюджету та благодійної допомоги, яка надходить на офіційні урядові рахунки.

Але громадам не вистачає не лише коштів. Їм також не вистачає підготовленого персоналу для надавачів соціальних послуг. А з іншого боку, ми маємо соціальних працівників, які перемістились з місць бойових дій та не мають роботи.

Саме тому ми запропонували компенсувати надавачам соціальних послуг державної або комунальної форми власності витрати на оплату праці внутрішньо переміщених осіб, працевлаштованих на посади фахівців із соціальної роботи, соціальних працівників, психологів, інших працівників надавачів соціальних послуг, на тих самих умовах, як наразі такі витрати компенсуються приватним закладам.

Це одночасно сприятиме зростанню зайнятості серед переміщених людей і підтримає громади у забезпечення соціальними послугами внутрішньо переміщених осіб та створенні нових робочих місць», — прокоментувала Марина Лазебна.

Україна не збирається збавляти темпи в ефективній реалізації реформи децентралізації, — Денис Шмигаль

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 07 липня 2022 року о 17:56

Уряд компенсує обласним військовим адміністраціям розміщення внутрішньо переміщених осіб. Відповідне рішення було ухвалене на засіданні 7 липня, повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

«У травні загальна сума компенсації за розміщення переселенців склала 137,5 млн грн. Більшу частину цих коштів нам допомогли закрити міжнародні донори. Ще 36,5 млн грн сьогодні виділить Уряд. Влада на місцях продовжує допомагати нашим переселенцям знайти нове житло та роботу, дає їм тимчасовий прихисток, а тому для Уряду важливо виділити відповідні кошти, які будуть направлені на ці політики», — підкреслив Денис Шмигаль.

Також Кабінет Міністрів ухвалив рішення, згідно з яким передасть майно Центрів надання адміністративних послуг у власність громад Кіровоградської та Івано-Франківської областей.

«Україна не збирається збавляти темпи в ефективній реалізації реформи децентралізації. Наші європейські партнери відверто кажуть, що прогрес у цій сфері в останні роки є дійсно вражаючим», — відзначив Прем’єр-міністр.

Програма «Прихисток»: Уряд затвердив 137,5 млн грн на компенсацію витрат за травень

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 07 липня 2022 року о 17:11

Понад 36,5 млн грн виділено з резервного фонду державного бюджету на часткову компенсацію витрат за травень власникам житла, які прихистили вимушених переселенців. Ще близько 101 млн грн буде відшкодовано за рахунок донорських коштів. Відповідне рішення було прийнято на засіданні Кабінету Міністрів України. Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

«Прихисти своїх та отримай підтримку держави. Саме так Уряд звернувся до громадян в березні. І нас почули. У травні українці прихистили 339 тис. вимушених переселенців — тих, хто через війну втратив можливість жити у своїх власних оселях. Сьогодні на засіданні Уряд затвердив компенсацію витрат за тимчасове розміщення ВПО у травні — на суму 137,5 млн грн. З них близько 100,9 млн грн буде проведено за рахунок коштів благодійних об’єднань та міжнародних організацій. Дякую всім, хто долучився до програми «Прихисток»! Дякую міжнародним донорам, які доєдналися до фінансування цієї важливої соціальної програми», — наголосив Олексій Чернишов.

Зазначимо, що у межах програми «Прихисток» на часткову компенсацію комунальних витрат власникам житла за березень-квітень було спрямовано понад 109,9 млн грн — близько 53,3 млн грн з резервного фонду державного бюджету та 56,6 млн грн донорської допомоги.

Соціальна програма «Прихисток» діє з ініціативи Уряду. Її мета — забезпечити житлом вимушених переселенців, які перемістилися у період воєнного стану в безпечніші місця, та допомогти тим українцям, які безоплатно їх прихистили. 

Програма діє відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 333 «Про затвердження Порядку компенсації витрат за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися у період воєнного стану і не отримують щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», яка набрала чинності 22 березня 2022 року.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до пункту 3 переліку платних послуг, які можуть надаватися архівними установами, що утримуються за рахунок бюджетних коштів» від 07.07.2022 № 774

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися авіаційними підрозділами Державної служби з надзвичайних ситуацій за межами України» від 07.07.2022 № 773

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку створення, ведення та доступу до відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб» від 07.07.2022 № 768

Роз’яснення МВС, як відновити пошкоджені, втрачені чи викрадені номерні знаки

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 06 липня 2022 року о 11:56

Війна залишила тисячі українців без житла і автівок. Чимало автомобілів були пошкоджені, чи втратили номерні знаки під час евакуації. Якщо ви втратили свої номерні знаки, їх пошкоджено або викрадено, ви можете відновити їх у сервісних центрах МВС.

З собою необхідно мати:

  • паспорт
  • ідентифікаційний код
  • свідоцтво про реєстрацію ТЗ
  • довідку з Національної поліції (у разі викрадення номерного знаку).

Адміністратор проведе перереєстрацію вашого ТЗ (обов’язково його наявність) та видасть нові номерні знаки.

Як сформувати заяву-розрахунок за е-лікарняними

Пенсійний фонд України, опубліковано 06 липня 2022 року о 12:01

Як і у випадку з паперовими лікарняними, для отримання допомоги за електронним лікарняним роботодавець має сформувати та подати до Фонду соціального страхування України заяву-розрахунок.

Форма заяви-розрахунку для отримання коштів на виплату допомоги за е-лікарняними не змінилась й тотожна для паперових і електронних лікарняних.

Заяву-розрахунок можна подати:

  • онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення;
  • на паперових носіях.

Алгоритм дій для формування заяви-розрахунку за е-лікарняними наступний:

  • перші шість колонок залишаються без змін, а поле «Серія» необхідно залишити порожнім;
  • у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного, який складається з 19 знаків і генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ — номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ — порядковий номер листка непрацездатності, Х — номер версії);
  • у наступному полі потрібно вказати, чи е-лікарняний є первинним, чи продовженням (цифри 1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності. Унікальний номер листка непрацездатності містить: номер випадку непрацездатності, порядковий номер листка непрацездатності; номер версії;
  • у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності — він відрізняється від визначених для паперових лікарняних.

В е-лікарняних причини непрацездатності бувають:

  • «1 — Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»;
  • «2 — Вагітність і пологи»;
  • «3 — Необхідність догляду за хворою дитиною»;
  • «4 — Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»;
  • «5 — Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»;
  • «6 — Карантин, встановлений відповідно до законодавства»;
  • «7 — Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства»;
  • «8 — Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»;
  • «9 — Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижче оплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта);
  • «10 — Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2».

Довідково

Форма заяви-розрахунку визначена у Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12.

Інтерв’ю Голови НАДС виданню Mind, 5 липня 2022 р.

Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 05 липня 2022 року о 19:02

ВИТЯГИ

З приходом війни в Україну державні службовці всіх рівнів відчули значне зниження заробітних плат. Окрім того, у владних кулуарах дедалі частіше можна почути, що в Кабінеті Міністрів на рівні проєкту обговорюють різке скорочення чисельності чиновників, що має торкнутися понад половини держслужбовців. Ще однією проблемою держслужби на сьогодні є надвеликі розриви в зарплатні, зокрема, між міністрами та директорами департаментів. Про ці та інші нагальні питання державної служби Mind поговорив з Наталією Алюшиною, очільницею Національного агентства з питань державної служби України.

Про проблеми фінансування держслужби

— Як після двох секвестрів бюджету, коли доводилося скорочувати видатки на утримання державного апарату, функціонує держслужба?

— Ми не виключаємо, що може відбутися і третій секвестр. Видатки на зарплату вже знизилися на 10–15%, залежно від державного органу, а відтак і зарплатня загалом зменшилася. І тут є декілька моментів, на яких хотілося б наголосити. Україна отримала унікальну можливість: 9 червня підписано угоду між МБРР та українською стороною про передання 1,5 млрд євро на підтримку державного управління.

Кошти підуть на зарплати держслужбовцям і вчителям. Перший транш у розмірі 476 млн євро вже отримано у червні.

Розраховуємо на цю підтримку, адже саме сьогодні в державному бюджеті виник дефіцит коштів.

Водночас надзвичайно актуальним залишається питання, як зберегти кадровий потенціал державної служби. Адже, щоб «виростити» держслужбовця, потрібен час. Неможливо взяти людину з бізнесу і просто інтегрувати її в систему держслужби. Є процедури, процеси, певний функціонал, що потребує чимало часу на відточення майстерності.

— Ви зазначили, що видатки на зарплати державним службовцям знижено на 10–15%, залежно від держоргану. Яка нинішня ситуація з оплатою праці держслужбовців у центрі та на місцях? 

— Питання у тому, чи відбудеться третій секвестр. Так, як ми жили до війни, вже не буде. І постає питання про перегляд функцій. Я знаю, що зараз більшість керівників державних органів забезпечують виконання функцій лише тим персоналом, який у них є.

Якщо відбудеться третій секвестр, звісно, зарплати держслужбовців ще зменшаться. На який саме відсоток — наразі важко сказати. У травні ми здійснили опитування щодо організації роботи державних органів та оплати праці в умовах воєнного стану. Опитали понад 45 000 респондентів (це майже чверть усіх державних службовців у держорганах):

  • понад 36% зазначили, що збільшилося навантаження;
  • 43,1% відповіли, що функціонал змінився із введенням воєнного стану.

Зі свого боку ми підготували методологію функціонального аудиту. Вона дає можливість проаналізувати весь функціонал — адже не всі функції, які застосовуються у державних органах, залишаються наразі актуальними. Є ті, що «відмерли», а є такі, що стали більш актуальними.

Враховуючи те, що певна частка функцій і процедур цифровізувалася, у перспективі можемо щось централізувати, провести реінжиніринг для оптимізації діяльності. Тому, якщо перелаштувати кожен держорган з урахуванням результатів функціонального аудиту, можна говорити про якісну оптимізацію системи.

Методологію функціонального аудиту ми апробували в НАДС і вже маємо свій кейс (результати аудиту). Обговорили на рівні міністерств. Зустрічалися із держсекретарями, і ця методологія вже готова до реєстрації в Мінюсті.

Вона потребує 21 день для застосування і отримання результатів. Ми пілотували її на декількох міністерствах. Зокрема, Міністерство реінтеграції активно взялося за її впровадження і планує представити нам позицію щодо відмови від надлишкових функцій та оптимізації чисельності працівників.

Проте, перед офіційним використанням методологія має з’явитися у програмних документах, після чого її можна юстувати. Вважаємо, аудит в усіх органах необхідно здійснити в липні, аби врахувати результати в бюджетному процесі на 2023 рік.

Про офіційні зарплати, премії та надбавки

— Які наразі офіційні посадові оклади і фактична сума зарплати з надбавками та преміями? Як це регулюється?

— Ми щороку здійснюємо моніторинг зарплат. Сьогодні маємо показники за 2021 рік. Вони різняться, бо є суттєва конкуренція між міністерствами. І це свідчення того, що назріла потреба в реформі системи оплати праці.

Звісно, скорочення видатків викликає урізання зарплат. У вже згаданому опитуванні щодо організації роботи державних органів та оплати праці держслужбовців в умовах воєнного стану було питання і щодо зарплат:

  • 53,1% респондентів зазначили, що зарплатня «просіла»;
  • 7,6% зазначили, що все залишилося без змін.

Зменшення зарплат першими відчули держустанови I рівня юрисдикції (СКМУ, апарати Офісу Президента і Верховної Ради. — Mind). Зниження оплати праці відбулося для всіх категорій — А, Б, В. Найбільший відсоток респондентів, що зазначили зменшення заробітної плати, серед державних органів першого рівня — 79,1%. Стосовно офіційних посадових окладів ми керуємося Законом України про державну службу. Є посадовий оклад, фіксовані виплати за ранг і вислугу, премія і надбавки за інтенсивність. Також слід нагадати про постанову КМУ №15, де прописані категорії посад і рівень зарплат та премій (у межах фонду заробітної плати держоргану).

З боку НАДС ще у довоєнний час було підготовлено законопроєкт про реформу системи оплати праці державних службовців (про єдині підходи в оплаті праці). Ми співставили заплати держслужбовців із ринковими пропозиціями, вивели грейди — відповідні зарплатні рівні, підготували каталог посад. До речі, наша нова система оплати праці ґрунтується на класифікації посад. Це європейські стандарти.

— Озвучте, будь-ласка, конкретні посадові оклади з преміями тощо по міністерствах (у середньому) на даний — воєнний — час.

— У нас є державні органи, які керуються спеціальними законами. Тому некоректно порівнювати рівні зарплат у міністерстві і НАБУ, НАЗК, ДБР, БЕБ. Якщо говорити про міністерства, то і між ними показники різняться. Середня зарплата у Міністерстві освіти й науки та Міністерстві культури буде відрізнятися від Мінцифри, Мінфіну чи Мін’юсту. До того ж, рівень зарплат 2022 року зможемо озвучити лише у 2023 році. Маємо цифри лише за 2021-й.

У 2021-му середня зарплатня у деяких міністерствах була 25 000–30 000 грн, у інших — 45 000–50 000 грн. Наприклад, у Міністерстві соціальної політики середня зарплатня — 38 500 грн, у Міністерстві молоді і спорту — 41 800 грн, МОЗ — 33 400 грн, Міносвіти і науки — 41 000 грн. Це якщо говорити про орган загалом.

Якщо казати про рівень виконавців (головні спеціалісти, категорія В), які виконують основний обсяг роботи, то у Міністерстві соціальної політики середній показник — 27 000 грн, у Мінмолодьспорту — 20 100 грн, у МОЗ — 21 000 грн, у МОН — 29 000 грн.

Зауважу, що наразі наводимо показники нарахувань за минулий рік без сплати податків. Після відповідних відрахувань (19,5%) люди отримували на руки відчутно менше.

Цього року зниження зарплат не торкнулося тільки Міністерства оборони й МВС. В інших міністерствах зарплати зменшилися. Зараз абсолютно недоречно говорити про премії та надбавки за інтенсивність. Є обов’язкові виплати, наприклад, на посадах у реформаторських структурних підрозділах, де інший обсяг відповідальності і рівень складності завдань, адже вони займаються формуванням політик. Там рівень оплати праці вище, аніж на звичайних посадах.

— А що зі зменшенням зарплат високопосадовцям?

— Прем’єр-міністром було наголошено, що міністрам слід утриматись від завищених премій. І це зроблено. Є моніторинг НГО (громадських організацій). Щодо державних службовців категорії А — усе в межах фонду зарплат держслужбовців і постанови Кабміну №15. Тобто зарплати фіксовані.

Інколи буває так, що міністр має зарплатню в кілька разів меншу, ніж директор департаменту. Наприклад, директор департаменту Мін’юсту міг раніше отримувати 2,6 млн грн на рік, тоді як міністр — до 700 000 грн на рік. Це — дані нашої аналітики.

Про неврегульованість статусу військових адміністрацій та масові скорочення

— Розкажіть про перетоки бюджетів та регулювання при переході обладміністрацій у статус «військових»: як змінюються їх повноваження, відповідальність та грошові винагороди?

— Мені відомі деякі невизначені питання з цього приводу. Звертаються народні депутати з питанням «що робити?» — як нараховується зарплата, як здійснити перехід із держадміністрацій у військові адміністрації. Особливо питання є на міському рівні. Але це — не компетенція НАДС. Такими питаннями опікуються Мінрегіон і Мінреінтеграції, які шукають шляхи вирішення.

Наскільки мені відомо, питання вимагає врегулювання на законодавчому рівні.

— Чи будуть масові звільнення/скорочення, які вже активно анонсують?

— Для НАДС скорочення не є надметою. Лунають різні позиції та ідеї щодо оптимізації чи трансформації, але скажу про наше бачення. Ми концентруємося на фундаментальному аналізі функцій.

Для нас принципово зберегти кадровий потенціал у кожному державному органі, адже держслужба забезпечує функціонування самої держави.

Від неактуальних в умовах війни функцій маємо відмовитися після визначення їх під час аудиту. Замість них в умовах воєнного часу з’явилися нові. На них мусимо зосередитися.

Проте є випадки, коли всі функції актуальні. Приміром, не можна сьогодні скоротити людей, які завтра перестануть видавати паспорти… Тому треба спочатку аналізувати ризики й наслідки. Не від обсягів скорочень слід виходити, а від намагання забезпечити якість та ефективність.

— І все ж, у яких рамках може відбутися скорочення державного апарату, звісно, без особливих втрат для якості держслужби?

— Можу навести кейс НАДС. У нас є 10 міжрегіональних управлінь (об’єднані по три області) зі статусом юридичних осіб. Після функціонального аудиту з’ясувалося, що через укрупнення з десяти достатньо лишити три управління (центральне, західне, південно-східне).

Так заощадимо на комунальних платежах, канцелярії, телекомунікаціях, оренді тощо. Через укрупнення має відбутися і скорочення штату: з 90 людей залишиться 30. Тобто в кожному управлінні не потрібно буде мати свого HR-спеціаліста, по двоє бухгалтерів/фінансистів тощо. Таким чином, відбудеться скорочення 60 штатних одиниць. При цьому певні функції збережемо, але не всі, звісно.

— За такою ж схемою можуть діяти і в міністерствах?

— Авжеж. Це стосується, наприклад, Держказначейства, Податкової, Держпродспоживслужби — усіх, хто має територіальні органи. У цьому і суть методології функціонального аудиту. Загалом, вважаю, можна безболісно для держави скоротити штат на 30–35%.

— А як тоді з процедурою скорочення корелюється інформація, що наразі чимало вакансій на державну службу — майже 30 000: близько 6000 держслужбовців звільнилося через війну, і ця цифра росте? Чи збираєтеся в умовах війни наймати нових людей?

— Кожен керівник державного органу виходить з видатків, які має. Якщо мені не буде чим платити зарплату — як я набиратиму нових людей? Звичайно, не стану цього робити. Наразі в мене 12 осіб вступили до лав ЗСУ, 16 — знаходяться за кордоном за власний рахунок: жінки, що перебувають у декретній відпустці по догляду за дитиною. І це — не вакантні посади.

Проте мені потрібно виконувати функціонал. Тому здійснюю внутрішню ротацію — переводжу працівників у межах держоргану на посади з іншим функціоналом. У такий спосіб кожен керівник може забезпечити виконання функцій свого держоргану навіть з меншими ресурсами. Щодо згаданих вами майже 30 000 вакансій… Думаю, що з 2023 року, після оптимізації, державні органи їх позбудуться.

Денис Шмигаль передав заявку на вступ України до ОЕСР

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 05 липня 2022 року о 18:18

Прем’єр-міністр Денис Шмигаль передав від імені України заявку на вступ нашої держави до Організації економічного співробітництва та розвитку. Як повідомив Глава Уряду, це відбулося під час дискусії про практичне впровадження Плану відновлення України в межах конференції у Лугано (Швейцарія). Заявку на вступ до ОЕСР Прем’єр-міністр передав Генеральному секретарю Організації Матіасу Корману.

«Сподіваємося, що Рада ОЕСР розгляне цей документ, аби ми могли приєднатися якнайшвидше», — підкреслив Глава українського Уряду і додав, що Україна поділяє всі цілі та цінності Організації, а членство в ній є одним із наріжних каменів успішного відновлення й розвитку України. 

«Поточна підтримка, майбутня робота з відновлення та вступу України до ЄС, початок якого підтримали всі країни-члени ЄС, базуватиметься на завершенні структурних реформ в Україні — сфері, де підтримка ОЕСР має фундаментальне значення», — наголосив Денис Шмигаль.

Поновлено оприлюднення повідомлень про рішення щодо припинення юрособи на сайті Мін’юсту

Міністерство юстиції України, опубліковано 04 липня 2022 року о 12:41

Інформуємо про те, що з метою належного інформування заінтересованих сторін оприлюднення повідомлень про рішення щодо припинення юридичної особи на підставі внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань даних про перебування юридичної особи у процесі припинення до відновлення функціонування порталу електронних сервісів здійснюватиметься на головній сторінці офіційного вебсайту Міністерства юстиції України у рубриці «Юридичні консультації»/«Рішення про припинення юридичної особи», та доступне за посиланням: https://minjust.gov.ua/other/decision_to_terminate_a_legal_entity.

Мінцифри: Запускаємо бета-тест пенсійного посвідчення та е-посвідки в «Дії»

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 04 липня 2022 року о 11:59

 Невдовзі розпочнеться тестування двох нових документів у застосунку «Дія» — пенсійного посвідчення та посвідки на тимчасове або постійне проживання. Взяти участь можна за цим посиланням.

Для участі в тестуванні пенсійного посвідчення необхідно мати документ, виданий із 2014 року, — пластиковий або у вигляді платіжної картки.

Для участі в тестуванні посвідки треба мати документ у вигляді пластикової картки з безконтактним електронним носієм, виданий після 25 квітня 2018 року. А також банківський рахунок для авторизації в «Дії» через BankID і смартфон із NFC.

Обидва документи дуже затребувані в Україні. Наприклад, пенсійне посвідчення вважається другим паспортом для пенсіонерів. Ним користуються понад 12 млн українців. Тепер вони також зможуть зручно користуватися держпослугами онлайн та підтверджувати свою особу за допомогою документів у «Дії».

Оновлено актуальний перелік громад у районах бойових дій, на ТОТ та тих, що в оточенні

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 04 липня 2022 року о 11:13

Наказом Мінреінтеграції затверджено оновлений перелік, на основі якого внутрішньо переміщеним особам здійснюватимуть виплати. Нагадуємо, перелік не є фіксованим — він регулярно актуалізується.

Станом на 01.07.2022 року до оновленого переліку територіальних громад, розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), входить 9 областей.

Це територіальні громади Донецької (66), Харківської (51), Дніпропетровської (7), Луганської (37), Запорізької (53), Херсонської (49), Миколаївської (24), Сумської (18), Чернігівської (5) областей. Загалом у переліку наразі 310 громад.

Усі внутрішньо переміщені особи, які перемістилися з цих громад, отримають грошову допомогу від держави.

Інформуємо, що зазначений перелік формується за погодженням Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних та Київської міської військових адміністрацій.

У процесі визначення таких територій спираються на три ключові критерії. Це:

  • території, що є тимчасово окупованими;
  • території, що перебувають в оточенні (блокуванні);
  • території, на яких тривають активні бойові дії.

Якщо ви зареєстровані в якійсь із зазначених областей, але ваша громада відсутня в цьому переліку, радимо звернутися до своєї військової адміністрації (особисто або через гарячу лінію) й уточнити інформацію.

Уряд затвердив правила формування та перевірки нотаріального документа з електронним ідентифікатором (QR-кодом)

Міністерство юстиції України, опубліковано 04 липня 2022 року о 10:25

Перевірити оригінальність нотаріально посвідченого документа з електронним ідентифікатором (QR-кодом) в Єдиній державній електронній системі е-нотаріату, а також отримати його електронну копію можна буде онлайн за допомогою мобільного застосунку «Дія» — відповідну Постанову було затверджено під час засідання Уряду.

«Для цього спочатку нотаріус має сформувати нотаріальний документ з електронним ідентифікатором та завантажити його електронну копію, виготовлену шляхом сканування, з накладенням кваліфікованого електронного підпису, до Єдиної державної електронної системи е-нотаріату. Надалі такий документ можна буде перевірити, використовуючи мобільний застосунок Дія. Для цього заінтересованій стороні, якій необхідно перевірити справжність нотаріального документа, потрібно відсканувати електронний ідентифікатор у режимі реального часу засобами мобільного застосунку Дія», — пояснює заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.

За його словами, перелік нотаріальних документів, які формуються з електронним ідентифікатором, та правила їх обліку в Єдиній державній електронній системі е-нотаріату буде затверджуватись Мін’юстом додатково. Наразі відомо, що на першому етапі з QR-кодом будуть формуватися та перевірятися такі документи:

  • довіреність;
  • договір оренди транспортних засобів;
  • заява, на якій нотаріус засвідчує справжність підпису.

За результатами сканування електронного ідентифікатора відображатиметься інформація щодо відсутності або наявності в Системі е-нотаріату нотаріального документа та таких відомостей про нього:

  • номер, за яким нотаріальна дія зареєстрована в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій;
  • тип нотаріального документа;
  • дата вчинення нотаріальної дії;
  • прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) нотаріуса, яким вчинено нотаріальну дію;
  • номер свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю.

Додатково, завдяки запровадженню такого сервісу буде забезпечено можливість онлайн перевірити оригінальність тексту нотаріального документа. Для цього особа, щодо якої складено нотаріальний документ, має надати згоду за допомогою застосунку Дія. Цей процес відбувається в один клік, після чого електронна копія нотаріального документа стане доступною для перегляду на мобільному пристрої заінтересованої особи, яка перевіряє документ.

Перевірити нотаріальний документ з електронним ідентифікатором зможуть нотаріуси, органи державної влади, місцевого самоврядування, інші заінтересовані особи.

«Затвердження таких Правил дозволить забезпечити доступність для громадян переваг і можливостей цифрового світу та сприяти розвитку інформаційного суспільства шляхом впровадження й використання в нотаріальній практиці сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Це, у свою чергу, сприятиме належному захисту прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб», — резюмував Сергій Орлов.

Концепція змін підготовлена робочою групою, створеною Мін’юстом за участю Нотаріальної палати України, Державного підприємства «Національні інформаційні системи», Міністерства цифрової трансформації.

Перевірка нотаріального документа з електронним ідентифікатором не позбавляє необхідності пред’явлення оригіналу нотаріального документа.

Сервіс розробляється з виконанням вимог збереження нотаріальної таємниці.

Про всі етапи підготовки, тестування та впровадження у обмежену та повну експлуатацію новації буде інформуватися додатково.

Роз’яснення МВС: чим відрізняється національне посвідчення водія від міжнародного

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 03 липня 2022 року о 21:32

Це два різні документи.

Національне посвідчення водія видається після складання іспитів.

Міжнародне — фактично є перекладом декількома мовами інформації національного посвідчення водія, видається додатково до нього та окремо від національного не діє.

Чи обов’язково обмінювати «старе» національне посвідчення водія на нове?

Обмінювати національне посвідчення водія необхідно лише, якщо ви маєте намір виїжджати за кордон, а ваше водійське не відповідає міжнародній конвенції. Наприклад, не містить дату закінчення, терміну дії.

При цьому нагадуємо, що всі зразки українських посвідчень водія дійсні на території України і змінювати їх не потрібно. Але можна за бажанням.

Що ж до міжнародного посвідчення водія — то його необхідно отримувати для виїзду до країн, які є підписантами Женевської конвенції, зокрема, Австралія, Японія, США, Індія. І видається воно на підставі національного, на 3 роки (має вигляд паперової книжки).

З 1 липня звільнено від сплати пенсійного збору при першій реєстрації електрокарів

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 02 липня 2022 року о 10:54

З 1 липня набув чинності Закон України щодо перегляду окремих пільг оподаткування. Відтак передбачено звільнення від сплати пенсійного збору при першій реєстрації електрокарів.

Зауважимо, не оподатковують лише легкові електромобілі. Гібридних авто ця норма не стосується. 

Тепер перша реєстрація електрокарів без сплати пенсійного збору у сервісному центрі МВС коштуватиме близько семисот гривень.

ВПО зможуть отримувати соціальні послуги та виплати навіть у разі втрати паспорта

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 01 липня 2022 року о 20:38

1 липня Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, відповідно до якої стати на облік внутрішньо переміщених осіб та почати отримувати виплати можна без паспорта.

Для цього можливо буде використати документи з додатку «Дія», зокрема єДокумент, або довідку про те, що особа звернулася за оформленням паспорта до Державної міграційної служби.

Мета — допомогти людям, які перемістилися із зони бойових дій та втратили документи. Державі не слід примушувати людей місяць чи два чекати на документи, вони мають одержувати допомогу вже.

Проєкт постанови розроблений Мінреінтеграції спільно із Мінсоцполітики та ДМС за результатами наради, проведеної 17 червня 2022 року під головуванням Віце-прем’єр-міністра України — Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірини Верещук.

Уряд оперативно реагує на потреби людей, які постраждали від російської агресії.

Див. додатково — Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 і від 20 березня 2022 р. № 332» від 01.07.2022 № 755

Заявки за програмою «єРобота»

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 01 липня 2022 року о 17:22

З1 липня стартувала програма «єРобота». Відсьогодні заявку на безповоротний грант для власної справи можна подати через Дію. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання Уряду.

«Як і обіцяли, запускаємо програму «єРобота». Це гранти на створення власної справи, розширення малого й середнього бізнесу, а також отримання нових навичок для нової кар’єри. Це шість проєктів, які дозволять створити десятки тисяч бізнесів і сотні тисяч робочих місць», — підкреслив Денис Шмигаль.

Як розповів Прем’єр-міністр, перша програма в межах «єРобота» — це гранти до 250 тисяч гривень на будь-який мікробізнес. Друга — гранти до 8 млн на розширення та створення підприємств у сфері переробки. Також в межах проєкту можна отримати гранти на висадку нових садів (до 400 тис. грн за 1 га), побудову нових теплиць (до 7 млн грн), стартапи в ІТ, навчання новим навичкам у сфері інформаційних технологій.

«Перші п’ять програм передбачають гранти за умови створення нових робочих місць. Ми не роздаємо гроші просто так. Кошти можна витратити на купівлю нового обладнання, матеріалів та інструментів. Має бути чіткий та продуманий бізнес-план. Програми так само передбачають співфінансування з боку власника бізнесу та сплату податків. Кошти будуть виплачуватися через «Ощадбанк». Важливо, що цими грантами зможуть користуватися як нові підприємці, так і ті, хто вже має власну справу і хоче її розширити», — зауважив Прем’єр-міністр.

Глава Уряду наголосив, що в Україні талановиті люди та надзвичайний бізнес, а тому держава дає громадянам можливість розкрити свій потенціал та амбіції: «Впевнений, що наслідком цієї програми стануть нові товари та послуги, якими будуть користуватися мільйони наших громадян і якими будуть пишатися, оскільки це український бізнес та українська якість».

Врегульовано механізм отримання документів про народження та смерть, які відбулися у зоні бойових дій

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 01 липня 2022 року о 16:23

1 липня Верховна Рада України ухвалила закон щодо особливостей судового провадження у справах про встановлення факту народження або смерті особи в умовах воєнного чи надзвичайного стану та на тимчасово окупованих територіях (реєстр. № 7310).

Законом передбачається, що для встановлення факту народження або смерті особи на територіях, де через бойові дії українські лікарні й РАЦСи не можуть видати належні документи про народження та смерть, родичі таких осіб можуть звернутися до будь-якого суду.

До суду подаються будь-які документи та свідчення, що можуть підтвердити факт народження або смерті.

Судова процедура нетривала — такі заяви розглядаються невідкладно — і безкоштовна, оскільки заявники звільнені від сплати судового збору.

Рішення суду після ухвалення надсилаються в РАЦС, де заявники зможуть отримати відповідні свідоцтва.

Для близьких родичів та членів сім’ї, які розшукують рідних, розроблено алгоритм дій про визнання особи зниклої безвісти

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 01 липня 2022 року о 14:48

Для близьких родичів та членів сім’ї, які розшукують рідних, розроблено алгоритм дій про визнання особи зниклої безвісти.

Якщо громадяни не мають інформації про місце перебування родича, то вони можуть звернутися до Національного інформаційного бюро за коротким номером 1648, міським номером (044) 287-81-65 чи заповнити відповідну форму для запитів на сайті nib.gov.ua.

Також можна звернутися із заявою про розшук особи, зниклої безвісти до найближчого територіального органу Національної поліції України, надіслати запит поштою, зателефонувати на телефон 102 (цілодобово) або на телефон гарячої лінії (0894) 200-18-67.

Отримана заява реєструється в журналі Єдиного обліку та вносяться відомості до ЄРДР для здійснення органами Національної поліції досудового розслідування за ст. 115 Кримінального кодексу України з приміткою «зниклий безвісти», про що протягом 3 днів інформується Уповноважений з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.

Розшук особи, зниклої безвісти, припиняється не пізніше ніж через три дні з дня встановлення місця перебування особи, зниклої безвісти за особливих обставин, місця поховання чи місцезнаходження останків такої особи з повідомленням про це її близьких родичів та членів сім’ї, а також заявника, якщо заявник не є близьким родичем та членом сім’ї.

Роз’яснення ПФУ як отримати допомогу на поховання

Пенсійний фонд України, опубліковано 01 липня 2022 року о 11:50

У разі смерті пенсіонера допомога на поховання виплачується у розмірі двомісячної пенсії померлого тим особам, які здійснили поховання. Якщо померла особа була «військовим» пенсіонером, то особі, яка здійснила поховання, виплачується допомога у розмірі тримісячної пенсії, але не менше п’ятикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Допомога на поховання не виплачується, якщо поховання пенсіонера здійснено за рахунок держави.

Для отримання допомоги на поховання необхідно звернутися до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

Особа, яка звертається по допомогу на поховання, подає такі документи:

  • документ що посвідчує особу заявника;
  • заяву про виплату допомоги на поховання;
  • витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідку про смерть пенсіонера.

Якщо пенсіонер помер за межами України та реєстрація смерті проведена компетентними органами іноземної держави, законодавством якої не передбачено видачі зазначених довідок, заявник надає свідоцтво про смерть або інший документ, легалізовані відповідно до законодавства.

Строк звернення за отриманням допомоги на поховання пенсіонера не обмежується.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» від 01.07.2022 № 753

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 01.07.2022 № 747

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил формування та проведення перевірки нотаріального документа з електронним ідентифікатором» від 01.07.2022 № 745

Додатково: Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання захисту прав депортованих та внутрішньо переміщених осіб» від 28.06.2022 № 740

Читайте також попередні огляди

Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом PROSTO Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.

Версія для друку

коментарі