Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах

Об’єднуємо зусилля заради досягнення стандартів демократії, верховенства права та належного урядування в Україні.

Ми у соціальних мережах
Поширити:
Коментарі:

Зміни у системі надання адмінпослуг та новини зі сфери публічного адміністрування (01 – 10 вересня)

Вер / 22
12

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 01 — 10 вересня 2022).

Коротко про основні зміни

  • Зміни Правил перетинання державного кордону громадянами.
  • Зміни Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини.
  • Готується законопроєкт про деокуповані території.
  • МОЗ представило законопроєкт про самоврядування у сфері охорони здоров’я на громадське обговорення.
  • Зміни до деяких питань бронювання військовозобов’язаних.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товарів оборонного призначення» від 10.09.2022 № 1006.
  • Усиновлення дитини — зареєструватися кандидатом можна онлайн.
  • Робота державних фітосанітарних лабораторій в умовах воєнного стану.
  • Держава не допустила жодного втручання країною-агресором у відомості про права власності після початку повномасштабної війни.
  • Мінреінтеграції роз’яснює алгоритм дій, коли органи соцзахисту не приймають заяву від ВПО.
  • ВПО зможуть отримувати соціальні послуги за місцем перебування.
  • Запроваджено шеринг цифрових документів для органів ДРАЦС.
  • Закарпатцям виплачуватимуть 4 тисячі гривень разової допомоги за прихисток ВПО.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання реформування управління лісової галузі» від 07.09.2022 № 1003.
  • З 1 жовтня Уряд збільшить компенсації по програмі «Прихисток».
  • Відсутність реєстрації на ТОТ чи в зоні бойових дій не є підставою для відмови у видачі довідки ВПО.
  • Щодо надання базових адміністративних послуг МВС через ЦНАП.
  • Міністерство соціальної політики задля вирішення проблем із виплатами для ВПО запроваджує централізацію призначення, нарахувань та виплати в ЄІССС.
  • Покрокова інструкція щодо користування шерингом авто в Дії.
  • Органи соцзахисту зобов’язані приймати усі повторні заяви від ВПО на допомогу.
  • ВПО з АР Крим та Севастополя мають право на грошову допомогу нарівні з іншими.
  • Міністерство соціальної політики ініціює вирішення проблем призначення субсидій і пільг в умовах війни.
  • Додатково – див: Про надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України.
  • Алгоритм оплати лікарняних і декретних за кошти ФССУ в умовах війни.
  • Як скористатися пенсійним посвідченням у Дії: покрокова інструкція.
  • Про кількість біометричних паспортів, оформлених у серпні 2022 року.
  • У Дії доступні документи англійською мовою: як ними скористатися.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до Правил перетинання державного кордону громадянами України» від 02.09.2022 № 992.
  • Документ в Дії для іноземців: посвідка на постійне та тимчасове проживання.
  • Із 1 вересня набрали чинності 25 оновлених державних будівельних норм.
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання, пов’язані з компенсацією за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб» від 30.08.2022 № 977.

Детальніше

Зміни Правил перетинання державного кордону громадянами

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 10 вересня 2022 року о 22:10

Уряд вніс зміни до Правил перетинання державного кордону громадянами України в разі введення надзвичайного або воєнного стану.

Зазначеними змінами знято обмеження щодо кількості виїздів за кордон для осіб з інвалідністю та осіб, що їх супроводжували.

Унормовано питання підтвердження факту догляду особами, які здійснюють догляд за особою, яка має потребу в ньому.

Збільшено строк для звернення супроводжуючих осіб до закордонної дипломатичної установи України в державі перебування для взяття осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю на консульський облік до семи робочих днів.

Зміни Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 10 вересня 2022 року о 21:22

Сьогодні Уряд вніс зміни до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини.

За поданням Мінсоцполітики розширено підстави для надання статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, дітям, батьки яких:

  • не виконують свої обов’язки з виховання та утримання дитини з причин перебування батьків на територіях, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) / тимчасово окупованій території;
  • перебувають у розшуку як зниклі безвісти за особливих обставин або визнані такими, що зникли безвісти за особливих обставин;
  • є військовополоненими (перебувають у полоні держави-агресора);
  • позбавлені особистої свободи (затримані, взяті у заручники) органами влади держави-агресора.

Водночас при отриманні статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, відповідно до зазначених вище підстав, така дитина не має права бути усиновленою.

Також розширено підстави для втрати такого статусу з причин:

  • знайдення батьків, які перебували у розшуку як зниклі безвісти за особливих обставин або були визнані такими, що зникли безвісти за особливих обставин;
  • повернення матері, батька;
  • повернення батька, матері, які були позбавлені особистої свободи (затримані, взяті у заручники) органами влади держави-агресора;
  • виїзду батьків з тимчасово окупованих територій України, або у випадку деокупації цих територій.

Разом з тим, для дітей, влаштованих до сімейних форм виховання, які були переміщені (евакуйовані) на безпечну територію, а їхні законні представники залишились на тимчасово окупованій території або на територіях, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), перебувають у полоні, передбачено можливість влаштування до сімейних форм виховання до відновлення можливості їхніми законними представниками виконувати свої обов’язки.

У такому випадку призначається виплата державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях, здійснення видатків на сплату за них єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, допомога на дітей під опікою, піклуванням з одночасним припиненням такої виплати у попередній формі влаштування.

Готується законопроєкт про деокуповані території

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 10 вересня 2022 року о 21:05

Координаційний штаб з питань деокупованих територій розробляє проєкт спеціального закону.

Законопроєкт про деокуповані території визначить законодавчу рамку для першочергових дій з відновлення життєдіяльності. Це і нові особливості роботи військових адміністрацій, і питання відновлення обігу гривні та казначейського обслуговування, початок роботи закладів та установ.

Запрошуємо до співпраці експертів, які працюють в цій царині, долучитись до опрацювання проекту.

Пропозиції просимо надсилати на адресу: deoccupation@minre.gov.ua.

МОЗ представило законопроєкт про самоврядування у сфері охорони здоров’я на громадське обговорення

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 10 вересня 2022 року о 12:35

Cамоврядування як ефективна система організації медичних та фармацевтичних працівників сприятиме професійному росту та правовому і соціальному захисту медиків, а також задоволенню їхніх соціальних, економічних та інших інтересів.

«Сьогодні питання самоврядування у сфері охорони здоров’я є надзвичайно важливим. Адже за нього кожен медичний та фармацевтичний працівник матиме право на те, аби питання його діяльності та інтересів вирішувалось безпосередньо представником медичної спільноти. Також важливим є те, що у разі прийняття законопроекту ми надамо медичній та фармацевтичній спільноті можливість самоконтролю. Якщо якийсь лікар порушить чи відхилиться від норм та стандартів надання медичної допомоги, або використовуватиме у своїй практиці антинаукові методи, то спільнота може надати оцінку його роботі та розв’язати це питання самостійно. Під час розробки законопроєкту ми спирались на кращий світовий досвід та європейські практики. Адже сьогодні Україна перебуває на євроінтеграційному шляху та утвердженні європейських цінностей і стандартів», — зазначив Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.

Також очільник МОЗ додав, що головною метою розробленого проєкту Закону України «Про самоврядування в сфері охорони здоров’я в Україні» є впровадження нової моделі самоврядування, яка передбачає саморегулювання медичної та фармацевтичної діяльності та делегування певних функцій і повноважень медикам.

Зазначимо, що в країнах Європи лікарські об’єднання вже пройшли певні етапи становлення та зараз є форпостом лікарського професійного самоврядування.

Модель лікарського самоврядування в Україні розроблена з урахуванням світового досвіду таких країн, як Польща, Чехія, Німеччина, Румунія та інших. У цих країнах питання лікарського самоврядування врегульовано на законодавчому рівні спеціальним законом. Основними організаційними одиницями є палати. Саме вони надають дозвіл лікарям-практикам на здійснення лікарської діяльності та оприлюднюють списки лікарів у відкритому доступі. Також саме вони опікуються безперервним професійним розвитком лікарів.

Міністерство охорони здоров’я України оприлюднило законопроєкт «Про самоврядування у сфері охорони здоров’я» для громадського обговорення. Цей проєкт передбачає створення п’яти палат медичних професій, зокрема:

  • Палата лікарів сімейної медицини.
  • Палата лікарів-спеціалістів.
  • Палата стоматологів.
  • Палата сестер медичних/братів медичних.
  • Палата фармацевтів.

Обирати керівництво палат та їхніх органів (Вища рада палати, Вища наукова рада палати, Етична комісія та Ревізійна комісія) пропонується на загальних зборах членів палат, в яких зможе взяти участь кожен член палати.

Крім того, проєкт передбачає створення реєстрів представників медичних та фармацевтичних професій та впровадження свідоцтва про право на здійснення діяльності у сфері охорони здоров’я.

Тож запровадження лікарського самоврядування є важливою складовою ефективної та стійкої системи охорони здоров’я України, спрямованої на забезпечення професійних прав і професійної відповідальності лікарів, створення умов для належної лікарської практики та захисту прав пацієнтів на безпечну і високоякісну медичну допомогу.

Зміни деяких питань бронювання військовозобов’язаних

Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 10 вересня 2022 року о 09:51

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову від 07 вересня 2022 року № 1002 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 194», якою врегульовується питання бронювання військовозобов’язаних.

Зокрема, постановою вносяться зміни, які передбачають подовження терміну відстрочки від призову до двох місяців, на підставі обґрунтованого подання. Відповідні документи вже не потребують додаткового погодження Міноборони, якщо вони були надані.

Крім того, витяг з наказу Мінекономіки про відстрочку від призову військовозобов’язаному працівнику відтепер надаватиме безпосередньо роботодавець — підприємство, установа чи організація, де він працює.

Детальну інформацію ви можете знайти за посиланням.

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товарів оборонного призначення» від 10.09.2022 № 1006

Усиновлення дитини – зареєструватися кандидатом можна онлайн

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 09 вересня 2022 року о 16:40

Відтепер можливо подати заяву про взяття на облік кандидатів в усиновлювачі не тільки офлайн, а й онлайн на порталі Дія.

Онлайн-послуга «Усиновлення: реєстрація кандидатом» на порталі надає можливість у будь-який час доби подати заяву та зручно завантажити всі необхідні документи.

Щоб подати заявку на статус кандидата в усиновлювачі:

  1. Зареєструйтеся або авторизуйтеся на порталі Дія.
  2. Оберіть послугу у списку, а саме «Усиновлення: реєстрація кандидатом».
  3. Заповніть базові дані про шлюб та чоловіка/дружину, фактичну адресу проживання та про дітей, яких хотіли би усиновити: стать, вік тощо.
  4. Дочекайтеся отримання даних з реєстрів — до 15 хвилин.
  5. Продовжіть заповнювати заяву — завантажте потрібні документи, перелік яких визначається за заповненими відомостями та отриманими з реєстрів даними.
  6. Підпишіть заяву електронним підписом та надішліть її на опрацювання.

Послуга є безкоштовною. Подання заявки займає не більше 30 хвилин. Після опрацювання заявки служба у справах дітей перевірить житлові умови заявника та, якщо усе відповідає вимогам до усиновителя, направить на навчання і подальшу реєстрацію кандидата в усиновлювачі.

Робота державних фітосанітарних лабораторій в умовах воєнного стану

Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, опубліковано 09 вересня 2022 року о 14:19

В Україні є 24 державні установи — фітосанітарні лабораторії. Нині, в результаті агресії росії, 4 обласні фітосанітарні лабораторії були позбавлені можливості працювати та проводити фітосанітарну експертизу. З них Херсонська (м. Херсон), Луганська (м. Рубіжне) та Донецька (м. Маріуполь) лабораторії знаходяться на тимчасово окупованій території, а Харківська обласна фітосанітарна лабораторія зазнала пошкоджень внаслідок обстрілів.  

Також, внаслідок ворожого обстрілу було частково зруйноване приміщення Чернігівської обласної фітосанітарної лабораторії. Наразі лабораторія відновила свою роботу, але потребує проведення ремонтних робіт  з відновлення вибитих  вікон, дверей, закупівлі меблів, комп’ютерної техніки, лабораторного обладнання, які були ушкоджені в результаті обстрілу.  

Не зважаючи на всі складнощі воєнного часу, 20 державних фітосанітарних лабораторій продовжують повною мірою виконувати свої функції й зокрема якісно та своєчасно проводять фітосанітарну експертизу, дотримуючись встановлених законодавством термінів. 

Внаслідок того, що після початку введення воєнного стану логістичні ланцюжки експорту рослинної продукції змінились, у деяких фітосанітарних лабораторіях здійснився перерозподіл навантаження. Зокрема в державній установі «Одеська обласна фітосанітарна лабораторія» з віддаленим робочим місцем в м. Ізмаїл, з урахуванням суттєвого збільшення обсягу вантажів через порти Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайський, які здійснюють відвантаження зерна на експорт та реекспорт, значно збільшилась кількість проведених фітосанітарних експертиз. Для забезпечення оперативного та своєчасного проведення фітосанітарної експертизи більшої кількості зразків об’єктів регулювання в лабораторії м. Ізмаїл, Одеська обласна фітосанітарна лабораторія вже відрядила додаткову кількість спеціалістів для проведення експертизи з м. Одеса.  

Також, слід зазначити, що чинним законодавством (постанова Кабінету Міністрів України від 15.11.2019 №1177) передбачено організацію роботи державних фітосанітарних лабораторій у вихідний, святковий день чи позаробочий час.   

Перелік фітосанітарних лабораторій опубліковано на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби: у розділі «Фітосанітарія, контроль у сфері насінництва та розсадництва», підрозділі «Фітосанітарні лабораторії»

Держава не допустила жодного втручання країною-агресором у відомості про права власності після початку повномасштабної війни

Міністерство юстиції України, опубліковано 09 вересня 2022 року о 13:15

Від початку повномасштабної війни росії проти України, з 24 лютого 2022 року, окрім збройного нападу відбувалися також кібератаки, зокрема й на ключові державні реєстри, які забезпечують право власності громадян. Тоді Міністерство юстиції України вимкнуло ці реєстри від загальної мережі, забезпечивши їх автономне функціонування і збереження всіх даних на відповідних серверах. Як повідомив керівник Офісу протидії рейдерству Мін’юсту Віктор Дубовик в інтерв’ю для УНІАН, в цей час жодним кіберзлочинцям не вдалося дістатися до відомостей, які містяться в цих реєстрах.

«Загалом обмеження на першому етапі були жорсткі, коли дозволявся лише дуже малий перелік реєстраційних дій. Станом на зараз дозволено проводити майже всі реєстраційні дії, але з певними особливостями, які зумовлені нашим воєнним історичним періодом», — зазначає Віктор Дубовик.

Говорячи про електронні реєстри, він вкотре акцентував, що наразі держава дозволяє використовувати в цивільному обігу два носії, абсолютно рівноправні, які підтверджують право власності — як паперовий, так і електронний варіант. Але, зважаючи на події, що відбуваються навколо, набагато легше втратити паперові носії з правом власності, ніж якимось чином бути позбавленим запису в електронному реєстрі. Тож, комбінація «паперовий носій плюс закріплення в електронному» дає захист з двох боків. Для того, аби внести інформацію про право власності в електронний реєстр, варто звернутися до державного реєстратора чи нотаріуса, який має право проводити державну реєстрацію під час воєнного стану.

На фоні підвищення кількості реєстраційних дій в країні, за словами керівника Офісу протидії рейдерству, збільшується і кількість скарг на ці дії. Разом із тим, у порівнянні з 2021 роком відсоток скарг від кількості реєстраційних дій зменшився майже вдвічі. Тут спрацювали запроваджені обмеження. Зокрема, доступ до системи державної реєстрації надавався тільки тим державним реєстраторам, щодо яких не застосовувалися санкції в державних реєстрах у вигляді тимчасових блокувань на строк більше 3-х місяців чи анулювання доступу до відповідного реєстру.

А ось серед «класичних» ризикових реєстраційних дій фахівець виділив такі:

  • звернення на іпотечне майно в порядку ст. 37 Закону України «Про іпотеку», яка дозволяє банківській установі набувати права власності на майно, яке перебуває в заставі у банку, у зв’язку з несплатою за кредитом (на цей час такі реєстраційні дії заборонені, за деякими винятками);
  • відчуження часток в статутних капіталах, збільшення статутного капіталу і розмиття часток в юрособах;
  • реєстраційні дії, які пов’язані зі створенням нових товариств на підставі підроблених документів.

У травні Верховна Рада прийняла закон щодо вдосконалення механізму протидії рейдерству. Він передусім спрямований на дві великі сфери. Перша — це процедура розгляду скарг щодо державної реєстрації. Друга — зміни для бізнесу, зокрема аграрного.

«Запроваджені ключові зміни вирішують багато проблем, які були успадковані з 2016-2019 років. Залишаються ще глобальні державні проєкти, які потребують удосконалення системи державних реєстрів тощо», — розповідає керівник Офісу протидії рейдерству.

За його словами, у майбутньому планується технічне запровадження інституту поступовості вчинення реєстраційних дій. Тобто, це буде певна алгоритмізація проведення реєстраційних дій із технічними блоками, коли державний реєстратор хоче вчинити дію з порушенням закону, а система йому не дозволяє це зробити. Крім того, поступово відбувається збільшення відомостей, які державний реєстратор має отримувати не з паперових носіїв, а з інших державних реєстрів, систем, з якими налагоджується взаємодія, що мінімізує можливості для шахраїв.

Мінреінтеграції роз’яснює алгоритм дій, коли органи соцзахисту не приймають заяву від ВПО

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 09 вересня 2022 року о 11:04

Є дві поширені ситуації, коли співробітники управлінь соцзахисту населення (УСЗН) можуть відмовитись приймати від внутрішнього переселенця заяву.

Перша — відмовляються приймати повторні заяви від тих ВПО, які вже подавали їх через Дію до 30 квітня, але не отримали допомоги. При цьому люди не завжди можуть довести факт подачі першої заяви.

Друга — відмовляються приймати заяви на облік у тих ВПО, які не мають реєстрації проживання на ТОТ або у зонах бойових дій. Відповідно, не ставши на облік, переселенець не може розраховувати на допомогу.

Мінреінтеграції нагадує: до 1 жовтня триває прийом повторних заяв ВПО на отримання державної допомоги. Для цього необхідно звернутись до органів соціального захисту або відправити заяву поштою. При цьому треба зазначити, зокрема, номер банківського рахунку (за стандартом IBAN) або персональні дані одержувача.

Важливо: навіть якщо ви не можете довести факт подачі першої заяви, у вас зобов’язані прийняти до розгляду повторну. Протягом 10 днів з часу отримання органом соцзахисту повторної заяви має бути призначена допомога.

Також не є підставою для відмови взяття на облік тих ВПО, у яких відсутня реєстрація на ТОТ чи у зоні бойових дій. Це передбачено чинним законодавством.

Є перелік інших документів, за допомогою яких можна довести місце проживання, з якого евакуювалась людина.

Отже, якщо у вас виникають питання щодо виплат або проблеми з ними, звертайтесь до Мінреінтеграції за номерами:

  • 15-48 — цілодобова гаряча лінія з кризових питань;
  • +38 (096) 078 84 33 — гаряча лінія для дзвінків з-за кордону та з ТОТ, WhatsApp/ Telegram/Viber;
  • +38 (066) 813 62 39 — гаряча лінія Уповноваженого з питань ВПО.

ВПО зможуть отримувати соціальні послуги за місцем перебування

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 08 вересня 2022 року о 21:39

З 1 жовтня Мінсоцполітики впроваджує в усіх регіонах України Єдину інформаційну систему соціальної сфери (ЄІССС). Це дозволяє централізувати призначення, нарахування та виплати для ВПО, що значно прискорить отримання допомоги та розв’язання проблемних питань переселенців. 

Мета впровадження ЄІССС: кожен переселенець буде отримувати послуги за місцем свого фактичного перебування. 

«Органи соцзахисту надаватимуть послуги незалежно від того, яка адреса вказана у людини в документах. Наприклад, коли людина переїхала з міста Харків, отримала довідку ВПО у Львові, а потім перемістилася у Тернопіль, то всі питання вона зможе вирішити у фактичному місці перебування. В умовах повномасштабної війни ми маємо максимально убезпечити наших людей і спростити для них надання послуг», — заявила Віце-прем’єр-міністр України — Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук. 

Так, внутрішні переселенці у будь-якому регіональному управлінні соціального захисту зможуть:

  • швидко змінити у довідці ВПО неактуальне місце проживання;
  • виправити помилкові чи некоректні дані у заяві на отримання довідки ВПО;
  • з’ясувати й усунути причину затримки допомоги на проживання.

Єдина інформаційна система соціальної сфери завершує етап дослідно-промислової експлуатації (тестовий режим) у Житомирській, Рівненській та Вінницькій. Крім того, наразі триває підключення співробітників управління соцзахисту з інших областей для її впровадження по всій країні.

Мін’юст та Мінцифри запроваджує шеринг цифрових документів для органів ДРАЦС

Міністерство юстиції України, опубліковано 08 вересня 2022 року о 11:34

Міністерство юстиції України спільно з Міністерством цифрової трансформації України запроваджують новий функціонал — шеринг цифрових документів у Дії для органів державної реєстрації актів цивільного стану. Відтепер у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян запроваджена інформаційна взаємодія між Міністерством юстиції та Міністерством цифрової трансформації щодо перевірки е-паспорта та е-паспорта для виїзду за кордон з можливістю отримання їхніх електронних копій.

Громадяни, відвідуючи органи державної реєстрації актів цивільного стану під час замовлення та отримання адміністративних послуг, можуть пред’явити електронний паспорт у застосунку Дія та поділитися цифровою копією документа.

«Ми впевнені, що шеринг збереже час відвідувачам та спростить процедуру надання зайвих папірців. Тепер не потрібно хвилюватись, якщо ви забули документ дома чи по дорозі до органів державної реєстрації актів цивільного стану, шукати, де зробити ксерокопію паперового документа. Застосунок Дія надає можливість ділитися копіями цифрових документів, а також перевіряти їх дійсність у декілька кліків. Просто, зручно та без паперових примірників або їхніх копій. Інтеграція з Дією робить процеси зручнішими», — зазначив заступник Міністра юстиції України Сергій Орлов.

Щоб відвідувачам поділитися копією е-паспорта, необхідно:

  • відкрити паспорт у застосунку Дія;
  • натиснути на нього та обрати штрихкод;
  • надати штрихкод працівнику ДРАЦС для зчитування;
  • підтвердити запит на передачу даних у застосунку Дія.

Цифрова копія паспорта з е-підписом Дії передається до сервісу органів державної реєстрації актів цивільного стану. Завдяки шерингу виконуються відразу дві функції: підтвердження особи та передача копій електронних документів реєстратору.

Переваги шерингу е-паспорта:

  • копія документа передається одразу до інформаційної системи, тому працівнику державного органу не потрібно вручну вносити інформацію з наданих документів. Це скорочує час обслуговування та виключає внесення помилки;
  • копія документа передається лише після запиту реєстратора та відповідного підтвердження з боку відвідувача;
  • копія документа, яка передається, містить мітку часу та інформацію про отримувача копії, кому й коли вона була надана;
  • копія документа вже підписана КЕПом Дії.

Щоб скористатися послугою шерингу, необхідно оновити Дію до останньої версії.

Закарпатцям виплачуватимуть 4 тисячі гривень разової допомоги за прихисток ВПО

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 07 вересня 2022 року о 10:39

Закарпатці, які у вересні або жовтні безоплатно прихистять вимушених переселенців на місяць і довше, отримають одноразову допомогу у розмірі 4000 гривень.

Виплати здійснюватимуть з обласного бюджету у межах регіональної програми «Турбота». Відповідне розпорядження підписав голова ОВА Віктор Микита.

Нагадаємо, Уряд за сприяння Мінреінтеграції уклав оновлений Меморандум із Товариством Червоного Хреста України. Ініціатива дозволить збільшити фінансування на компенсації людям, які надали тимчасове житло внутрішньо переміщеним особам у межах програми «Прихисток».

З 1 жовтня власники житла, які розмістили у себе ВПО, отримуватимуть 900 гривень замість 450 гривень за кожну таку особу на місяць.

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання реформування управління лісової галузі» від 07.09.2022 № 1003

З 1 жовтня Уряд збільшить компенсації по програмі «Прихисток»

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 06 вересня 2022 року о 18:06

6 вересня Уряд уклав оновлений Меморандум із Товариством Червоного Хреста України. Ця домовленість відбулася за сприяння Мінреінтеграції. Вона дозволить збільшити фінансування на компенсації людям, які надали тимчасове житло внутрішнім переселенцям у межах програми «Прихисток».

Нагадаємо, вказана програма передбачає надання державної компенсації за житлово-комунальні послуги тим, хто безкоштовно прихистив внутрішньо переміщених осіб із ТОТ чи зон бойових дій.

Передбачається, що з 1 жовтня власники житла, які розмістили у себе ВПО, отримуватимуть 900 гривень замість 450 гривень за кожну таку особу на місяць.

Відсутність реєстрації на ТОТ чи у зоні бойових дій не є підставою для відмови у видачі довідки ВПО

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 06 вересня 2022 року о 08:35

Якщо вам відмовляють у видачі довідки ВПО лише через те, що ви не маєте реєстрації на ТОТ чи в зоні бойових дій, то це незаконно.

При виникненні подібних ситуацій звертайтеся до Мінреінтеграції на цілодобову гарячу лінію 15-48 або на гарячу лінію Уповноваженого з питань ВПО: (066) 813-62-39. Вам обов’язково допоможуть!

Наголошуємо: чинним законодавством передбачено, що відсутність такої реєстрації не може бути підставою для відмови у видачі довідки ВПО.

Мінреінтеграції вже надіслало листи обласним військовим адміністраціям з відповідними роз’ясненнями. У разі відсутності реєстрації на ТОТ чи у зоні бойових дій, особа може підтвердити своє місце проживання за допомогою інших документів. Перелік таких документів встановлено законодавством.

Щодо надання базових адміністративних послуг МВС через ЦНАП

Фейсбук-сторінка Головного сервісного центру МВС, опубліковано 06 вересня о 18:32

Сервісні центр МВС Хмельниччини активно співпрацюють з органами місцевого самоврядування щодо надання базових адміністративних послуг МВС через ЦНАПи.

З початку тижня начальником регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Хмельницькій області Володимиром Степановим за участі представника Старосинявської селищної ради — Здебського Віталія та Новоушицької селищної ради — Анатолія Олійника — були підписані два Узгоджених рішення.

Найближчим часом у центрах надання адміністративних послуг стануть доступні послуги сервісних центрів МВС, зокрема:

  • перереєстрація транспортних засіб у зв’язку із зміною анкетних даних власника,
  • первинна реєстрація транспортних засобів (без огляду),
  • перереєстрація транспортних засіб у зв’язку з установленням газобалонного обладнання,
  • обмін посвідчення водія( без складання іспитів),
  • отримати нове посвідчення водія замість втраченого або викраденого.

Міністерство соціальної політики задля вирішення проблем із виплатами для ВПО запроваджує централізацію призначення, нарахувань та виплати в ЄІССС

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 05 вересня 2022 року о 20:17

З повномасштабним воєнним вторгненням в Україну російської федерації кількість внутрішньо переміщених осіб суттєво зросла разом із навантаженням на працівників управлінь соціального захисту населення (УСЗН) та ЦНАП. Також у зв’язку з тим, що 79 районних управлінь соцзахисту вимушено припинили свою роботу на тимчасово окупованих територіях, завдання з централізованого нарахування державних допомог, пільг, субсидій покладено на ДП “Інформаційно-обчислювальний центр Мінсоцполітики України”. Все це змінило пріоритетність Мінсоцполітики у плані цифровізації допомог, пільг, субсидій тощо, тож навесні терміново був розроблений новий функціонал систем обліку ВПО, надана можливість подати онлайн заяву на отримання довідки ВПО через портал, застосунок Дія та внесені зміни до етапів впровадження Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС).

Для цього Мінсоцполітики підключило до дослідно-промислової експлуатації ЄІССС Житомирську, Рівненську та Вінницьку області, які надають зворотній зв’язок по роботі системи та пропозиції щодо покращень її функціоналу. Також наразі відбувається підключення до системи співробітників управлінь соцзахисту з інших областей для остаточного впровадження цієї послуги на початку жовтня.

Загальними перевагами впровадження централізації призначення, нарахування та виплати в ЄІССС є:

  • спрощення роботи співробітників управлінь соцзахисту населення з документами внутрішньо переміщених осіб (більшість призначень буде в автоматичному режимі);
  • дозволить людям швидше отримати довідку ВПО;
  • забезпечення максимальної інформаційної взаємодії з державними реєстрами, що знизить можливість помилок та неточностей при призначенні та скоротить час на підтвердження інформації.

Також додатково звертаємо увагу, що після впровадження в промислову експлуатацію ЄІССС, ця централізована послуга полегшить роботу співробітникам УСЗН при призначенні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, а саме:

  1. В автоматичному режимі відкриватимуться особові рахунки.
  2. Завдяки реалізованим обмінам перевірка документів буде також автоматичною.
  3. Електронні справи буде значно зручніше передавати із управління в управління в регіоні та між ними.

У Запорізькій області оновлено порядок виїзду на ТОТ

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 05 вересня 2022 року о 20:01

Мінреінтеграції нагадує, що на території Василівської територіальної громади, що на Запоріжжі, створено військову комендатуру. Її головне завдання – впорядкувати виїзд на тимчасово окуповані території України та забезпечити безпеку громадянам, які перетинають лінію розмежування.

Мінреінтеграції звертає увагу на оновлений порядок виїзду:

  1. Виїзд на ТОТ і переміщення вантажів здійснюється у складі колон через визначений КПП у Степногірську. Потрібна перепустка комендатури. Вона дійсна тільки в межах Василівського району.
  2. Для перевезення гуманітарних вантажів на ТОТ потрібна довідка від голови територіальної громади.
  3. У пункті пропуску комендатури військовослужбовці та правоохоронці мають право проводити огляд осіб, речей, транспортних засобів, багажу та вантажів.
  4. Колону для виїзду на ТОТ формують щодня на майданчику в Запоріжжі (Оріхівське шосе, 36) з 07:00 до 17:00 год.
  5. Колони авто з території комендатури до Степногірська супроводжує Нацполіція. На маршруті не роблять зупинок.
  6. Перевага на включення до колони насамперед надається евакуаційному транспорту та вантажівкам із гумдопомогою. Для включення до неї того чи іншого транспорту потрібне окреме рішення комендатури.

Виїзд на ТОТ через Василівську комендатуру заборонений для:

  • вантажних автомобілів із дозволеною максимальною масою понад 3,5 т;
  • автобусів, обладнаних місцями для сидіння в кількості понад 22 (крім евакуаційного транспорту).

Дотримання цього порядку забезпечують представники комендатури.

Покрокова інструкція щодо користування шерингом авто у Дії

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 05 вересня 2022 року о 18:37

Минулого тижня команда Мінцифри презентувала велике оновлення Дії. Одним із сервісів став у цьому переліку став шеринг авто.

Це не нова послуга в застосунку. Ми запустили її ще під час Diia Summit в лютому. Але на початку повномасштабної війни з міркувань безпеки реєстри з необхідними документами не працювали. Відповідно шеринг авто в Дії теж. Втім, реєстри знов працюють. Тож ми повернули послугу, оскільки до цього вже отримали багато відгуків, наскільки вона зручна. 

Як пошерити авто через застосунок:

  • авторизуйтеся в Дії;
  • у розділі послуги обираєте Шеринг авто;
  • обираєте Поділитися, потім вказуєте строк, на який буде доступний техпаспорт для іншої людини;
  • перевіряєте власні дані в запиті;
  • коли запит сформовано, показуєте QR-код або надсилаєте посилання на запит людині, якій хочете передати техпаспорт;
  • людина сканує QR-код або переходить за посиланням, вводить свої контактні дані та підтверджує за допомогою Дія.Підпису;
  • після цього ви також підписуєте цей запит Дія.Підписом та надсилаєте в сервісний центр МВС.

І все — техпаспорт з’явиться в іншої людини за декілька хвилин або навіть секунд.

Органи соцзахисту зобов’язані приймати усі повторні заяви від ВПО на допомогу

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 05 вересня 2022 року о 11:53

Частина ВПО, які намагалися оформити допомогу через Дію до 30 квітня, так її й не отримали. Тепер вони можуть подати повторну заяву в зручний для себе спосіб: або особисто звернутись до органу соцзахисту, або надіслати заяву поштою.

Органи соцзахисту зобов’язані прийняти у людини цю повторну заяву та розглянути її — навіть, якщо людина зараз не може підтвердити подання першої заяви до 30 квітня.

Протягом 10 днів з часу отримання органом соцзахисту повторної заяви має бути призначена допомога.

Також нагадаємо, що для взяття на облік ВПО реєстрація місця проживання там, звідки відбувається переміщення, не є обов’язковою. Підтвердити своє проживання в регіонах, де тривають бойові дії, чи на ТОТ можна багатьма способами, і органи соцзахисту не мають права відмовляти в розгляді заяв.

Якщо у вас виникають питання щодо виплат або проблеми з ними, звертайтесь до Мінреінтеграції за номерами:

  • 15-48 — цілодобова гаряча лінія з кризових питань;
  • +38 (096) 078 84 33 — гаряча лінія для дзвінків з-за кордону та з ТОТ, WhatsApp/ Telegram/Viber;
  • +38 (066) 813 62 39 — гаряча лінія Уповноваженого з питань ВПО.

ВПО з АР Крим та Севастополя мають право на грошову допомогу нарівні з іншими

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 05 вересня 2022 року о 09:29

На гарячі лінії Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій надходять звернення від внутрішніх переселенців з АР Крим та з Севастополя: людей цікавить, чи можуть вони розраховувати на грошову допомогу ВПО від держави.

Відповідь Міністерства: можуть, адже вони відносяться до категорії ВПО, що прибули з ТОТ.

Нагадаємо, на грошову допомогу від держави мають право люди, які перемістилися:

  • з ТОТ України (зокрема, ТОТ АР Крим та м.Севастополь)
  • з територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в оточенні (блокуванні).

А також громадяни, чиє житло зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження через збройну агресію рф і які подали до 20 травня 2022 року заявку на відшкодування відповідних втрат.

Отже, якщо у вас виникають питання щодо виплат або проблеми з ними, звертайтесь до Мінреінтеграції за номерами:

  • 15-48 — цілодобова гаряча лінія з кризових питань;
  • +38 (096) 078 84 33 — гаряча лінія для дзвінків з-за кордону та з ТОТ, WhatsApp/ Telegram/Viber;
  • +38 (066) 813 62 39 — гаряча лінія Уповноваженого з питань ВПО.

Міністерство соціальної політики ініціює вирішення проблем призначення субсидій і пільг в умовах війни

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 02 вересня 2022 року о 17:02

Міністерство пропонує оновити механізм призначення субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу. 

Наразі прийом документів і призначення субсидій і пільг здійснюється управліннями соціального захисту населення (УСЗН), на місцевому рівні, і здійснюється з прив’язкою до місця, де розміщено відповідний УСЗН. Оригіналом поданих документів та виплатних документів є паперова форма, що небезпечно під час бойових дій чи окупації. Під час війни опрацювання заяв на субсидії та пільги в громадах, де тривають бойові дії, чи які тимчасово окуповані, неможливе. А в тих громадах, куди переміщаються громадяни, процедура призначення – складна і тривала. Адже при зміні місця проживання, людина має повідомити УСЗН, де перебувала на обліку, для припинення надання виплат. А потім  звернутися до УСЗН за новим місцем проживання для переведення отримання виплати. Це займає від кількох тижнів до кількох місяців, протягом яких людина залишається без виплат.

Тому, аби захистити право громадян отримувати такі виплати, Міністерство соціальної політики пропонує здійснювати призначення субсидій і пільг через Пенсійний фонд України. Використання ІТ-систем Пенсійного фонду дозволить прийняти документи громадян на отримання житлових субсидій і пільг в будь-якій точці України. Наприклад, субсидію для громадян, які проживали в Херсонській чи Запорізькій області,  можна буде призначити у Львові чи Вінниці. 

Це не матиме жодного впливу на діючих отримувачів пільг та житлових субсидій, які не змінювали місце проживання; а для осіб, які вимушено змінили місце проживання в зв’язку з бойовими діями, надасть можливість звернутися з питання призначення житлової субсидії чи надання пільг до органів Пенсійного фонду України, а також до ЦНАПів або онлайн — до місцевих органів (через додаток “Соціальна громада”).

Це також дозволить автоматизувати процеси нарахування та виплати пільг та житлових субсидій, а головне – не втрачати дані громадян, що дають підстави для отримання житлових субсидій і пільг, як це, на жаль, відбувалось, з раніше окупованими територіями. Документи зберігатимуться в електронній формі, що забезпечить захист інформації, максимальну інформаційну взаємодію з держреєстром пошкодженого та знищеного майна  та з іншими державними реєстрами. 

Додатково до попередньої новини див: Про надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України (Міністерство соцiальної політики України. Обговорення проектів нормативно-правових актів — Міністерство соціальної політики України (msp.gov.ua)

Алгоритм оплати лікарняних і декретних за кошти ФССУ в умовах війни

Фонд соціального страхування України, опубліковано 02 вересня 2022 року о 15:42

Понад 1,2 мільйона українців були на оплачуваному Фондом соціального страхування України лікарняному з початку війни. ФССУ виплатив для них майже 7 мільярдів гривень за листками непрацездатності, які їх роботодавці опрацювали, розрахували та подали до Фонду на оплату, або Фонд нарахував напряму для тих працівників, чиї роботодавці не змогли подати заяву через бойові дії.

Як відбувається оплата лікарняних в умовах війни?

  • Фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформлює та подає до Фонду за відповідним лікарняним.
  • Якщо ж роботодавець не має можливості опрацювати ваш лікарняний і подати його до Фонду на оплату через бойові дії, неможливість гарантувати виплату працівнику отриманих від Фонду коштів тощо, отримати виплати можна напряму. Для цього працівник має особисто або через законного представника звернутись у відділення ФССУ за місцем обліку як ВПО або реєстрації — наші фахівці нарахують допомогу без залучення роботодавця, а кошти надійдуть на вашу особисту банківську картку.
  • Тож після того, як лікар створить вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність (про це надійде повідомлення від E-health), і за ним автоматично сформується е-лікарняний, потрібно повідомити про це роботодавця будь-яким зручним обом способом — наприклад, телефоном.
  • Свідченням того, що електронний лікарняний успішно сформувався, є його наявність в особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі Пенсійного фонду. За потреби працівник може впевнитись у наявності е-лікарняного, авторизувавшись на вебпорталі за допомогою електронного підпису або BankId.
  • Також про створення е-лікарняного повідомить Пенсійний фонд за допомогою SMS — у повідомленні буде вказано номер е-лікарняного і період його дії. Однак таке SMS надійде, лише якщо застрахована особа попередньо зареєструвалась на порталі та у налаштуваннях надала згоду на дистанційне інформування.
  • Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги тільки після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни — тобто на 8-й день після дати закриття (або дати відкриття для лікарняних по вагітності).
  • Коли е-лікарняний змінить свій статус на «готово до сплати», роботодавець розпочне процедуру призначення за ним допомоги — спочатку електронний документ передадуть на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства для прийняття рішення щодо надання матеріального забезпечення. Строк розгляду документів і прийняття такого рішення — 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах — восьмий день з дати відкриття).
  • Далі бухгалтерія розрахує суму матеріального забезпечення, сформує за е-лікарняним заяву-розрахунок і передасть її до ФССУ на оплату. На цей етап відведено не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).
  • Пам’ятаємо, що саме дата отримання Фондом заяви-розрахунку вплине на час фінансування допомоги. Тож працівникам варто не втрачати зв’язок зі своїм роботодавцем і цікавитись станом подання заяви.
  • Після того, як заяву подано, слідкувати за оплатою лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
  • Аби орієнтуватись у щоденній звітності Фонду потрібно знати точну дату, коли заяву-розрахунок за вашим лікарняним було прийнято на фінансування. Її можна уточнити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4 (необхідно назвати свій ідентифікаційний код).
  • Для відстеження фінансування Фонд щоденно публікує у каналі https://t.me/socialfund декілька видів звітності: за тегом #фінансування_оперативно — відомості про направлені кошти (пройде ще декілька банківських днів, доки регіональні управління направлять виділені кошти на рахунки роботодавців). За тегом #фінансування_страхувальників надається інформація про вже направлені на рахунки роботодавців кошти — зазвичай кошти за заявами за вказані дати вже надійшли на рахунок роботодавця, однак під час війни перерахування може зайняти певний час. Окремо можна слідкувати за різними видами виплат — для цього введено теги #фінансування_лікарняні і #фінансування_декретні.
  • Роботодавець виплатить допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після надходження коштів від Фонду.

Як скористатися пенсійним посвідченням у Дії: покрокова інструкція

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 02 вересня 2022 року о 15:32

Відтепер у застосунку Дія доступне електронне пенсійне посвідчення. Власники пенсійного зможуть не носити пластиковий документ, а користуватися цифровим.

У Дії доступні пенсійні посвідчення за такими видами пенсій:

  • за віком: для жінок — від 55 років, для чоловіків — від 60;
  • спеціальне: видане через втрату годувальника тощо.

Щоб документ відображався в Дії, ваше пенсійне має бути видане після 2014 року. А от пенсійне-книжечку старого зразка потрібно оновити в Пенсійному фонді. Сюди ж потрібно звернутися, якщо потрібно виправити помилки в даних вашого документа.

Пенсійне, видане за віком, підтягнеться в застосунок автоматично, так само, як і цифровий паспорт. А спеціальне посвідчення необхідно додати в перелік документів самостійно. Усе це в декілька кліків:

  • прогортайте всі наявні документи до кінця;
  • натисніть Додати документ;
  • оберіть Пенсійне посвідчення і далі Додати пенсійне посвідчення — і це все.

Електронне пенсійне посвідчення, як і інші документи, можна перевірити за допомогою QR-коду.

Про кількість біометричних паспортів, оформлених у серпні 2022 року

Фейсбук-сторінка Державної міграційної служби України, опубліковано 2 вересня 2022 року о 10:10

Кількість біометричних паспортів, оформлених у серпні 2022 року:

  • ID-карток — понад 126 тисяч,
  • закордонних паспортів — понад 338 тисяч.

У порівнянні з аналогічним періодом 2021 року оформлено:

  • ID-карток — менше на 32%,
  • закордонних паспортів — більше на 57%.

У Дії доступні документи англійською мовою: як ними скористатися

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 02 вересня 2022 року о 15:12

Відтепер українці можуть користуватися документами англійською в Дії, а саме закордонним паспортом, техпаспортом та водійським посвідченням.

Понад 5 мільйонів українців виїхали за кордон через повномасштабну війну. Чимало з них не встигли взяти із собою паспорт або водійське. Тому документи англійською зараз будуть актуальними. Права та техпаспорт отримають міжнародне кодування, яке використовується в ЄС, США та Канаді.

Перекласти документи англійською дуже просто:

  • авторизуйтеся зручним способом у застосунку Дія;
  • у меню закордонного паспорта, техпаспорта чи водійського посвідчення натисніть «Перекласти англійською» — і це все.

Крім цього, до кінця року разом із урядом Польщі реалізуємо послугу кросдержавного шерингу документів. Водійське та техпаспорт із Дії будуть відображатися в застосунку mObywatel і ними можна буде офіційно користуватися на території Польщі.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до Правил перетинання державного кордону громадянами України» від 02.09.2022 № 992

Документ в Дії для іноземців: посвідка на постійне та тимчасове проживання

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 01 вересня 2022 року о 22:17

Мінцифри розширює функціонал Дії для іноземців. У застосунку відтепер доступна електронна посвідка на постійне чи тимчасове проживання. Тепер громадянам інших країн не потрібно носити з собою пластикову картку. Документ буде завжди під рукою у смартфоні.

Щоб документ відображався в Дії, потрібно мати: 

  • біометричну посвідку на проживання, видану з квітня 2018 року;
  • ідентифікаційний номер (РНОКПП);
  • смартфон з NFC-чипом;
  • банківський рахунок для авторизації через BankID.

Як отримати посвідку на проживання в Дії:

  • авторизуйтеся у застосунку;
  • прогортайте документи до кінця і натисніть “Додати документ”;
  • оберіть “Посвідка на постійне (або тимчасове) проживання” та натисніть “Далі”;
  • натисніть кнопку “Зчитати” та наведіть смартфон на код, що знаходиться на зворотному боці вашої посвідки”, відскануйте його;
  • підтвердіть особу за допомогою фото — і все.

Посвідка на постійне та тимчасове проживання буде доступна серед документів в Дії. Також громадяни інших країн зможуть створювати Дія.Підпис в застосунку та користуватися іншими сервісами в Дії.

Із 1 вересня набрали чинності 25 оновлених державних будівельних норм

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 01 вересня 2022 року о 13:41

Із 1 вересня в Україні набрали чинності 25 оновлених державних будівельних норм. Основні зміни, зокрема, стосуються  безпеки будівель та споруд, енергоефективності, а також безбар’єрності.

Про це повідомила заступник Міністра розвитку громад та територій України Наталія Козловська.

Зазначимо, що відсьогодні набрали чинності 11 змін до чинних будівельних норм та 14 нових ДБН, які були затверджені Мінрегіоном у 2021 році. Оновлення спрямовані на:

  • забезпечення виконання основних вимог до будівель і споруд, зокрема щодо механічного опору та стійкості, пожежної безпеки, гігієни, здоров’я та захисту довкілля, безпеки та доступності під час експлуатації, енергозбереження та енергоефективності протягом усього життєвого циклу об’єкта;
  • забезпечення доступності й інклюзивності житлового та громадського просторів;
  • використання технологій будівельного інформаційного моделювання (ВІМ);
  • встановлення сучасних вимог до таких споруд як холодильники, склади, силоси для зерна.

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання, пов’язані з компенсацією за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб» від 30.08.2022 № 977

Читайте також попередні огляди

Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом PROSTO Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.

Версія для друку

коментарі