Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 21 – 31 липня 2022).
Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 29 липня 2022 року о 23:10
Наказом Мінреінтеграції затверджено оновлений перелік, на основі якого внутрішньо переміщеним особам здійснюватимуть виплати. Нагадуємо, перелік не є фіксованим — він регулярно актуалізується.
Станом на 27.07.2022 року до оновленого переліку територіальних громад, розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), входить 9 областей.
Це територіальні громади Донецької (66), Харківської (56), Дніпропетровської (7), Луганської (37), Запорізької (55), Херсонської (49), Миколаївської (25), Сумської (21), Чернігівської (5) областей. Загалом у переліку наразі 321 громада.
Усі внутрішньо переміщені особи з цих громад отримають грошову допомогу від держави.
Інформуємо, що зазначений перелік формується за погодженням Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних та Київської міської військових адміністрацій.
У процесі визначення таких територій спираються на три ключові критерії. Це:
Якщо ви зареєстровані в якійсь із зазначених областей, але ваша громада відсутня в цьому переліку, радимо звернутися до своєї військової адміністрації (особисто або через гарячу лінію) й уточнити інформацію.
Фонд державного майна України, опубліковано 28 липня 2022 року о 17:15
28 липня Верховна Рада України 233 голосами ухвалила в другому читанні та в цілому законопроєкт № 7451, який пришвидшує приватизацію і сприяє релокації бізнесу та економічному відновленню держави.
Процедури продажу держмайна відтепер стануть швидшими, прозорішими, та, відповідно, зручнішими для бізнесу. Завдяки оновленим законодавчим нормам аграрії зможуть придбати й модернізувати не функціонуючі державні спиртові заводи та комбінати хлібопродуктів. Це дозволить частково вирішити питання зберігання і переробки зерна, та створення продукту з доданою вартістю.
Що передбачає закон? Ключові зміни:
Значні зміни внесено в процедури великої приватизації — це стосується продажу об‘єктів з балансовою вартістю понад 250 млн грн. Всі такі аукціони переведено на «Прозорро.Продажі». Це унеможливлює сторонній вплив на учасників аукціонів, економить державі кошти та усуває корупційні ризики щодо повноти надання інформації про об‘єкти.
Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 28 липня 2022 року о 16:56
Через військову агресію російської федерації багато українців змушені були змінити місце проживання. Частина — втратила зв’язок з сімейними лікарями через свій від’їзд або від’їзд лікаря.
Звертаємо увагу, якщо ви переїхали в інше місто чи область і потребуєте допомоги сімейного лікаря, можна звернутися у найближчу амбулаторію або центр первинної допомоги. Нову декларацію для цього укладати не потрібно.
Послуги, передбачені Програмою медичних гарантій, будуть безоплатними, як і раніше. Наприклад, безоплатно можна отримати огляд і консультацію лікаря первинної медичної допомоги, зробити аналіз крові чи кардіограму, пройти вакцинацію, передбачену Національним календарем щеплень, отримати рецепти за програмою «Доступні ліки» чи направлення до вузьких спеціалістів тощо.
Якщо ви живете там, де й раніше, а ваш лікар змінив місце проживання і ви втратили з ним зв’язок, можна укласти нову декларацію з іншим лікарем.
Для цього з собою потрібно мати:
Лікар заповнює декларацію в електронній формі та обов’язково має її роздрукувати, щоб пацієнт перевірив дані. Якщо декларація не містить помилок, необхідно підписати два примірники. Один примірник залишається пацієнтові, інший — у медичному закладі.
При цьому, де б пацієнт не обирав лікаря — у державній лікарні, приватному центрі чи серед ФОП — порядок заповнення та подання декларації незмінний.
Міністерство економіки України, опубліковано 28 липня 2022 року о 14:06
Вже понад 37,3 мільйона гривень виплачено роботодавцям на компенсації заробітної плати внутрішньо переміщеним особам. Рішення про надання коштів прийнято щодо 5030 підприємців за працевлаштування 8415 осіб.
Загалом у рамках програми роботодавці подали 5194 тисячі пакетів документів. 3458 тисяч запитів щодо отримання компенсації надали юридичні особи і 1736 тисяч — фізичні особи-підприємці.
Програма компенсації витрат на оплату праці ВПО передбачає надання роботодавцям виплати в розмірі 6,5 тисяч гривень за кожного працевлаштованого вимушеного переселенця. Учасники програми отримують таку допомогу впродовж 2 місяців.
Щоб одержати кошти, роботодавець має укласти трудовий контракт з внутрішньо переміщеною особою та зареєструвати дані про неї на Порталі Дія. Через 5 днів підприємцю необхідно подати заявку на отримання компенсації разом із документами, що підтверджують виплату зарплати та відрахування.
Учасниками програми можуть стати роботодавці, які стоять на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та подали податкову звітність за 4 квартал 2021 або весь 2021 рік. Бюджетні організації або фонди соціального страхування не мають права на виплати.
Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 27 липня 2022 року о 18:09
Держгеокадастр із 25 липня запровадив функціонал, який дозволяє автоматично формувати в Державному земельному кадастрі витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів.
Запровадження зазначеного функціоналу дозволяє отримати витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки сільськогосподарського призначення в електронному вигляді одразу після подання відповідної заяви без участі працівників територіальних органів Держгеокадастру. Усе, що для цього знадобиться — подати відповідну заяву через електронні сервіси Держгеокадастру.
Змінено й форму витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що передбачає підтвердження дійсності такого витягу шляхом нанесення відповідного QR-коду.
«Нововведення фактично усуває участь державного кадастрового реєстратора у формуванні витягу з НГО там, де вся необхідна для цього інформація вже наявна. У такий спосіб, людський фактор, який до сьогодні був вирішальним — прибирається. До того ж відбувається значна економія часу, що цілком логічно», — зауважує заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Денис Башлик.
Відповідно до статистики, яку надав Держгеокадастр, за період роботи зазначеного функціоналу програмним забезпеченням автоматично сформовано та видано понад 1200 витягів із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
Як отримати послугу?
Подати відповідну заяву можна тут.
Після авторизації в електронних сервісах необхідно перейти в розділ «Відомості ДЗК» й обрати пункт «Замовити».
Далі слід обрати тип заяви «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки (с/г призначення за межами населених пунктів)» та заповнити всі обов’язкові поля форми заяви.
Потім перейти в підрозділ «Історія» розділу «Відомості ДЗК», в якому буде зазначено заяву та статус її опрацювання.
Витяг можна завантажити в електронній формі після того, як у статусі розгляді заяви буде вказано «Готово». Дійсність витягу буде підтверджена спеціальним QR-кодом.
Заяви на отримання витягів, подані до запровадження вищевказаного функціоналу, працівники територіальних органів Держгеокадастру розглянуть у звичайному порядку.
Нагадаємо, що 06 липня 2022 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01 липня 2022 р. № 753 «Про внесення змін до Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», яка передбачає, зокрема, що витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення (за межами населених пунктів) оформлюється і видається автоматично в електронній формі з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 27 липня 2022 року о 08:19
Голова Національного агентства з питань державної служби Наталія Алюшина презентувала проєкт Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєст. № 6504) під час круглого столу «Реформування законодавства про службу в органах місцевого самоврядування (ОМС)». Розробником документу є Національне агентство України з питань державної служби.
«Не можна далі чекати з прийняттям проекту Закону «Про службу в органах місцевого самоврядування». Війна підтверджує необхідність врегулювання питання служби в органах місцевого самоврядування. Розрив між державною службою та службою в органах місцевого самоврядування щороку зростає. Кількість колізій, різночитань та неврегульованих питань є неймовірно великою», – наголосила Наталія Алюшина.
Окремо, очільниця НАДС підкреслила, що законопроєкт є самодостатнім, оскільки там відсутні відсилочні норми до Закону «Про державну службу». Це дозволить уникати практики різного трактування законодавства про службу в ОМС а, отже, запобігати порушенню прав громадян, які бажають працювати в цій сфері або вже займають там посади.
Проєкт Закону передбачає низку новацій, зокрема наступні:
Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 26 липня 2022 року о 20:25
Уряд виділив з резервного фонду держбюджету понад 126,2 млн грн на відшкодування комунальних витрат за квітень громадам, які безоплатно прихистили переселенців у комунальних та державних закладах, а також приватних закладах освіти. Відповідне розпорядження прийняв Уряд під час засідання 26 липня. Про це повідомив Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов.
«Уряд продовжує системну підтримку громад, які надали прихисток тим, хто був змушений тікати від війни. Йдеться про компенсацію за спожиті комунальні послуги в школах, дитячих садках, будинках культури, які перетворили на тимчасове житло для вимушених переселенців. У квітні по всій країні таких закладів було близько 6,4 тисячі», — зазначив Олексій Чернишов.
Проєкт розпорядження розроблений на основі узагальненої Мінрегіоном інформації, отриманої від обласних військових адміністрацій та шести профільних міністерств. У квітні для розміщення тимчасово переміщених осіб було задіяно 6398 закладів, з них понад 3,4 тисячі — освітні.
Компенсація від держави йде на покриття витрат на воду, світло, газ, вивезення сміття, а також купівлю дров, пелет і вугілля.
Нагадаємо, раніше Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов повідомив, що на відшкодування комунальних витрат громадам за березень з державного бюджету було спрямовано понад 243 млн грн.
Міністерство соціальної політики України, опубліковано 26 липня 2022 року о 18:52
У зв’язку з великою кількістю запитань щодо отримання допомоги та подачі заявок через соціальну платформу єДопомога, надаємо відповіді на найпоширеніші запитання.
Платформа єДопомога була створена Міністерством соціальної політики України за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Швеції з метою підтримки українців у часи російської агресії.
Платформа єДопомога має три напрями:
«єДопомога державна», на якій ви можете дізнатися як отримати допомогу від держави.
«єДопомога волонтерська», де ви можете самостійно допомогти людям, що постраждали від війни, або залишити заявку на допомогу, якщо вкрай цього потребуєте.
«єДопомога міжнародна» — це можливість подати заявку на допомогу від міжнародних організацій.
Саме на найпоширеніші запитання по «єДопомога міжнародна» сьогодні надаємо відповіді.
Для міжнародних організацій пріоритетними є найнезахищеніші верстви населення, що мають соціальні статуси, такі як: особа з інвалідністю, пенсіонер, одинока мати або батько, багатодітна сім’я, отримувач допомоги малозабезпеченим сім’ям, зокрема, з числа внутрішньо переміщених осіб.
Заявку на платформі може залишити будь-яка людина, а от рішення щодо виплат та яким саме категоріям населення допомогти, приймають міжнародні організації.
Зі свого боку Мінсоцполітики проводить верифікацію даних заявника, використовуючи наявні державні інформаційні реєстри та бази даних, що дозволяє отримувати перевірену інформацію про особу.
Категорія “пенсіонер” в заявці є. Але просимо звернути увагу, що запити від міжнародних організацій на реєстри заявок, як правило, мають декілька критеріїв. Наприклад, це пенсіонер+визначений регіон або інша соціальна категорія! Так, наприклад, у крайньому реєстрі, що було надано до Місії Міжнародного Комітету Червоного Хреста в Україні, була зазначена інформація по заявках з переліку категорій, таких як: малозабезпечені родини та особи з інвалідністю другої групи, які зареєстровані у визначених міжнародною організацією територіях (Луганська, Донецька, Херсонська, Миколаївська, Сумська, Чернігівська та Запорізька області).
Зараз складний час для кожного українця, і ресурси навіть у міжнародних організацій обмежені.
Мінсоцполітики докладає максимальних зусиль задля збільшення кількості міжнародних організацій, що можуть надати грошову допомогу українцям, що постраждали від війни.
На платформі “єДопомога міжнародна”, у вкладенні Умови надання допомоги, є вся необхідна інформація по організаціях, які надають допомогу, та кому саме вони її надають: https://aid.edopomoga.gov.ua/terms
Мінсоцполітики отримує інформацію про фактичне отримання грошей людьми від міжнародних організацій не одразу, так як у міжнародних організацій також є свої внутрішні процеси, узгодження, перерахування тощо.
Загалом, згідно з досягнутими домовленостями, разом з міжнародними організаціями реалізуються проєкти до додаткових виплат найбільш вразливим категоріям населення для понад 2 мільйонів осіб із загальною сумою виплат понад 10 млрд гривень. Наразі в реєстрах передано інформацію для виплати 189 428 людям, що заповнили заявку через платформу “єДопомога міжнародна”. А також Мінсоцполітики були передані переліки осіб, що підпадають під категорії, зазначені в меморандумах, з інформацією по 780 722 особам.
Потрібно зайти на платформу єДопомога за адресою edopomoga.gov.ua. Обрати напрям “Виплати від міжнародних організацій” і далі заповнити заявку.
Звертаємо увагу на те, що потрібно уважно заповнювати номер телефону, IBAN, ІПН (РНОКПП) та паспортні дані. Важливо також те, що тільки один з батьків може подати інформацію про дітей у своїй заяві, не потрібно в кожну заявку їх включати, адже будуть дублі та помилка.
Нагадуємо, IBAN не є обов’язковою умовою для виплати, адже деякими меморандумами передбачена можливість отримання грошового переказу.
Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 25 липня 2022 року о 19:16
Статтею 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» визначено таку категорію, як жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років. Таким чином, визначальним фактором є не батьківство, а саме утримання трьох і більше дітей.
Для перетину кордону на даній підставі необхідно надати підтверджуючі документи на утримання трьох і більше дітей віком до 18 років. Такими документами можуть бути свідоцтва про народження трьох і більше дітей або свідоцтво про реєстрацію шлюбу з матір’ю цих дітей та, відповідно, свідоцтва про народження цих дітей, або рішення суду про розірвання шлюбу та визначення місця проживання дітей з батьком, або рішення суду про розірвання шлюбу та рішення органу опіки та піклування про визначення місця проживання дітей з батьком, або посвідчення батька багатодітної сім’ї.
Також слід врахувати, що якщо чоловік не проживає однією сім’єю зі своєю дитиною (дітьми), необхідно надати докази утримання такої дитини (дітей). Підтверджуючими документами можуть бути рішення суду про призначення аліментів на утримання дитини (дітей) та довідка з виконавчої служби про відсутність заборгованості по сплаті аліментів, розміру сплати таких аліментів тощо.
Начальник відділу організації прикордонного контролю Західного регіонального управління Держприкордонслужби полковник Ігор Матвійчук акцентував увагу, що в разі якщо вищевказані свідоцтва є у додатку «Дія», то їх також можна використовувати під час виїзду за кордон для підтвердження факту утримання трьох та більше дітей віком до 18 років.
Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 25 липня 2022 року о 11:38
Роз’яснення постанови Уряду № 793 про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану» від 07.07.2022.
Зміни передбачають лише інший підхід у виплаті додаткової винагороди, а не її скасування.
Так, запроваджено норму виплати до 30 тис. гривень пропорційно часу служби в розрахунку на місяць, а також залежно від місця несення служби та району ведення бойових дій.
Саме це дозволить застосувати справедливий підхід до оплати праці та усунути зрівнялівку, здійснювати виплати особовому складу залежно від складності виконуваних завдань.
Для прикладу:
Показове застосування таких змін на прикладі розмірів виплат для окремих категорій працівників Національної поліції:
інспектор-вибухотехнік:
поліцейський патрульної поліції:
На сьогодні зміни не застосовуються до військовослужбовців ЗСУ. Такий підхід щодо пропорційної виплати додаткової винагороди буде застосовуватись для Національної гвардії України та Державної прикордонної служби, Національної поліції, а також осіб цивільного та начальницького складу цивільного захисту ДСНС.
Міністерство економіки України, опубліковано 23 липня 2022 року о 12:34
Уряд подовжив дію низки реєстраційних та дозвільних документів у сфері державного експортного контролю на період воєнного часу.
Йдеться про:
У разі закінчення терміну дії такого роду документів, суб’єкти господарювання не зобов’язані поновлювати їх у Державній службі експортного контролю. Вони діятимуть і далі протягом усього періоду воєнного стану та впродовж 3 місяців після його завершення.
Нагадаємо також, що наразі автоматично подовжуються строкові ліцензії та документи дозвільного характеру в частині провадження господарської діяльності.
Офіс реформ Кабінету Міністрів України, опубліковано 22 липня 2022 року о 19:55
Відповідно до Указу Президента від 21 квітня 2022 року № 266/2022 «Питання Національної ради з відновлення від наслідків війни» розпочато роботу над проєктами розділів плану заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України.
План включатиме перелік заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України, пропозиції щодо пріоритетних реформ та стратегічних ініціатив, перелік нормативно-правових актів, прийняття і реалізація яких є необхідними для ефективної роботи та відновлення України у воєнний і післявоєнний періоди.
Закликаємо експертів, науковців, громадськість та бізнес взяти участь у коментуванні проєктів розділів плану заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України.
З проєктами розділів плану заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України можна ознайомитися тут: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/nacionalna-rada-z-vidnovlennya-ukrayini-vid-naslidkiv-vijni/robochi-grupi.
Надсилайте коментарі на адресу Uarecoveryplan@gmail.com до 01 вересня 2022 року, в темі листа просимо вказувати назву робочої групи та автора коментаря.
Про Національну раду з відновлення України від наслідків війни: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/nacionalna-rada-z-vidnovlennya-ukrayini-vid-naslidkiv-vijni
Довідково
Відповідно до Указу Президента від 21 квітня 2022 року № 266 «Питання Національної ради з відновлення України від наслідків війни» організаційно-технічне забезпечення діяльності Національної ради здійснює Секретаріат Кабінету Міністрів України та Офіс Президента України. Інформаційно-аналітичне забезпечення робочих груп Національної ради здійснює Офіс реформ Кабінету Міністрів України згідно з Постановою КМУ № 518.
Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 22 липня 2022 року о 19:10
22 липня прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку проведення інспектування, огляду, фітосанітарної експертизи (аналізів), повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів), нагляду, обстеження, моніторингу, знезараження об’єктів регулювання, оформлення сертифікатів, передбачених Законом України «Про карантин рослин», контролю за проведенням огляду в частині відбору зразків та вибіркового контролю за проведенням фітосанітарної експертизи (аналізів)».
Постанова розроблена на виконання Закону України від 12.05.2022 № 2246-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо безперебійного виробництва та постачання сільськогосподарської продукції під час воєнного стану» щодо вдосконалення фітосанітарних заходів при переміщенні Україною та експорті сільськогосподарської продукції рослинного походження.
Постановою передбачено приведення у відповідність до вимог вищезазначеного Закону діючих процедур у частині:
1) оформлення карантинного сертифіката щодо зменшення випадків, коли такий сертифікат є обов’язковим при переміщенні Україною сільськогосподарської продукції рослинного походження та насіння. Зокрема, скасовано вимогу оформлення карантинного сертифіката при переміщенні вантажів з імпортованим насінням; карантинний сертифікат є обов’язковим виключно в разі вивезення рослинної продукції з карантинної зони та за умови, що така продукція може поширювати карантинний організм, щодо якого запроваджено карантинний режим.
2) спрощення процедури переоформлення фітосанітарного сертифіката, необхідного при експорті с/г продукції рослинного походження, а саме:
для переоформлення зазначених сертифікатів висновок фітосанітарної експертизи (аналізів) потрібен не завжди, а лише в разі зміни країни призначення вантажу, за умови, якщо фітосанітарні заходи такої країни вимагають відсутність шкідливих організмів, на наявність яких фітосанітарна експертиза (аналізи) не проводилась;
на сьогодні висновок фітосанітарної експертизи потрібен у 100 % при оформленні фітосанітарного сертифіката;
3) оформлення фітосанітарного сертифіката та фітосанітарного сертифіката на реекспорт в електронній формі, а не виключно у паперовій формі, як це є на сьогодні.
Отже, прийняті зміни сприятимуть спрощенню оформлення документів, необхідних не тільки для експорту сільськогосподарської продукції рослинного походження, а й для переміщення територією України такої продукції.
Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 22 липня 2022 року о 16:57
Із 24 липня в Україні запрацюють нові правила отримання водійського посвідчення. Зміниться підхід до навчання та алгоритм складання іспитів — теоретичну та практичну частини підготовки водіїв віднині розмежовують. Це передбачено Постановою Кабінету Міністрів.
Відтепер охочим отримати водійське, спочатку варто пройти теоретичний курс навчання в автошколі та успішно скласти тестування в територіальному сервісному центрі МВС. А уже зі знаннями правил дорожнього руху та зі Свідоцтвом про закінчення теоретичної підготовки починати практичний курс і виїжджати на вулиці за кермом. Таке розмежування навчального процесу не просто виглядає логічним, але вводиться ще й з огляду на світовий досвід. Фактично, це стане гарантією безпеки на дорогах, оскільки до практичного навчання допускатимуть тільки тих, хто вже знає правила дорожнього руху.
На теоретичному курсі навчання людині треба опанувати правила дорожнього руху, правила експлуатації транспортних засобів, основи безпеки руху та надання домедичної допомоги. Внутрішній теоретичний іспит в автошколі скасовується. Після навчання заклад освіти формує Свідоцтво про закінчення теоретичної підготовки та вносить дані до Єдиного державного реєстру МВС. Потім — іспит у територіальному сервісному центрі МВС, крім майбутніх водіїв категорій ВЕ, С1Е, СЕ, D1E і DE. Усі, хто успішно його складає, отримують Свідоцтво, яке є пропуском на практичний курс навчання. Свідоцтво діятиме протягом 1 року. Тобто, той, хто успішно склав теоретичний іспит, має цілий рік на те, аби пройти практичний курс навчання. За умови, якщо цей термін пройшов, а людина, яка хотіла отримати посвідчення водія, так і не склала наступний екзамен з практичного водіння, має починати навчання спочатку.
На практичному курсі треба навчитись керувати автівкою. Після його завершення — іспит. Складання практичного іспиту в автошколі обов’язкове. Заклад освіти видаватиме Свідоцтво про закінчення практичної підготовки. Воно буде чинне протягом двох років.
Варто зазначити, що раніше зміна автошколи не передбачалась. Тепер же можна обрати з акредитованих навчальних закладів один для теоретичного навчання, а для практичного — інший.
Усі, хто до 24 липня, до набрання чинності Постанови розпочали підготовку, перепідготовку в автошколі й підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, продовжують навчання відповідно до старих норм і складають внутрішні іспити в автошколі та іспити в територіальному сервісному центрі МВС за старим алгоритмом.
Нагадуємо, що консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінці Головного сервісного центру МВС у Фейсбук. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.
Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 21 липня 2022 року о 15:39
Якщо ви загубили чи втратили свідоцтво або витяг, можете замовити його повторну видачу на порталі Дія. Для цього достатньо буде заповнити заяву в декілька кліків та забрати його протягом 3 днів. Повторна видача свідоцтв особливо актуальна під час повномасштабної війни, коли багатьом українцям довелося терміново покинути свої домівки та не вдалося зібрати документи.
Раніше, щоб отримати витяг чи свідоцтво повторно, потрібно було двічі сходити до ДРАЦС. Відстояти чергу, заповнити заяву, а потім знову йти до ДРАЦС, щоб забрати документ.
Відтепер ви можете це можна зробити на порталі Дія та забрати документ у ДРАЦС або замовити доставку Укрпоштою додому.
Можна буде замовити дублікат свідоцтва або витяг:
Для цього потрібно заповнити коротку форму та відповісти на декілька запитань. Більшість даних підтягнуться автоматично. Отримати документ можна буде у ДРАЦС чи замовити доставку Укрпоштою додому. Термін опрацювання — до 3 робочих днів.
Послуги реалізовані Мінцифри у співпраці з Міністерством юстиції України за підтримки Європейського Союзу в межах проекту EU4DigitalUA.
Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом PROSTO Підтримка доступності послуг в Україні
за координацією Віктора Тимощука,
члена правління Центру політико-правових реформ,
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.